Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
vlinder
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 januari 2012

vraagje mbt hosting

27 januari 2012

Hallo allemaal,

Heeft iemand ervaring met het hosten van een webwinkel? Ik zat zelf te denken om het misschien bij ermis te hosten, maar ik weet totaal niet of dat een goede keus is (ik heb de algemene voorwaarden wel doorgelezen, maar ik krijg er geen goed beeld van) Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven, ik wil een webwinkel beginnen met het softwarepakket mijn webwinkel 5.5
Waar moet je op letten bij het hosten van een webwinkel? Hoeveel dataverkeer heb je gemiddeld nodig? Of weten jullie ergens anders waar ik het goed en goedkoop kan hosten?

Alvast bedankt
 
Gebruikersavatar
logivert
Berichten: 155
Lid geworden op: 28 december 2006
Contacteer:

Re: vraagje mbt hosting

27 januari 2012

De hosting moet over PHP 5 beschikken en Linux heeft sterk de voorkeur.

Wat betreft ruimte en dataverkeer: dat is helemaal afhankelijk van het aantal artikelen, aantal foto's en aantal bezoekers.

Heeft u al bij onze hostingdiensten gekeken:
http://www.logivert.com/nl/diensten/hosting/hosting.htm

Onze servers zijn wat snelheid en belasting betreft geoptimaliseerd voor onze webwinkels, waardoor we optimale bereikbaarheid en snelheid kunnen garanderen.
 
webwinkelstunter
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 februari 2012

Re: vraagje mbt hosting

22 februari 2012

Je kan je Logivert mijn webwinkel 5.5 prima hosten bij http://www.webwinkelstunter.nl
Dan ben je voor 55 euro per jaar klaar en hoef je geen zorgen te maken dat je maandelijks moet bijbetalen voor data "overuse".

Voor meer informatie kijk op webwinkelstunter.nl of neem gerust even contact met ons op.

Met vriendelijke groet,
Webwinkelstunter
 
Liam
Berichten: 62
Lid geworden op: 17 december 2008

Re: vraagje mbt hosting

22 februari 2012

Webwinkelstunter je komt toch wel heel raar over.

Als ik op je site kijk zie ik de teksten welke je letterlijk overgenomen heb van bovenstaande link van logivert.

Dat geeft beslist geen vertrouwen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Maurice
Berichten: 950
Lid geworden op: 12 juni 2011
Locatie: Heerle
Contacteer:

Re: vraagje mbt hosting

25 februari 2012

Goedkoop is een zeer breed begrip, zo heb je hosters die 1 euro per maand vragen en een andere die er 10 euro per maand vragen voor exact zelfde.
Echter zal de laatste wel meer in kwaliteit en bereikbaarheid kunnen investeren dan de eerste.

Met betrekking webwinkels hosten kun je paar vragen vrij snel zelf beantwoorden

1: Bied de hoster unieke ip's aan ten behoeve van verplichte ssl certificaat
Indien ja -> Hebben ze de mogelijkheid om ssl te implementeren (niet alle hosters ondersteunen ssl)

2: m.b.t. data verkeer:
Reken voor je zelf het volgende beetje uit: stel je hebt 100 producten online staan met ieders 3 foto's. elke foto is gemiddeld 400kb. dan heb je dus per product al 1.2MB webruimte nodig.

Dus 120 MB voor je fotos, (daar komt overige nog bij zoals database en webshop software, maar laten we die voor gemak even op 20mb plaatsen. Je hebt ook nog wat mail ruimte nodig. Maar dan zou je dus kunnen starten met 250 of 500MB webruimte,

3: Pak bovenstaande som. Stel, je hebt 100 bezoekers per dag, welke gemiddeld 3 producten bekijken. dan heb je 300 producten die bekeken worden. Daarvan worden 2 fotos bekeken. dit ronden we voor het gemak naar boven af als 1MB dataverkeer per product weergave.

Dan zit je dus al op 250/300MB dataverkeer per dag. Dataverkeer word per maand aangegeven bij hosters. dus 30*300mb is 9000MB.

Dan zou ik naar een pakket kijken van 15000MB of 15GB zoals het ook aangegeven kan worden.

Dan heb je een save startpakket,

algemene checklist
1: hoe is de hoster bereikbaar? (ook in geval van storingen, dan heb je geen zin in enkel een email helpdesk)
2: welke garanties garanderen ze, en wat doen ze voor je in welk tijdbestek op geval van storing
3: hoe zijn de backups geregeld (en wat word er gebackupped, database en email zijn namelijk belangrijker dat foto's)
4: Kun je zelf bij je backups, of ben je hierin afhankelijk van de hoster (zie bereikbaarheid punt)
5: Wat voor hardware gebruiken ze, losse servers en kwaliteit merk of een cluster? of oude p4 servers?
6: Hoe lang bestaan ze? zijn ze transparant mbt bedrijfsgegevens of moet je hard zoeken naar bv een kvk?
7: staan er punten in de algemene voorwaarden wat "boven" de wet zou zijn?
8: Is het een eenmanszaak die het naast zijn werk doet? (kun je vaak herleiden uit openingsuren of een 06 ipv vast telefoonnummer)
9: Reeds aangehaald, maar vergeet IP + ssl mogelijkheden niet :)

Met deze checklist kom je denk ik al een stuk verder
succes!
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.
 
loekdebruijn
Berichten: 81
Lid geworden op: 26 juli 2011
Contacteer:

Re: vraagje mbt hosting

25 februari 2012

ik host mijn webshops en site's nu al weer een tijd je bij Ermis, en dit loopt super kan niks slechts zeggen.

Ze hebben me zelf een keer versteld laten staan, had iets mis peutert aan de webhosting door mijn eigen fout. stuurde ze een mail op zondag nacht 3.00, om 3.30 was het op gelost, dit had ik nooit verwacht en dit alles netjes en snel per mail. Dus ik raad ze echt aan.

goede prijzen, kwaliteit en echt super service.
Webshop Beginnen Startpagina ---> Uitgebreid Link Overzicht

Dropshiping Startpagina ---> Gratis Dropship Leverancier Overzicht
 
Mieke
Berichten: 511
Lid geworden op: 16 mei 2010
Contacteer:

Re: vraagje mbt hosting

18 maart 2012

Maurice, wat een goed antwoord. Tnx!
 
Maurice
Berichten: 950
Lid geworden op: 12 juni 2011
Locatie: Heerle
Contacteer:

Re: vraagje mbt hosting

20 maart 2012

Geen dank, hopelijk heb je er wat aan!
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.