Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Martijn94
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 maart 2012

Wat is er allemaal nodig?

09 maart 2012

Ik wil graag beginnen met een webshop en heb het een en ander opgezocht maar nu heb ik wel een aantal vragen.:
1. Template kopen, of is er een alternatief?
2. De webshop is eigenlijk een website die je ergens moet hosten toch?
3. Domein hosten, waar en bij welke hostingprovider moet je je website hosten?
 
martijn
Berichten: 19
Lid geworden op: 02 mei 2011
Contacteer:

Re: Wat is er allemaal nodig?

09 maart 2012

Ik wil graag beginnen met een webshop en heb het een en ander opgezocht maar nu heb ik wel een aantal vragen.:
1. Template kopen, of is er een alternatief?
2. De webshop is eigenlijk een website die je ergens moet hosten toch?
3. Domein hosten, waar en bij welke hostingprovider moet je je website hosten?
Hoi Martijn!

Allemaal goede vragen. Het forum blijkt ook een link sectie te hebben waar ik het volgende uit opgeduikeld heb:

http://www.webwinkelopzetten.nl/
 
Yamma
Berichten: 54
Lid geworden op: 24 november 2011

Re: Wat is er allemaal nodig?

09 april 2012

Ik wil graag beginnen met een webshop en heb het een en ander opgezocht maar nu heb ik wel een aantal vragen.:
1. Template kopen, of is er een alternatief?
2. De webshop is eigenlijk een website die je ergens moet hosten toch?
3. Domein hosten, waar en bij welke hostingprovider moet je je website hosten?
1 & 2: dat is denk ik iest te eenvoudig voorgesteld... een webwinkel is een verzameling scripts in een programmeertaal (bijv. php) wat op de server html uitpoept, wat je bezoeker op het scherm te zien krijgt. De php-code haalt ook gegevens uit de database op: bijvoorbeeld hoeveel je product kost en hoeveel je er op voorraad hebt.
Je kunt heel simpel een webwinkelpakket 'huren'. Je betaalt een bedrag per maand, maar hebt er in technisch opzicht geen omkijken naar. Nadelen zijn er dan ook: wil je meer producten of categorieën opnemen, dan zal je maandbedrag hoger worden. Ook kun je niet zelf scripts aanpassen.
Een andere oplossing is een pakket (bijv. open source pakket zoals opencart of magento). Je moet dan wel thuis zijn in html, php en databases, of iemand kennen die dit kan. Voor beide oplossingen zijn templates te koop om het uiterlijk van je shop te veranderen.
Tot slot is het natuurlijk ook mogelijk om iets op maat te laten maken, maar dat is erg kostbaar.

3. een domeinnaam en hosting kun je in theorie gescheiden doen (domeinnaam bij een andere partij registreren dan hosting), maar is in de praktijk niet handig en meestal niet nodig. Als je een webwinkel huurt, hoef je je hier natuurlijk niet druk om te maken. Wil je zelf je webwinkelpakket installeren en onderhouden, dan ga je op zoek naar een hostingprovider. Op ispgids.com bijvoorbeeld kun je reviews checken.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht