Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Martijn94
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 maart 2012

Waar hosten?

09 maart 2012

Ik wil met magento een webshop beginnen, maar als je dus als ik het goed heb meer dan 100 producten in je shop wilt hebben betaal je dus veel geld.
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Waar hosten?

09 maart 2012

Ik wil met magento een webshop beginnen, maar als je dus als ik het goed heb meer dan 100 producten in je shop wilt hebben betaal je dus veel geld.
Voor Magento-hosting betaal je meestal relatief veel geld (naar verhouding met andere hosting. Het blijft goedkoop als je kijkt naar totale bedrijfskosten natuurlijk. Tientjeswerk maandelijks) omdat de software zwaarder is dan gemiddeld. Maar als je minder dan 100 producten hebt, en je starter bent, vraag ik me af of Magento wel de juiste keuze is? Het is software dat bijna alles kan! Maar daardoor ook bijzonder traag en ingewikkeld kan zijn voor een starter zonder budget.
 
Martijn94
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 maart 2012

Re: Waar hosten?

09 maart 2012

En kun je mij dan wat anders aanbevelen?
 
nescio
Berichten: 62
Lid geworden op: 21 februari 2012

Re: Waar hosten?

10 maart 2012

Volgens mij heb je voor magento minstens een vps nodig, en er zijn genoeg bedrijven die dat aanbieden.

Als je een kleine webshop wilt beginnen kan je naar een wordpress plugin kijken zoals jigoshop, woocommerce, shopp etc.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
PeterPastoor
Berichten: 1474
Lid geworden op: 17 juli 2010
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Waar hosten?

10 maart 2012

Prestashop of Zen-Cart kan ook nog :)
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!
 
Linux
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 maart 2012

Re: Waar hosten?

12 maart 2012

Geloof dat ze hier VPS'en verhuren waarbij Wordpress vooraf geinstalleerd kan worden. Je dient dan alleen nog de eerder genoemde Jigoshop-plugin te installeren waarna je kunt beginnen met je shop.
 
Maurice
Berichten: 950
Lid geworden op: 12 juni 2011
Locatie: Heerle
Contacteer:

Re: Waar hosten?

13 maart 2012

Magento is inderdaad een opensource winkel software pakket welke zijn eigen noden heeft mbt server resources. In verhouding zoals Dirk Jan al stelt is deze inderdaad duurder dan een normaal hosting pakket waar je bijvoorbeeld een ZenCart in plaatst.

Een hostingprovider die Magento op de juiste wijze aanbied heeft hier een aparte omgeving voor, gescheiden van het reguliere hostingpark waar overige shared hosting staat. Dit stelt hun in staat om dieper te finetunen specifiek voor de noden van Magento.

De partijen die voor 50 euro per jaar Magento aanbieden raad ik sterk aan om links te laten liggen, dit gaat in 98% van de gevallen je een hoop snelheid en irritatie kosten (en bezoekers + google rankings)

Als je echt met Magento verder wilt gaan wil ik je best een proef account van 14 dagen geven op ons Magento cluster, specifiek voor Magento ingericht en draaien op SSD harde schijven. Geen overselling :)

Let wel, een Magento hostingpakket start bij ons vanaf 29 euro per maand. Gezien je klein aantal producten wat je aangeeft zal dit pakket voor jou perfect voldoende kunnen zijn.

Mocht je interesse hebben kan ik je een demo en proef account geven, mail dan even naar maurice.valentijn@trafego.net
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.
 
globing
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 juli 2012

Re: Waar hosten?

11 juli 2012

Ik wil met magento een webshop beginnen, maar als je dus als ik het goed heb meer dan 100 producten in je shop wilt hebben betaal je dus veel geld.
Ik heb best lang gezocht naar een goede hoster voor magento shops aangezien ik er meerdere heb wist ik dat het veel geld zou kosten wanneer ik ze hier in nederland zou hosten. ik ben dus na een lange zoektocht van een week gestuit op http://www.magenting.com ze bieden nu echt goeie prijzen.. 20 dollar per maand en heb je 2 magento webwinkels.. inclusief een fijn admin panel en de service is uitstekend..

pm maar als je meer informatie nodig hebt over hosting en magento