Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Verrevriend
Berichten: 22
Lid geworden op: 23 maart 2012

Hosting verplaatsen

04 april 2012

Mijn partner en ik gaan helaas de samenwerking beeindigen, dit gaat niet op een leuke manier en hij heeft volledig zijn medewerking opgezegd. Het probleem is dat hij de ITer is/was en ik me daar nooit mee bezig heb gehouden. Nu moet ik dus de hosting die tot op heden op een server thuis is gedaan overzetten naar een hostingbedrijf. Nu heb ik er werkelijk de ballen verstand van en is mijn vraag wat ik hiervoor allemaal moet doen en hoe dit zo'n beetje in zijn werk gaat? Alvast bedankt voor alle mogelijke hulp!
http://www.huidzuivering.nl Enige Nederlandse verkoper van SKiNG Steambags, betaalbare en effectieve acne-oplossing.
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Hosting verplaatsen

04 april 2012

Een hosting bedrijf zoeken die je hierbij helpen wil en je hier goed bij ondersteunt. Dit brengt een mooie gelegenheid om direct de klantenservice van een bedrijf te leren kennen. Als webwinkel zoek je meestal niet een prijsvechter maar een bedrijf die begrijpt dat jij geld verdient met je site. Dan is dit een mooie case om elkaar te leren kennen?
 
Software webwinkel
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 maart 2012
Contacteer:

Re: Hosting verplaatsen

04 april 2012

Een hosting bedrijf zoeken die je hierbij helpen wil en je hier goed bij ondersteunt. Dit brengt een mooie gelegenheid om direct de klantenservice van een bedrijf te leren kennen. Als webwinkel zoek je meestal niet een prijsvechter maar een bedrijf die begrijpt dat jij geld verdient met je site. Dan is dit een mooie case om elkaar te leren kennen?
Ik ben het helemaal eens met het bovenstaande. Als je er geen verstand van hebt moet je het direct outsourcen, anders kun je alleen maar schade aanbrengen aan de webwinkel en dus ook direct jou omzet. En dat laatste wil je niet als ondernemer.
Webwinkel software - eenvoudig en GRATIS
 
Roberto
Berichten: 100
Lid geworden op: 02 januari 2010
Locatie: Winterswijk
Contacteer:

Re: Hosting verplaatsen

04 april 2012

Ook niet onbelangrijk in deze is je domeinnaam op wiens naam die staat en of je die mee kan verhuizen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Maurice
Berichten: 950
Lid geworden op: 12 juni 2011
Locatie: Heerle
Contacteer:

Re: Hosting verplaatsen

04 april 2012

Lastige situaties zulke.

Voor jou zal het als een doolhof klinken maar probeer de volgende zaken te weten te komen.

- Welke domeinnamen moeten verhuisd worden
- Zijn er verhuis codes nodig voor de domeinnamen te kunnen verhuizen. zo ja, deze gaan verzamelen.
In geval van een .nl kan enkel de huidige hoster deze aanleveren. Een .be kan de nieuwe hoster verzorgen.
- Hoeveel MB webruimte neemt je huidige website in beslag
- Traffic is wat lastiger maar kan je nieuwe hoster wel mee helpen als je wat statistieken van bezoekers aanlevert.
- Heeft de website een database? Zo ja heb je daar toegang toe
- Zorg dat je FTP hebt tot de website files
- Heb je email op je domein, moet deze mee verhuizen? Zorg dat je een lijstje maakt met de emailboxen die aangemaakt moeten worden.

Als je bovenstaand helder voor je eigen op een a4tje hebt, dan kan vrijwel iedere hoster je verder helpen. En dan blijft het zelf ook duidelijker voor je wat er allemaal gebeurt.
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.