Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
aqua
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 april 2012

Mails van je webshop: welk programma is aan te raden?

12 april 2012

Mijn vraag: wat is een goed programma om te gebruiken om je mails te lezen/versturen van een webshop?
Iets weermee je het makkelijk je eigen email overal kan checken, en ook nog eens handig in gebruik is.

Hotmail lijkt mij niet echt verstandig, ivm spam, of heb ik het mis?

Alvast bedankt
 
dborneman
Berichten: 132
Lid geworden op: 16 december 2011
Contacteer:

Re: Mails van je webshop: welk programma is aan te raden?

12 april 2012

Bedoel je welk programma of welk type e-mail adres? Hotmail is namelijk geen programma.

Ik denk dat veel mensen gewoon het e-mail adres @hunwebsite.nl gebruiken en deze vervolgens instellen in Outlook, Outlook Express of voor Mac gebruikers Mail.
Koop je piercing, navelpiercing, tongpiercing of andere piercings op || Onlinepiercingskopen.nl.
 
Tanya
Berichten: 232
Lid geworden op: 29 augustus 2011

Re: Mails van je webshop: welk programma is aan te raden?

13 april 2012

Wij gebruiken gmail :)
 
ConsolePro
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 april 2012
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Mails van je webshop: welk programma is aan te raden?

13 april 2012

Hosted Exchange is wellicht ook een optie om naar te kijken.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Maurice
Berichten: 950
Lid geworden op: 12 juni 2011
Locatie: Heerle
Contacteer:

Re: Mails van je webshop: welk programma is aan te raden?

13 april 2012

Pak als je een startende ondernemer bent je eigen beschikbare tools

- Outlook
- Mobiel
- Webmail (heeft elke zichzelf respecterende hoster aanstaan op je hostingpakket)

Wat wel handig kan zijn is dat je je emailbox als "imap" instelt op je devices, dan weet je overal exact wat er is binnengekomen en wat je hebt teruggemaild. (In tegenstelling gebruik POP3)

Indien je wat groter bent kun je uiteindelijk met een ticketcenter gaan werken (software) welke je mailbox uitleest door wijze van "piping"
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.
 
nescio
Berichten: 62
Lid geworden op: 21 februari 2012

Re: Mails van je webshop: welk programma is aan te raden?

13 april 2012

 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Mails van je webshop: welk programma is aan te raden?

13 april 2012

Wij gebruiken inderdaad ook Microsoft Exchange in combinatie met Office Outlook Web Access. Dat is min of meer webmail in de jas van groupware, zodat je "the best of both worlds" hebt.

Verder staat er een forward + back-up naar Gmail op kritieke e-mailaccounts. De meeste e-mails van klanten beantwoorden we binnen een halfuur en dat wordt gewaardeerd.

Maakt volgens mij trouwens niet eens zo veel uit hoe je het technisch precies regelt, als je maar snel en fatsoenlijk reageert. Laatst belandde ik in een webwinkel die "beloofde" om binnen 4 werkdagen te antwoorden. Dan neem ik niet eens de moeite om te mailen, want ik ga niet meer dan een halve week op antwoord zitten wachten. Weg klant...
 
RicardoV
Berichten: 2044
Lid geworden op: 11 oktober 2011

Re: Mails van je webshop: welk programma is aan te raden?

13 april 2012

Zelfs wanneer er wordt aangegeven dat er binnen 1 á 2 werkdagen wordt beantwoord ga ik niet eens mailen. Afhankelijk van de situatie wellicht, maar als je een product online wilt kopen ga je natuurlijk geen dag wachten op een antwoord.

Als er dan wél gewoon een telefoon nummer wordt vermeld ben ik die gewoon. Wordt er niet opgenomen, tja, dan ben ik er inderdaad ook weg.

Hier gebruik ik thuis microsoft outlook. Wanneer ik onderweg of weg ben, de mail op de iPhone/iPad. En eventueel kan er nog via internet worden ingelogd.
 
aqua
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 april 2012

Re: Mails van je webshop: welk programma is aan te raden?

13 april 2012

Dank allen voor de antwoorden.

Ik zal het anders formuleren: vroeger gebruikte ik voor alles hotmail. Makkelijk om je over te kunnen inloggen, gratis, en makkelijk in gebruik.
Nu waarmee kun je hetzelde doen, maar niet met een hotmail adres, maar dan met een eigen e-mailadres, dus info@mijndomein.com.

Danku
 
Gerhard
Berichten: 75
Lid geworden op: 14 maart 2012

Re: Mails van je webshop: welk programma is aan te raden?

14 april 2012

Je zou gewoon een @jouwbedrijf.nl e-mail kunnen hebben en die doorsturen naar je hotmail adress. Hoe het dan met beantwoorden gaat weet ik niet maar hier zou ook wel een oplossing voor zijn.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Mails van je webshop: welk programma is aan te raden?

14 april 2012

Ik zal het anders formuleren: vroeger gebruikte ik voor alles hotmail. Makkelijk om je over te kunnen inloggen, gratis, en makkelijk in gebruik.
Nu waarmee kun je hetzelde doen, maar niet met een hotmail adres, maar dan met een eigen e-mailadres, dus info@mijndomein.com.
Dat kan bij veel providers met webmail. Je e-mailt dan met een browser in plaats van een e-mailprogramma.
 
Doubled_1980
Berichten: 37
Lid geworden op: 30 april 2011

Re: Mails van je webshop: welk programma is aan te raden?

14 april 2012

Je kan ook een Google Apps account nemen en daar je domein(en) aan koppelen. Ik geloof dat het tot 7,5GB opslag gratis is. Wil je upgraden naar 50GB dan betaal je 3,33 per maand per gebruiker.
Je gebruikt dan de Gmail interface om te mailen en kan dus ook overal bij je e-mail. Ook via IMAP.
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Mails van je webshop: welk programma is aan te raden?

14 april 2012

Dat kan bij veel providers met webmail. Je e-mailt dan met een browser in plaats van een e-mailprogramma.
Dit is al vaker gezegd en inderdaad de oplossing. Hotmail is ook webmail dus niets nieuws voor je als gebruiker.
 
Software webwinkel
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 maart 2012
Contacteer:

Re: Mails van je webshop: welk programma is aan te raden?

15 april 2012

Ik zou persoonlijk geen hotmail of gmail adres gebruiken. Ik schrik daar zelf altijd van en komt niet echt betrouwbaar over. Zoals gezegd wordt bieden de meeste hosters gewoon netjes webmail aan. Hiermee heb je het probleem dus feitelijk opgelost. Het komt gewoon betrouwbaarder over als het e-mailtje ook van de domeinnaam afkomt.
Webwinkel software - eenvoudig en GRATIS
 
Tanya
Berichten: 232
Lid geworden op: 29 augustus 2011

Re: Mails van je webshop: welk programma is aan te raden?

16 april 2012

Ik zou persoonlijk geen hotmail of gmail adres gebruiken. Ik schrik daar zelf altijd van en komt niet echt betrouwbaar over. Zoals gezegd wordt bieden de meeste hosters gewoon netjes webmail aan. Hiermee heb je het probleem dus feitelijk opgelost. Het komt gewoon betrouwbaarder over als het e-mailtje ook van de domeinnaam afkomt.
Zoals hierboven al is gezegd, je kunt je info@mijndomeinnaam.nl dus gewoon inlezen in een gmail interface.
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: Mails van je webshop: welk programma is aan te raden?

16 april 2012

Zoals hierboven al is gezegd, je kunt je info@mijndomeinnaam.nl dus gewoon inlezen in een gmail interface.
Maar waarom zou je gmail met reclame willen zien als je ook je eigen webmail zonder reclame kan hebben.
Waarbij in- en uitgaande mail dus op je eigen (hosting) server staat, met je eigen backup!
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Mails van je webshop: welk programma is aan te raden?

16 april 2012

Wij gebruiken ook Gmail; inclusief filters en labels:
* Bestelling: Deze status ontvangen alle bestellingsmailtjes die vanuit Webshop worden verstuurd.
* Afgeleverd: Dit label wijzen we toe aan bestellingen die na fulfillment zijn verzonden via TNT.
* Belasting: Alle facturen krijgen dit label zodat we bij belastingopgave alle facturen gemakkelijk kunnen verzamelen.
* Besteld: Nadat een bestelling is binnengekomen, bestellen we de producten bij de leverancier.
* iDeal: Alle controlemailtjes verzonden door iDeal met daarin de betalingsinformatie.
* Klantenservice: Alle mailtjes die naar onze klantenservice worden gestuurd.
* Niet Betaald: Alle bestellingen die via overschrijving worden betaald, ontvangen deze status totdat de betaling is ontvangen.
* Sociaal: Alle berichten vanaf onze Hyves, Twitter of YouTube-account.
* Inkoop: Alle mailtjes van de leveranciers en ons magazijn.
* Partner: Mails afkomstig van onze zakelijke contacten, zoals websites en onderzoeksbureaus.

Daarnaast ook Calendar; Docs; Alerts; Webmaster tools; Analytics; Shopping; Reader; G+ ; Adwords en natuurlijk search.. best veel eigenlijk en ik zal nog wel wat vergeten zijn.
 
Rudy
Berichten: 1067
Lid geworden op: 05 maart 2011

Re: Mails van je webshop: welk programma is aan te raden?

16 april 2012

Je kan ook een Google Apps account nemen en daar je domein(en) aan koppelen. Ik geloof dat het tot 7,5GB opslag gratis is. Wil je upgraden naar 50GB dan betaal je 3,33 per maand per gebruiker.
Je gebruikt dan de Gmail interface om te mailen en kan dus ook overal bij je e-mail. Ook via IMAP.
Bedankt voor de tip! Ik ben van het weekend overgestapt op Google Apps. Voorheen gebruikte we Microsoft Exchange. Ik heb nu dezelfde functionaliteiten en meer voor een lagere prijs. Exchange is vrij prijzig met een aantal accounts. Ik lees de mail nu nog steeds in Outlook en heb alles netjes gesynchroniseerd met de iPad en iPhone.

Als je een betaald Google Apps account hebt is er overigens geen reclame en kan je, vrij nutteloos eigenlijk , het Google logo vervangen door je eigen logo. Mail open je bijvoorbeeld op mail.domeinnaam.nl als je dat zo instelt. Ik ben er wel blij mee in ieder geval.
 
aqua
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 april 2012

Re: Mails van je webshop: welk programma is aan te raden?

29 april 2012

Dank jullie voor de antwoorden, ik ben weer wat wijzer geworden.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht