Mails van je webshop: welk programma is aan te raden?

1
Mijn vraag: wat is een goed programma om te gebruiken om je mails te lezen/versturen van een webshop?
Iets weermee je het makkelijk je eigen email overal kan checken, en ook nog eens handig in gebruik is.

Hotmail lijkt mij niet echt verstandig, ivm spam, of heb ik het mis?

Alvast bedankt
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Mails van je webshop: welk programma is aan te raden?

5
Pak als je een startende ondernemer bent je eigen beschikbare tools

- Outlook
- Mobiel
- Webmail (heeft elke zichzelf respecterende hoster aanstaan op je hostingpakket)

Wat wel handig kan zijn is dat je je emailbox als "imap" instelt op je devices, dan weet je overal exact wat er is binnengekomen en wat je hebt teruggemaild. (In tegenstelling gebruik POP3)

Indien je wat groter bent kun je uiteindelijk met een ticketcenter gaan werken (software) welke je mailbox uitleest door wijze van "piping"
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.

Re: Mails van je webshop: welk programma is aan te raden?

7
Wij gebruiken inderdaad ook Microsoft Exchange in combinatie met Office Outlook Web Access. Dat is min of meer webmail in de jas van groupware, zodat je "the best of both worlds" hebt.

Verder staat er een forward + back-up naar Gmail op kritieke e-mailaccounts. De meeste e-mails van klanten beantwoorden we binnen een halfuur en dat wordt gewaardeerd.

Maakt volgens mij trouwens niet eens zo veel uit hoe je het technisch precies regelt, als je maar snel en fatsoenlijk reageert. Laatst belandde ik in een webwinkel die "beloofde" om binnen 4 werkdagen te antwoorden. Dan neem ik niet eens de moeite om te mailen, want ik ga niet meer dan een halve week op antwoord zitten wachten. Weg klant...

Re: Mails van je webshop: welk programma is aan te raden?

8
Zelfs wanneer er wordt aangegeven dat er binnen 1 á 2 werkdagen wordt beantwoord ga ik niet eens mailen. Afhankelijk van de situatie wellicht, maar als je een product online wilt kopen ga je natuurlijk geen dag wachten op een antwoord.

Als er dan wél gewoon een telefoon nummer wordt vermeld ben ik die gewoon. Wordt er niet opgenomen, tja, dan ben ik er inderdaad ook weg.

Hier gebruik ik thuis microsoft outlook. Wanneer ik onderweg of weg ben, de mail op de iPhone/iPad. En eventueel kan er nog via internet worden ingelogd.

Re: Mails van je webshop: welk programma is aan te raden?

15
Software webwinkel schreef:Ik zou persoonlijk geen hotmail of gmail adres gebruiken. Ik schrik daar zelf altijd van en komt niet echt betrouwbaar over. Zoals gezegd wordt bieden de meeste hosters gewoon netjes webmail aan. Hiermee heb je het probleem dus feitelijk opgelost. Het komt gewoon betrouwbaarder over als het e-mailtje ook van de domeinnaam afkomt.
Zoals hierboven al is gezegd, je kunt je info@mijndomeinnaam.nl dus gewoon inlezen in een gmail interface.

Re: Mails van je webshop: welk programma is aan te raden?

17
Wij gebruiken ook Gmail; inclusief filters en labels:
* Bestelling: Deze status ontvangen alle bestellingsmailtjes die vanuit Webshop worden verstuurd.
* Afgeleverd: Dit label wijzen we toe aan bestellingen die na fulfillment zijn verzonden via TNT.
* Belasting: Alle facturen krijgen dit label zodat we bij belastingopgave alle facturen gemakkelijk kunnen verzamelen.
* Besteld: Nadat een bestelling is binnengekomen, bestellen we de producten bij de leverancier.
* iDeal: Alle controlemailtjes verzonden door iDeal met daarin de betalingsinformatie.
* Klantenservice: Alle mailtjes die naar onze klantenservice worden gestuurd.
* Niet Betaald: Alle bestellingen die via overschrijving worden betaald, ontvangen deze status totdat de betaling is ontvangen.
* Sociaal: Alle berichten vanaf onze Hyves, Twitter of YouTube-account.
* Inkoop: Alle mailtjes van de leveranciers en ons magazijn.
* Partner: Mails afkomstig van onze zakelijke contacten, zoals websites en onderzoeksbureaus.

Daarnaast ook Calendar; Docs; Alerts; Webmaster tools; Analytics; Shopping; Reader; G+ ; Adwords en natuurlijk search.. best veel eigenlijk en ik zal nog wel wat vergeten zijn.
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

Re: Mails van je webshop: welk programma is aan te raden?

18
Doubled_1980 schreef:Je kan ook een Google Apps account nemen en daar je domein(en) aan koppelen. Ik geloof dat het tot 7,5GB opslag gratis is. Wil je upgraden naar 50GB dan betaal je 3,33 per maand per gebruiker.
Je gebruikt dan de Gmail interface om te mailen en kan dus ook overal bij je e-mail. Ook via IMAP.
Bedankt voor de tip! Ik ben van het weekend overgestapt op Google Apps. Voorheen gebruikte we Microsoft Exchange. Ik heb nu dezelfde functionaliteiten en meer voor een lagere prijs. Exchange is vrij prijzig met een aantal accounts. Ik lees de mail nu nog steeds in Outlook en heb alles netjes gesynchroniseerd met de iPad en iPhone.

Als je een betaald Google Apps account hebt is er overigens geen reclame en kan je, vrij nutteloos eigenlijk , het Google logo vervangen door je eigen logo. Mail open je bijvoorbeeld op mail.domeinnaam.nl als je dat zo instelt. Ik ben er wel blij mee in ieder geval.