Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
oZZy
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 juni 2012

Webwinkel en shared hosting

27 juni 2012

Ik lees hier op dit forum dat er (al dan niet alleen) in het begin veel gebruik wordt gemaakt van shared hosting voor webwinkels.

Naar mijn idee houdt dit in dat er geen (veilig) gebruik gemaakt wordt van ssl en deze webwinkels dus allemaal onveilig zijn. Een ssl-certificaat wil je namelijk niet delen met overige websites op dezelfde server.

Of zit ik er naast?
 
Rudy
Berichten: 1067
Lid geworden op: 05 maart 2011

Re: Webwinkel en shared hosting

27 juni 2012

Dat wij begonnen hadden we ook een shared hosting pakket. Daar is gewoon een SSL certificaat op te zetten. Je moet dan wel een eigen IP adres hebben. Dat moet je hosting provider dus wel kunnen aanbieden.
 
Yamma
Berichten: 54
Lid geworden op: 24 november 2011

Re: Webwinkel en shared hosting

27 juni 2012

Idd, je kunt voor gemiddeld 12 euro per jaar een eigen ip-adres krijgen.
Er zijn overigens wel hosters waar je heel goedkoop ssl kunt krijgen, en waarbij je wél hetzelfde certificaat deelt met de rest van de server. Niet verstandig; kies voor een eigen, vast ip-adres met een eigen SSL en liefst een met mobiele ondersteuning.
 
oZZy
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 juni 2012

Re: Webwinkel en shared hosting

28 juni 2012

Thanks Rudy en Yamma,

wat kunnen jullie me adviseren mbt ssl-certificaten? Ik wist niet dat er voor mobile aparte ondersteuning nodig was.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Suzanne
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 juni 2011
Locatie: Heerle
Contacteer:

Re: Webwinkel en shared hosting

29 juni 2012

Over de SSL certificaten kun je misschien even dit topic lezen:
http://webwinkelforum.nl/viewtopic.php?t=4661&start=0
Groetjes, Suzanne

Meer hobby plezier bij dinohobby.nl!
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht