Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Zonnig
Berichten: 62
Lid geworden op: 17 mei 2012

Domeinnaamregistratie vs hosting

05 juli 2012

Dag allemaal,

Ik kom er niet geheel uit.

Ik wil mijn domeinnaam alvast vast laten leggen, maar ik ga pas later van start met mijn webwinkel. Ik weet nog niet door wie ik mijn webwinkel laat bouwen. Op dit moment gaat mijn voorkeur wel uit naar Magento.

Ik ben bang, dat als ik mijn domeinnaam vast laat leggen, dat ik dan geen hostingpakket af kan sluiten bij een ander hostingsbureau. Hoe zit dit eigenlijk ?

Staat dit normaal niet los van elkaar ? Je kan toch wel gewoon je domeinnaam vastleggen en een hostingpakket elders afsluiten ? Zometeen heb ik heel veel artikelen online staan en het aantal GB wat deze bedrijven aanbieden in hun pakketten is voor mij veel te laag. Vandaar dat ik voorlopig eerst mijn domeinnaam vast wil leggen.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Domeinnaamregistratie vs hosting

05 juli 2012

Ja, je kunt nu een domeinnaam registreren en die pas later in gebruik nemen als je de hosting geregeld hebt.
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: Domeinnaamregistratie vs hosting

05 juli 2012

Je kan je domeinnaam en hosting bij twee verschillende bedrijven afsluiten.

Geen enkel probleem.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
Zonnig
Berichten: 62
Lid geworden op: 17 mei 2012

Re: Domeinnaamregistratie vs hosting

05 juli 2012

Wat fijn zeg ! Ik ga vandaag dan maar eerst de namen vastleggen. Heb ik weer wat rust in mijn hoofd. :)

Bedankt voor jullie reacties !

Nog een hele fijne dag gewenst.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
jeanscentrale
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 augustus 2011
Locatie: Roden
Contacteer:

Re: Domeinnaamregistratie vs hosting

05 juli 2012

Ook alvast een tip voor de hosting als je magento neemt. Magento is webshopsoftware dat goede hosting nodig heeft. Wanneer je een magentowebshop vult met een paar duizend producten bij een matige hosting, zul je merken dat je webshop niet vooruit te branden is.

Wij hebben onze webshops draaien via Byte.nl. Alles draait snel, goede service, makkelijk te upgraden. Maar wel aan de prijs.

Ik heb ook wel eens gehoord dat skyberate.nl een goede magento hosting moet zijn.


Succes met je webshop!
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: Domeinnaamregistratie vs hosting

05 juli 2012

Je hebt voor Magento speciale hosting nodig.
Die speciale hosting is niet direct goed of slecht is gewoon speciaal omdat Magento een draak van een software is voor op een server.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
Zonnig
Berichten: 62
Lid geworden op: 17 mei 2012

Emailadressen en hosting

06 augustus 2012

Dag allemaal,

Zal iemand mij toch kunnen helpen ?
Ik heb dus alleen een aantal domeinnamen vastgelegd, zonder dat ik een pakket in mijn maag heb laten splitsen. ( Wat ze wel probeerden. )

Nu ben ik alvast aan het zoeken naar Hostingpartijen voor Magento. Het moet immers in mijn begroting mee.

Eén van deze partijen die ik op het oog heb, gaf aan dat zij de hosting wel doen voor mijn webwinkel, maar ze leveren geen emailboxen of emailadressen.
Krijg ik van dit bedrijf ineens door mijn emailadressen worden afgeleverd bij Firstfind. Firstfind ken ik helemaal niet. Ik denk dus dat zij onderdeel zijn van Yourhosting.

Als ik over een aantal maanden ga starten; wat moet ik dan doen ?
Ik moet er niet aan denken dat Yourhosting de hosting gaat doen, maar het hostingbedrijf dat mijn Magento webwinkel gaat beheren, gaat dus ook niet over emailadressen etc.
Haal ik geen dingen door elkaar ? Als een klant mij wil mailen, dan moet mijn mail toch ergens binnenkomen ? Maar ik kan de hosting van mijn webwinkel en emailadressen toch niet los van elkaar doen als je één webwinkel hebt ? Het emailadres in mijn webwinkel moet toch ergens naar toe worden gelinkt ?
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: Domeinnaamregistratie vs hosting

06 augustus 2012

'normaal gesproken' heb je email en hosting in 1 bij een hostingpakket.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl