Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
By_Mabco
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 juli 2012
Contacteer:

Webshop testen

18 juli 2012

Beste allemaal,

Ik heb al enkele maanden een webshop draaien, gebouwd met de software van Logivert. Daar ben ik trouwens erg tevreden over, maar nu zoek ik een optie om mijn shop te testen en dan het geheel nog verder te verbeteren. Wie heeft een goede tip. Ik heb het bijvoorbeeld al laten doen door FSK , jawel een webshop keurmerk, nou daar kreeg ik een rapport dat sloeg werkelijk nergens op, kon er niets mee en het het potverdorie wel 10 euro voor moeten betalen. Gereclameerd maar natuurlijk (nog) geen reactie.

Wie geeft me tips.

Groeten Monique van Atelier Mabco (http://www.ateliermabco.nl)
 
Rudy
Berichten: 1067
Lid geworden op: 05 maart 2011

Re: Webshop testen

18 juli 2012

Je kan je webwinkel hier op het forum laten "beoordelen" door andere forum gebruikers. Dat levert in de meeste gevallen zeer bruikbare tips op en is bovendien helemaal gratis!

http://webwinkelforum.nl/viewtopic.php?t=1656
 
Ol@v
Berichten: 29
Lid geworden op: 07 maart 2012
Locatie: NH

Re: Webshop testen

14 december 2012

Beste Monique,

Als je de webshop wilt testen, vraag dan mensen uit je doelgroep het te doen. Vrienden, buren klanten. Dan krijg je feedback van de doelgroep die er ook mee overweg moet kunnen.

Hier zal je reactie krijgen van techneuten, ik ben er zelf één. En die kijken zeer terecht
naar de punt en de comma in het design en de code op je webshop. Begrijp mij niet verkeerd, dat is goed maar die andere feedback heb je ook nodig. Ik gebruik byv. de stelregel, zou mijn moeder het ook begrijpen?

Een reactie van wat mij meteen opvalt:

Algemene Voorwaarden van Atelier Mabco, gevestigd te GoirleVersie geldig vanaf 01 oktober 20121

GoirleVersie?
01 oktober 20121?

Dat moet natuurlijk "Goirle. Versie geldig vanaf 01 oktober 2012. 1" zijn.

De algemene voorwaarden op de website als pdf is een andere oude versie die in je bestel process staat en heeft het ook nog 19% BTW.

Als ik mijn gegevens niet invul krijg ik foutmeldingen van: Waarde voor "Voornaam voor factuuradres" ontbreekt.

Dat zou ook kunnen zijn: "Het voornaam veld is verplicht." of "Vul uw voornaam in, en probeer opnieuw."

Deze rode foutmeldingen staan bovenaan de pagina en niet eens in buurt van de velden waar het over gaat. Zonder naar beneden te scrollen zie je het niet eens.

Ik kan ook opgeven dat ik het in een luchtkussen-envellope wil laten versturen en dat ik betaal bij afhalen. Een combinatie die niet kan, en die niet wenselijk is, en toch kan ik dat opgeven.

Doe er je voordeel mee,

Ol@v
 
PeterPastoor
Berichten: 1474
Lid geworden op: 17 juli 2010
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Webshop testen

14 december 2012

Ol@v,

Als je vrienden buren en/of kennissen gaat vragen zul je nooit een eerlijke reactie krijgen. Ze zullen vaak zeggen dat bij mooi is :)
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Ol@v
Berichten: 29
Lid geworden op: 07 maart 2012
Locatie: NH

Re: Webshop testen

15 december 2012

@PeterPastoor,

Ik zal een voorbeeld geven.

Niet zo:

Ik heb een mooie webshop, wat vindt je ervan? Dan krijg je alleen maar veren, daar heb je niets aan.

Maar zo:

Ik heb een nieuwe webshop zou je voor mij wat willen testen? Ja, mooi.

Bestel eens een rode hanger, verzonden met de post en ik wil betalen met ideal.
Dan kijk ik even met je mee om te zien of alles goed gaat.
Je gaat er dan naast staan/zitten (niet helpen) en kijkt wat de persoon doet.
Op die manier zie je hoe men over de site navigeert en tegen dingen aanloopt of iets niet kan vinden. (Ook al staat het soms met dikke letters op het scherm)
Je kan dan ook zeggen bij het bijna afrekenen, oh oh, doe toch maar die zwarte ipv die rode.
Zou je dat nog willen aanpassen.

Je zal verbaast staan wat je dan terug krijgt aan feedback.
Dat werkt altijd.

Ol@v
 
PeterPastoor
Berichten: 1474
Lid geworden op: 17 juli 2010
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Webshop testen

15 december 2012

Klopt, op die manier had ik nog niet gedacht :)
Nu voor iedereen: https://webwinkelvragen.nl/. Meld je snel aan!
 
DonAbalone
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 december 2012

Re: Webshop testen

31 december 2012

Laat je klanten inderdaad helpen, die met de ''rode sleutel hanger'' is inderdaad erg handig.
ook kan je een pol of een ''klant tevreden heid'' onderzoek doen, bijvoorbeeld op je landings page (waar mensen komen na de betaling, en jij vast en zeker. Bedankt voor je aankoop zegt.) een grote header maken met de vraag of mensen mee willen doen. Ja is link naar het vragenformulier die jij zelf moet opmaken. nee is gewoon door laten gaan, naar waar ze normaal ook uitkomen uiteraard. je kan dit ook doen door als je een news letter hebt of een andere vorm van je klanten te emailen het daarin te vragen.zo tref je ook bijde groepen, terugkerende klanten die je webshop kennen. en eenmalige kopers die je webshop niet kennen.

Mvg DonAbalone
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht