Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Katynka
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 april 2011

Site offline wegens 'kort onderhoud'

09 oktober 2012

Hallo!

Ik heb even een vraag: mijn website is bijna 24 uur geblokkeerd geweest. Uiteraard heb ik hier via de e-mail navraag over gedaan bij mijn hostingprovider. Hun antwoord: dit was kort onderhoud.
Mag dit zomaar? Ik vind het raar dat ik hier niet van op de hoogte was. Daarnaast vind ik 24 uur voor een website niet kort. Wat is jullie mening hierover?

Groetjes Katynka
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Site offline wegens 'kort onderhoud'

09 oktober 2012

Kort onderhoud duurt zelden meer dan een uur; 24 uur is onlogisch lang, want dan zou er bij wijze van spreken een 3-ploegendienst 3 keer 8 uur aan het werk moeten zijn geweest.

Goede providers kondigen gepland onderhoud bovendien vooraf aan en voeren het 's nachts uit. Er is dus iets anders aan de hand — en misschien zelfs iets om je meer zorgen over te maken.

Gevolgschade wordt door hostingproviders meestal uitgesloten als je geen service-level agreement (SLA) hebt afgesloten met duidelijke afspraken over de beschikbaarheid. Wat je zou kunnen proberen, is een week gratis hosting lospeuteren.
 
Katynka
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 april 2011

Re: Site offline wegens 'kort onderhoud'

09 oktober 2012

Hoi Ward,

Bedankt voor je reactie! Ik wil er aan de ene kant geen aandacht aan besteden omdat dat weer energie kost, aan de andere kant heb ik al zoveel problemen met hun gehad dat ik het niet normaal vind dat ze hier zo mee denken weg te komen. Fijn in ieder geval om bevestiging te krijgen dat dit ook niet normaal is. Ik ga in ieder geval overstappen zodra het kan.

Groetjes Katynka
 
Maurice
Berichten: 950
Lid geworden op: 12 juni 2011
Locatie: Heerle
Contacteer:

Re: Site offline wegens 'kort onderhoud'

09 oktober 2012

24 uur onderhoud? Dat zou inhouden dat een uptime van bv 99% niet eens meer haalbaar is.
Ik denk dat dit eerder een veredelde "storing" is, Ik zit nu 7 jaar bijna in de hosting branche als zelfstandige maar heb nog nooit een onderhoud meegemaakt van 24 uur. Sterker nog een migratie van datacenter 1 naar datacenter 2 is uit te voeren in 8 uur slechts...

Bij goede voorbereiding is een hosting vrijwel nooit down uitzonderingen daargelaten en dan word dat gecommuniceerd (zeker als het een uur + is)
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Katynka
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 april 2011

Re: Site offline wegens 'kort onderhoud'

09 oktober 2012

Hoi Maurice,

Thanks voor je antwoord. Waarschijnlijk dachten ze dat ik mijn mond wel zou houden als ze het op kort onderhoud zouden gooien. Wacht nu nog op een reactie van hun kant.

Groetjes Karin