Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Nieuwland
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 oktober 2012

Provider gezocht die vlot meewerkt met verhuizing domeinnaam

11 oktober 2012

Hallo,

Hoewel ik voorlopig nog geen webshop wil starten (ben nu druk met producten ontwerpen) wil ik alvast een bepaalde domeinnaam (hij is nog vrij) huren bij een provider. De webshop komt t.z.t. dan wel.

Omdat ik nog geen keuze heb gemaakt voor een kant-klare webshop of er 1 laten bouwen door iemand, weet ik nu nog niet bij welke provider ik t.z.t. terecht zal komen. Dus ik wil mijn domeinnaam makkelijk mee kunnen verhuizen zonder gezeur en gedoe van mijn provider.

Wie heeft ervaringen (goede en slechte) met bepaalde providers op dit gebied?

groet, Dianne
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Provider gezocht die vlot meewerkt met verhuizing domein

11 oktober 2012

Je hoeft je domeinnaam niet bij dezelfde provider als je webhosting te hebben. Je kan hem prima doorverwijzen je website via de DNS. Zorg dus dat je een provider uitzoekt waarbij je de DNS kan regelen, dan maakt het niet uit waar je later je webhosting hebt zitten.
 
Maurice
Berichten: 950
Lid geworden op: 12 juni 2011
Locatie: Heerle
Contacteer:

Re: Provider gezocht die vlot meewerkt met verhuizing domein

11 oktober 2012

Wat wouter aangeeft kan inderdaad perfect, ook kan het wel voordelen hebben om ze bij eenzelfde aanbieder te hebben. Bijvoorbeeld wijziging van IP heb je dan geen last van maar ook relevante instellingen ten behoeve van bv antispam records in je dns of spf, verificatie dns als je daar geen verstand van hebt.

Zoek in elk geval provider waar je veel zelf 24/7 kan regelen, en waar je niet moet mailen om een verhuis code.
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.
 
Nieuwland
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 oktober 2012

Re: Provider gezocht die vlot meewerkt met verhuizing domein

11 oktober 2012

Je hoeft je domeinnaam niet bij dezelfde provider als je webhosting te hebben. Je kan hem prima doorverwijzen je website via de DNS. Zorg dus dat je een provider uitzoekt waarbij je de DNS kan regelen, dan maakt het niet uit waar je later je webhosting hebt zitten.
Hai Wouter,

Dank voor je reactie.
Helaas ben ik (nog) niet thuis in de webshop kretologie: wat betekent DNS eigenlijk?

groet, Dianne
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Maurice
Berichten: 950
Lid geworden op: 12 juni 2011
Locatie: Heerle
Contacteer:

Re: Provider gezocht die vlot meewerkt met verhuizing domein

12 oktober 2012

DNS zijn de instellingen die het mogelijk maken dat een domein de juiste data vinden van jouw website.

een domeinnaam kun je zien als een telefoonnummer. Aan dat telefoon nummer hangt een webruimte met ip adres. (soort van adres)

Het ip en mail instellingen worden bij domeinnaam dns ingesteld zodat de domeinnaam weet waar jou website staat, en waar hij jou email moet afleveren.
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.
 
nederhoed
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 oktober 2012
Contacteer:

Re: Provider gezocht die vlot meewerkt met verhuizing domein

18 oktober 2012

Hi Dianne,

ik zit al sinds 2001 bij Sitebytes.nl. Ze zijn goed bereikbaar, ook telefonisch, en handelen je verzoek vaak dezelfde dag nog af. Zelfs in het weekeinde werden vaak mijn mails beantwoord. Hoewel ze dat niet garanderen.

Succes! Vriendelijke groet, Robert-Reinder
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht