Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
mlagerwerf
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 oktober 2012
Contacteer:

E-mail via Google Apps

12 oktober 2012

Hallo!

Privé ben ik helemaal into Google dus ken de mogelijkheden daarvan en wil dit zakelijk in gaan zetten. Ik heb Google Apps dan ook geactiveerd icm mijn domein om van alle services gebruik te kunnen maken.

En bijna alles werkt; alleen de e-mail niet optimaal
Ik kan wel inloggen op Gmail met mijn aangemaakte account. En ik kan vanuit mijn domein e-mails verzenden.

Alleen het ontvangen van e-mail gebeurt nog steeds op de server van mijn hosting partij. Ik heb de MX records op de DNS aangepast naar die van Google mbv de installatie wizard. Echter zit er waarschijnlijk nog iets wat niet goed ingesteld staat

Wie kan én wil mij hier mee helpen?
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: E-mail via Google Apps

12 oktober 2012

Heb je de DNS (MX) net aangepast? Dan kan het zijn dat dit eventjes duurt. DNS heeft tijd nodig voor het grote internet dit verwerkt. Kan soms wel tot 48 uur duren en daar heb je niet altijd evenveel invloed op omdat providers IP-adressen cachen (en de ingestelde tijden regelmatig negeren)
 
mlagerwerf
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 oktober 2012
Contacteer:

Re: E-mail via Google Apps

12 oktober 2012

Ik heb de MX records afgelopen weekend aangepast. Dus die tijd zou al verlopen moeten zijn. Daarom verwacht ik dat er ergens anders nog iets niet goed ingesteld is.