Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Kossian
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 november 2012

Webwinkel beginnnen (Beginner)

06 november 2012

Hallo Allemaal,

Ik en mijn vriendin zijn van plan om een webwinkel te beginnen. We hebben al marketing onderzoek gedaan en gekeken over er genoeg vraag is naar de producten die wij willen verkopen.
Ook hebben we al bij de KVK geinformeerd wat allemaal gedaan moet worden.
Oftwel de voorbereiding is helemaal af.

Nu moeten we beginnen met het echte werk. Het maken van een webwinkel.
Ik heb zelf wat ervaring met html/php en dergelijke aangezien ik wat websites heb gehad in de verleden, maar nog nooit een webwinkel.

Ik ben aan het kijken naar verschillende hosting sites and softwares maar ik kom er maar niet uit.
Graag zou ik van jullie willen weten welke hosting jullie me aanraden en wat voor software ik het best kan gebruiken.
We zijn beide nog beginners en willen niet meteen met 100 producten beginnen, we willen het stap voor stap uitbereiden.
Momenteel gaat mijn keuze naar antagonist als host.

Hopelijk kunnen jullie ons hiermee helpen.
 
datact_paul
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 november 2012
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Webwinkel beginnnen (Beginner)

06 november 2012

Dag Kossian,

Voor het maken van een webshop zijn zeer veel, vaak gratis te gebruiken, open source oplossingen.
Hieronder wat voorbeelden:

PrestaShop meer informatie
Populaire webshopsoftware, waarvoor erg veel plugins en themes beschikbaar zijn.

Magento meer informatie
Magento is geavanceerde webshopsoftware, maar heeft ook een stijlere leercurve en vraagt meer van je hosting.

WordPress met webshopplugin meer informatie
WordPress is van origine een blogsysteem, maar wordt in combinatie met een webshopplugin zoals JigoShop vaak gebruikt wanneer het niet teveel producten betreft.

De eisen die de webshop aan je hosting stellen, zijn afhankelijk van het pakket dat je kiest. Bepaal voor jezelf het aantal producten dat je denkt te gaan verkopen en baseer daarop de dienst die je afneemt. Hosting kan al voor enkele tientjes per jaar, maar zeker voor een webshop wil je kwaliteit!

Veel webhosters (waaronder wijzelf) installeren de software gratis voor je. Je hebt dan de beschikking over de Nederlandstalige software en kunt gelijk aan de slag. Als je eventueel nog vragen hebt, kun je ons bereiken via de online chat op onderstaande website.
--
DataCT. Webhosting op maat (nu ook Professional) en deskundige support sinds 1999
 
MWH
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 november 2012

Re: Webwinkel beginnnen (Beginner)

15 november 2012

Beste, met een virtuele webwinkel is het gauw een kwestie van geld, looks and feel. Hoewel de aankopen via internet webwinkels stijgen, moet je van goede huizen komen om iets op te zetten en ook nog betrouwbaar overkomen. En zeker niet minder belangrijk, wat wil je ermee bereiken.

Open source webwinkels hebben een zwak punt en dat is de geleverde support. Deze is zelden goed en kost het enorm veel tijd om een probleem daadwerkelijk op te lossen.

Daarom proberen we klanten te overtuigen te investeren in een degelijke webshop. Daarom bieden wij ePages aan, een van de grotere spelers op dit gebied. Dit zijn professionele webshops met alle denkbare functionaliteiten.

Helaas kun je niet voor een kwartje op de eerste rij zetten.
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Webwinkel beginnnen (Beginner)

05 december 2012

Offtopic: Zojuist twee commerciële reacties verwijderd op dit topic. Mensen probeer alsjeblieft je verkoperspraatje thuis te houden want we moderaten het forum actief en je bereikt er niets mee.


Hoi Kossian,

Over het onderwerp zijn heel veel artikelen geschreven. Google is wellicht je beste vriend.

Mocht je die eindeloze zoektocht niet aan willen gaan, probeer dan eerst eens na te gaan wat je zelf wilt want net als het kopen van een huis of auto is de vraag om 'de beste keus' nogal zinloos aangezien die per situatie/mens/product/wens kan verschillen. Als je nog zo in het begin staat van het totaalplaatje maak dan een ondernemingsplan. Daaruit zou je vanzelf stapje voor stapje verder komen bij je wensenplaatje wat uiteindelijk ervoor zou moeten zorgen dat je enkele partijen naast elkaar kan leggen qua kosten, eigenschappen, persoonlijke voorkeur of wensenlijstje. Succes!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Webwinkel beginnnen (Beginner)

05 december 2012

Ik denk dat de eerste keuze is tussen open source of een licentiepakket.

Dat onderscheid kun je denk ik zelf ook al wel maken. Bij ons staat de shop nu in Biedmeer omdat de feitelijke eigenaar en bestierder van het bedrijf m'n vrouw is. En die heeft weinig/minder feeling met ICT maar juist feeling met onze produkten en doelgroep.

bekijk goed wat je wensen en doelen zijn, met een concreet plan kunnen menzen hier je ook concreter helpen.
 
Ol@v
Berichten: 29
Lid geworden op: 07 maart 2012
Locatie: NH

Re: Webwinkel beginnnen (Beginner)

15 december 2012

Hallo Kossian,

Alle webshops die momenteel worden aangeboden, opensource of betaald, het is allemaal goed genoeg voor welke starter dan ook.

Een webwinkel runnen is wat anders dan een webshop installeren en inrichten. Bij alle aanbieders kan je productgroepen/producten aanmaken en afrekenen met ideal en paypal of via een rembours optie.

De verschillen gaan tellen als je aan cross-selling gaat doen, een paar honderd of duizenden producten in je webwinkel hebt staan, of zeer grote bestel aantallen of bezoekers hebt.

Richt je op de productpresentatie en de content bij de afbeelding, daarmee maak je het verschil.
En daar gaan veel webwinkels onderuit. Plaatje er bij, prijs en klaar is kees, is niet de manier.
Het zal de bezoeker een worst zijn welke webshop software je gebruikt. Zolang alles er bij staat, mooie afbeeldingen en een goede productomschrijving en natuurlijk een goed verzorgde huisstijl met alle verplichte gegevens zoals KVK, BTW nr en NAW gegevens van de eigenaar.

Ten aanzien van Opensource pakketten is het zo dat duizenden mensen wereldwijd het pakket gebruiken en op de fora staat veel informatie en is gratis support aanwezig.
Ook zijn er bedrijven die tegen betaling opensource pakketten ondersteunen. Daar is niets mis mee, en vaak zijn opkomende problemen vaak al besproken en is de oplossing meestal voorhanden.

Een beetje geld uitgeven voor een goed design of er zelf één maken is geen overbodige luxe, er zijn al genoeg 12 in één dozijn webwinkels.

Doe er je voordeel mee.

Ol@v
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Webwinkel beginnnen (Beginner)

15 december 2012

Oftwel de voorbereiding is helemaal af.
Is dat zo? Een goede voorbereiding geeft ook een antwoord op twee vragen: waar willen we over een jaar staan (operationeel) en waar over een paar jaar (strategie)?

Daaruit kun je een lijst met eisen (voor nu) en wensen (voor later) destilleren. En dan blijkt ook dat heel veel webwinkelsoftware niet voldoet. Of misschien wel voldoet voor een starter, maar niet voor wie de start overleeft en doorgroeit.
 
Gebruikersavatar
webwinkelinderegio
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 oktober 2012
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: Webwinkel beginnnen (Beginner)

08 februari 2013

Hoi Kossian,

Onze ervaring is dat idd hosting/naam/software e.d. heel belangrijk zijn, maar waar veel webwinkels struikelen is dat men geen omzet krijgt! De consument weet je winkel niet te vinden, in google kom je niet op de eerste pagina enz enz. Dus alvorens te investeren in dure software is een gratis webwinkel heel leuk om zo geen hoge kosten te hebben in het begin en om eerst eens te proeven wat het is om een online verkoop kanaal te hebben.

Wat ik wil zeggen is dat je het niet moet onderschatten hoe moeilijk het is straks om gevonden te worden en een klantenkring op te bouwen.

Zie het als reclame of zie het als tip, maar ons concept webwinkelinderegio.nl is er voor gemaakt om te starten met een webwinkel zonder kosten (alleen bij een succesvolle verkoop betaal je per transactie). Wij maken reclame voor ons systeem en daarvan profiteert iedere winkelier weer mee! Dus wanneer je via ons je producten gaat verkopen en wij zorgen voor bezoekers, dan zal jou bekendheid sneller groeien en je zult hoger scoren in google. Jou eigen plekje binnen ons systeem heeft zelfs de mogelijkheid om een banner te plaatsen waarmee je kunt doorlinken naar je eigen website/shop, end at helemaal gratis.

Je zou het kunnen overwegen om eerst eens bij ons te "proeven" ?
Webwinkel in de regio. Regionaal aanbod, landelijk bereik.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht