Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
hhh
Berichten: 223
Lid geworden op: 20 maart 2010

Open source, hosting en beveiliging

20 maart 2010

Hallo,

Binnekort wil ik graag een webshop beginnen en ik ben momenteel bezig met het kijken naar de haalbaarheid.
Helaas ben ik niet zo technisch, marketing sales en inkoop is veel meer mijn ding.

Ik stuit nu op het volgende; ik heb hele heldere ideeën over hoe de webshop er uit moet zien en heb er aan gedacht de shop op maat te laten maken maar ik zie veel open source projecten die er goed uitzien alleen twijfel aan de veiligheid. De betaalpagina's moeten uiteraard beveiligd zijn (SSL configuratie).

Is een open source webshop veilig, of zelfs "hacker proof" keurmerk waardig?
En hoe makkelijk is het om mijn betaalpagina's te beveiligen met een SSL (ik wil graag door XS4ALL laten hosten en het niet uitbesteden aan een webshop ontwikkelaar)
Bovendien wil ik graag weten hoe makkelijk je een 'prefix' webshop naar je host kan uploaden en updaten.

Wie kan mij naar de ingang van dit technische doolhof leiden? :wink:
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

20 maart 2010

Een heleboel hangt van de gekozen software af.

Voor Zen Cart gesproken, die zijn helemaal up to date qua beveiliging, heb meerdere sites gebouwd die met vlag en wimpel het mcafee logo dragen.

SSL en dergelijke hangt ook af van de provider en/of het hostingpakket wat je afneemt.

Hoe makkelijk alles te uploaden is hangt van de eigen kennis af, wat voor de een appeltje eitje is kan voor de ander moeilijker zijn dan het kanaal over zwemmen.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
Brandon
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 juni 2010
Locatie: Maarssen
Contacteer:

11 juni 2010

Hoi,

Zelf zie ik bij onze klanten dat zij heel veel Opencart gebruiken en vooral up-to-date is.

Misschien kan je Opencart is proberen? :D
Boomy IT :: Webhosting & Domeinregistratie :: Webdesign & Website onderhoud :: www.Boomy.nl