Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
hhh
Berichten: 223
Lid geworden op: 20 maart 2010

Vreemd gedrag ads op site?

11 augustus 2010

Hallo,

Ik sta op het punt live te gaan met mijn site en zojuist zijn mijn ads geactiveert (Adbrite).

De context van de ads vind ik alleen een beetje vreemd. De text ads gaan bijna altijd over HTML, Cpanel, Web Hosting, Apache HTTP server etc.

Cache heb ik al geleegd maar dat heeft geen effect op de context van deze ads.
Ik heb een klein beetje een idee wat SEO doet, maar ze scannen dus ook dingen van de hoster?
En is dit wellicht een security issue?

Twee mogelijke oorzaken (ik zeg maar wat):

- Die termen staan op een andere site waarmee ik server share (lijkt me sterk).
- Adbrite doorzoekt niet alleen content site maar ook dingen van hoster?


Alvast bedankt voor de hulp

EDIT: Intussen contact opgenomen met Adbrite. Als iemand mij wat meer kan vertellen over dit probleem hoor ik het hier graag.
EDIT 2: Volgens mij word er cache online bewaard en worden er op die manier ads gemaakt. Dus niet vanuit browser cache (opzich niet gek gezien mijn browser cache niet publiek is, toch?)
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

12 augustus 2010

Lijkt mij dat het binnen 48 uur vanzelf herstelt. Op context gebaseerde content moet je altijd even de tijd geven.
 
webwinkelsucces
Berichten: 164
Lid geworden op: 07 juni 2010
Locatie: Dedemsvaart
Contacteer:

20 augustus 2010

AdBrite blijft altijd wel rare ads tonen. Dit komt doordat hun netwerk van adverteerders niet zo groot is en ze dus niet altijd specifieke ads hebben voor jou site (zoals Adsense wel heeft).
Download het rapport "Webwinkel Tactieken Onthult" en ontvang gratis tips en geheimen:
http://www.webwinkelsucces.nl/gratis-rapport.html