Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Meesleepbeest
Berichten: 639
Lid geworden op: 08 augustus 2010

17 augustus 2010

aangezien ze een deel van de code van ShopUpgraded gebruikt hebben en een add on bij de core files geplaatst hebben is er nu standaard minified CSS en JS met gzip ondersteuning.. in vergelijking met ZC 1.3.8 loopt de nieuwe 1.3.9 serie 20% sneller en met veel minder database queries. Dus nog steeds goed te beginnen vanaf een shared hosting account en daarna als alles lekker draait naar een VPS of dedi..
Euh... Als beginnende leek begrijp ik hier nog niet al teveel van... Ik snap dat dit dus een aantrekkelijk alternatief begint te worden voor mij?
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

17 augustus 2010

Dat zou kunnen... pure en timeless draait nog op een oude versie van Zen Cart...
De nieuwe versie... 1.3.9f op dit moment, is 20-30% sneller.

Zo op het eerste gezicht is dit een vrij standaard Zen Cart met 2-3 add on's aan de voorkant... waaronder het mooie Lightbox effect (productfoto) waarvan niemand snapt waarom die niet standaard in Zen Cart zit...

en dan nog de iDEAL intergratie aan de achterkant...

jammer dat ze de 1 pagina checkout er niet in hebben zitten...
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
Meesleepbeest
Berichten: 639
Lid geworden op: 08 augustus 2010

17 augustus 2010

Aha, bedankt voor de info eentje! Daar wordt ik nu vrolijk van ;)

Dat JS met gzip etc. zal voor mij ook niet van belang zijn om te weten?

De snelheid van pure en timeless vind ik op zich rap genoeg, dus als de nieuwe versie nog sneller is voorzie ik daar verder geen problemen mee. Er moet dan alleen een goede hosting bij.

Het bouwen van de shop ga ik gewoon leren, dat heb ik met andere dingen ook gedaan vroeger en ik heb al eens een shoptrader shop zelf uit elkaar gesloopt qua uiterlijk veranderen enzo.

Dat lightbox effect is 1 van de grootste troeven voor ons ja :D

Nu weten we in ieder geval ook goed waartoe Zencart in staat is, en dat was voor ons wel belangrijk. We willen zelf de eigenaar zijn en onze shop meeverhuizen waar we willen als het ergens niet bevalt.

A. Loomans kan wel vertellen dat ze dat kunnen realiseren, leuk en aardig maar dat was ook de vraag uiteindelijk niet. We willen zelf weten wat we ervoor nodig hebben.

We zijn weer verder op de goede weg in ieder geval! Top, bedankt eentje.
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

17 augustus 2010

A. Loomans is net als ik ondernemer en zal geen kans laten gaan om aan nieuwe klandiezie te komen... (ik ook niet trouwens) dus mocht je ondersteuning nodig zijn...en je komt er niet uit via de diverse zen cart fora ( www.zen-cart.nl/forums of www.zen-cart.com/forum ) hou ik me aanbevolen... :)
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Meesleepbeest
Berichten: 639
Lid geworden op: 08 augustus 2010

17 augustus 2010

Ah Nederlandse ondersteuning op het forum. Ik zal me daar naar alle waarschijnlijkheid deze week nog aanmelden. En me daar ook eens goed in gaan lezen.
Ik neem aan dat je daar dezelfde naam hebt als hier, ik zag je al een 'paar' keer voorbijkomen daar ;)

Dus, terug in de schoolbanken voor mij met Zen-Cart. Eerst ook maar eens kijken of ik daar wat mee kan...

Ideeën over hoeveel hosting ik nodig heb houd ik me aanbevolen als mogelijk slachtoffer, ook zeker voor Loomans ;)
 
A. Loomans
Berichten: 190
Lid geworden op: 21 maart 2010
Contacteer:

17 augustus 2010

[..]

A. Loomans kan wel vertellen dat ze dat kunnen realiseren, leuk en aardig maar dat was ook de vraag uiteindelijk niet. We willen zelf weten wat we ervoor nodig hebben.

[..]
Ik kan het je wel vertellen maar ook daar schiet je niet heel veel mee op;
Wij maken gebruik van geheel in eigen beheer ontwikkelde software. In tegenstelling tot een pakket als Magento kunnen we hierdoor de query's optimaliseren. (We hoeven immers geen rekening te houden met alle mogelijke plugins van derden, als een klant iets wil wat niet in de software zit schrijven we het zelf). Dit, in combinatie met snelle/goed geconfigureerde en niet-overvolle servers zorgt ervoor dat we een laadtijd kunnen krijgen die met andere pakketten niet te halen is..

Binnekort begint m'n vriendin een webwinkel (hoe kan het ook anders..) en die zal ik hier wel openbaar posten voor degene die het eens willen bekijken/testen.
A. Loomans is net als ik ondernemer en zal geen kans laten gaan om aan nieuwe klandiezie te komen... (ik ook niet trouwens) dus mocht je ondersteuning nodig zijn...en je komt er niet uit via de diverse zen cart fora ( www.zen-cart.nl/forums of www.zen-cart.com/forum ) hou ik me aanbevolen... :)
Klopt helemaal eentje, we zitten wel met meer dingen op 1 lijn geloof ik ;-)
Ideeën over hoeveel hosting ik nodig heb houd ik me aanbevolen als mogelijk slachtoffer, ook zeker voor Loomans ;)
Uiteraard kunnen we je ook daarmee helpen, check je inbox.
Zeke Internet Services - www.zeke.nl

Wij leveren [url=http://www.zeke.nl/webwinkels/index.html]professionele webwinkel software[/url] op maat en hosting. Kwaliteit, service en betrouwbaarheid staan bij ons voorop!
 
Meesleepbeest
Berichten: 639
Lid geworden op: 08 augustus 2010

17 augustus 2010

Heel erg bedankt voor de hulp alvast allemaal!
 
Gebruikersavatar
LaptopPlus
Berichten: 57
Lid geworden op: 28 april 2010
Locatie: Kampen
Contacteer:

18 augustus 2010

Of gewoon al je afbeeldingen cachen in het RAM van de server? Dan hoeven ze dus maar 1 x opgevraagd te worden door 1 bezoeker, de rest haalt hem uit de Cache van het geheugen.

Nadeel is dan soms dat je relatief veel RAM nodig hebt en de oplossing vraagt meestal om een Dedicated Server bij je ISP.

PS. MemCache is een praktische toepassing die dit iets variabeler kan oplossen voor je.
Het breedste assortiment laptops op maat.Bekijk ook ons Partnerprogramma
 
webwinkelsucces
Berichten: 164
Lid geworden op: 07 juni 2010
Locatie: Dedemsvaart
Contacteer:

20 augustus 2010

Misschien een stapje te ver, maar wel goedkoop en betrouwbaar.

Zet je website (of een deel er van, de plaatjes dus) neer op een server van Amazone Web Service. Kost niets, is snel en betrouwbaar. FF Googlen en je komt het wel tegen.
Download het rapport "Webwinkel Tactieken Onthult" en ontvang gratis tips en geheimen:
http://www.webwinkelsucces.nl/gratis-rapport.html
 
ivobakker
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 augustus 2010

21 augustus 2010

Ik kan je wel vertellen waar http://www.kleinesam mee gemaakt is :)
Ik heb deze namelijk zelf gebouwd voor mijn vrouw. Ik denk dat ze ondertussen ook al een mail van je gehad heeft.

Ik heb de website met Magento gebouwd met behulp van een goede template waaraan ik wel de nodige aanpassingen heb gedaan.
De snelheid is inderdaad wel een issue bij Magento, maar ik begin het steeds meer onder controle te krijgen door een aantal aanpassingen aan de webserver. Ik heb zelf een dedicated webserver, dus ik kan ook makkelijk zelf aanpassingen doen.
Hij is nu heel behoorlijk op snelheid en ik hoop binnenkort de laatste stap te kunnen maken met een upgrade van de hardware.

Mocht je verder nog vragen hebben, dan hoor ik dat.
 
Meesleepbeest
Berichten: 639
Lid geworden op: 08 augustus 2010

21 augustus 2010

Ik kan je wel vertellen waar http://www.kleinesam mee gemaakt is :)
Ik heb deze namelijk zelf gebouwd voor mijn vrouw. Ik denk dat ze ondertussen ook al een mail van je gehad heeft.

Ik heb de website met Magento gebouwd met behulp van een goede template waaraan ik wel de nodige aanpassingen heb gedaan.
De snelheid is inderdaad wel een issue bij Magento, maar ik begin het steeds meer onder controle te krijgen door een aantal aanpassingen aan de webserver. Ik heb zelf een dedicated webserver, dus ik kan ook makkelijk zelf aanpassingen doen.
Hij is nu heel behoorlijk op snelheid en ik hoop binnenkort de laatste stap te kunnen maken met een upgrade van de hardware.

Mocht je verder nog vragen hebben, dan hoor ik dat.
Mja, ik dacht wie niet vraagt die weet niks haha. Heel erg bedankt voor de info, en complimenten voor de mooie site, deze ziet er erg professioneel uit vind ik.

Het lijkt me wel dat je een behoorlijk hoge datastroom hebt, of valt dat mee? Want dat is ons grootste issue waar we moeilijk een antwoord/voorspelling voor kunnen maken. Het is ook bijzonder moeilijk in te schatten aangezien we niet weten hoe druk we het gaan krijgen, hopelijk druk haha. Bedankt alvast!
 
ivobakker
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 augustus 2010

21 augustus 2010

Bedankt voor de complimenten.

Ik weet niet wat je een hoog dataverkeer vind. Volgens mij zitten we nu rond de 15 GB per maand. Dus dat is goed te overzien.
Dataverkeer is bij de meeste providers volgens mij ook niet zo'n punt en daar zitten vaak de kosten ook niet in.
 
Meesleepbeest
Berichten: 639
Lid geworden op: 08 augustus 2010

21 augustus 2010

Bedankt voor de complimenten.

Ik weet niet wat je een hoog dataverkeer vind. Volgens mij zitten we nu rond de 15 GB per maand. Dus dat is goed te overzien.
Dataverkeer is bij de meeste providers volgens mij ook niet zo'n punt en daar zitten vaak de kosten ook niet in.
Dat valt inderdaad heel erg mee, maar in beschouwing gelaten dat velen dachten dat 1-5 GB al genoeg is om mee te beginnen hopen we dus al snel uit ons jasje te groeien ;)
 
ivobakker
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 augustus 2010

21 augustus 2010

Ik zou ook zeker niet besparen op hosting. Je hebt niets aan hosting die af en toe uit de lucht is of die op bepaalde momenten traag wordt.
Daarnaast is een goede support ook wel fijn. Vooral bij een webshop ben je met je inkomsten totaal hiervan afhankelijk.
 
Meesleepbeest
Berichten: 639
Lid geworden op: 08 augustus 2010

21 augustus 2010

Ik zou ook zeker niet besparen op hosting. Je hebt niets aan hosting die af en toe uit de lucht is of die op bepaalde momenten traag wordt.
Daarnaast is een goede support ook wel fijn. Vooral bij een webshop ben je met je inkomsten totaal hiervan afhankelijk.
Helemaal mee eens, daarom was ik zo gebrand om hier een antwoord op te vinden.
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

22 augustus 2010

Misschien een stapje te ver, maar wel goedkoop en betrouwbaar.

Zet je website (of een deel er van, de plaatjes dus) neer op een server van Amazone Web Service. Kost niets, is snel en betrouwbaar. FF Googlen en je komt het wel tegen.
Zet je website op een buitenlandse server... sure... en weg google ranking...

Verder heet het Amazon en niet Amazone... jij als webwinkelsucces zou toch moeten weten hoe de meest succesvolle online retailer ter wereld heet?
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

23 augustus 2010

en weg google ranking...
Hoeft niet hoor. Webhosting is maar een zeer kleine factor in vindbaarheid. Als je internationaal wilt scoren met je webwinkel kan het zelfs beter zijn.
Verder heet het Amazon en niet Amazone.
God Eentje, het is een forum en spelfoutjes zijn dan snel gemaakt, relax. Jullie hebben het beiden over http://aws.amazon.com/ec2/ ? Daar weet ik eigenlijk maar weinig vanaf. Lijkt me Windows hosting? Iemand met ervaring die er meer over kan vertellen?
 
veke
Berichten: 734
Lid geworden op: 18 augustus 2010

23 augustus 2010

Zet je website op een buitenlandse server... sure... en weg google ranking...
Is dat ook als ik als Belg een Nederlandse hosting pak?
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

23 augustus 2010

Een van de criteria in het algoritme van Google is de snelheid, deze snelheid word steeds belangrijker voor google dus op een server in het eigen land is de snelheid meestal hoger dan als de website op een buitenlandse server staat.

Aangezien ik zelf voornamelijk voor nederlandse en duitse klanten werk heb ik een servers in amsterdam, capelle en in frankfurt.

De nederlandse sites gaan naar de servers in capelle, de duitse sites naar frankfurt en de internationale naar amsterdam (vanwege APX).
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
A. Loomans
Berichten: 190
Lid geworden op: 21 maart 2010
Contacteer:

23 augustus 2010

Met uitzondering van de budgetlocatie in Capelle kan ik me het meeste vinden in hetgeen wat eentje zegt. Als je dan nog moet kiezen tussen Capelle of USA wint de eerste wel ;-)
Zeke Internet Services - www.zeke.nl

Wij leveren [url=http://www.zeke.nl/webwinkels/index.html]professionele webwinkel software[/url] op maat en hosting. Kwaliteit, service en betrouwbaarheid staan bij ons voorop!
 
ivobakker
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 augustus 2010

snelheid

18 oktober 2010

Onlangs heb ik onze webserver laten upgraden. Toen werd me ineens duidelijk hoeveel goede hardware doet.
De snelheid van de shop is enorm toegenomen. Dankzij nog wat aanpassingen aan de server en de site is hij nu voor een Magento-shop best snel.
http://www.kleinesam.nl/
 
A. Loomans
Berichten: 190
Lid geworden op: 21 maart 2010
Contacteer:

18 oktober 2010

Fatsoenlijke hosting doet inderdaad veel (en dat is meer dan enkel goede hardware). Wat was de laadtijd voorheen?

Voor een Magento shop is de snelheid niet slecht maar 2 of 3 seconden vind ik persoonlijk nog steeds niet om over naar huis te schrijven :roll:
Zeke Internet Services - www.zeke.nl

Wij leveren [url=http://www.zeke.nl/webwinkels/index.html]professionele webwinkel software[/url] op maat en hosting. Kwaliteit, service en betrouwbaarheid staan bij ons voorop!
 
ivobakker
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 augustus 2010

18 oktober 2010

Ik zit nu op een laadtijd van rond de 1,5 sec, en dat is met de hoeveelheid plaatjes volgens mij niet zo gek.
Voor de upgrade zat het volgens mij rond de 3-4 sec.
 
veke
Berichten: 734
Lid geworden op: 18 augustus 2010

18 oktober 2010

hoe zit het eigenlijk met de foto's die je op je blog zet of op je facebook van je website.
Tellen die ook mee bij de webruimte en dataverkeer van je hosting van je website?

@ ivo, misschien beter minder foto's per pagina?
Dan gaat het wat sneller.
 
Mieke
Berichten: 511
Lid geworden op: 16 mei 2010
Contacteer:

18 oktober 2010

Ik vind de laadtijd wel ok.
 
webwinkelsucces
Berichten: 164
Lid geworden op: 07 juni 2010
Locatie: Dedemsvaart
Contacteer:

Re: Veel duidelijke foto's ondoenlijk qua hosting?

25 oktober 2010

Als de kosten de pan uit rijzen dan is Amazone AWS een goede oplossing. Dataverkeer kost bijna niets en het is extreem betrouwbaar. :D
Download het rapport "Webwinkel Tactieken Onthult" en ontvang gratis tips en geheimen:
http://www.webwinkelsucces.nl/gratis-rapport.html
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: Veel duidelijke foto's ondoenlijk qua hosting?

25 oktober 2010

Yup... vooral je webwinkel gaan hosten bij de grootste concurrent...
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl