Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
jonker
Berichten: 29
Lid geworden op: 03 januari 2012
Contacteer:

Overstappen van webhosting

25 februari 2013

Hallo medeforummers.

Ik zit er over te denken om over te stappen van host ik zit nu op een server ergens in belgie of noord Frankrijk.
Op zich ben ik wel tevreden over hoe de server loopt maar ik wil de webshop onderbrengen bij een kwalitatief goede en veel service gevende host.
Ik heb een prestashop en deze moet snel zijn, veilig( ssl) en er moeten back-ups van gemaakt worden zonder dat ik daar zelf werk van moet maken. en hij moet europees goed werken.
Nu zijn er zoveel hostingsbedrijven dat ik het niet zo goed kan scheiden, maar ik vond xxlwebhosting.
Kan iemand mij vertellen of ik daar aan het juiste adres ben of een ander aanbevelen?
En alles overzetten... kan de nieuwe host dat regelen?

Groeten Riccardo
http://www.bagandtasch.nl
linkpartner worden of kunnen wij wat voor elkaar betekenen in de tassen branche.
Neem eens contact met me op.
 
Jordi
Berichten: 569
Lid geworden op: 02 december 2012
Locatie: Roermond
Contacteer:

Re: Overstappen

25 februari 2013

Hoi,

Ik ben deze week van Versio (ongeveer 50 websites) overgestapt naar HostingWalk.nl
Heb daar nu een VPS lopen, en ik moet zeggen dat het erg lekker loopt.
De servers van hun draaien bij Dataplace in Alblasserdam, een van de beste en modernste datacenters van Nederland. Zo hebben ze zelf een inpandig noodstroomvoorziening.
Servers zijn snel en de prijzen zijn prima. Ik weet dat er elke dag om 13:00 een backup wordt gemaakt naar een externe server, dus daar heb je geen omkijken naar.

Versio was een drama voor me, aangezien ik het vermoeden hebben dat ze aan het oversellen zijn. Servers waren traag en support is soms ver te zoeken.
De eigenaar van Hostingwalk ken ik al een tijdje via mijn netwerk en dus sinds kort de overstap gemaakt. Mocht je meer willen weten, dan stuur me even een bericht en ik breng je in contact me hem voor een persoonlijk advies.

Edit: Ik kijk nu op de site van XXLWebhosting, maar nog nooit een website gezien van een hoster met zo weinig informatie. Meer informatie als data staat niet bij de gegevens. Erg slecht!
Ik vind het ook een kwalijke zaak dat er bedrijfslogo's opstaan megagrote bedrijven die zogenaamd hosting bij ze afnemen. Shell zit bij Akamai International B.V. en BOSCH heeft een eigen datacenter in Duitsland.
Actief in webshopontwikkeling
 
DannyvdM
Berichten: 322
Lid geworden op: 17 juni 2012

Re: Overstappen

25 februari 2013

Even een snelle side notitie. Maak altijd zelf backups. Mocht de hoster failliet gaan, of zich niet aan zijn afspraken houden, kan je veel makkelijker weg.

Even als voorbeeld, de overheid wilt dat je je administratie 8 jaar bewaard. Juist jij krijgt de boete als je deze kwijt bent, ook al is het door toedoen van je hoster. Hieronder een voorbeeld, welke niet onder hosting valt, maar eigenlijk is dit in principe hetzelfde.

http://www.parool.nl/parool/nl/4/AMSTER ... rand.dhtml

Zorg ook zelf voor backups!
 
jonker
Berichten: 29
Lid geworden op: 03 januari 2012
Contacteer:

Re: Overstappen van webhosting

26 februari 2013

Dank je jordi ik zal me even verdiepen in hun site op het eerste gezicht ziet het er goed uit.
Danny je hebt zeker een punt om zelf ook een backup te maken van je webshop, maar je bewaart je administratie toch niet alleen op de webshop zelf?
Iemand anders nog een goede aanbeveling?

Gr Riccardo
http://www.bagandtasch.nl
linkpartner worden of kunnen wij wat voor elkaar betekenen in de tassen branche.
Neem eens contact met me op.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
TiaID
Berichten: 402
Lid geworden op: 13 juli 2011
Contacteer:

Re: Overstappen van webhosting

26 februari 2013

ik ben zeer tevreden over de servers van Ek-Hosting.nl en zijn service die hij me geeft.

Dus die raad ik aan.

Doe al wat langer zaken met hem voor een klant van mij, maar ben afgelopen week zelf ook naar een server van hem overgestapt.
 
Gebruikersavatar
besteleenplant.nl
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 maart 2013
Contacteer:

Re: Overstappen van webhosting

28 maart 2013

Er zijn genoeg goede hosting bedrijven te vinden. Zelf heb ik toch wel goede ervaringen met Antagonist en Flexwebhosting. Service is daar prima en de kwaliteit van de hosting is ook goed te noemen. Er zijn er nog veel meer, dus ga gewoon even zelf op zoek. Iedereen heeft namelijk andere ervaringen en dit topic kan denk ik niet de beste naar voren brengen.

Backups worden meestal wel gemaakt van je server, maar niet voor je eigen gebruik. Daarom kun je bij de meeste bedrijven wel een backup maken via een simpele klik. Je zou dit eventueel zelfs zelf kunnen automatiseren buiten de hosting om.

Wat ik je wel wil meegeven is dat het overzetten van je pakket vaak behoorlijk lastig kan zijn als je dit nog nooit hebt gedaan. Oefen eerst even door je eigen pakket te downloaden en te installeren op je eigen pc als localhost. Als dat lukt dan is de overstap vaak al veel eenvoudiger.
Eenvoudig planten bestellen bij besteleenplant.nl