Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Richardvanw
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 oktober 2018

Type dozen en opvulling materiaal voor levensmiddelen

07 oktober 2018

Hallo allen,

Ik wil hierbij graag wat informatie inwinnen van meer ervaren ecommerce ondernemers vwb de keuze voor de beste type verzenddozen en opvulling materiaal.

Ik zal levensmiddelen gaan verzenden(geen verse met korte HbD) en ben op zoek naar juiste type dozen voor 5 tot Max 30kg en beste opvulling materiaal en manier om de pakketten in te pakken en verzendklaar te maken. 

Als iemand mij op weg kan helpen met wat tips en tricks dan zou ik heel dankbaar zijn.

Alvast bedankt! 
Richard
 
DannyvdM
Berichten: 322
Lid geworden op: 17 juni 2012

Re: Type dozen en opvulling materiaal voor levensmiddelen

09 oktober 2018

Bij zwaardere dozen raad ik eigenlijk altijd aan om dubbelgolf dozen te gebruiken.

Daarnaast gebruik ikzelf papier als opvulmateriaal. Ik gebruik hiervoor de Fillpak TT. Deze maakt het in mooie grote proppen en hierdoor is het lekker stevig. Doe zware dingen aan de zijkant van de doos en lichte dingen in het midden, om te voorkomen dat het doorbuigt.

Daarnaast zeg je al dat je max. 30kg in een doos wilt, dat kan zeker en dat mag ook bij de pakketbedrijven, maar het wordt aangeraden om max. 23kg te verzenden. Wordt een pakket zwaar, gebruik dan gewoon meerdere dozen. Dit is beter voor de rug van de pakketbezorger en voor de rug van je klant :)
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Type dozen en opvulling materiaal voor levensmiddelen

10 oktober 2018

Een advies gebruik geen schuimpjes. Totaal niet milieu bewust en ik kreeg er ook klachten over. Nu gebruik ik 2 jaar van die luchtkussen zakjes. Je kan ze kant en klaar kopen of zelf oppompen. Kraft papier zie je ook veel maar wellicht meer geschikt voor lichtere artikelen. Ivm opslagruimte zou ik ze zelf oppompen.

Ik ben zelf chauffeur geweest houdt zeker 23kg aan. Die zware dozen moet je gewoon niet willen. En er wordt zeker meer mee gegooit. Als je meerdere dozen hebt voor een klant is een demi pallet waarschijnlijk een betere optie.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht