Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
baksteen123
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mei 2020

Welk post/verzendbedrijf voor 50% NL, 50% Europa?

12 maart 2021

Werk nu al jaren met Myparcel (postNL), maar aangezien zij geen eigen netwerk hebben buiten NL en BE is het hoe verder de zending uit Nederland weg gaat, hoe groter de kans op afleverproblemen. Om gek van te worden. Ben daarom op zoek naar betrouwbare alternatieven, maar jongens als Fedex en DHL bleken te duur.

Heeft er iemand ervaringen met bijvoorbeeld DPD of sendcloud of een andere aanbieder? 

We doen zo'n 4500 zendingen per jaar (350-400 per maand) waarvan 50% binnen Nederland en 50% naar het buitenland, voornamelijk landen in West Europa.
 
DannyvdM
Berichten: 322
Lid geworden op: 17 juni 2012

Re: Welk post/verzendbedrijf voor 50% NL, 50% Europa?

12 maart 2021

Wij hebben hier prima ervaringen met DPD in Europa. Meestal wordt in NL alsnog DHL of DPD gebruikt.
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Welk post/verzendbedrijf voor 50% NL, 50% Europa?

15 maart 2021

Als je echt veel zendingen in Europa hebt zijn lokale postbedrijven soms het goedkoopst/best. Misschien is dit het punt voor jou om met een fulfilmentbedrijf samen te werken die dit op kan pakken?
 
Amel
Berichten: 27
Lid geworden op: 06 februari 2021
Contacteer:

Re: Welk post/verzendbedrijf voor 50% NL, 50% Europa?

21 augustus 2021

DPD werkt samen met andere koeriers in Europa. HEt is ook redelijk voordelig. UPS komt wel sneller aan denk ik.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
MrCactus
Berichten: 115
Lid geworden op: 14 oktober 2010

Re: Welk post/verzendbedrijf voor 50% NL, 50% Europa?

18 september 2021

DPD is zeer goedkoop, supersnel, en alle pakketten zijn standaard verzekerd.
En de BTW van de verzendlabels kan je verrekenen.
 
DannyvdM
Berichten: 322
Lid geworden op: 17 juni 2012

Re: Welk post/verzendbedrijf voor 50% NL, 50% Europa?

18 september 2021

Ik verzend zelf zoveel mogelijk met DPD, voornamelijk omdat ze een redelijk goede reputatie hebben buiten Nederland en ook zelf in veel landen actief zijn. Ook is verzending standaard verzekerd.

Nederland is best veeleisend, dus ik bied naast DPD ook PostNL aan.
 
Jeroen__
Berichten: 317
Lid geworden op: 11 maart 2011
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Welk post/verzendbedrijf voor 50% NL, 50% Europa?

19 september 2021

Ik werk nu een half jaar met Sendcloud. Het bevalt redelijk goed. Voor 4500 zendingen per jaar is DPD via Sendcloud goedkoper dan via DPD zelf. Je hebt dan ook het voordeel dat je andere vervoerders ernaast kan aanbieden.

DPD komt pakketten wel op een vroeger tijdstip afhalen dan PostNL.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht