Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
DJdeRidder
Berichten: 65
Lid geworden op: 06 april 2013
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Speciale bezorgwensen van klanten

11 juni 2013

Wat doen jullie met klanten die 'bijzondere' bezorgwensen hebben?

Enkele voorbeelden van verzoeken die ik recent bij bestellingen gekregen heb:

"Indien niet thuis, graag laten bij Westwijk PostNL indien mogelijk"

"Pakketje kan worden afgeleverd bij nr 54, 58, 60, 95,97,99 of 101 indien niemand thuis."

"Wanneer er niet wordt open gedaan, pakketje afgeven bij de schoenmaker onder het pand."


Hoe gaan jullie hiermee om en in hoeverre werkt PostNL hieraan mee?
 
frafra
Berichten: 1078
Lid geworden op: 15 januari 2011
Locatie: Breda

Re: Speciale bezorgwensen van klanten

11 juni 2013

Speciale wensen print ik altijd op een stickertje en plak ik op het pakketje.
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Speciale bezorgwensen van klanten

11 juni 2013

Dit soort regels worden vaak in een algemeen veld voor "opmerkingen" of iets dergelijks geplaatst.

Vroeger deden we daar nog wel aan maar we lazen er in de haast vaak overheen. Soms waren het ook hele onredelijke wensen ("afleveren na 20 uur" of "Graag in de brievenbus" terwijl ze 10 kilo kabels bestelden). Je kan daar vaak geen gehoor aan geven omdat het simpelweg niet mogelijk is. Sinds onze logistiek niet meer door ons zelf verzorgd wordt, kijkt er sowieso niemand meer naar dat veld als de order verwerkt wordt.
Daarom zijn we daar van af gestapt. Het veld is nu omgevormd naar "opmerkingen/referentie voor op de pakbon en factuur". Wat mensen daar intypen wordt automatisch geprint op de factuur en pakbon, en daar houdt het mee op.

Als je je klanten speciale bezorgwensen wilt kunnen laten opgeven, dan moet je dat volledig integreren in je logistieke proces. Dus niet een veld voor open opmerkingen maar vaste keuzes mbt. aflevertijden, verzendmethode's, bezorgdiensten etc. Zo voorkom je dat er onmogelijke verzoeknummers gedaan worden en zo lees je er ook niet per ongeluk overheen.
 
HorseTopShop
Berichten: 369
Lid geworden op: 07 februari 2011

Re: Speciale bezorgwensen van klanten

11 juni 2013

Indien niemand thuis kan het pakket onder het afdak in de achtertuin gezet worden

In de garage....

Etc.

In alle gevallen gaan wij hier niet op in. Wij versturen met handtekening voor ontvangst, dus zomaar ergens neerzetten gaat niet.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Speciale bezorgwensen van klanten

11 juni 2013

Als het verzoek redelijk is en gemakkelijk op een sticker erbij geprint worden, voldoe ik er aan, vooral wanneer er ook nog een speciaal over gebeld is: sommige adressen zijn zelfs voor de slimste (post)bodes lastig te vinden. Soms wijk ik van de standaard (DPD) af en doe het pakket via my-parcel met PostNL mee, zodat het in ieder geval de volgende dag van ket postkantoor kan worden gehaald. Bij grotere webwinkels lijkt mij dat allemaal onmogelijk. Overigens mag een klant zich ook wel realiseren dat bij een internet-bestelling ook hoort dat een pakket op een redelijk normale wijze afgeleverd kan worden en dat op enig moment iemand het pakketje kan aannemen of afhalen.
 
Gebruikersavatar
inetverhuurshop
Berichten: 197
Lid geworden op: 14 februari 2013
Locatie: Goes
Contacteer:

Re: Speciale bezorgwensen van klanten

11 juni 2013

Ik ken de bezorgwensen, stuk voor stuk. Daarom zit ik te overwegen om het bestel- en informatie proces zoveel mogelijk in te richten naar het afleveren op servicepoints. (En oja, het kan ook nog worden bezorgd).

In mijn geval is de zending nodig voor een specifieke dag. Het lijkt mij voor de gebruiker ook een stuk rustiger om zelf te bepalen wanneer hij/zij de zending ophaalt en niet in paniek hoeft te raken wanneer er twee Niet-thuis kaartjes in de bus liggen.
Online verhuurder van: Beamers, Polaroid camera's en meer.
 
Bouw
Berichten: 76
Lid geworden op: 28 april 2013
Locatie: Nunspeet
Contacteer:

Re: Speciale bezorgwensen van klanten

11 juni 2013

Ik ken de bezorgwensen, stuk voor stuk. Daarom zit ik te overwegen om het bestel- en informatie proces zoveel mogelijk in te richten naar het afleveren op servicepoints. (En oja, het kan ook nog worden bezorgd).

In mijn geval is de zending nodig voor een specifieke dag. Het lijkt mij voor de gebruiker ook een stuk rustiger om zelf te bepalen wanneer hij/zij de zending ophaalt en niet in paniek hoeft te raken wanneer er twee Niet-thuis kaartjes in de bus liggen.
Ik denk dat dit wel afhankelijk is van het artikel wat je verkoopt. Waarom zou men niet naar de winkel gaan (even uitgaande dat de prijs inclusief verzending nagenoeg gelijk is), als men toch er nog zelf voor op pad moet?
Ben je benieuwd naar ons, of de laatste updates? Volg het op facebook -> Gerichtekeuze
Mooie huis en tuin decoratie http://gerichtekeuze.nl/