Geef jij fooi aan de bezorger?

1
Geef jij fooi aan een bezorger? We weten allemaal dat ze niet te veel verdienen en dat een goede bezorger de webwinkel-belevenissen flink kunnen verbeteren maar betalen we er ook voor?

Geef je wel eens fooi bij een bezorger van een webwinkel? En hoe zit dat bij bijvoorbeeld Albert.nl? Als ze de kratjes bier twee hoog komen brengen? Of bij je pizza via Thuisbezorgd? Of bij de lokale Chinees?
Nu op mijn weblogs:

Re: Geef jij fooi aan de bezorger?

3
Dirkjan schreef: maar betalen we er ook voor?
Da fuck? Ja ik betaal er fors voor. Helaas verdwijnt dat geld in de verkeerde zak :(
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Geef jij fooi aan de bezorger?

4
Nee geef nooit fooi enkel in restaurants ook al vind ik het daar ook belachelijk. Ik betaal toch al om te eten ... als je er goed over nadenkt slaat het gewoon nergens op. Ze verdienen weinig? Dan moeten ze daar tegen in opstand komen of ander werk zoeken.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Geef jij fooi aan de bezorger?

5
In restaurants doe ik het dan wel weer maar dan noem ik het anti-spuug tax. Net zoals een verkeersboete eigenlijk een hardrij-toeslag is :wink:
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Geef jij fooi aan de bezorger?

6
De pizzabezorger krijgt van mij altijd fooi, bezorgen altijd op tijd, dus een eurotje of 2 kan er best wel vanaf.
De pakketbezorger heb ik nog nooit iets gegeven.

Ik kan best begrijpen dat mensen pakketbezorgers bijvoorbeeld met dit warme weer een ijsje geven, maar lijkt me niet nodig om die bezorgers ook nog eens fooi te geven.
Actief in webshopontwikkeling

Re: Geef jij fooi aan de bezorger?

8
Nog nooit over nagedacht. Is toch net wat anders dan de bezorger van krantjes.
De bezorger van krantjes komt iedere dag of week voor de folders, aan het einde van het jaar met kerst ook nog eens langs de deur. Dan geven de meeste mensen wel wat.

De pakketbezorger komt niet aan het einde van het jaar met kerst langs je deur.

Als je als consument veel pakketjes ontvangt, zeg nou een paar per maand, dan kun je wellicht best wat geven aan het einde van het jaar met kerst als er weer een pakketje wordt bezorgd.

Maar als je sporadisch pakketjes ontvangt als consument vind ik niet dat je hier een fooi voor hoeft te geven, denk dat het niet gek klinkt als ik zeg dat niemand dit doet.

Als bedrijf vind ik het geen slecht idee. Ik krijg vaak pakketjes van mijn leverancier(s) via PostNL. Die man brengt zelfs altijd snoepjes mee voor onze hond! Ja, dan verdient hij ook wel een fooi, maar nog nooit aan gedacht!

Ik ben wel benieuwd hoe iedereen hier over denkt. Zou je de fooi dan met kerst geven, of op een ander moment?

Maar ook dan, zou ik eerder een cadeaubon geven dan een fooi.

Re: Geef jij fooi aan de bezorger?

10
Ik geef altijd aan de vaste chauffeur geld met kerst.
Niet aan een chauffeur die sporadisch wat komt afleveren.

In een restaurant ook. Pizzabezorger ook maar dat is al lang geleden dat ik iemand aan de deur heb gehad. Het kan overigens nog erger, ik was in mei in Florida en daar is 18% fooi normaal in restaurants.

Re: Geef jij fooi aan de bezorger?

12
Twee weken voor kerst liggen bij de receptie altijd een hoop kleine kerstgifts (meestal bonbonnetjes in een kerst tintje). Alle bekende bezorgers van welke bezorgdienst dan ook, krijgen er ééntje toegereikt. Geloof mij maar, dat wordt gewaardeerd.

De twee vaste DHL jongens die hier komen ophalen, kunnen in die weken ook hun kerstpakket ophalen.
Online verhuurder van: Beamers, Polaroid camera's en meer.

Re: Geef jij fooi aan de bezorger?

13
Krijg ook geen fooi van de klant. Ben gestopt met fooien geven ieder zijn werk. Werk net zo hard als iemand in de horeca etc en krijg ook nooit een fooi. Ben het zo gaan bekijken misschien egoïstisch maar kost allemaal al duur zat.

Re: Geef jij fooi aan de bezorger?

14
Pakketbezorgers (nog) nooit, verwachten ze dat? Een ijsje heb ik wel eens gegeven.

Maaltijdbezorgers wel altijd, het bedrag is afhankelijk van wat er op dat moment aan kleingeld in m'n portemonnee zit. Restaurants ook, meestal rond ik dan het bedrag af, niet zozeer een bepaald percentage.

Staat trouwens ook een artikel over de pakketbezorgers in de quest van deze maand, wel aardig om te lezen:)

Re: Geef jij fooi aan de bezorger?

15
Mar schreef:Pakketbezorgers (nog) nooit, verwachten ze dat? Een ijsje heb ik wel eens gegeven.

Maaltijdbezorgers wel altijd, het bedrag is afhankelijk van wat er op dat moment aan kleingeld in m'n portemonnee zit. Restaurants ook, meestal rond ik dan het bedrag af, niet zozeer een bepaald percentage.

Staat trouwens ook een artikel over de pakketbezorgers in de quest van deze maand, wel aardig om te lezen:)
Even inscannen 8)