Re: How low will you go!? Verzendkosten

31
Hilda schreef:Afgezien van de discussie hier waar ik verder niet zoveel aan heb. Heb ik wel besloten om de verzendkosten voor de klant op 4,95 te zetten.

Voordeel is wel dat ik in een niche van de fashion zit, een subcultuur. En me eigenlijk niks hoef aan te trekken van grote jongens zoals Zalando. Ik kijk alleen naar mijn directe concurrentie. Met mijn prijzen lig ik op hetzelfde niveau of er zelfs onder, gezien ik het betaalbaar wil houden. Ik onderscheidt me daarnaast met merken die ze niet hebben. En als ik dan ook de verzendkosten naar 4,95 breng, dan zijn dat allemaal goede redenen voor een potentiële klant om bij mij te bestellen. Daarnaast heb ik fijne marges op de kleding.

Nog even een snel vraagje over de btw. Alle prijzen van MyParcel zijn dus zonder btw. Dus verzendkosten liggen voor mij dan met een prijs van 5,25 dan uiteindelijk op 6,35? Dat verschil daartussen dien ik af te dragen aan de belastingdienst? Even voor de duidelijkheid ^^.
Heey zou ik iets mogen vragen? Jij hebt dus een webwinkel en gaat 4,95 verzendkosten rekenen. Is dat dan ook de prijs die je betaalt aan het berzorgbedrijf My parcel in dit geval?

En ik weet niet hoeveel paketten jij per jaar verstuurd. Maar krijg je nu ook korting bij zo'n bedrijf bij grotere aantal paketten? En is dat ook ergens te zien. Bijv 4 euro verzendkosten onder de 1000 paketten. En bij meer dan 2000 betaal je maar 4,50. Hoe werkt dat?

Re: How low will you go!? Verzendkosten

32
RvPaco schreef:
Hilda schreef:Afgezien van de discussie hier waar ik verder niet zoveel aan heb. Heb ik wel besloten om de verzendkosten voor de klant op 4,95 te zetten.

Voordeel is wel dat ik in een niche van de fashion zit, een subcultuur. En me eigenlijk niks hoef aan te trekken van grote jongens zoals Zalando. Ik kijk alleen naar mijn directe concurrentie. Met mijn prijzen lig ik op hetzelfde niveau of er zelfs onder, gezien ik het betaalbaar wil houden. Ik onderscheidt me daarnaast met merken die ze niet hebben. En als ik dan ook de verzendkosten naar 4,95 breng, dan zijn dat allemaal goede redenen voor een potentiële klant om bij mij te bestellen. Daarnaast heb ik fijne marges op de kleding.

Nog even een snel vraagje over de btw. Alle prijzen van MyParcel zijn dus zonder btw. Dus verzendkosten liggen voor mij dan met een prijs van 5,25 dan uiteindelijk op 6,35? Dat verschil daartussen dien ik af te dragen aan de belastingdienst? Even voor de duidelijkheid ^^.
Heey zou ik iets mogen vragen? Jij hebt dus een webwinkel en gaat 4,95 verzendkosten rekenen. Is dat dan ook de prijs die je betaalt aan het berzorgbedrijf My parcel in dit geval?

En ik weet niet hoeveel paketten jij per jaar verstuurd. Maar krijg je nu ook korting bij zo'n bedrijf bij grotere aantal paketten? En is dat ook ergens te zien. Bijv 4 euro verzendkosten onder de 1000 paketten. En bij meer dan 2000 betaal je maar 4,50. Hoe werkt dat?
Nee natuurlijk is dat niet de prijs wat je dan ook zal betalen aan My Parcel. Dat van My Parcel ligt hoger totdat je meer pakketten in een jaar gaat versturen, hoe meer, hoe lager het bedrag.

Misschien gewoon handig om op de website van My Parcel zelf te kijken.

NEDERLAND AANTAL ZENDINGEN PER JAAR TARIEF PER ZENDING
Staffel 1 < 250 € 5.75
Staffel 2 250 - 500 € 5.50
Staffel 3 500 - 1.000 € 5.25
Staffel 4 1.000 - 2.500 € 5.10
Staffel 5 2.500 - 5.000 € 4.95
Staffel 6 5.000 - 10.000 € 4.85
Staffel 7 > 10.000 Op aanvraag

En misschien ook slimmer om even meer te lezen hier op het forum daarover.

Re: How low will you go!? Verzendkosten

34
Ik heb zelf aangegeven in welke staffel ik denk te zitten dit eerste jaar, en hier ben ik dan ook naar ingedeeld. Mocht ik dat aantal pakketten niet halen dit jaar, dan wordt ik naar een staffel lager in gedeeld (en dus duurder). Maar ik zit er niet heel erg over in op dit moment, ondanks dat ik maar een paar weken online ben. Je kunt altijd een offerte aanvragen, dit is vrijblijvend, bellen met myparcel is ook prima te doen. Ze zijn erg vriendelijk.
Looks Like Vintage, webwinkel in 40s, 50s en 60s kleding!...::...Looks Like Vintage op Facebook
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: How low will you go!? Verzendkosten

36
Bij brievenbuspost betalen ze bij mij standaard € 2. Of er nu 1 of 5 postzegels op moeten. Nooit een klacht over gehad. En ik zie nog heel veel mensen kleine bestellingen doen. Of klanten die twee keer per week zo'n kleine bestelling doen. In mijn branche zijn de verzendkosten blijkbaar niet zo'n issue.

Re: How low will you go!? Verzendkosten

37
Droomjuweeltjes schreef:Bij brievenbuspost betalen ze bij mij standaard € 2. Of er nu 1 of 5 postzegels op moeten. Nooit een klacht over gehad. En ik zie nog heel veel mensen kleine bestellingen doen. Of klanten die twee keer per week zo'n kleine bestelling doen. In mijn branche zijn de verzendkosten blijkbaar niet zo'n issue.
Ook ik heb daar geen klachten over terwijl de verzendkosten €1,95 zijn voor brievenbuspost. Ik zit er vaak onder, maar soms ook wel eens overheen. En als ze meer bestellen dan is het vaak een pakketpost.

Re: How low will you go!? Verzendkosten

44
ik vind het erg moeilijk. Op het moment speel ik met de gedachten om helemaal op gratis verzending te gaan zitten. Yes, dat kost me geld. Maar ik mik ook op een lagere bestel drempel. Een deel van mijn werk wordt vanaf de drukker gratis verstuurd. En een deel zal ik thuis moeten opslaan en dan kost het me geld om het te vesturen.

Mocht het niet werken, dan zal ik denk ik een zelfde soort idee doen als Bol.com doet. 1.99 verzenden. Het is toch 2 euro die dan goed uit komt, en het valt best mee zo aan het einde van de bestelling, die 2 euro.

Re: How low will you go!? Verzendkosten

45
PaulG schreef:
hee, ik betaal 3,49 verzondkosten en de postzegel staat maar op 1.20.....
Lekker laten denken.
Als ze klagen schrijven we dat ze meer moeten bestellen en dat de verzendkosten voor de webwinkel dan hoger worden maar ze nog steeds maar 3,49 betalen. Pak je voordeel.
Same here..

Heb de verzendkosten gesplitst. Alles wat door de brievenbus past verzendkosten 1,95 en de rest 4,95. Sommige pakketjes staat dan inderdaad 1,20 op. maar de bubbeltjes envelop heeft ook geld gekost :wink:

Nog nooit een klacht over gehad verder..