Ondergoed los verzenden...

1
Hallo allemaal,

Ik heb een webwinkel in ondergoed. Het ondergoed is per stuk verpakt in een doosje (karton). Ziet er schitterend uit en ideaal voor in een ´stenen-winkel´ maar zeer onhandig voor een webshop.

Ik zit er nu over te denken om het ondergoed uit de doosjes te halen en bijvoorbeeld hierin te verzenden: http://www.rajapack.nl/enveloppen-koker ... 55580.html

Wat betreft de verzendkosten is dit voor mij veel en veel voordeliger!

1. Maar ik twijfel of mijn klanten dit wel prettig vinden. Hoe zien jullie dat...

Je bestelt bijvoorbeeld 2 boxershorts en t-shirt bij mij en je krijgt het los thuisgestuurd in de bovenstaande verpakking. Zou je daar problemen mee hebben?

2. Tips voor verzending van ondergoed en verpakking zijn meer dan welkom. Ik ben blij met elk idee/tip!

PS. Laatst wat bestelt bij een collega webwinkel(ier) en deze had het los ingepakt met papier. Ik had er zelf (als klant) geen enkel probleem mee maar om zelf zo te verzenden vind ik te veel tijd en werk kosten... zeker geen gezien mijn krappe marge.

Re: Ondergoed los verzenden...

2
Het ligt er een beetje aan, denk ik.

Is het een bekend merk, dat door klanten al snel gekoppeld wordt aan een bepaalde verpakking, dan zullen klanten al snel hun twijfels hebben of het geen namaak is.
Zo niet, dan zal het niet zo veel bezwaren hebben.

Ik zou het wel per product in een plastic zak verpakken, voorzien van bestelnummer. Anders is het tamelijk onduidelijk met ruilen en retourneren.

Re: Ondergoed los verzenden...

3
Is korting op de verzendkosten bij het weglaten van de originele doos-verpakking een optie? Is het meesturen van de doos, maar dan platgevouwen in een brievenbuszending een optie? De klant goed uitleggen wat de achtergrond van je beleid is helpt altijd.

Re: Ondergoed los verzenden...

4
Volgens mij verzenden de grotere shops als Wehkamp.nl en Zalando bijvoorbeeld alle kleding is plastic verpakkingen. Ik zou er dan ook niet zo'n probleem in zien. Het is vrij gebruikelijk.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Ondergoed los verzenden...

5
Droomjuweeltjes schreef:Is het een bekend merk, dat door klanten al snel gekoppeld wordt aan een bepaalde verpakking, dan zullen klanten al snel hun twijfels hebben of het geen namaak is.
Zo niet, dan zal het niet zo veel bezwaren hebben.
Plus dat het juist bij ondergoed niet zo'n frisse gedachte is als iets niet meer in de originele verpakking zit.

Verder vind ik die plastic zakken altijd wel netjes staan. Hangt er dus inderdaad van af hoe bekend de klanten zijn met de (display)verpakking.

Re: Ondergoed los verzenden...

6
Ik zou dan gewoon wat plastic zakjes oid kopen om je kleding in te doen.

Kaal in een verzendenveloppe wekt niet de beste ervaringen op lijkt me.

Maar wellicht maakt het de klant ook niet uit. Gewoon proberen! Maar gewoon wat simpele plastic kleefzakjes oid waar ook kleding in zit lijkt me niet zo moeilijk?

Een bjorn borg onderbroek verzenden zonder de gebruikelijke verpakking bijv. zullen mensen waarschijnlijk niet accepteren, of associëren met namaak.

Re: Ondergoed los verzenden...

9
Ik moest gelijk denken aan MeUndies, maandelijkse ondergoed service in LA. Ze letten heel erg op de kwaliteit van wat ze verkopen en het overbrengen van hun naam. Dit is hoe ze het verzenden:

Afbeelding


Ziet er netjes, fris en professioneel uit maar lijkt me toch dat het niet veel hoeft te kosten!
Waterpijp kopen