Verzendtarieven vinden op internet

1
Hallo allemaal,

Ik verstuur geregeld artikelen in (brievenbus) doosjes naar Amerika. Het gewicht kan nogal uitmaken m.b.t. de verzendkosten. Dus daar let ik zeer scherp op.

Tot mijn ergernis en verbazing kan ik echter nergens op internet goede informatie vinden over verzendtarieven van de verschillende verzenders.

Mijn vraag: weet iemand een goede website waar ik verzendtarieven kan vinden en eventueel vergelijken?

Anders word het morgen toch weer vragen bij het postloket van de AH over de kosten :cry:

Re: Verzendtarieven vinden op internet

4
Bedankt voor de reacties/hulp :)

Ik verzend nog te weinig om voor een zakelijk contract in aanmerking te komen. En op de genoemde site van PostNL kan ik geen goede informatie vinden.

(ik wil een pakje naar Amerika sturen, het weegt ´x´ gram en het past door de brievenbus... hoe moeilijk kan het zijn om de kosten hiervan even op internet te zetten... ´zucht´)
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Verzendtarieven vinden op internet

8
Ik snap ergens de verwarring wel.

Ik denk dat TS gevoelsmatig zocht naar de kosten voor verzenden van een klein formaat pakket (het is tenslotte een doosje, al past het door de brievenbus), terwijl bij de tarieven staat 'brieven'.

Je moet gewoon even naar het formaat kijken, dat staat net onder de tarieven. Als je pakketje binnen dat formaat blijft, is het gewoon brievenbuspost en kan het dus gefrankeerd worden als brief.