Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Ricardo
Berichten: 19
Lid geworden op: 24 september 2013

Lage prijzen, hoge verzendkosten.

24 september 2013

Hoi mede ondernemers,

Op het moment zijn wij ons aan het oriënteren op het openen van een webshop. Helaas zitten we nu ergens mee waarmee we op dit moment nog niet weten wat we er mee aan moeten. Alle producten die wij willen verkopen hebben een laag prijskaartje. 99 cent, 1,50, 3 euro etc.

Het probleem waar we nu tegen aan lopen is dat de verzendkosten ontzettend hoog worden. Wanneer je een product voor 99 cent koopt, wil je als klant zijnde uiteraard niet daarboven op nog is 6,75 aan verzendkosten betalen. We hebben al zitten denken om een deel van de kosten in de verkoopprijs te doen, maar dan alsnog wordt het te hoog. Ook is korting bij een verzendbedrijf geen optie i.v.m. dat er in het begin te weinig verkocht hiervoor zal worden.

Zouden jullie misschien met ons mee willen denken? Alvast bedankt!
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Lage prijzen, hoge verzendkosten.

24 september 2013

Dat is een van de redenen waarom sommige productcategorieën zich slecht lenen voor online verkoop.

Hoewel we maar € 2,95 vragen voor pakketpost, merken we dat dit toch een hindernis is bij artikelen met een verkoopprijs tot circa € 10. Artikelen goedkoper dan € 4,95 voeren we daarom helemaal niet meer.

Bestaat je hele assortiment uit artikelen van een paar euro? Dan zou ik serieus overwegen om ze in partijen te verkopen (per dozijn) of ze te bundelen met andere artikelen.
 
ErwindeB
Berichten: 169
Lid geworden op: 10 maart 2012
Contacteer:

Re: Lage prijzen, hoge verzendkosten.

24 september 2013

En die producten van 99 cent moeten ook met pakket post? Dan is het zoals Ward aangeeft al bijna niet de moeite om ze in te voeren. Denk dat vrijwel iedereen dan zal schrikken van de verzendkosten voor een product van 99 cent.
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Lage prijzen, hoge verzendkosten.

24 september 2013

Wat voor soort artikelen gaat het om? Is het mogelijk om ze per enveloppe te versturen?

Bedenk dat versturen voor jou duurder is dan 6,75. Je moet er namelijk ook BTW over afdragen. En dan komen er uiteraard ook nog de kosten van de verpakking en evt vulmateriaal bij en (jou) arbeidskosten.

Je zou misschien aan een minimum order bedrag kunnen denken. Al is het probleem wat jij hebt wel een erg lastig probleem en ik denk dat je flinke volumes moet verkopen om wist te kunnen maken. Ook het ritje naar het postkantoor kost geld en tijd.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Hilda
Berichten: 429
Lid geworden op: 27 mei 2013
Contacteer:

Re: Lage prijzen, hoge verzendkosten.

24 september 2013

Kan het niet met de post verstuurd worden ivm pakket?
 
Ricardo
Berichten: 19
Lid geworden op: 24 september 2013

Re: Lage prijzen, hoge verzendkosten.

24 september 2013

Bedankt voor alle reacties tot nu toe.

Wist dat het inderdaad een lastig of wellicht een onmogelijk verhaal zou worden. Er zijn inderdaad wel producten die per briefpost kan, maar ook producten die per pakket moeten worden verzonden.
 
Jeroen__
Berichten: 317
Lid geworden op: 11 maart 2011
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Lage prijzen, hoge verzendkosten.

24 september 2013

Bezoekers vergelijken de prijzen met de prijzen van andere webshops en met winkelprijzen.

Als je goedkope producten met pakketpost moet verzenden, dan moet je de producten in ieder geval niet veel duurder maken dan de winkelprijzen.

Als je speciale producten verkoopt die moeilijk in een winkel gekocht kunnen worden, dan kan je best hoge verzendkosten rekenen. Een deel van de bezoekers zal dan gewoon bestellen als ze het product nergens goedkoper kunnen vinden.
 
Gebruikersavatar
Elektrobert
Berichten: 613
Lid geworden op: 20 september 2013
Contacteer:

Re: Lage prijzen, hoge verzendkosten.

27 september 2013

Ik heb hetzelfde probleem, dus vandaar dat ik gratis verzending heb ingevoerd vanaf EUR 100,=.

Kijk naar je winstmarge en trek een grens! Ik weet niet hoeveel je verdient op een artikel van EUR 0,99.

Bij een bestelling van EUR 100,= verdien ik niets, maar ik heb geen andere opties, omdat de concurrentie al gratis verstuurt vanaf EUR 75.=. Als webwinkelier moet je soms ook een beetje geven. Een tevreden klant komt weer terug!

Ik bereken EUR 7,50, maar ik verstuur aangetekend, dus ik leg er geld op toe.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht