Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
Alles...Ook betaalkosten? Want die hoef je nu volgens mij niet terug te betalen, dacht ik?
Helaas alles idd.Alles...Ook betaalkosten? Want die hoef je nu volgens mij niet terug te betalen, dacht ik?
Dan denk ik eigenlijk van waarom koop je het dan? Sowieso heeft dat achteraf betalen weinig voordelen, je kunt soms wachten tot je een ons weegt en er zijn oplichters bezig die gewoon de bugs in het betalingsproces weten en er misbruik van maken. Ervaring gehad bij Sisow, Sisow gaf mij de schuld, maar Sisow vergeet eventjes dat zij mij wel op de hoogte "moeten" stellen als er een update is. Ik kan moeilijk elke week of elke maand op hun site op zoek gaan en kijken naar een update. Of je het moet voor de NL-wet weet ik natuurlijk niet, maar het siert je als bedrijf wel als je dat doet. Zodat iedereen de nieuwe versie van de plugin kan installeren.Nog leuker is wanneer je retour termijn langer is dan de betaaltermijn. Bijvoorbeeld 100 dagen retour bij de normale 14 dagen betaaltermijn van bijvoorbeeld AfterPay of Klarna. Als "slimme klanten" dan veel te laat betalen en daardoor allerlei ophogingen krijgen, sturen ze het pakket gewoon retour. Probleem opgelost...
Alle betaalmethoden hebben zo de nodige problemen en nadelen. Zo ben ik helemaal zat van de iDEAL storingen en bij creditcard betalingen de hoge kosten. Toch zal ik ook als het niet meer verplicht is nog steeds achteraf betalen blijven aanbieden. Het is inmiddels zo ingeburgerd, en er zijn genoeg klanten zonder foute bedoelingen, die hier toch graag gebruik van maken, zeker bij de wat kleinere en onbekende webwinkels.Sindsdien ben ik dus een beetje klaar met het achteraf betalen en ben ik blij dat er een EU-regel is dat je het straks niet meer hoeft aan te bieden.
Nou qua iDealstoringen nauwelijks last (als webshouder niet en als consument niet). En moet zeggen zo ingeburgerd vind ik het ook niet, misschien bij een bepaalde doelgroep en is dat mijn doelgroep niet? Mijn 1e achterafbetaling was direct een oplichter en ik hoor er verder niemand over waarom ik geen Afterpay heb of wat ook. Enige achterafbetaling dat ik aanbied is onder rembours.Alle betaalmethoden hebben zo de nodige problemen en nadelen. Zo ben ik helemaal zat van de iDEAL storingen en bij creditcard betalingen de hoge kosten. Toch zal ik ook als het niet meer verplicht is nog steeds achteraf betalen blijven aanbieden. Het is inmiddels zo ingeburgerd, en er zijn genoeg klanten zonder foute bedoelingen, die hier toch graag gebruik van maken, zeker bij de wat kleinere en onbekende webwinkels.Sindsdien ben ik dus een beetje klaar met het achteraf betalen en ben ik blij dat er een EU-regel is dat je het straks niet meer hoeft aan te bieden.
Er wordt natuurlijk ook veel misbruik gemaakt van achteraf betalen. Vooral de ongeïnteresseerde houding bij retouren e.d. stoort mij enorm. Achteraf betalen maakt bij sommige mensen iets los dat ze een gevoel van macht en onschendbaarheid krijgen. Retouren die zonder aankondiging in werkelijk schandalige staat worden opgestuurd, scheld kanonnades als ze "per ongeluk" te laat betalen en dan met extra kosten zitten en natuurlijk de (soms wellicht naar waarheid) zielige verhalen van familieleden in het ziekenhuis als reden om niet op tijd te betalen. Maar je doet er helaas niets aan...
Ja of je moet inderdaad lekker gaan googelen, dan niet uitkomen wie het is. Niet iedereen zit op FB of wat dan ook en alsof iedereen zijn/haar eigen naam gebruikt op een forum. Je zou mogen verwachten van een bedrijf waar je mee in zee gaat voor achteraf betalen dat zij het aardig geregeld hebben. En om alles zelf te regelen?Ik lever toch nog veel op rekening hoor, het zorgt voor meer omzet door een lagere drempel en minder kosten van PayPal en iDeal en Creditcard. Wel is belangrijk dat je even 7 minuten checkt aan wie je levert, met Google kun je zien of iemand een laken voor het raam heeft hangen of een net voortuintje, is iemand op internet actief, facebook, fora et cetera. En kort op de bal spelen, 1 dag na de betalingstermijn een SMS, 3 dagen erna ga ik bellen. Maar goed mijn producten zitten meestal tussen de 50 en 100 euro, misschien is het anders met producten van een tientje.
Jij wilt weten hoeveel % retour komt bij klanten die achteraf betalen?Nieuw op dit forum en wij zijn op dit moment ook bezig om te kijken om achteraf betalen toe te voegen aan de webshop.
Nu is mijn vraag... biedt iemand dit aan en hoeveel % van de bestellingen komt retour?
De klanten moeten indien zij iets retour sturen wel zelf de verzendkosten betalen. Het gaat alleen om het idee dat de klant niet direct hoeft te betalen.
Graag jullie reactie.
Intereseerd me niet. Geen wet die mij kan verplichten beroofd te worden. Ik mag ook geen pepperspray hebben maar zolang te politie mij niet adequaat beschermd verdedig ik mijzelf. En zolang je in een fysieke winkel de spullen ook niet zonder te betalen de winkel mee mag uitnemen gebeurd dat hier ook niet.Je weet dat achteraf betalen wel verplicht is voor je klanten..
Intereseerd me niet. Geen wet die mij kan verplichten beroofd te worden. Ik mag ook geen pepperspray hebben maar zolang te politie mij niet adequaat beschermd verdedig ik mijzelf. En zolang je in een fysieke winkel de spullen ook niet zonder te betalen de winkel mee mag uitnemen gebeurd dat hier ook niet.Je weet dat achteraf betalen wel verplicht is voor je klanten..
Neehoor. Ik dring niemand iets op. Nogmaals, als iemand bij mij iets besteld maar niet betaald sta ik met mijn rug tegen de muur. Ik kan voor een hoop geld en moeite een incasso bureau eropaf sturen maar dat kost al snel zoveel tijd dat het alleen maar geld kost. En voor kleine bedragen kan je niet naar de rechter stappen en heb je dus geen enkele mogelijkheid je geld te halen.Dus eigenlijk maak je nu je eigen wet.. hmm..
Je hoeft niet direct aan te vallen, maar je laat de klant zelf die kosten betalen. Dus klant kiest er zelf voor of niet. Het gaat om het aanbieden en al maak je er €17 of €20,- van voor een Rembours, dan kiest de klant er ook zelf voor. En blijkbaar is het een stuk lastiger om opgelicht te worden onder rembours dan onder een bepaalde andere achteraf betalen manier.Hoe kom je erbij dat ik dat niet weet?
Ik weet ook dat rembours duur is en dat indien de klant niet opendoet ik voor die kosten opdraai. Ik weet ook hoe netjes en snel PostNL vak is met het overmaken van het geld naar jou rekening.
Ik heb gewoon de keuze gemaakt dit niet aan te bieden. De klant kiest er zelf voor om via IDeal of eigen overschrijving te betalen of om helemaal niet te bestellen.
Maar je voldoet nu niet aan de wet, niet dat ze wat doen, want heel veel webshops voldoen niet aan de wet en kunnen lekker innen (bijv. SSL-certificaat ken er 1 die eigenlijk nu makkelijk 1 kan betalen, maar waarom ze hem niet hebben? No idea!).Neehoor. Ik dring niemand iets op. Nogmaals, als iemand bij mij iets besteld maar niet betaald sta ik met mijn rug tegen de muur. Ik kan voor een hoop geld en moeite een incasso bureau eropaf sturen maar dat kost al snel zoveel tijd dat het alleen maar geld kost. En voor kleine bedragen kan je niet naar de rechter stappen en heb je dus geen enkele mogelijkheid je geld te halen.Dus eigenlijk maak je nu je eigen wet.. hmm..
Alsof er morgen een wet komt die je verbied je deur op slot te doen als je weg bent.... En als er dan bestolen wordt dan kan kan je je nergens op beroepen want dan had je de deur maar op slot moeten doen.
Een wet die uitnodigd mij te bestelen hoef ik niet op te volgen. Ze zorgen eerst maar eens dat je als webwinkel ook krijgt met achteraf betalen dan praten we verder.
Klopt en dat is met alles zo bij achteraf betalen, het bedrijf maakt het pas naar jou over. Maar ik krijg mijn geld nu ook maar 1x per week, omdat ik niet continue wil betalen voor een batch via mijn PSP.Dat geld gaat eerst naar PostNL en wordt nou jou overgemaakt. Je hebt het dus niet meteen op je rekening.
Het gaat om de kosten die ik maak. Indien de klant de deur niet opendoet moet ik de kosten voor het rembours betalen.
Wist je dat, als je in een bepaalde postcode gebied woont of BKR notering hebt, je zelfs bij hele grote internetwinkels als Wehkamp vooruit moet betalen? Als is het de eerste keer dat je er besteld. En een winkel als Wehkamp heeft even veel meer mogelijkheden om een niet betaalde factuur te innen. En je krijgt nog een BKR notering ook dus als klant pas je daar wel op. Mogelijkheden die ik niet heb. Een wet die niet gehandhaafd wordt kan je net zo goed helemaal niet opstellen.
Dit had ik deze week ook weer! Dit is ook een van de redenen dat ik wil kijken naar achteraf betalen. Wel heb je dan weer het probleem dat indien je betaalkosten rekent je deze ook moet terugbetalen. Maar dat zullen niet zulke hoge kosten zijn als rembours!Ik weet ook dat rembours duur is en dat indien de klant niet opendoet ik voor die kosten opdraai.