Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Ilse2010
Berichten: 106
Lid geworden op: 07 november 2010
Contacteer:

Achteraf betalen en retouren

07 oktober 2013

Wij zijn er over na aan het denken om een achteraf betaalmethode aan onze webshop toe te voegen. Nu willen wij een bedrag aan administratiekosten hiervoor rekenen.
Nu de vraag.. stel dat de klant de bestelling retourneert. Moeten wij dan ook de administratiekosten (naast de verzendkosten) terugbetalen?
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Achteraf betalen en retouren

07 oktober 2013

Ja. Hoe vreemd dit ook is de wet is nueenmaal zo krom. Je zult bij het (in zijn geheel) retourneren alle kosten terug moeten storten. De kosten voor het retour sturen zijn wel voor de klant.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Achteraf betalen en retouren

07 oktober 2013

Voordeel van de EU regels per 2014, dan is achteraf betalen niet meer verplicht. Maar alles wat je krijgt moet je terug betalen. Zet overigens wel duidelijk op de site dat de retourkosten voor de koper zijn.

Check EU regels voor webshop wat er allemaal verandert.
 
RicardoV
Berichten: 2044
Lid geworden op: 11 oktober 2011

Re: Achteraf betalen en retouren

07 oktober 2013

Ook betaalkosten? Want die hoef je nu volgens mij niet terug te betalen, dacht ik?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Achteraf betalen en retouren

07 oktober 2013

Ook betaalkosten? Want die hoef je nu volgens mij niet terug te betalen, dacht ik?
Alles...
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Achteraf betalen en retouren

07 oktober 2013

Ook betaalkosten? Want die hoef je nu volgens mij niet terug te betalen, dacht ik?
Alles...
Helaas alles idd.
 
Rudy
Berichten: 1067
Lid geworden op: 05 maart 2011

Re: Achteraf betalen en retouren

08 oktober 2013

Nog leuker is wanneer je retour termijn langer is dan de betaaltermijn. Bijvoorbeeld 100 dagen retour bij de normale 14 dagen betaaltermijn van bijvoorbeeld AfterPay of Klarna. Als "slimme klanten" dan veel te laat betalen en daardoor allerlei ophogingen krijgen, sturen ze het pakket gewoon retour. Probleem opgelost...
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Achteraf betalen en retouren

08 oktober 2013

Nog leuker is wanneer je retour termijn langer is dan de betaaltermijn. Bijvoorbeeld 100 dagen retour bij de normale 14 dagen betaaltermijn van bijvoorbeeld AfterPay of Klarna. Als "slimme klanten" dan veel te laat betalen en daardoor allerlei ophogingen krijgen, sturen ze het pakket gewoon retour. Probleem opgelost...
Dan denk ik eigenlijk van waarom koop je het dan? Sowieso heeft dat achteraf betalen weinig voordelen, je kunt soms wachten tot je een ons weegt en er zijn oplichters bezig die gewoon de bugs in het betalingsproces weten en er misbruik van maken. Ervaring gehad bij Sisow, Sisow gaf mij de schuld, maar Sisow vergeet eventjes dat zij mij wel op de hoogte "moeten" stellen als er een update is. Ik kan moeilijk elke week of elke maand op hun site op zoek gaan en kijken naar een update. Of je het moet voor de NL-wet weet ik natuurlijk niet, maar het siert je als bedrijf wel als je dat doet. Zodat iedereen de nieuwe versie van de plugin kan installeren.

Ik heb zoveel meegemaakt, maar juist 1 van de belangrijkste dingen daarvan word je niet op de hoogte gehouden. Bedoel MyParcel stuurt wel een e-mail dat er een update is voor bepaalde software (Joomla bijv). En ook al was het niet specifiek voor mijn software, ik had er wel wat aan. Zo weet ik dat zij bezig zijn met verbeteringen.

En ja Sisow? Die is dus met ecare gestopt, want het bedrijf dat het deed voor hun heeft de stekker eruit getrokken. In mijn ogen zegt dat genoeg, ik ben verder tevreden over hun als het om andere betalingen gaat, maar dit was echt verschrikkelijk. Je lijdt verlies door een derde partij, omdat iemand weet van de plugin en dat die de fout bevatte.

Sindsdien ben ik dus een beetje klaar met het achteraf betalen en ben ik blij dat er een EU-regel is dat je het straks niet meer hoeft aan te bieden.
 
Rudy
Berichten: 1067
Lid geworden op: 05 maart 2011

Re: Achteraf betalen en retouren

08 oktober 2013

Sindsdien ben ik dus een beetje klaar met het achteraf betalen en ben ik blij dat er een EU-regel is dat je het straks niet meer hoeft aan te bieden.
Alle betaalmethoden hebben zo de nodige problemen en nadelen. Zo ben ik helemaal zat van de iDEAL storingen en bij creditcard betalingen de hoge kosten. Toch zal ik ook als het niet meer verplicht is nog steeds achteraf betalen blijven aanbieden. Het is inmiddels zo ingeburgerd, en er zijn genoeg klanten zonder foute bedoelingen, die hier toch graag gebruik van maken, zeker bij de wat kleinere en onbekende webwinkels.

Er wordt natuurlijk ook veel misbruik gemaakt van achteraf betalen. Vooral de ongeïnteresseerde houding bij retouren e.d. stoort mij enorm. Achteraf betalen maakt bij sommige mensen iets los dat ze een gevoel van macht en onschendbaarheid krijgen. Bijvoorbeeld retouren die zonder aankondiging in werkelijk schandalige staat worden opgestuurd. Maar je doet er helaas niets aan...
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Achteraf betalen en retouren

08 oktober 2013

Sindsdien ben ik dus een beetje klaar met het achteraf betalen en ben ik blij dat er een EU-regel is dat je het straks niet meer hoeft aan te bieden.
Alle betaalmethoden hebben zo de nodige problemen en nadelen. Zo ben ik helemaal zat van de iDEAL storingen en bij creditcard betalingen de hoge kosten. Toch zal ik ook als het niet meer verplicht is nog steeds achteraf betalen blijven aanbieden. Het is inmiddels zo ingeburgerd, en er zijn genoeg klanten zonder foute bedoelingen, die hier toch graag gebruik van maken, zeker bij de wat kleinere en onbekende webwinkels.

Er wordt natuurlijk ook veel misbruik gemaakt van achteraf betalen. Vooral de ongeïnteresseerde houding bij retouren e.d. stoort mij enorm. Achteraf betalen maakt bij sommige mensen iets los dat ze een gevoel van macht en onschendbaarheid krijgen. Retouren die zonder aankondiging in werkelijk schandalige staat worden opgestuurd, scheld kanonnades als ze "per ongeluk" te laat betalen en dan met extra kosten zitten en natuurlijk de (soms wellicht naar waarheid) zielige verhalen van familieleden in het ziekenhuis als reden om niet op tijd te betalen. Maar je doet er helaas niets aan...
Nou qua iDealstoringen nauwelijks last (als webshouder niet en als consument niet). En moet zeggen zo ingeburgerd vind ik het ook niet, misschien bij een bepaalde doelgroep en is dat mijn doelgroep niet? Mijn 1e achterafbetaling was direct een oplichter en ik hoor er verder niemand over waarom ik geen Afterpay heb of wat ook. Enige achterafbetaling dat ik aanbied is onder rembours.

Ik weet niet wat die bedrijven die achteraf betalen aanbieden doen, maar de eerste 2 herinneringen horen gewoon kosteloos te zijn en daarna komen de extra kosten. Zoals je dus ook ziet ik betaal eigenlijk niet of heel zelden met achteraf betalen. Geef mij maar Paypal of iDeal en bij 1 webshop nog een acceptgiro.
Dus mochten de bedrijven dit aanhouden, dan hebben de mensen echt heel lang niet betaald en het laten lopen als zij extra kosten erop krijgen. En terecht! Je koopt iets en dan moet je betalen en ik vind dat mensen dan achteraf niet moeten zeuren. Zeg mij als ik dit verkeerd zie hoor, maar zo denk ik erover.

Want het lijkt soms dat er steeds meer mensen dingen gaan eisen, terwijl ze geen gelijk hebben.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Achteraf betalen en retouren

08 oktober 2013

Je kunt de topictitel “achteraf betalen én retouren” ook creatiever benaderen in je voorwaarden.

Een debiteur die niet betaalt, is van rechtswege in verzuim. Wie niet op tijd betaalt, verliest het recht op een (verlengde) retourtermijn van bijvoorbeeld 90 dagen. Zó wordt retourneren meer een gunst die je alleen gunt aan klanten die het verdienen. Eerlijke klanten blij, webwinkelier blij.
 
i-mobile
Berichten: 177
Lid geworden op: 07 februari 2012

Re: Achteraf betalen en retouren

08 oktober 2013

Ik lever toch nog veel op rekening hoor, het zorgt voor meer omzet door een lagere drempel en minder kosten van PayPal en iDeal en Creditcard. Wel is belangrijk dat je even 7 minuten checkt aan wie je levert, met Google kun je zien of iemand een laken voor het raam heeft hangen of een net voortuintje, is iemand op internet actief, facebook, fora et cetera. En kort op de bal spelen, 1 dag na de betalingstermijn een SMS, 3 dagen erna ga ik bellen. Maar goed mijn producten zitten meestal tussen de 50 en 100 euro, misschien is het anders met producten van een tientje.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Achteraf betalen en retouren

09 oktober 2013

Ik lever toch nog veel op rekening hoor, het zorgt voor meer omzet door een lagere drempel en minder kosten van PayPal en iDeal en Creditcard. Wel is belangrijk dat je even 7 minuten checkt aan wie je levert, met Google kun je zien of iemand een laken voor het raam heeft hangen of een net voortuintje, is iemand op internet actief, facebook, fora et cetera. En kort op de bal spelen, 1 dag na de betalingstermijn een SMS, 3 dagen erna ga ik bellen. Maar goed mijn producten zitten meestal tussen de 50 en 100 euro, misschien is het anders met producten van een tientje.
Ja of je moet inderdaad lekker gaan googelen, dan niet uitkomen wie het is. Niet iedereen zit op FB of wat dan ook en alsof iedereen zijn/haar eigen naam gebruikt op een forum. Je zou mogen verwachten van een bedrijf waar je mee in zee gaat voor achteraf betalen dat zij het aardig geregeld hebben. En om alles zelf te regelen?
 
Uniekekussens
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 oktober 2013
Contacteer:

Re: Achteraf betalen en retouren

19 oktober 2013

Nieuw op dit forum en wij zijn op dit moment ook bezig om te kijken om achteraf betalen toe te voegen aan de webshop.

Nu is mijn vraag... biedt iemand dit aan en hoeveel % van de bestellingen komt retour?
De klanten moeten indien zij iets retour sturen wel zelf de verzendkosten betalen. Het gaat alleen om het idee dat de klant niet direct hoeft te betalen.

Graag jullie reactie.
http://www.uniekekussens.nl - Sierkussens en meer!
 
RicardoV
Berichten: 2044
Lid geworden op: 11 oktober 2011

Re: Achteraf betalen en retouren

19 oktober 2013

Nieuw op dit forum en wij zijn op dit moment ook bezig om te kijken om achteraf betalen toe te voegen aan de webshop.

Nu is mijn vraag... biedt iemand dit aan en hoeveel % van de bestellingen komt retour?
De klanten moeten indien zij iets retour sturen wel zelf de verzendkosten betalen. Het gaat alleen om het idee dat de klant niet direct hoeft te betalen.

Graag jullie reactie.
Jij wilt weten hoeveel % retour komt bij klanten die achteraf betalen?
Waarom en wat denk je hier mee te bereiken?

De ene kan zeggen dat hij/zij 10% retour krijgt, de ander kan zeggen dat het misschien maar 3% is of zelfs 20%.
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Achteraf betalen en retouren

19 oktober 2013

Wij bestaan nu al 4 jaar met maar een handjevol retouren. Minder dan 3%

Heb je kleding moet je al snel aan 40% - 60% denken.

Ik ga pas achteraf betalen invoeren als je als kleine webwinkel met kleine bedragen ook een incasso traject kan opstarten zonder dat het door de tijd/moeite de efford niet waard is. Nu is het gewoon zo dat een incasso traject veel tijd en geld kost en dat de kans dat het ook het gewenste resultaat opleverd klein is. Naar de rechter/deurwaarder stappen is voor kleine bedragen gewoon niet te doen. En een bepaalde groep concumenten weet dat. Bij mij komen ze iig niet gratis winkelen.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
RicardoV
Berichten: 2044
Lid geworden op: 11 oktober 2011

Re: Achteraf betalen en retouren

19 oktober 2013

Je weet dat achteraf betalen wel verplicht is voor je klanten..
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Achteraf betalen en retouren

19 oktober 2013

Je weet dat achteraf betalen wel verplicht is voor je klanten..
Intereseerd me niet. Geen wet die mij kan verplichten beroofd te worden. Ik mag ook geen pepperspray hebben maar zolang te politie mij niet adequaat beschermd verdedig ik mijzelf. En zolang je in een fysieke winkel de spullen ook niet zonder te betalen de winkel mee mag uitnemen gebeurd dat hier ook niet.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Max24
Berichten: 281
Lid geworden op: 04 februari 2011

Re: Achteraf betalen en retouren

19 oktober 2013

0% retouren al sinds de start maar wij hebben het geluk dat klanten een pakket van 20 kilo niet snel retour sturen (kost moeite en tijd) en hoge retourkosten die ze voor moeten schieten etc (40 euro bij TNT) dus dat is ons geluk kan ik wel zeggen. Wel zoek ik nog een partij die WEL status updates verstuurd bij achteraf betalen, want ook AfterPay doet dat niet.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Achteraf betalen en retouren

19 oktober 2013

Je weet dat achteraf betalen wel verplicht is voor je klanten..
Intereseerd me niet. Geen wet die mij kan verplichten beroofd te worden. Ik mag ook geen pepperspray hebben maar zolang te politie mij niet adequaat beschermd verdedig ik mijzelf. En zolang je in een fysieke winkel de spullen ook niet zonder te betalen de winkel mee mag uitnemen gebeurd dat hier ook niet.

Rembours aanbieden is al genoeg om te voldoen aan de wet. Dit zou je toch moeten weten. Waarom dan geen rembours aanbieden en klaar? Gezeur is over. De ervaring die ik heb met achteraf betalen bespaar ik een ander. En de PSP die het alleen aanbieden weten dat ze er rijk mee worden, ja ze nemen veel uit je handen, maar de consument wordt er ook niet blij van.

Consument betaald en als het niet goed gaat, zeurt het bedrijf. Afterpay is wel een goede, maar Klarna? Een drama en leuk voor de grote spelers op de markt.
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Achteraf betalen en retouren

19 oktober 2013

Hoe kom je erbij dat ik dat niet weet?

Ik weet ook dat rembours duur is en dat indien de klant niet opendoet ik voor die kosten opdraai. Ik weet ook hoe netjes en snel PostNL vak is met het overmaken van het geld naar jou rekening.

Ik heb gewoon de keuze gemaakt dit niet aan te bieden. De klant kiest er zelf voor om via IDeal of eigen overschrijving te betalen of om helemaal niet te bestellen.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
RicardoV
Berichten: 2044
Lid geworden op: 11 oktober 2011

Re: Achteraf betalen en retouren

19 oktober 2013

Dus eigenlijk maak je nu je eigen wet.. hmm..
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Achteraf betalen en retouren

19 oktober 2013

Dus eigenlijk maak je nu je eigen wet.. hmm..
Neehoor. Ik dring niemand iets op. Nogmaals, als iemand bij mij iets besteld maar niet betaald sta ik met mijn rug tegen de muur. Ik kan voor een hoop geld en moeite een incasso bureau eropaf sturen maar dat kost al snel zoveel tijd dat het alleen maar geld kost. En voor kleine bedragen kan je niet naar de rechter stappen en heb je dus geen enkele mogelijkheid je geld te halen.

Alsof er morgen een wet komt die je verbied je deur op slot te doen als je weg bent.... En als er dan bestolen wordt dan kan kan je je nergens op beroepen want dan had je de deur maar op slot moeten doen.

Een wet die uitnodigd mij te bestelen hoef ik niet op te volgen. Ze zorgen eerst maar eens dat je als webwinkel ook krijgt met achteraf betalen dan praten we verder.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Achteraf betalen en retouren

19 oktober 2013

Hoe kom je erbij dat ik dat niet weet?

Ik weet ook dat rembours duur is en dat indien de klant niet opendoet ik voor die kosten opdraai. Ik weet ook hoe netjes en snel PostNL vak is met het overmaken van het geld naar jou rekening.

Ik heb gewoon de keuze gemaakt dit niet aan te bieden. De klant kiest er zelf voor om via IDeal of eigen overschrijving te betalen of om helemaal niet te bestellen.
Je hoeft niet direct aan te vallen, maar je laat de klant zelf die kosten betalen. Dus klant kiest er zelf voor of niet. Het gaat om het aanbieden en al maak je er €17 of €20,- van voor een Rembours, dan kiest de klant er ook zelf voor. En blijkbaar is het een stuk lastiger om opgelicht te worden onder rembours dan onder een bepaalde andere achteraf betalen manier.

Maar je kunt het ook lekker uitzingen tot 2014, want dan is het niet meer verplicht.

Oh en een stukje wat ik vond bij PostNL:

Ik wil bij het afleveren van een pakket meteen mijn geld laten innen

Wilt u zeker weten dat een pakket pas afgeleverd wordt als er voor betaald is? Wilt u uw klanten een alternatieve betaalmogelijkheid bieden? Verstuur uw pakket dan onder Rembours. Uw pakket wordt pas overhandigd als de geadresseerde het door u opgegeven bedrag heeft betaald. Dat gebeurt gewoon aan de deur, snel en efficiënt. Meer informatie vindt u hier.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Achteraf betalen en retouren

19 oktober 2013

Dus eigenlijk maak je nu je eigen wet.. hmm..
Neehoor. Ik dring niemand iets op. Nogmaals, als iemand bij mij iets besteld maar niet betaald sta ik met mijn rug tegen de muur. Ik kan voor een hoop geld en moeite een incasso bureau eropaf sturen maar dat kost al snel zoveel tijd dat het alleen maar geld kost. En voor kleine bedragen kan je niet naar de rechter stappen en heb je dus geen enkele mogelijkheid je geld te halen.

Alsof er morgen een wet komt die je verbied je deur op slot te doen als je weg bent.... En als er dan bestolen wordt dan kan kan je je nergens op beroepen want dan had je de deur maar op slot moeten doen.

Een wet die uitnodigd mij te bestelen hoef ik niet op te volgen. Ze zorgen eerst maar eens dat je als webwinkel ook krijgt met achteraf betalen dan praten we verder.
Maar je voldoet nu niet aan de wet, niet dat ze wat doen, want heel veel webshops voldoen niet aan de wet en kunnen lekker innen (bijv. SSL-certificaat ken er 1 die eigenlijk nu makkelijk 1 kan betalen, maar waarom ze hem niet hebben? No idea!).

Nou hoop geld hoeft niet, genoeg bedrijven die het op basis van no-cure-no-pay basis doen. Daarbij als je het dan nog niet krijgt, maar je hebt zelfs de BTW al afgedragen, dan mag je die gewoon terug vragen.

De producten die je kwijt bent vallen dan onder kosten. Ja het is poep, maar het zij zo. Ik bied het niet meer aan, omdat ik de ervaring heb hoe ruk het is. 1e de beste bestelling was gelijk al een opgelichte bestelling, maar je doet er weinig aan.

Ik ben dus al blij dat het vanaf volgend jaar niet meer verplicht is.
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Achteraf betalen en retouren

19 oktober 2013

Dat geld gaat eerst naar PostNL en wordt nou jou overgemaakt. Je hebt het dus niet meteen op je rekening.

Het gaat om de kosten die ik maak. Indien de klant de deur niet opendoet moet ik de kosten voor het rembours betalen.

Wist je dat, als je in een bepaalde postcode gebied woont of BKR notering hebt, je zelfs bij hele grote internetwinkels als Wehkamp vooruit moet betalen? Als is het de eerste keer dat je er besteld. En een winkel als Wehkamp heeft even veel meer mogelijkheden om een niet betaalde factuur te innen. En je krijgt nog een BKR notering ook dus als klant pas je daar wel op. Mogelijkheden die ik niet heb. Een wet die niet gehandhaafd wordt kan je net zo goed helemaal niet opstellen.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Achteraf betalen en retouren

19 oktober 2013

Dat geld gaat eerst naar PostNL en wordt nou jou overgemaakt. Je hebt het dus niet meteen op je rekening.

Het gaat om de kosten die ik maak. Indien de klant de deur niet opendoet moet ik de kosten voor het rembours betalen.

Wist je dat, als je in een bepaalde postcode gebied woont of BKR notering hebt, je zelfs bij hele grote internetwinkels als Wehkamp vooruit moet betalen? Als is het de eerste keer dat je er besteld. En een winkel als Wehkamp heeft even veel meer mogelijkheden om een niet betaalde factuur te innen. En je krijgt nog een BKR notering ook dus als klant pas je daar wel op. Mogelijkheden die ik niet heb. Een wet die niet gehandhaafd wordt kan je net zo goed helemaal niet opstellen.
Klopt en dat is met alles zo bij achteraf betalen, het bedrijf maakt het pas naar jou over. Maar ik krijg mijn geld nu ook maar 1x per week, omdat ik niet continue wil betalen voor een batch via mijn PSP.

Zoveel shops die nog in de lucht zijn, zoveel shit dat gestolen wordt, zoveel mensen die opgelicht worden. Ja, als al die wetten dan afgeschaft worden, omdat ze niet meer gehandhaafd worden (of lijkt te worden) dan ben ik echt zeker weg, dat is een gebed zonder eind.
 
Uniekekussens
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 oktober 2013
Contacteer:

Re: Achteraf betalen en retouren

20 oktober 2013

Ik weet ook dat rembours duur is en dat indien de klant niet opendoet ik voor die kosten opdraai.
Dit had ik deze week ook weer! Dit is ook een van de redenen dat ik wil kijken naar achteraf betalen. Wel heb je dan weer het probleem dat indien je betaalkosten rekent je deze ook moet terugbetalen. Maar dat zullen niet zulke hoge kosten zijn als rembours!
http://www.uniekekussens.nl - Sierkussens en meer!
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Achteraf betalen en retouren

20 oktober 2013

Was er geen wet op komst dat je verplicht gaat worden wereldwijd te leveren? Kan zijn dat ik abuis ben hoor gebeurd wel vaker :lol:

Bedenk wat voor problemen je dan zou gaan krijgen met achteraf betalen. Probeer jij je geld maar eens te krijgen van iemand in verwegistan :lol: Verzendkosten terugbetalen betekend fallisement :twisted:

Nee ik snap wel dat er wetten zijn die webwinkels niet goed uitkomen maar wel de consument beschermen maar ik mag ook mijn eigen zaak beschermen. De kans dat kwaadwillende met voorbedachte rade gratis komen winkelen is iets was ik als kleine webwinkel gewoon niet op kan brengen. De grotere jongens hebben daar mannetjes voor maar ik ga falliet.

Ik krijg nog steeds af en toe pogingen van "Ja ik heb het zojuist overgemaakt kan je vandaag nog opsturen het is een kado heeft haast". Altijd dure orders en geld komt nooit aan. Wat dus niet kan want wat je al hebt overgemaakt kan je niet meer terugdraaien.
Ook een keer de fout gemaakt op rekening te leveren aan een gemeente. Je zou denken dat ik die wel kan vertrouwen. Was ook een order van honderden euro's. Daar heb ik toch een partij achteraan moeten mailen en bellen voordat ik eindelijk mijn geld kreeg!
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Gebruikersavatar
ArtiDecor
Berichten: 29
Lid geworden op: 16 november 2011
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Achteraf betalen en retouren

20 oktober 2013

Kijk eens naar het bedrijf Billink.nl.
Doe hier al langere tijd zaken mee en zijn er zeer tevreden over.
Scheelt een hoop ellende en is niet duur. :lol:

http://www.artidecor.nl
ArtiDecor voor elk interieur.
Ambacht met stijl.

http://www.artidecor.com