Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Posttarievenvergelijker
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 oktober 2010
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Welke pakketdienst gebruik je ?

11 oktober 2010

Op Posttarievenvergelijker.com vind je een heel handig schematisch vergelijk tussen alle aanbieders van post-en pakketdiensten. Zo zie je welke aanbieder een inzamelpunt bij jou in de buurt heeft, welke dienst(en) hij aanbiedt, bezorgtijden en wat de kosten zijn. O.a. TNT, DHL, DHL For you, UPS...
Bedrijven kunnen op deze website ook een vergelijk maken tussen aanbieders van partijenpost en particulieren kunnen een vergelijk maken tussen aanbieders van, steeds populairder wordende, internet ansichtkaarten (echte kaarten versturen via internet; o.a. Hallmark, Greetz, Goededoelenkaartje, Boomerang...)
Vergelijk gratis alle aanbieders van: online postkaarten, pakketdiensten & partijenpost op Posttarievenvergelijker.com
 
G. Franquinet
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 november 2009

11 oktober 2010

Leuke vergelijker, moet alleen wel zeggen dat bijna elke webwinkel al veel lagere terieven krijgt dan de standaarden die op deze vergelijker genoemd worden.

Gaston Franquinet
info@WSSN.nl

Meer tijd en ruimte voor iedere webwinkel!!!
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

11 oktober 2010

Leuk geprobeerd... maar als ik kijk naar het tarief van zakelijk pakket DPD en daar staat 9,54 sorry... dat klopt van geen kant, zodra je een 0 pakketten contract maakt met een ondernemer die voor DPD rijd heb je al heel andere prijzen...

Ook kloppen de prijzen niet van andere aanbieders met postings op dit forum en verschillende andere fora.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
A. Loomans
Berichten: 190
Lid geworden op: 21 maart 2010
Contacteer:

11 oktober 2010

Leuk geprobeerd... maar als ik kijk naar het tarief van zakelijk pakket DPD en daar staat 9,54 sorry... dat klopt van geen kant, zodra je een 0 pakketten contract maakt met een ondernemer die voor DPD rijd heb je al heel andere prijzen...

Ook kloppen de prijzen niet van andere aanbieders met postings op dit forum en verschillende andere fora.
Het zal wel aan de BTW liggen denk ik, dan komt het aardig in de richting ;-)
Zeke Internet Services - www.zeke.nl

Wij leveren [url=http://www.zeke.nl/webwinkels/index.html]professionele webwinkel software[/url] op maat en hosting. Kwaliteit, service en betrouwbaarheid staan bij ons voorop!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

11 oktober 2010

nee dan nog niet... 9.54 incl. BTW en 5.75 ex BTW dan ligt het nog ver uit elkaar...
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
A. Loomans
Berichten: 190
Lid geworden op: 21 maart 2010
Contacteer:

12 oktober 2010

5,75 ex BTW is geen reëel DPD tarief. Het starttarief ligt doorgaans tussen de 8,- en 8,40 ex BTW (zie ook hier)
Zeke Internet Services - www.zeke.nl

Wij leveren [url=http://www.zeke.nl/webwinkels/index.html]professionele webwinkel software[/url] op maat en hosting. Kwaliteit, service en betrouwbaarheid staan bij ons voorop!
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

12 oktober 2010

Yup is wel een reëel starttarief...
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
waterpijp-online
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 oktober 2010
Contacteer:

13 oktober 2010

Ik betaal 4,25 per pakket en 99,50 p/mnd voor de afhaalservice via een tussenpersoon. Koerier in Nederland is TNT, in Belgie is dat DHL. Stuur maar een PM voor meer info!
www.waterpijp-online.nl
www.shisha-import.nl
www.tsjechie-vakantiehuisje.nl
 
ton internetshop
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 januari 2011

Re: Welke pakketdienst gebruik je ?

24 januari 2011

In de regio Amstelveen, kan gebruik worden gemaakt van [www.pakketservices.nl] de tarieven staan zeer duidelijk op hun site, tot op heden zeer goede ervaringen. Mijn pakketten worden 4 keer aangeboden voor de zelfde prijs. Betaal nu 4.75 excl btw per pakket tot 10 kg. Voorheen bracht ik het naar TNT.
 
Meesleepbeest
Berichten: 639
Lid geworden op: 08 augustus 2010

Re:

24 januari 2011

5,75 ex BTW is geen reëel DPD tarief. Het starttarief ligt doorgaans tussen de 8,- en 8,40 ex BTW (zie ook hier)
Reëel is het zeker wel, alleen niet bij DPD zelf, maar doorgaans dus via een andere aanbieder. Resultaat via een andere aanbieder is vaak nog beter ook omdat je een kortere lijn hebt, info haal je bij je aanbieder net als contact etc. De aanbieder heeft ook flink meer te zeggen bij DPD zodat je eerder en beter antwoord krijgt. Bijna alleen maar voordelen zou ik zeggen.

5,75 van 0-100 pakketten
5,25 voor 100-300 pakketten

Voor meer dan 300 weet ik het niet. Excl. btw.
 
esther
Berichten: 187
Lid geworden op: 26 november 2010
Locatie: Wormerveer

Re: Welke pakketdienst gebruik je ?

24 januari 2011

Weer helemaal mee eens.
Ik ben zojuist begonnen bij zo'n tussenpersoon en wordt inderdaad snel en accuraat geholpen.
Lijnen zijn kort.
Tarief klopt ook (5,25 ex btw) er komt nog wel 1,5 procent brandstoftoeslag bij. Dit tarief is inderdaad tot 300 pakketten.

Tot nog toe erg tevreden, maar moet het natuurijk nog wel ervaren.
 
Sira Logistics
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 november 2010
Contacteer:

Re: Welke pakketdienst gebruik je ?

25 januari 2011

Indien een bedrijf/webwinkel meer dan 1500 pakketten verstuurd is er overal wel onderhandeling mogelijk. De verschillende diensten spelen in op de verschillende markten. Zo versturen sommige bedrijven veel zware pakketten en is DPD bijvoorbeeld een goede optie. Voor lichte pakketten kan TNT of GLS weer scherper aanbieden. Daarnaast moet je ook geluk hebben of je in de route ligt, dat kan al snel serieuze besparing opleveren.
 
frafra
Berichten: 1078
Lid geworden op: 15 januari 2011
Locatie: Breda

Re: Welke pakketdienst gebruik je ?

25 januari 2011

Voor mij toch wel een interessante discussie. Ik verstuur momenteel met UPS. Voordeel hiervan is de tracking mogelijkheid en de dagelijkse pickup. Nadeel is de wat hogere prijs. Ik zou echter wel graag willen besparen op de kleine bestellingen die ik ontvang en wellicht wat lagere verzendkosten kan aanbieden.

Voorheen (5 jaar geleden) bij GLS gezeten en dat was 4,30 Euro t/m 3 kg als ik me niet vergis.

Edit: ik verstuurd gemiddeld 125 zendingen per week (70% NL en BE, 29% EU en 1% Non EU).
 
Max24
Berichten: 281
Lid geworden op: 04 februari 2011

Re: Welke pakketdienst gebruik je ?

04 februari 2011

DPD betaal ik 4,50 ex btw + track and trace :) Bel eens met hun accountsmanagers hierover
 
Meesleepbeest
Berichten: 639
Lid geworden op: 08 augustus 2010

Re: Welke pakketdienst gebruik je ?

04 februari 2011

DPD betaal ik 4,50 ex btw + track and trace :) Bel eens met hun accountsmanagers hierover
Is dat inclusief verzekering en handtekening bij afleveren?
Lijkt me wel dat dat een aardige hoeveelheid pakketten moet zijn?
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: Welke pakketdienst gebruik je ?

04 februari 2011

DPD is altijd inclusief verzekering en handtekening...

Maar dat tarief is wel heel erg scherp, zit denk ik wel een minimale verplichting aan vast.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Welke pakketdienst gebruik je ?

04 februari 2011

Zit volgens mij geen minimale verplichting aan vast, ik heb die bedragen ook te horen gekregen. Wel kreeg ik te horen dat het een 48 uurs dienst betrof. Is dat nog steeds zo bij DPD?
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Welke pakketdienst gebruik je ?

04 februari 2011

Wel kreeg ik te horen dat het een 48 uurs dienst betrof. Is dat nog steeds zo bij DPD?
Die vlieger gaat op voor meer vervoerders dan alleen DPD. Tarieven blijken bespreekbaar als je in ruil voor lagere kosten genoegen neemt een langere termijn.

De logistieke invulling is dan de uitdaging. Bestellingen op vrijdag die niet een dag later op zaterdag hoeven te worden bezorgd maar pas op maandag, kun je een andere route geven.
 
esther
Berichten: 187
Lid geworden op: 26 november 2010
Locatie: Wormerveer

Re: Welke pakketdienst gebruik je ?

04 februari 2011

Volgens mijn leveren ze trouwens sowieso niet op zaterdag (toch?)
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: Welke pakketdienst gebruik je ?

04 februari 2011

DPD levert niet op zaterdag inderdaad.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
A. Loomans
Berichten: 190
Lid geworden op: 21 maart 2010
Contacteer:

Re: Welke pakketdienst gebruik je ?

05 februari 2011

Kan wel maar dat ligt aan de chauffeur ;-)
Zeke Internet Services - www.zeke.nl

Wij leveren [url=http://www.zeke.nl/webwinkels/index.html]professionele webwinkel software[/url] op maat en hosting. Kwaliteit, service en betrouwbaarheid staan bij ons voorop!
 
postman
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 februari 2011

Re: Welke pakketdienst gebruik je ?

09 februari 2011

hallo,

ik ben nog niet zo'n grote webshop, en het is eigenlijk een uit de hand gelopen hobby, maar ik verstuur gewoon met TNT. Ik verstuur zowel pakketten als brievenbuspost en doe dit met Goedkope Postzegels die ik bij Stampies.webshoponline koop. Ze is net als ik nog niet lang bezig maar levert tegen 35% korting en komt haar afspraken keurig na.
 
sleenzky
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 maart 2011
Locatie: Hengelo ov
Contacteer:

Re: Welke pakketdienst gebruik je ?

02 maart 2011

Volgens mijn leveren ze trouwens sowieso niet op zaterdag (toch?)
nee, voor zaterdaglevering ben je toch over het algemeen aangewezen op TNT.
Selecktvracht levert wel op zaterdag ochtend, maar dan moet men de pakketten vrijdags op depot Utrecht aan kunnen leveren. Overige optie's voor zaterdag levering zijn meestal erg duur.
Voordelig pakketten versturen - online boeking-systeem – Elk pakket met track&trace – Gratis afhalen http://www.van-sleen.nl http://www.pakket-versturen.nl
 
serviesonline
Berichten: 429
Lid geworden op: 27 februari 2011

Re: Welke pakketdienst gebruik je ?

02 maart 2011

Ik verstuur via parcel.
Betaal 5,10 van 0 tot 30 kilo.
Voordeel van parcel vind ik dat ze een hele goeie retourregeling hebben en ze mailen iedere klant track&trace.
Ook de etiketten worden gratis aangeleverd, en betaling 1 keer per maand.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Welke pakketdienst gebruik je ?

02 maart 2011

Voorlopig houden wij het op TNT. Eigenlijk te duur, maar de service is wel top. Soms overtreft die zelfs onze verwachtingen: maandagochtend rond 11:00 verstuurd, dinsdagmiddag rond 14:00 bezorgd in Duitsland.
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: Welke pakketdienst gebruik je ?

02 maart 2011

Voorlopig houden wij het op TNT. Eigenlijk te duur, maar de service is wel top. Soms overtreft die zelfs onze verwachtingen: maandagochtend rond 11:00 verstuurd, dinsdagmiddag rond 14:00 bezorgd in Duitsland.
Dat is toch normaal? ten minste bij DPD wel... ook België...
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Welke pakketdienst gebruik je ?

02 maart 2011

Vorig jaar hadden we op vergelijkbare routes bij TNT nog vaak levertijden van 2 of 3 dagen. Nu is het zo'n 24 uur, dus er zit verbetering in.

Wel is het wegvallen van maandag als vaste bezorgdag bij TNT een gemis voor alle bestellingen in het verlengde weekend. Op vrijdagavond besteld en pas op dinsdagmiddag bezorgd is voor het gevoel van de klant toch echt vier dagen en dus meer dan een halve week.

Niet een en al lof voor TNT dus: buitenland gaat beter, binnenland werd slechter.
 
esther
Berichten: 187
Lid geworden op: 26 november 2010
Locatie: Wormerveer

Re: Welke pakketdienst gebruik je ?

03 maart 2011

ik zit nu een een aantal weken bij DPD (Balder) en ben tot nu toe zeer tevreden, vooral door de korte lijntjes.
Ik heb 1 klacht gehad over een pakket dat gekneusd is aangekomen, meer niet. Dit scheelt behoorlijlk in de nazendingen die ik bij TNT wel had.
Wanneer een adres niet klopt krijg ik een berichtje zodat het rechtgezet kan worden waardoor het pakket niet teruggezonden wordt waardoor je ook weer aan kosten zit.
Het verzenden is wel aanzienlijk duurder geworden maar wel met meer mogelijkheden, meer service (heerlijk dat ze het komen halen) en betere controle en kortsluiting.
Uiteindelijk ben ik goedkoper uit. Komt ook omdat we een product verkopen dat gevoelig is voor schade. We verzenden nu in kokers van max. 125 cm lang en een diameter van 12.5 cm. De stickers blijven hierin tegen de rand 'kleven' . Dit kan allemaal niet bij TNT.

Ik vind het een verademing en hoef nooit meer terug naar TNT.

Alleen moet ik voor het versturen van grote panelen toch bij een koerier in de buurt zijn. Daarin zijn ze wel prijzig.
 
fulcie
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 augustus 2019

Re: Welke pakketdienst gebruik je ?

12 augustus 2019

Zelf ben ik erg tevreden over Wuunder na mijn overstap van PostNL. De pakketten worden gratis opgehaald en elke zending wordt er automatisch vergeleken welke van de ruim 23 vervoerders het voordeligste is. Ik geef aan altijd de goedkoopste te willen, maar je kan ook kiezen dat je je pakketten snel of efficient verzonden wil hebben. Wat efficient inhoudt, is mij nog niet helemaal duidelijk. Koppelen aan je website gaat fijn en vermiste pakketjes gaan zij achteraan zonder dat je daar opdracht voor moet geven. Zendingen inboeken en labels printen gaat razendsnel. Zeker de moeite waard om even een kijkje te nemen: Wuunder
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht