Klant zegt niets ontvangen te hebben

1
Ik heb een klant die zegt dat ze niks ontvangen heeft, echter is het pakket volgens PostNL gewoon om 08:55 afgegeven op het huisadres.

Dit is de eerste keer dat ik zoiets meemaak, ik krijg het gevoel dat de klant mij aan het lijntje houd. Wat doen jullie in zulke situaties?

Re: Klant zegt niets ontvangen te hebben

2
Ludger schreef:Ik heb een klant die zegt dat ze niks ontvangen heeft, echter is het pakket volgens PostNL gewoon om 08:55 afgegeven op het huisadres.
Heb je een handtekening voor ontvangst? Dan de klant even laten zien dat er voor ontvangst getekend is.

Rare tijd overigens, maandagochtend om 8:55 uur moet een tweede bezorgpoging zijn, met een redelijke kans op een zakelijk adres.

Re: Klant zegt niets ontvangen te hebben

3
Ward schreef:
Ludger schreef:Ik heb een klant die zegt dat ze niks ontvangen heeft, echter is het pakket volgens PostNL gewoon om 08:55 afgegeven op het huisadres.
Heb je een handtekening voor ontvangst? Dan de klant even laten zien dat er voor ontvangst getekend is.

Rare tijd overigens, maandagochtend om 8:55 uur moet een tweede bezorgpoging zijn, met een redelijke kans op een zakelijk adres.
Nee, geen handtekening voor ontvangst. Het was op zaterdag al afgeleverd.

Re: Klant zegt niets ontvangen te hebben

4
Ludger schreef:Nee, geen handtekening voor ontvangst. Het was op zaterdag al afgeleverd.
Dan was het dus een ingecalculeerd ondernemersrisico en moet je eventueel op de blaren zitten.

PostNL een onderzoek laten instellen en wanneer dat niets oplevert opnieuw verzenden of het aankoopbedrag vergoeden.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Klant zegt niets ontvangen te hebben

6
Ward schreef:
PostNL een onderzoek laten instellen en wanneer dat niets oplevert opnieuw verzenden of het aankoopbedrag vergoeden.
Gezien het genomen risico neem ik aan dat het orderbedrag niet zo hoog is.
Dan niet wachten op aktie TNT, maar allereerst opnieuw opsturen.

Wanneer de klant idd gelijk heeft en eerlijk is, zal hij je meer reclame opleveren....
TNT en jij kunnen dan verder afhandelen, zonder dat de klant er last van heeft.

Het zou vreemd zijn wanneer de klant ineens cash wil en geen pakket, dan kun je je afvragen of hij wel eerlijk is immers.

Niet teveel tijd aan verknoeien
Onze Google virtuele tour al gezien?
Neem een kijkje in ons magazijn

Re: Klant zegt niets ontvangen te hebben

9
TrailerPlus schreef:
Zyra schreef:De topicstarter praat over PostNL en geen TNT.
:cry: Sorry!
zelf heb ik het liever nog gewoon over de PTT :D maar je hebt gelijk
Het liefst zat ik ook nog in die tijd :) was het allemaal een stuk beter, maar helaas :wink:.

TNT bestaat nog wel, maar is een apart bedrijf dat alleen pakketten verstuurt. Natuurlijk weten we wel wat je bedoeld, maar ik kom het soms zo vaak tegen dat het een kleine irritatie opwekt en verwarrend kan zijn voor veel anderen.

Re: Klant zegt niets ontvangen te hebben

11
Gamezzz schreef:Regelmatig worden paketjes bij de buren bezorgd. In dat geval heeft de klant gelijk, heeft Track & trace gelijk en heeft de verzender gelijk. Maar de klant moet hier dan schadeloos gesteld worden.
En daarom verzenden wij aangetekend, verzekerd en als "alleen huisadres".

Re: Klant zegt niets ontvangen te hebben

13
Deze week zijn wij 4 pakjes kwijtgeraakt terwijl de tracking informatie aangeeft dat de pakjes afgeleverd zijn.

1 van deze 4 is opgelost doordat de post na onderzoek toegeeft dat het pakje in de verkeerde straat werd bezorgd. Vreemd dat er toch wel een handtekening voor ontvangst op de trackingsite stond.

Een onderzoek stelt in de meeste gevallen niet veel voor.
Een handtekening voor ontvangst geeft geen extra recht op een fatsoenlijk onderzoek blijkt na telefonisch contact.

Alleen met verhoogde aansprakelijkheid verzenden geeft een verzekering. Triest maar het gaat dus gewoon, zoals al jarenlang onveranderd, om de centen en niet om een fatsoenlijke service.

Re: Klant zegt niets ontvangen te hebben

14
johnnyboy schreef: Alleen met verhoogde aansprakelijkheid verzenden geeft een verzekering. Triest maar het gaat dus gewoon, zoals al jarenlang onveranderd, om de centen en niet om een fatsoenlijke service.
Zelfs de verhoogde aansprakelijkheid is geen verzekering...
Onze zendingen vallen binnen de extra aanvullende voorwaarden (sieraden) als wij deze willen verzekeren, dienen wij deze in een extra sealbag (nota bene met in grote letters de tekst 'WAARDE') te verzenden, anders kunnen wij geen aanspraak maken op de verzekering...

Beetje overdreven voor een armband of horloge van 200,- terwijl een laptop van 1200,- in herkenbare doos wel gewoon verzekerd is... :?

Gelukkig komt vermissing zelden voor en is niet verzekeren met het risico op vermissing goedkoper dan de zendingen wel verzekeren!

Re: Klant zegt niets ontvangen te hebben

15
Mick schreef:
johnnyboy schreef: Alleen met verhoogde aansprakelijkheid verzenden geeft een verzekering. Triest maar het gaat dus gewoon, zoals al jarenlang onveranderd, om de centen en niet om een fatsoenlijke service.
Zelfs de verhoogde aansprakelijkheid is geen verzekering...
Onze zendingen vallen binnen de extra aanvullende voorwaarden (sieraden) als wij deze willen verzekeren, dienen wij deze in een extra sealbag (nota bene met in grote letters de tekst 'WAARDE') te verzenden, anders kunnen wij geen aanspraak maken op de verzekering...

Beetje overdreven voor een armband of horloge van 200,- terwijl een laptop van 1200,- in herkenbare doos wel gewoon verzekerd is... :?

Gelukkig komt vermissing zelden voor en is niet verzekeren met het risico op vermissing goedkoper dan de zendingen wel verzekeren!
Even logisch nadenken, alsof PostNL weet in wat voor zending jij de sieraden hebt verzonden? Dan, mocht je het om wat voor reden niet kunnen/willen doen, zeg je toch gewoon dat er met koeienletters waarde op stond? Een pakketje dat kwijt is, zien ze toch niet meer.

Re: Klant zegt niets ontvangen te hebben

16
Zorgen dat je je pakket altijd verzend met verzekering. Wij hebben hetzelfde probleem gehad, klant geeft aan niks gehad te hebben, pakket geeft aan afgeleverd te zijn. Het was 1 van onze eerste zendingen waardoor we nog niet aangetekend verzonden. Klant wist waarschijnlijk dat dit betekend dat je gewoon aan kunt geven het niet gehad te hebben.

Bezorger gaf aan zeker weten het pakket aan de persoon te hebben afgeleverd. Na het onderzoek van MyParcel (ongelofelijk goede service) hebben we een 2de pakket opgestuurd aangezien de klant aangaf echt niets gehad te hebben. Dezelfde bezorger bracht het pakket nogmaals bij deze persoon en gaf toen aan bij PostNL zeker te weten het vorige pakket ook aan hem te hebben overhandigd.

Wij hebben hierna Marktplaats eens opgezocht op het product en troffen onder dezelfde naam aan dat hij het product verkocht. De advertentie omschrijving was wel erg duidelijk: '.... product tekoop wegens dubbel'. De verkoper gaf aan het product 2 keer te hebben gekregen voor zijn verjaardag...

Bij de leverancier het probleem uitgelegd en serienummers van de beide producten opgevraagd. Na het checken bij de klant op bezoek gegaan als 'koper' en het serienummer gecheckt. Aangifte gedaan van het voorval en voor we het wisten hadden we het product terug met vergoedingen op de verzendkosten.

Mijn tip: zorg dat je aangetekend verzend, maar zorg ook dat je serienummers noteert. In ons geval was dit de redding en liepen we een verlies van 290 euro mis. :-)

Klanten kunnen eerlijk overkomen, maar soms moet je toch echt even dubbel checken.
Blank Bean - Digital Agency
Fixie fiets kopen? Meer dan 100 fixie fietsen! TheFixedGearShop.com

Re: Klant zegt niets ontvangen te hebben

17
Verzekeren kost ook geld. Daarnaast vraag ik me af wat die verzekering doet als de klant nog steeds zegt niets ontvangen te hebben, terwijl PostNL zeker weet dat dat wel zo is.

Wij doen het niet en het gaat altijd goed. Mocht het een keer fout gaan dan is dat jammer, maar die kosten hebben we er al lang uit door niet verzekerd te verzenden.