Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
web_starter
Berichten: 193
Lid geworden op: 02 november 2010

Waar goede prijs via GLS

16 december 2013

Wij verzenden nu via Postnl en zijn hier erg tevreden over.
Echter: we krijgen veel concurrentie de laatste tijd en ze hebben allemaal lage verzendkosten.
Ze verzenden toevallig alle 3 met GLS.

Nu ben ik benieuwd waar je een goede prijs voor pakketten binnen Nederland en naar Belgie kunt krijgen, verzonden via GLS.

Niet op basis van een minimaal aantal pakketten want ik wil deze optie er naast aanbieden voor klanten, dat ze zelf kunnen kiezen voor GLS, wat goedkoper verzenden is dan.
 
RicardoV
Berichten: 2044
Lid geworden op: 11 oktober 2011

Re: Waar goede prijs via GLS

17 december 2013

Dus eigenlijk zeg je, ik wil ook wanneer ik maar 1 pakket verstuur, een goede prijs via GLS hebben?
Ik denk dat je dat niet gaat lukken. Volgens mij werkt GLS daarnaast ook alleen met contracten.

En de GLS chauffeurs staan overigens niet bekend om de beste kwaliteit. Dus als je met GLS gaat bezorgen, verwacht een hoop vragen en klachten van klanten.

Standaardprijs is volgens mij €6,25 per los pakket. (max 50 cm) binnen NL.

Overigens, vind ik het wel vreemd dat je het feit dat de concurrent lage verzendkosten heeft, gaat zoeken in het feit dat zij goedkoper verzenden. Dat hoeft helemaal niet, vrijwel zeker dat zij dus meer verzendkosten toeleggen op de producten dan dat jij doet.

Als iemand geen €6,75 vraagt voor pakketzending met PostNL houdt dat nog niet in dat ze voor minder dan €6,75 bij PostNL verzenden.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Waar goede prijs via GLS

17 december 2013

Echter: we krijgen veel concurrentie de laatste tijd en ze hebben allemaal lage verzendkosten.
Ze verzenden toevallig alle 3 met GLS.
Dat hoeft geen toeval te zijn: het zou ook kunnen dat ze alledrie gebruikmaken van dezelfde dropshipping-leverancier.
 
web_starter
Berichten: 193
Lid geworden op: 02 november 2010

Re: Waar goede prijs via GLS

17 december 2013

Ze maken geen gebruik van dropshipping.

Ik ben niet op zoek naar een rechtstreeks contract bij GLS want ik begrijp dat ik daar geen goede prijs ga krijgen als ik geen minimaal aantal heb.

Maar zoals bijvoorbeeld Myparcel voor Postnl heeft. Je hoeft niet veel te verzenden en toch heb je mooie prijzen.
Zoiets zoek ik ook voor GLS, maar wel betrouwbaar.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Waar goede prijs via GLS

17 december 2013

Bij Paazl vind je praktisch alle vervoerders onder één dak.
 
Rudy
Berichten: 1067
Lid geworden op: 05 maart 2011

Re: Waar goede prijs via GLS

17 december 2013

Bij Paazl vind je praktisch alle vervoerders onder één dak.
Niet helemaal. Paazl regelt de techniek "onder één dak", maar je moet wel zelf afzonderlijke contracten afsluiten met de vervoerders.
 
EwoutG
Berichten: 66
Lid geworden op: 14 oktober 2013

Re: Waar goede prijs via GLS

17 december 2013

Ergens moeten de kosten van gratis verzending worden terugverdiend. Vaak zie je dat men in prijs dan een extra marge van 5% inbouwt. Het kan ook dat de concurrenten veel meer verkoopt waardoor er inkoopvoordeel optreed.

Goedkope verzendkosten zegt dus niet over evt. contracten met GLS of PostNL.

In mijn branche zie je vaak dat er gratis wordt verzonden vanaf €50. Dit kan voor jou ook een idee zijn (met als voordeel dat de gemiddelde orderwaarde kan stijgen)
 
web_starter
Berichten: 193
Lid geworden op: 02 november 2010

Re: Waar goede prijs via GLS

17 december 2013

Gratis verzending hebben we al boven de 50 euro.

Ze kopen niet groot in, weet ik 100% zeker.
Ze hebben een kleinere marge dan ik op de producten (weet ik 100% zeker aan de hand van hun inkoopsprijzen + ze hebben alle prijzen een fractie lager dan onze webshop).

Dus wellicht nemen ze genoegen met lage verdiensten, maar ergens moet het mogelijk zijn om met geen minimaal aantal pakketten toch beneden die 5 euro uit te komen per pakket?
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Waar goede prijs via GLS

17 december 2013

Ze kopen niet groot in, weet ik 100% zeker.
Ze hebben een kleinere marge dan ik op de producten (weet ik 100% zeker aan de hand van hun inkoopsprijzen + ze hebben alle prijzen een fractie lager dan onze webshop).
• Je weet 100% zeker dat ze niet groot inkopen.
• Je kent 100% zeker hun inkoopprijzen.
• Je weet 100% zeker dat ze een lagere marge hebben dan jij.

Dat is knap zo veel zekerheid, petje af, maar waarom tast je dan compleet in het duister bij hun kosten? Je weet alles van je concurrenten, waarom dan dat niet?
 
eentje
Moderators
Berichten: 2465
Lid geworden op: 14 maart 2009
Locatie: Bad Nieuweschans
Contacteer:

Re: Waar goede prijs via GLS

18 december 2013

Terugkomend op de originele vraag van TS i.p.v. allerlei andere zaken aan te halen.

Neem eens contact op met Balder Logistiek. Zij kunnen je een aanbieding doen voor GLS maar ook direct je PostNL tarieven misschien iets aanscherpen.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Waar goede prijs via GLS

18 december 2013

GLS zou ik gewoon niet doen, waarom niet? Pakketten komen bij mij sowieso al veel minder aan met GLS dan met welke aanbieder dan ook! En dan kan je weer erachter aan en kan het bedrijf weer een pakketje sturen.

Je kunt GLS als optie ernaast aanbieden, maar niet als alleen maar, dat moet je niet willen.
 
web_starter
Berichten: 193
Lid geworden op: 02 november 2010

Re: Waar goede prijs via GLS

19 december 2013

Ja kun je knap vinden, maar is toch echt zo.
En nee, helaas heb ik hierin geen inzicht, anders had ik het hier niet hoeven vragen :wink:

Ik zal eens informeren bij Balder.
Iemand anders nog suggesties?

@Zyra: zoals inderdaad in mijn openingspost staat:

"Niet op basis van een minimaal aantal pakketten want ik wil deze optie er naast aanbieden voor klanten"

Ik wil de optie van GLS er bij aanbieden. Ik promoot Postnl als gemakkelijk en betrouwbaarder, en GLS wil ik promoten als goedkoper.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Waar goede prijs via GLS

19 december 2013

Maar vaak is het dan met GLS voor jezelf ook duurkoop, waarom niet DHL of UPS?
 
RicardoV
Berichten: 2044
Lid geworden op: 11 oktober 2011

Re: Waar goede prijs via GLS

20 december 2013

Ja kun je knap vinden, maar is toch echt zo.
En nee, helaas heb ik hierin geen inzicht, anders had ik het hier niet hoeven vragen :wink:

Ik zal eens informeren bij Balder.
Iemand anders nog suggesties?

@Zyra: zoals inderdaad in mijn openingspost staat:

"Niet op basis van een minimaal aantal pakketten want ik wil deze optie er naast aanbieden voor klanten"

Ik wil de optie van GLS er bij aanbieden. Ik promoot Postnl als gemakkelijk en betrouwbaarder, en GLS wil ik promoten als goedkoper.
Dus je vind het leuk klanten voor een dilemma te zetten?

Of goedkoper en de kans dat de zending kwijt raakt, chauffeur de zending over de schutting gooit, en je het pas na de feestdagen ontvangt ( en niet in het weekend ? ). Of een euro duurder en de 'betrouwbare' service van PostNL.

Lekker bezig dan voor je klanten.
 
web_starter
Berichten: 193
Lid geworden op: 02 november 2010

Re: Waar goede prijs via GLS

23 december 2013

Dan hebben ze toch zelf de keus?

Ik kies zelf ook altijd voor de goedkoopste optie, ook als dat langer duurt want ik ben zuinig, en vele Nederlanders met mij.

En GLS is vast niet zo slecht, anders maakten niet zoveel gebruik van GLS.

De mensen die slechte ervaringen met GLS hebben zullen bij mij komen omdat wij Postnl aanbieden, en de mensen die goedkoop willen kunnen bij beide terecht.
 
web_starter
Berichten: 193
Lid geworden op: 02 november 2010

Re: Waar goede prijs via GLS

21 januari 2014

UPS is ook prima, als het maar goedkoper is :)
 
Rudy
Berichten: 1067
Lid geworden op: 05 maart 2011

Re: Waar goede prijs via GLS

21 januari 2014

Als kwaliteit geen rol speelt moet je voor Select Vracht gaan. Vrij goedkoop, en ook best vrij slecht.
 
sjoerdk
Berichten: 176
Lid geworden op: 28 november 2013
Contacteer:

Re: Waar goede prijs via GLS

22 januari 2014

Als kwaliteit geen rol speelt moet je voor Select Vracht gaan. Vrij goedkoop, en ook best vrij slecht.
Selektvracht heeft een slechte reputatie en daar komen ze maar moeilijk vanaf. En je hoort iedereen verschillende verhalen hebben over wie een slechte verzender is, dus het zal wellicht ook sterk afhankelijk zijn van de regio en wie daar werken.

Maar toch, wij hadden veel meer problemen met PostNL dan nu met Selektvracht. We hebben nauwelijks klachten, verreweg het grootste deel van de pakketten wordt de volgende dag bezorgd.
Enige echte issue is dat de tarieven boven de 60 liter snel omhoog gaan. Echter daarvoor, en voor verzending naar het buitenland, wordt DHL gebruikt.
Klassieke schrijfwaren en kalligrafie artikelen: http://www.scrittura-elegante.nl/
 
lame
Berichten: 53
Lid geworden op: 24 december 2013

Re: Waar goede prijs via GLS

23 januari 2014

Wat zijn goedkope zendkosten? Wat rekenen zij dan?

Een ander geluid over GLS.
Ik had in december iets bij de Douglas besteld. Die bestelling zou de volgende werkdag met GLS komen. Ik hield mijn hart vast, gezien de berichtgeving over GLS. Maar wat schetste mijn verbazing. Het werd keurig op die dag bezorgd door een wat oudere zeer vriendelijke chauffeur in een Caddy. Ik had er niks op aan te maken.

Ik heb sterk de indruk dat de kwaliteit van de bezorging te maken heeft met wie het bezorgt. Bij ons in de (nieuwbouw)wijk had DPD een paar jaar geleden zeer veel moeite om het adres te vinden, bestellingen verdwenen of werden retour gestuurd zonder dat er ooit een bezorger aan de deur kwam. Dus zocht ik naar webwinkels die niet met DPD bezorgden of een keuze aanboden, waarbij ik DPD niet aanvinkte. Ik vind dat de beste methode, laat de keuze bij de klant. Bij ons in de buurt zit van twee koeriers het dichtst bijzijnde ophaal adres 40 en 60 km verderop. (Heeft te maken met de loop van rivieren en bruggen, hemelsbreed is het minder). Als ik als klant mag kiezen, kies ik die dus niet. Ik kan als webwinkelier moeilijk gaan bijhouden welke koeriersdienst het beste levert in een regio ver bij mij vandaan, maar over het algemeen is de klant daarvan wel op de hoogte.
Inmiddels heeft DPD die problemen opgelost en komen alle bestellingen aan, dus vink ik ze niet meer af.