Re: Brievenbuspakje PostNL

31
Banaan schreef:Het product van 3.84 is in principe voor particulieren.
Er komt/is ook een partijenpostvariant (als ik het goed heb vanaf 20 stuks of 20 eur) voor 2,50 per stuk exc BTW. Die moet je inderdaad via mijnpost aanmelden enzo.
''Vast laag tarief van maximaal € 2,50 (vanaf 25 stuks) bij zendingen tot 2 kg, ongeacht het exacte gewicht van de zending, met een maximale afmeting van 3,2x26,5x38cm.''

Re: Brievenbuspakje PostNL

32
Als er niet naar het gewicht wordt gekeken, dan is het niet interessant voor mij. Ik heb (bijna) nooit 25 zware enveloppen / brievenbusdoosjes op één dag.

Vorig jaar was er voor partijenpost ook een productcode voor brievenbuspakje, maar dan zonder Track & Trace. Het minimum was toen slechts 15 stuks en er waren verschillende tarieven per gewichtscategorie.
Goedkope Luchtkussenenveloppen, Dymo labels en A4 etiketten

Re: Brievenbuspakje PostNL

33
Geachte forumgasten,

Ik ben zelf werkzaam bij Post NL en in basis op de hoogte van het product 'Brievenbuspakje'. Vanaf aanstaande maandag 20 januari kunnen (zakelijke) klanten van de volgende opties:

- Partijenpost brievenbuspakje (min. 25 stuks per partij, 2,50 per stuk, gewicht: max. 2 kg);
Hierbij kunt u labels en een begeleidend orderformulier uitdraaien via de pakkettenmodule in de online applicatie mijnpost (http://www.mijnpost.nl).

- Losse post brievenbuspakje (< 25 stuks, 3,84 per stuk, gewicht: max. 2 kg);
Over de exacte invoerdatum van dit product voor zakelijke klanten bestaat nog onduidelijkheid. Vermoedelijk zal dit ook maandag 20 januari al zijn. Labels kunnen worden uitgedraaid via de pakkettenmodule in de online applicatie mijnpost (http://www.mijnpost.nl).

De eerste tests zijn zeer positief en we willen ook graag dit product z.s.m. introduceren. Mocht u geinteresseerd zijn in de mogelijkheden? Stuur een mail naar marco.van.dijk@postnl.nl en ik zal zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,


Marco van Dijk

Re: Brievenbuspakje PostNL

34
Vreemd dat dit tarief al vanaf 1 januari in de folders en op internet vermeld staat maar nog steeds niet helemaal duidelijk is wanneer het ook echt gebruikt kan gaan worden.

Wij verkopen in onze webshop http://www.enveloppenwebshop.nlalle maten brievenbusdoosjes en onze klanten stellen aan ons vragen of we al weten hoe of wat met dit nieuwe tarief. Omdat ik op onze website graag de goede info geef heb ik een aantal maal vragen bij postnl gesteld maar door steeds verschillende info waag ik me nog niet aan meer info op de website. Vooral is belangrijk de doorlooptijd straks en op welk moment t+t info beschikbaar is.

Zelf gebruiken we ook brievenbusdoosjes voor verzendingen van onze andere webshops en ik stuur sinds deze week een vragenformulier naar onze klanten met de vraag aan te geven wanneer ze het brievenbuspakje hebben ontvangen en of ze weten of die met de normale postbezorging is gekomen of met pakketpost bezorging. We proberen een inzicht te krijgen hoe het nu gaat en monitoren dan straks de wijzigingen.

Het is wel raadzaam straks goed te kijken of het wel de moeite waard is om speciaal voor t+t voor het nieuwe tarief te kiezen. Momenteel zijn mijn eigen meeste verzendingen maar 2,56 aan porto. Dan ben je met het nieuwe tarief veel duurder uit. Dan blijft het een afweging of het hogere tarief nuttig is alleen om de t+t. Ik kan me voorstellen dat je daar voor duurdere producten wel voor kiest maar voor goedkopere niet. Het wordt wel steeds lastiger uit elkaar te houden.
Eigenares van 6 webshops. http://www.enveloppenwebshop.nl met goedkope brievenbusdoosjes en luchtkussenenveloppen. Zie profiel welke webshops nog meer
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Brievenbuspakje PostNL

36
Er valt dus nog heel wat te verbeteren voor PostNL, iets beloven en blijkt het pas in Maart te kunnen. Weer voor zakelijk niet, maar werkt ook niet altijd naar behoren.

Top!

Re: Brievenbuspakje PostNL

37
Wat ik nog niet goed snap;

Krijg je bij dit brievenbuspakketje nou het doosje met beschermende inhoud erbij of niet?

Stel ik ga naar de lokale Jumbo (postNL punt) om mijn pakketje te verzenden. Moet ik dit dan al ingepakt hebben of doen ze dat dan daar inpakken en verzenden voor 3.84?

Heeft iemand hier ervaring mee?
Bestel nu uw Chromecast op http://www.chromecaster.nl

Re: Brievenbuspakje PostNL

38
chromecaster schreef:Stel ik ga naar de lokale Jumbo (postNL punt) om mijn pakketje te verzenden. Moet ik dit dan al ingepakt hebben of doen ze dat dan daar inpakken en verzenden voor 3.84?
Ze pakken het voor je in.

Daarbij vragen ze: ”Is het voor een verjaardag?”

Als je dan "ja" antwoordt, krijg je er ook nog een strik omheen.
StoreCore.io

Re: Brievenbuspakje PostNL

41
Hier waren de strikken op bij de Jumbo, zeggen ze: kom morgen maar terug. Tja, dan heeft mijn klant het pakketje veels te laat. Klant gaf namelijk aan dat het voor een verjaardag was..

Wat een gedoe.

Re: Brievenbuspakje PostNL

43
Het is inderdaad zo dat je het brievenbuspakje moet aanmelden via MijnPost. Het tarief van 2,50 kan ik niet met zekerheid bevestigen, volgens mij ook afhankelijk van gemiddeld gewicht en jaarlijks volume
MCS Fulfilment, de totaaloplossing voor webwinkeliers.
E-fulfilment voor webshops. Opslag, inpakken en verzenden

Re: Brievenbuspakje PostNL

44
gmunnik schreef:Het is inderdaad zo dat je het brievenbuspakje moet aanmelden via MijnPost. Het tarief van 2,50 kan ik niet met zekerheid bevestigen, volgens mij ook afhankelijk van gemiddeld gewicht en jaarlijks volume
Bij grotere volumes zijn de kosten inderdaad (per pakketje) lager.

Re: Brievenbuspakje PostNL

45
Wat is het nut van een brievenbuspakje ?

Zojuist een ontvangen, de eerste. Maar de bezorger had geen scanner bij zich. Dus wat heeft die track en trace code voor nut?

Edit: tt code even opgezocht via internet. Zal dus wel zo zijn dat de bezorger op het distributiecentrum de pakjes scant, vervolgens bij terugkomst kan aangeven of ze zijn bezorgd of niet. Want de status is ook bij brievenbuspakjes 'bezorger is onderweg'.

Eigenlijk heb je er dus weinig aan. Want verzekerd is het niet. Raakt het kwijt, ben je net zo goed de zending kwijt zonder te weten waar die is.

Re: Brievenbuspakje PostNL

46
Net als het reguliere postpakket is het brievenbuspakket niet verzekerd. Je hebt in ieder geval een bewijs van verzending en het zit in het pakkettencircuit ipv het brievencircuit.

Ik wacht nog even totdat MyParcel er iets mee gaat doen. Wellicht dat de prijs dan interessanter is en dat er een mogelijkheid tot verzekeren is.
http://www.cardexchange.com - Magic the Gathering en meer

Re: Brievenbuspakje PostNL

47
Cardexchange.com schreef:Net als het reguliere postpakket is het brievenbuspakket niet verzekerd. Je hebt in ieder geval een bewijs van verzending en het zit in het pakkettencircuit ipv het brievencircuit.

Ik wacht nog even totdat MyParcel er iets mee gaat doen. Wellicht dat de prijs dan interessanter is en dat er een mogelijkheid tot verzekeren is.
Ga ik niet van uit. Want die mogelijkheid tot verzekeren is altijd inclusief een handtekening voor ontvangst. Wat nou net niet mogelijk is met het brievenbuspakje.

Re: Brievenbuspakje PostNL

49
Ik doe er ook niks mee, veel te lastig en ik zie de toegevoegde waarde niet. Als het door de brievenbus past druk ik er gewoon een paar postzegels op. Tot op heden nog nooit problemen gehad.

Re: Brievenbuspakje PostNL

50
Het enige voordeel is dat je je klant er een soort "blij" mee kan maken. Ik verzend veel brievenbuspakjes en nu je de klant een T&T nummer kan doorgeven merk ik dat men dat prettig vind. Maar ik doe het alleen met brievenbusdoosjes die toch al in het 3,84 tarief vallen. Lichtere pakjes verzend ik nog net als eerst gewoon met postzegels.

Dure producten die in een brievenbusdoosje passen verzend ik via het gewone pakketten traject omdat je die met handtekening voor ontvangst kan verzenden.
Eigenares van 6 webshops. http://www.enveloppenwebshop.nl met goedkope brievenbusdoosjes en luchtkussenenveloppen. Zie profiel welke webshops nog meer

Re: Brievenbuspakje PostNL

52
Het antwoord wat ik een week of 2 geleden kreeg is dat ze aan het onderzoeken zijn met PostNL of zij het kunnen aanbieden.

Maar lijkt me gek als ze het niet kunnen: volgens mij is MyParcel een goede klant voor PostNL.
Geurcomponist in hart en ziel... Maar voor kant-en-klare producten met heerlijke geuren, kun je deze direct aankopen in mijn webwinkel.

Re: Brievenbuspakje PostNL

53
Romano schreef:Maar lijkt me gek als ze het niet kunnen: volgens mij is MyParcel een goede klant voor PostNL.
Lijkt mij juist niet. Zo'n tussenschakel kost ze handenvol marge natuurlijk. Ze hebben liever iedereen zelf onder contract.

Re: Brievenbuspakje PostNL

54
Dat denk ik niet; voor PostNL is de administratieve druk lager als zij natuurlijk maar 1 keer een factuur van (noem een willekeurig bedrag) 50.000 euro kunnen uitschrijven naar 1 partner, dan dat zij 200 facturen moeten schrijven van 250 euro (en de follow up daarvan moeten doen). Scheelt uiteindelijk in personeelskosten. Ik denk niet dat ze daar echt verliezen op de marge en dat de voors en tegens voor PostNL wel tegen elkaar opwegen.
Geurcomponist in hart en ziel... Maar voor kant-en-klare producten met heerlijke geuren, kun je deze direct aankopen in mijn webwinkel.

Re: Brievenbuspakje PostNL

55
Cardexchange.com schreef:
Zyra schreef:Sowieso doet MyParcel niets met een brievenbuspakje, alleen met gewone pakketten.
Ze kijken of ze er wat mee kunnen, kreeg ik als antwoord op mijn vraag. Heb jij een ander antwoord gehad?
Sinds wanneer kun je bij hun brievenbuspakjeszegels (leuk voor scrabble) uitprinten? Deze print ik zelf uit bij onlineverzendservice van PostNL en met korting, omdat ik een zakelijke klant ben.

Re: Brievenbuspakje PostNL

56
Zyra schreef:
Sinds wanneer kun je bij hun brievenbuspakjeszegels (leuk voor scrabble) uitprinten? Deze print ik zelf uit bij onlineverzendservice van PostNL en met korting, omdat ik een zakelijke klant ben.
Dat kan dus niet inderdaad.

Re: Brievenbuspakje PostNL

57
Zyra schreef: Sinds wanneer kun je bij hun brievenbuspakjeszegels (leuk voor scrabble) uitprinten? Deze print ik zelf uit bij onlineverzendservice van PostNL en met korting, omdat ik een zakelijke klant ben.
Nee, dat kan inderdaad (nog) niet. Als je mijn posts goed gelezen hebt, dan weet je dat ik aan MyParcel gevraagd heb of ze van plan zijn om "brievenbuspakket" aan te gaan bieden. Het antwoord was dus dat ze kijken of dat in de toekomst mogelijk is. Ik weet niet of je klant bent van MyParcel, maar gezien je reactie vroeg ik me af of jij hier een ander antwoord op gekregen hebt.
http://www.cardexchange.com - Magic the Gathering en meer

Re: Brievenbuspakje PostNL

58
Zyra schreef:

Sinds wanneer kun je bij hun brievenbuspakjeszegels (leuk voor scrabble) uitprinten? Deze print ik zelf uit bij onlineverzendservice van PostNL en met korting, omdat ik een zakelijke klant ben.


Dat kan dus niet inderdaad.
Dat kan wel. Je betaald dan geen € 3,84, maar € 3,59 per pakje.
Je print een trackingcode op een half A4-tje en dat plak je op het pakje. Klaar is kees en € 0,25ct goedkoper dan 'normaal'.

En dat kan hier:
https://onlineverzendservice.postnl.nl/Login

Re: Brievenbuspakje PostNL

59
WilliamE schreef:
Dat kan wel. Je betaald dan geen € 3,84, maar € 3,59 per pakje.
Je print een trackingcode op een half A4-tje en dat plak je op het pakje. Klaar is kees en € 0,25ct goedkoper dan 'normaal'.

En dat kan hier:
https://onlineverzendservice.postnl.nl/Login
Bedankt voor de tip. Ik gebruikte tot nu toe MijnPost voor de brievenbuspakjes.

Ik vind het eigenlijk wel vreemd dat ik in MijnPost 3,84 euro moet betalen. Als ik via onlineverzendservice.postnl.nl iedere keer met iDEAL moet betalen, dan heeft PostNL veel extra kosten. Met MijnPost kan het gewoon toegevoegd worden aan de wekelijkse facturen voor de partijenpost.
Goedkope Luchtkussenenveloppen, Dymo labels en A4 etiketten

Re: Brievenbuspakje PostNL

60
Tja, ik denk dat je dat moet zien als zoals dat met hotels gaat. Op de ene site betaal je meer dan op de andere. Blijf je doorzoeken dan zul je hetzelfde product altijd ergens goedkoper vinden.

Je kunt bij de onlineverzendservice ook terecht voor de reguliere pakketten en bij grotere hoeveelheden ontvang je achteraf ook een korting. Daar maak ik geen gebruik van omdat de grotere pakketten worden verzonden via Myparcel.
Het zou mooi zijn als het brievenbuspakje binnenkort ook beschikbaar kwam bij MP. Dan heb ik alles op één plaats.

EDIT:
En brievenbusdozen bestel ik bij http://www.bangmaverpakking.nl.
Voor 1000 dozen van 36,2x25,7cm betaal je daar nog geen € 025ct. per stuk (wel even met ze bellen).
Als er iemand een bedrijf weet waar ze goedkoper zijn hou ik me uiteraard aanbevolen :D