Het is wel zo, veel webwinkeliers (startende) denken vaak niet eens aan verpakking op moment dat ze starten. Kortom ze denken niet een compleet proces door voor ze starten. ze downloaden webshop x of een mijnwebwinkel pakketje en denken de wereld te veroveren. Pas na de eerste orders zien ze wat ze nog missen en wat er bij komt kijken.@NOP Webdesign
Kijk uit wat je zegt, straks zeggen ze dat je als particulier naar de prijzen kijkt.
Het is wel zo, veel webwinkeliers (startende) denken vaak niet eens aan verpakking op moment dat ze starten. Kortom ze denken niet een compleet proces door voor ze starten. ze downloaden webshop x of een mijnwebwinkel pakketje en denken de wereld te veroveren. Pas na de eerste orders zien ze wat ze nog missen en wat er bij komt kijken.@NOP Webdesign
Kijk uit wat je zegt, straks zeggen ze dat je als particulier naar de prijzen kijkt.
van doosje naar plakband en verzendlabels... als je die van te voren weet en rekening mee houd.. dan ga je niet zo danig op de budget tour dat er geen marge meer is voor inpakken
Kijk naar coolblue, grootste in NL bijna samen met bol.com.. besparen hun op verzendkosten? ze hebben zelfs bedrukte dozen. Maar hun prijzen zijn gewoon conform en niet budget..
Budget winkels winnen de oorlog ook niet
Ik denk dat Maurice met "budget winkels" heel wat anders bedoelt. C&A en Primark zitten namelijk meestal wel op A-locaties…En hoezo 'budget winkels winnen de oorlog niet'. Familie Brennikmeijer is die denk ik niet met je eens... Die zijn nog steeds een stuk succesvoller dan Coolblue en Bol.com bij elkaar. Om nog te zwijgen van succes formules als Primark.
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
Dan moeten ze dat ook netjes vermelden dan over laten komen dat ze uit Breda komen. Ik zie dat niet 123 op de site.Je kan een bedrijf niet op een prijs beoordelen of ze wel niet goed zijn, de prijs accepteer je of niet.
is zelfde van windows dell laptop vs een apple.. prijs verschil. Bristol schoenen vs Nike..
De service, en levertijd van raja is goed. dat weet je in 99.9% zeker bij hun. snelle levering, en prijzen zijn onderhandelbaar naargelang je groeit (meer afneemt op jaarbasis)
min. order bedragen moeten ze wel netjes melden uiteraard, maar daarin tegen (no offence) werkt de groothandel heel anders als een detailhandel.. naar zijn klanten toe en is er toch nog een cultuur gat tussen Be en NL.. Be loopt met betrekking ecommerce nog achter tegenover NL. de groothandels nog meer als de detailhandel... dus in dat opzicht is het voor hun een leerfase net als voor een ieder hier.
Geen enkele webwinkel is 100% in orde.
Ik denk dat je dan ook te maken hebt met verschil van filiaalmanagers/franchise. Waar ik woon staan aardig wat mensen in de Mycom (overigens wordt er daar ook personeel ontslagen, want ze zijn te duur). Ook bij de Tuinen en andere winkels genoeg personeel. En ja het zal wel goed zitten bij deze bedrijven, want het is altijd verschrikkelijk druk en maakt niet uit welke dag van de week je gaat.Ik snap je punt wel Maurice maar wat wil je eraan doen?
Webwinkels verbieden? Prijsafspraken maken?
Prijsafspraken maken mag nu overigens al niet maar wordt soms wel toegepast en eigenlijk begrijp ik dat wel. Bijvoorbeeld de peper en zoutstelletjes die ik verkoop van Mwah mogen niet onder de 19.95 verkocht worden. Zo beschermt de fabrikant de stenen webwinkels.
En zo heb ik ook even gezeten met een concurrent die mijn producten verkocht voor inkoopsprijs + een paar euro. Onmogelijk laag aangezien als je de BTW van 21% afdraagt je er op moet bijleggen. Oftewel iemand die de belasting aan het tillen is. Is gelukkig ook snel weer vertrokken maar op het moment baal je er wel even van.
En zo was ik laatst bij de MyCom. ff een HDMI kabel kopen. Eerst 20 min op mijn beurt gewacht bij de kassa terwijl er maar 1 persoon voor mij was. Toen ik aan de beurt was om af te rekenen kwam er tot 3(!) keer toe een klant met even een 'kort' vraagje tussendoor. Ben uiteindelijk weggelopen en de kabel bij de kassa laten liggen.
Bij de MediaMarkt koste dezelfde kabel 50 euro.
Vervolgens 's avonds online gekocht voor 15 euro volgende ochtend bezorgd. Heb ik nu de HDMI kabel markt kapot gemaakt? Tja de winkels waren ruim 2x zo duur er de service was Kwalitatief Uitermate Teleurstellend.
Of zoals gisteren bij winkel "De Tuinen". Maar 1 persoon in de winkel. Toen ik iets wou vragen over een product moest ik wachten totdat er geen klanten meer bij de kassa stonden. Toen ik mijn product wou afrekeken was ze in de winkel klanten aan het helpen. Volgende keer bestel ik mijn product wel online. Bij de tuinen of een andere webwinkel. De winkel denkt zo misschien uit te sparen aan duur personeel maar zo jagen ze dus zelf klanten de winkel uit!
Tuurlijk is het voor een stenen winkel moeilijk op te boxen tegen een webwinkel prijstechnisch maar vanuit het oogpunt van de consument: Ik heb helemaal geen behoefte aan die stenen winkel. Ik ben goedkoper uit bij een webwinkel dus waarom zou ik naar een stenen winkel gaan met ook nog eens slecht personeel?
Als er toegevoegde waarde is zal de stenen winkel echt wel blijven bestaan. Zo zal de kleding winkel nooit helemaal verdwijnen en zijn altijd mensen die liever eerst passen. Zo is de krant ook niet verdwenen alleen de kleinere kwalitatief mindere kranten konden niet meer opboksen. En zo zal ook de stenen winkel nooit verdwijnen. Ik heb er geen behoefte aan een wasmachine eerst in het echt te zien. Ik mag toch geen wasje draaien. Maar in een boekenwinkel snufferelen vind ik nog steeds heerlijk ondanks bol.com
Ja uiteindelijk verdwijnen veel stenen winkels. Net zoals de auto paard en wagen overbodig gemaakt heeft. Zullen we de benzine maar duurder maken (hahaha slecht voorbeeld) en paardevoer goedkoper?
We kunnen er weinig aan doen, ik kijk overigens niet naar de offline markt. die zal enkel verder in elkaar storten. Dat is een evolutie van retail. Dat is iets anders dan snel rijk rekenenIk snap je punt wel Maurice maar wat wil je eraan doen?
Webwinkels verbieden? Prijsafspraken maken?
Prijsafspraken etcetc (was te lang om te quoten)
+1We kunnen er weinig aan doen, ik kijk overigens niet naar de offline markt. die zal enkel verder in elkaar storten. Dat is een evolutie van retail. Dat is iets anders dan snel rijk rekenenIk snap je punt wel Maurice maar wat wil je eraan doen?
Webwinkels verbieden? Prijsafspraken maken?
Prijsafspraken etcetc (was te lang om te quoten)
Prijsafspraken mag officieel niet, maar in de hobby wereld begint het toch al wel zodanig te worden dat o.a bewust leveringen vertraagd worden naar de hobbyisten die het duidelijk niet allemaal op een rijtje hebben hoe ondernemen werkt. de doorzetters passen hun prijzen aan na een telefoontje en krijgen weer via reguliere snelheden geleverd.. ook webwinkels (bv in paardenbranche worden bij de merken echt geweigerd.. ow je hebt webshop.. eerste order is 20.000 euro of je kan niets bestellen)
In Nl moeten ze de drempel om zelfstandig te worden net als in Belgie doen, dan zien de mensen weer dat ondernemen investeren inhoud ipv 50 euro uit een spaarpot trekken en met openbaar OV kaart heen en weer naar KVK vestiging
Hoe doen ze het in Belgie?In Nl moeten ze de drempel om zelfstandig te worden net als in Belgie doen, dan zien de mensen weer dat ondernemen investeren inhoud ipv 50 euro uit een spaarpot trekken en met openbaar OV kaart heen en weer naar KVK vestiging
In België moet je aantonen dat je basiskennis van bedrijfsbeheer hebt, bijvoorbeeld met een equivalent van het vroegere Middenstandsdiploma in Nederland. Belgische startende ondernemers zul je daardoor bijvoorbeeld veel minder onbenullige vragen over btw zien stellen: die snappen dat al, verplichte kost.Hoe doen ze het in Belgie?
Inderdaad, of je moet aantonen dat je minimaal 3 jaar een leidinggevende rol hebt gehad in dezelfde business waar je zelfstandig in kan worden. Althans dat is grijs gebied.In België moet je aantonen dat je basiskennis van bedrijfsbeheer hebt, bijvoorbeeld met een equivalent van het vroegere Middenstandsdiploma in Nederland. Belgische startende ondernemers zul je daardoor bijvoorbeeld veel minder onbenullige vragen over btw zien stellen: die snappen dat al, verplichte kost.Hoe doen ze het in Belgie?
Inderdaad. Misschien daar even een nieuw topic voor aanmaken, zodat we het hier over Rajapack kunnen blijven hebben?ondanks dat het andere discussie is..