Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Maurice
Berichten: 950
Lid geworden op: 12 juni 2011
Locatie: Heerle
Contacteer:

Re: Rajapack ervaringen?

04 januari 2014

Je kan een bedrijf niet op een prijs beoordelen of ze wel niet goed zijn, de prijs accepteer je of niet.
is zelfde van windows dell laptop vs een apple.. prijs verschil. Bristol schoenen vs Nike..


De service, en levertijd van raja is goed. dat weet je in 99.9% zeker bij hun. snelle levering, en prijzen zijn onderhandelbaar naargelang je groeit (meer afneemt op jaarbasis)

min. order bedragen moeten ze wel netjes melden uiteraard, maar daarin tegen (no offence) werkt de groothandel heel anders als een detailhandel.. naar zijn klanten toe en is er toch nog een cultuur gat tussen Be en NL.. Be loopt met betrekking ecommerce nog achter tegenover NL. de groothandels nog meer als de detailhandel... dus in dat opzicht is het voor hun een leerfase net als voor een ieder hier.

Geen enkele webwinkel is 100% in orde.
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.
 
Maurice
Berichten: 950
Lid geworden op: 12 juni 2011
Locatie: Heerle
Contacteer:

Re: Rajapack ervaringen?

04 januari 2014

@NOP Webdesign
Kijk uit wat je zegt, straks zeggen ze dat je als particulier naar de prijzen kijkt. :roll:
Het is wel zo, veel webwinkeliers (startende) denken vaak niet eens aan verpakking op moment dat ze starten. Kortom ze denken niet een compleet proces door voor ze starten. ze downloaden webshop x of een mijnwebwinkel pakketje en denken de wereld te veroveren. Pas na de eerste orders zien ze wat ze nog missen en wat er bij komt kijken.

van doosje naar plakband en verzendlabels... als je die van te voren weet en rekening mee houd.. dan ga je niet zo danig op de budget tour dat er geen marge meer is voor inpakken ;)

Kijk naar coolblue, grootste in NL bijna samen met bol.com.. besparen hun op verzendkosten? ze hebben zelfs bedrukte dozen. Maar hun prijzen zijn gewoon conform en niet budget..

Budget winkels winnen de oorlog ook niet :)
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.
 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Rajapack ervaringen?

04 januari 2014

@NOP Webdesign
Kijk uit wat je zegt, straks zeggen ze dat je als particulier naar de prijzen kijkt. :roll:
Het is wel zo, veel webwinkeliers (startende) denken vaak niet eens aan verpakking op moment dat ze starten. Kortom ze denken niet een compleet proces door voor ze starten. ze downloaden webshop x of een mijnwebwinkel pakketje en denken de wereld te veroveren. Pas na de eerste orders zien ze wat ze nog missen en wat er bij komt kijken.

van doosje naar plakband en verzendlabels... als je die van te voren weet en rekening mee houd.. dan ga je niet zo danig op de budget tour dat er geen marge meer is voor inpakken ;)

Kijk naar coolblue, grootste in NL bijna samen met bol.com.. besparen hun op verzendkosten? ze hebben zelfs bedrukte dozen. Maar hun prijzen zijn gewoon conform en niet budget..

Budget winkels winnen de oorlog ook niet :)

Coolblue heeft doosjes met eigen bedrukking. Maar die gaat ook niet voor de exact zelfde doos ergens voor 2-2.5x zoveel dit inkopen als het niet nodig is. Dat is gewoon niet slim.

Rajapack producten die elders gewoon ook te krijgen zijn, maar dan voor 2-2.5x zoveel geld. 2-2.5x zoveel uitgeven aan verpakkingsmateriaal is zeker te overzien, maar dan zou ik het inderdaad doen voor zaken als doosjes met bedrukking, bedrukte tape, enzovoorts. Dat doe ik niet om dan dezelfde doosjes te hebben. Beetje raar vergelijk dus.

En hoezo 'budget winkels winnen de oorlog niet'. Familie Brennikmeijer is die denk ik niet met je eens... Die zijn nog steeds een stuk succesvoller dan Coolblue en Bol.com bij elkaar. Om nog te zwijgen van succes formules als Primark.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Rajapack ervaringen?

04 januari 2014

En hoezo 'budget winkels winnen de oorlog niet'. Familie Brennikmeijer is die denk ik niet met je eens... Die zijn nog steeds een stuk succesvoller dan Coolblue en Bol.com bij elkaar. Om nog te zwijgen van succes formules als Primark.
Ik denk dat Maurice met "budget winkels" heel wat anders bedoelt. C&A en Primark zitten namelijk meestal wel op A-locaties…
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Maurice
Berichten: 950
Lid geworden op: 12 juni 2011
Locatie: Heerle
Contacteer:

Re: Rajapack ervaringen?

04 januari 2014

ondanks dat het andere discussie is..
budget winkels zie ik:

Webwinkels die enkel op prijs blijven concureren omdat ze denken dat ze anders niet blijven bestaan.
ze zien een concurrent met prijs zaken en gelijk zakken hun prijzen er ook net iets onders..

dat heeft de volgende gevolgen.

- een goed product wordt kapot gemaakt door een prijzenoorlog
- webwinkels met personeel moeten uiteindelijk "mee" om nog mee te kunnen eten (coolblue en dergelijke daar buiten gelaten wegens enorme aanbod en marketing budget)
- webwinkels moeten vervolgens personeel gaan laten loslaten omdat niet meer haalbaar is
- na een jaar zijn de prijs stunters weg als ze een blauwe brief krijgen, en het niet meer zien zitten

Groothandels en serieuze webwinkels blijven met de gebakken peren en een kapot product

Mooi voorbeeld:
mijn vrouw heeft een hobby winkel, 4 jaar geleden kwam hotfix op de "markt" een zakje hotfix werd eenvoudig verkocht aan 2.50/3 euro. Hedendaags 1 a 1,50 omdat er huismoeders met een mijn webwinkel ze gewoon gaan promoten aan 99 ct... (in de primetime van een product) (inkoop is niet gezakt of minimaal in die 4 jaar)

HIermee maak je de markt kapot, en de huismoeders zeggen na 9/12 maanden mijnwebwinkel op, verkopen resterende op marktplaats en zien niet wat ze allemaal kapot gemaakt hebben omdat ze dachten snel rijk te worden met een webwinkel
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Rajapack ervaringen?

04 januari 2014

Ik snap je punt wel Maurice maar wat wil je eraan doen?

Webwinkels verbieden? Prijsafspraken maken?

Prijsafspraken maken mag nu overigens al niet maar wordt soms wel toegepast en eigenlijk begrijp ik dat wel. Bijvoorbeeld de peper en zoutstelletjes die ik verkoop van Mwah mogen niet onder de 19.95 verkocht worden. Zo beschermt de fabrikant de stenen webwinkels.
En zo heb ik ook even gezeten met een concurrent die mijn producten verkocht voor inkoopsprijs + een paar euro. Onmogelijk laag aangezien als je de BTW van 21% afdraagt je er op moet bijleggen. Oftewel iemand die de belasting aan het tillen is. Is gelukkig ook snel weer vertrokken maar op het moment baal je er wel even van.

En zo was ik laatst bij de MyCom. ff een HDMI kabel kopen. Eerst 20 min op mijn beurt gewacht bij de kassa terwijl er maar 1 persoon voor mij was. Toen ik aan de beurt was om af te rekenen kwam er tot 3(!) keer toe een klant met even een 'kort' vraagje tussendoor. Ben uiteindelijk weggelopen en de kabel bij de kassa laten liggen.

Bij de MediaMarkt koste dezelfde kabel 50 euro.

Vervolgens 's avonds online gekocht voor 15 euro volgende ochtend bezorgd. Heb ik nu de HDMI kabel markt kapot gemaakt? Tja de winkels waren ruim 2x zo duur er de service was Kwalitatief Uitermate Teleurstellend.

Of zoals gisteren bij winkel "De Tuinen". Maar 1 persoon in de winkel. Toen ik iets wou vragen over een product moest ik wachten totdat er geen klanten meer bij de kassa stonden. Toen ik mijn product wou afrekeken was ze in de winkel klanten aan het helpen. Volgende keer bestel ik mijn product wel online. Bij de tuinen of een andere webwinkel. De winkel denkt zo misschien uit te sparen aan duur personeel maar zo jagen ze dus zelf klanten de winkel uit!

Tuurlijk is het voor een stenen winkel moeilijk op te boxen tegen een webwinkel prijstechnisch maar vanuit het oogpunt van de consument: Ik heb helemaal geen behoefte aan die stenen winkel. Ik ben goedkoper uit bij een webwinkel dus waarom zou ik naar een stenen winkel gaan met ook nog eens slecht personeel?

Als er toegevoegde waarde is zal de stenen winkel echt wel blijven bestaan. Zo zal de kleding winkel nooit helemaal verdwijnen en zijn altijd mensen die liever eerst passen. Zo is de krant ook niet verdwenen alleen de kleinere kwalitatief mindere kranten konden niet meer opboksen. En zo zal ook de stenen winkel nooit verdwijnen. Ik heb er geen behoefte aan een wasmachine eerst in het echt te zien. Ik mag toch geen wasje draaien. Maar in een boekenwinkel snufferelen vind ik nog steeds heerlijk ondanks bol.com

Ja uiteindelijk verdwijnen veel stenen winkels. Net zoals de auto paard en wagen overbodig gemaakt heeft. Zullen we de benzine maar duurder maken (hahaha slecht voorbeeld) en paardevoer goedkoper?
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Rajapack ervaringen?

05 januari 2014

Je kan een bedrijf niet op een prijs beoordelen of ze wel niet goed zijn, de prijs accepteer je of niet.
is zelfde van windows dell laptop vs een apple.. prijs verschil. Bristol schoenen vs Nike..


De service, en levertijd van raja is goed. dat weet je in 99.9% zeker bij hun. snelle levering, en prijzen zijn onderhandelbaar naargelang je groeit (meer afneemt op jaarbasis)

min. order bedragen moeten ze wel netjes melden uiteraard, maar daarin tegen (no offence) werkt de groothandel heel anders als een detailhandel.. naar zijn klanten toe en is er toch nog een cultuur gat tussen Be en NL.. Be loopt met betrekking ecommerce nog achter tegenover NL. de groothandels nog meer als de detailhandel... dus in dat opzicht is het voor hun een leerfase net als voor een ieder hier.

Geen enkele webwinkel is 100% in orde.
Dan moeten ze dat ook netjes vermelden dan over laten komen dat ze uit Breda komen. Ik zie dat niet 123 op de site.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Rajapack ervaringen?

05 januari 2014

Ik snap je punt wel Maurice maar wat wil je eraan doen?

Webwinkels verbieden? Prijsafspraken maken?

Prijsafspraken maken mag nu overigens al niet maar wordt soms wel toegepast en eigenlijk begrijp ik dat wel. Bijvoorbeeld de peper en zoutstelletjes die ik verkoop van Mwah mogen niet onder de 19.95 verkocht worden. Zo beschermt de fabrikant de stenen webwinkels.
En zo heb ik ook even gezeten met een concurrent die mijn producten verkocht voor inkoopsprijs + een paar euro. Onmogelijk laag aangezien als je de BTW van 21% afdraagt je er op moet bijleggen. Oftewel iemand die de belasting aan het tillen is. Is gelukkig ook snel weer vertrokken maar op het moment baal je er wel even van.

En zo was ik laatst bij de MyCom. ff een HDMI kabel kopen. Eerst 20 min op mijn beurt gewacht bij de kassa terwijl er maar 1 persoon voor mij was. Toen ik aan de beurt was om af te rekenen kwam er tot 3(!) keer toe een klant met even een 'kort' vraagje tussendoor. Ben uiteindelijk weggelopen en de kabel bij de kassa laten liggen.

Bij de MediaMarkt koste dezelfde kabel 50 euro.

Vervolgens 's avonds online gekocht voor 15 euro volgende ochtend bezorgd. Heb ik nu de HDMI kabel markt kapot gemaakt? Tja de winkels waren ruim 2x zo duur er de service was Kwalitatief Uitermate Teleurstellend.

Of zoals gisteren bij winkel "De Tuinen". Maar 1 persoon in de winkel. Toen ik iets wou vragen over een product moest ik wachten totdat er geen klanten meer bij de kassa stonden. Toen ik mijn product wou afrekeken was ze in de winkel klanten aan het helpen. Volgende keer bestel ik mijn product wel online. Bij de tuinen of een andere webwinkel. De winkel denkt zo misschien uit te sparen aan duur personeel maar zo jagen ze dus zelf klanten de winkel uit!

Tuurlijk is het voor een stenen winkel moeilijk op te boxen tegen een webwinkel prijstechnisch maar vanuit het oogpunt van de consument: Ik heb helemaal geen behoefte aan die stenen winkel. Ik ben goedkoper uit bij een webwinkel dus waarom zou ik naar een stenen winkel gaan met ook nog eens slecht personeel?

Als er toegevoegde waarde is zal de stenen winkel echt wel blijven bestaan. Zo zal de kleding winkel nooit helemaal verdwijnen en zijn altijd mensen die liever eerst passen. Zo is de krant ook niet verdwenen alleen de kleinere kwalitatief mindere kranten konden niet meer opboksen. En zo zal ook de stenen winkel nooit verdwijnen. Ik heb er geen behoefte aan een wasmachine eerst in het echt te zien. Ik mag toch geen wasje draaien. Maar in een boekenwinkel snufferelen vind ik nog steeds heerlijk ondanks bol.com

Ja uiteindelijk verdwijnen veel stenen winkels. Net zoals de auto paard en wagen overbodig gemaakt heeft. Zullen we de benzine maar duurder maken (hahaha slecht voorbeeld) en paardevoer goedkoper?
Ik denk dat je dan ook te maken hebt met verschil van filiaalmanagers/franchise. Waar ik woon staan aardig wat mensen in de Mycom (overigens wordt er daar ook personeel ontslagen, want ze zijn te duur). Ook bij de Tuinen en andere winkels genoeg personeel. En ja het zal wel goed zitten bij deze bedrijven, want het is altijd verschrikkelijk druk en maakt niet uit welke dag van de week je gaat.

En als het om duurder apparatuur gaat dan wil ik dat echt wel via een stenenwinkel kopen. En als het om televisie gaat en ik kan het zelf meenemen? Dan doe ik dat, dan ga ik dat niet op laten sturen.

Nou wat mij direct opgevallen is, is dat de benzine al 2 cent duurder is geworden (heb 31 en 1 januari nogal veel gereden en kwam langs dezelfde benzinestations).
 
Maurice
Berichten: 950
Lid geworden op: 12 juni 2011
Locatie: Heerle
Contacteer:

Re: Rajapack ervaringen?

05 januari 2014

Ik snap je punt wel Maurice maar wat wil je eraan doen?

Webwinkels verbieden? Prijsafspraken maken?

Prijsafspraken etcetc (was te lang om te quoten)
We kunnen er weinig aan doen, ik kijk overigens niet naar de offline markt. die zal enkel verder in elkaar storten. Dat is een evolutie van retail. Dat is iets anders dan snel rijk rekenen ;)

Prijsafspraken mag officieel niet, maar in de hobby wereld begint het toch al wel zodanig te worden dat o.a bewust leveringen vertraagd worden naar de hobbyisten die het duidelijk niet allemaal op een rijtje hebben hoe ondernemen werkt. de doorzetters passen hun prijzen aan na een telefoontje en krijgen weer via reguliere snelheden geleverd.. ook webwinkels (bv in paardenbranche worden bij de merken echt geweigerd.. ow je hebt webshop.. eerste order is 20.000 euro of je kan niets bestellen)

In Nl moeten ze de drempel om zelfstandig te worden net als in Belgie doen, dan zien de mensen weer dat ondernemen investeren inhoud ipv 50 euro uit een spaarpot trekken en met openbaar OV kaart heen en weer naar KVK vestiging
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Rajapack ervaringen?

05 januari 2014

Ik snap je punt wel Maurice maar wat wil je eraan doen?

Webwinkels verbieden? Prijsafspraken maken?

Prijsafspraken etcetc (was te lang om te quoten)
We kunnen er weinig aan doen, ik kijk overigens niet naar de offline markt. die zal enkel verder in elkaar storten. Dat is een evolutie van retail. Dat is iets anders dan snel rijk rekenen ;)

Prijsafspraken mag officieel niet, maar in de hobby wereld begint het toch al wel zodanig te worden dat o.a bewust leveringen vertraagd worden naar de hobbyisten die het duidelijk niet allemaal op een rijtje hebben hoe ondernemen werkt. de doorzetters passen hun prijzen aan na een telefoontje en krijgen weer via reguliere snelheden geleverd.. ook webwinkels (bv in paardenbranche worden bij de merken echt geweigerd.. ow je hebt webshop.. eerste order is 20.000 euro of je kan niets bestellen)

In Nl moeten ze de drempel om zelfstandig te worden net als in Belgie doen, dan zien de mensen weer dat ondernemen investeren inhoud ipv 50 euro uit een spaarpot trekken en met openbaar OV kaart heen en weer naar KVK vestiging
+1

Wat ik wel vervelend vind zijn de leugenaars, zij willen alleen producten aan fysieke winkels verkopen. Prima, maar sinds wanneer vallen salons daaronder? Vooral als de producten niet in de salon gebruikt kunnen worden en alleen verkocht kunnen worden via de webshop? Het gaat mij dan even meer om het principe. Heb al lang een vervanging gevonden en waar ik erg blij mee ben, maar er zijn distributeurs die geen leuk spelletje spelen.

Sowieso (zouden meer mensen moeten doen) heb ik mij veelal aan de adviesprijzen gehouden die vooral door leveranciers gegeven worden. Dan heb je ook een leuke marge en dan zo nu en dan gooi ik er acties in. En uiteraard zijn er mensen die naar de concurrent gaan, maar ook andersom, omdat mijn assortiment van een bepaald merk groter is.

Zal de wildgroei (blijf het woord zeggen :P) van webshops uiteindelijk ook niet opraken? En de mensen die het echt willen en echt ondernemen die gaan ervoor en willen er wat moois van maken. Vele stappen dan uiteindelijk ook wel over van "mijnwebwinkel" shops naar iets van Magento of zelfs straks Sumostore!
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Rajapack ervaringen?

05 januari 2014

In Nl moeten ze de drempel om zelfstandig te worden net als in Belgie doen, dan zien de mensen weer dat ondernemen investeren inhoud ipv 50 euro uit een spaarpot trekken en met openbaar OV kaart heen en weer naar KVK vestiging
Hoe doen ze het in Belgie?
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Rajapack ervaringen?

05 januari 2014

Hoe doen ze het in Belgie?
In België moet je aantonen dat je basiskennis van bedrijfsbeheer hebt, bijvoorbeeld met een equivalent van het vroegere Middenstandsdiploma in Nederland. Belgische startende ondernemers zul je daardoor bijvoorbeeld veel minder onbenullige vragen over btw zien stellen: die snappen dat al, verplichte kost.
 
Maurice
Berichten: 950
Lid geworden op: 12 juni 2011
Locatie: Heerle
Contacteer:

Re: Rajapack ervaringen?

06 januari 2014

Hoe doen ze het in Belgie?
In België moet je aantonen dat je basiskennis van bedrijfsbeheer hebt, bijvoorbeeld met een equivalent van het vroegere Middenstandsdiploma in Nederland. Belgische startende ondernemers zul je daardoor bijvoorbeeld veel minder onbenullige vragen over btw zien stellen: die snappen dat al, verplichte kost.
Inderdaad, of je moet aantonen dat je minimaal 3 jaar een leidinggevende rol hebt gehad in dezelfde business waar je zelfstandig in kan worden. Althans dat is grijs gebied.

Ik als Nederlander had die vrijstelling bij het oprichten van BVBA, ik moest toen aantonen hoeveel jaar ervaring ipv de papieren aantonen. Weet niet of dat voor Belgische inwoners ook zo geld.

Ter aanvulling waarom ik ook buitenlandse bedrijven heb. Zodra je over bepaalde waarde komt op jaarbasis van diensten/producten die je levert naar Land X moet je daar ook de belasting gaan afdragen. (in Be was het 35000 euro) zodoende hebben wij dus ook een Belgische BVBA. Dat was niet ff naar belgische kvk en klaar.. 3 maanden papier werk :)

Kortom de lat wordt veel hoger gelegd dan in NL (wat een goede zaak is)
Met vriendelijke groet, Maurice
Fanatiek in Webwinkel software // Maar ook met een Airsoft winkel.
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Rajapack ervaringen?

06 januari 2014

ondanks dat het andere discussie is..
Inderdaad. Misschien daar even een nieuw topic voor aanmaken, zodat we het hier over Rajapack kunnen blijven hebben?

Dat wij de logistiek nog zelf deden bestelden we al onze verpakkingen ook bij Rajapack. Hetzelfde verhaal als bij Rudy; het meeste per pallet en de accountmanager die vrij aardig kon timen of we weer spullen nodig hadden.

Het voordeel van zo groot in kunnen kopen is ook dat je een leuke prijs kan overeenkomen.
 
Onnoo
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 oktober 2013
Contacteer:

Re: Rajapack ervaringen?

25 januari 2018

Zeer slecht. 

-Meerdere keren telefonisch contact gehad met Rajapack. 

-Mijn bestelling is veel te laat geleverd. 

-Een document dat ze mij tot 3 keer toe zouden mailen heb ik nooit ontvangen. 

Eerst zou mijn bestelling op een maandag worden geleverd. Er ging iets mis met het document dat ze mij zouden sturen, kan gebeuren, nu zou het dinsdag worden geleverd. 

Gaat er weer iets fout, weer contact met rajapack, er worden wel beloftes gedaan, maar er wordt niks geleverd. Dinsdag weer contact met rajapack, weer dezelfde beloftes en weer de volgende dag (woensdag) nog steeds niks geleverd of gehoord. Donderdag ochtend ben ik het het zat en bestel ik hetzelfde materiaal bij de concurrent. Donderdagmiddag wordt mijn bestelling plots onverwachts toch geleverd (de track en trace code werd naar een oud e-mail adres gestuurd, waar de bestelling niet mee geplaatst is, dus deze had ik natuurlijk niet gezien).. 

Maarja, nu is het te laat en heb ik de spullen elders al gekocht. Dus Rajapack kan het spul weer ophalen. Vrijdag spreek ik met Rajapack af dat het spul Woensdag (de week er op) weer kan worden opgehaald (op de site staat duidelijk aagnegeven 'Tevreden of geld terug'). Donderdagmiddag, nog niemand gezien en niks gehoord, bellen met Rajapack.. Het zou worden uitgezocht en ik zou worden teruggebeld.... 

Donderdag avond.. (het moment dat ik deze review schrijf) nog steeds zit ik met het spul, en heb ik niks van Rajapack gehoord. 


Jaren lang heb ik mijn verpakkingsmateriaal bij Rajapack gekocht, maar dat is nu echt verleden tijd. Ik zou het bedrijf absoluut niet aanraden.