Re: Nieuwe EAN-code aanvragen

2
Je vraag is wat onduidelijk.

Gebruik je nu de EAN-code van een geheel ander product? Of wil je een nieuwe uitvoering van een product voorzien van een nieuwe EAN-code? Of is het product ongewijzigd en wil je slechts een nieuwe EAN-code gebruiken?
StoreCore.io
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Nieuwe EAN-code aanvragen

5
Formeel mag je alleen een nieuwe EAN-code gebruiken als het product of de verpakking is veranderd.
Formeel daar heb ik niks aan :wink:

Kan en mag het?

Ik verkoop op Amazon.com en op 1 van mijn best verkopende artikelen heb ik een review ontvangen van een gefrustreerde klant die ten onrechte mijn artikel nogal de grond inboord. Ik heb geprobeerd om het op te lossen met deze klant. Helaas tevergeefs.

Met een nieuwe EAN-code kan ik het product uploaden als zijnde een ´nieuw´ product (zonder de vervelende review).

Re: Nieuwe EAN-code aanvragen

6
tomatito1970 schreef:
Formeel mag je alleen een nieuwe EAN-code gebruiken als het product of de verpakking is veranderd.
Formeel daar heb ik niks aan :wink:

Kan en mag het?

Ik verkoop op Amazon.com en op 1 van mijn best verkopende artikelen heb ik een review ontvangen van een gefrustreerde klant die ten onrechte mijn artikel nogal de grond inboord. Ik heb geprobeerd om het op te lossen met deze klant. Helaas tevergeefs.

Met een nieuwe EAN-code kan ik het product uploaden als zijnde een ´nieuw´ product (zonder de vervelende review).
1 slechte review op je best verkopende artikel kan het niet de das omdoen? Daar staan dan waarschijnlijk tientallen positieve reviews tegenover.

Re: Nieuwe EAN-code aanvragen

7
Helaas. Ik verkoop 1 merk en voor dit merk geld de ´80-20 regel´. Op 20% van mijn assortiment draai ik 80% omzet. Alle artikelen uit de 20% hebben een negatieve review ontvangen.

Ik heb genoeg tevreden klanten alleen die schrijven geen review.

Wat dat betreft ben je op Amazon wel vogel vrij wild als verkoper. Als iemand terecht of onterecht een negatieve review schrijft of gewoon wat frustratie wil uitten dan kan je er bijzonder weinig aan doen.

Ik verkoop nu in 3 weken wat ik voorheen op 1 dag verkocht.

Re: Nieuwe EAN-code aanvragen

8
Hangt ervan af hoe je het bekijkt, maar helaas/gelukkig heeft een EAN meerdere functies. Het begint met landcode+producentnummer, onder andere om het land van herkomst en de producent kunnen traceren (bijvoorbeeld voor productaansprakelijkheid).

Een slechte review is geen reden om een nieuw EAN aan te vragen. Dan kunnen we wel aan de gang blijven.
StoreCore.io

Re: Nieuwe EAN-code aanvragen

9
Ward schreef:Hangt ervan af hoe je het bekijkt, maar helaas/gelukkig heeft een EAN meerdere functies. Het begint met landcode+producentnummer, onder andere om het land van herkomst en de producent kunnen traceren (bijvoorbeeld voor productaansprakelijkheid).

Een slechte review is geen reden om een nieuw EAN aan te vragen. Dan kunnen we wel aan de gang blijven.
En terecht. Hoe lullig het ook is als een klant onterecht een slechte review achterlaat zou dit de deur wagenwijd openzetten voor beunhazen met echt slechte producten. Even een nieuw EAN nummer aanvragen en ze kunnen weer even door. Dan heeft het hele review systeem geen enkele zin meer.

Mijn advies, zorg dat je veel positieve reviews erbij krijgt. Mensen snappen ook heus wel dat als er 10 lovende reviews zijn en 1 hele slechte dat het ook een azijn zeiker kan zijn.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]