Definitief niet aangenomen status in MyParcel? Help?

1
Hallo beste WWF'ers ;).

Even een vraagje, ik heb al een mail ingestuurd, maar misschien heeft iemand hier al ervaring mee. Tot mijn 'schrik' zag ik vandaag twee pakketten in MyParcel met deze status staan 'Definitief niet aangenomen' met in de details 'definitief manco'. Wat betekent dit? Ik heb nog niks van beide klanten gehoord op dit moment.

Ook staat er nu een pakket in als aangeboden bij PostNL die ik maandag heb afgegeven samen met andere pakketten. Terwijl deze andere pakketten allemaal al bezorgt zijn.

Er is één overeenkomst tussen al deze drie verzendingen, dat is dat ik het in een groot bubbeltjesenvelop heb verstuurd. Maar natuurlijk dus wel met een myparcel label. Zou PostNL hier extra moeilijkheid mee hebben? Toen ik dit zag vanavond meteen nog maar een bestelling overgepakt in een doosje die nu ook lag te wachten in een envelop >.>.
Looks Like Vintage, webwinkel in 40s, 50s en 60s kleding!...::...Looks Like Vintage op Facebook

Re: Definitief niet aangenomen status in MyParcel? Help?

2
Nou ik heb het ook wel eens, maar volgens mij spaced het wel eens bij PostNL met het doorsturen naar MyParcel. Ohja ik had ooit per ongeluk op de "retour-knop" geklikt in Magento en werd er een retour aangemaakt. Dus waar het naar toe moest kreeg "definitief niet aangenomen", terwijl het gewoon bezorgd is.

Ik zou het even afwachten, misschien wijzigt het nog. Ik heb soms dat ik denk oh dit gaat niet goed en dan de volgende dag blijkt dat er niets aan de hand was.

Re: Definitief niet aangenomen status in MyParcel? Help?

4
ArtiDecor schreef:Bleek dat de pakketten (dun dus) gewoon in de postzak terecht komen.
Wordt dan afgeleverd via de brievenbus, en dus geen tracking meer.
Lekker dan? Dan betaal je dus flink voor een pakketje, gaat het gewoon in de postzak. Ik neem aan dat die dingen toch gescant zijn als je ze afgeeft bij de balie? Als pakket dus.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Definitief niet aangenomen status in MyParcel? Help?

5
Ik heb ook zat enveloppen die als pakket gaan en sommige zijn twijfelgevallen voor een brievenbus, maar ik laat ze scannen en zijn eigenlijk ook altijd als pakket afgeleverd.

Je betaalt er een vermogen voor en dan beslissen ze zelf even dat het dan toch maar brievenbuspost wordt? Juist..

Re: Definitief niet aangenomen status in MyParcel? Help?

7
Heb ook contact opgenomen hoor ;). Maar alle drie de enveloppen zijn inderdaad gewoon gescand, hier ben ik zelf bij. Misschien vind de postbode het dan wel onnodige en smijt het dan gewoon in de postzak? Dit idee had ik zelf ook al, en hoop ook dat dit is. Ik had een mailtje gestuurd omdat ik vandaag verder gewoon moest werken. Heb nog geen reactie gehad.
Looks Like Vintage, webwinkel in 40s, 50s en 60s kleding!...::...Looks Like Vintage op Facebook

Re: Definitief niet aangenomen status in MyParcel? Help?

8
En, is het inmiddels wel gewoon bezorgd?

Hoewel ik niet met myparcel werk heb ik dit bij PostNL al een aantal keren meegemaakt met luchtkussen envelop zendingen. Hoewel deze als pakket aangeleverd zijn wordt de barcode wordt soms niet eens ingescand en vervolgens enkele dagen later doodleuk als briefpost bezorgd. Of nog erger: een aangetekende zending die afgetekend wordt door de postbode en vervolgens door de brievenbus wordt gedaan.

Re: Definitief niet aangenomen status in MyParcel? Help?

9
Ik heb nog niks van MyParcel gehoord om eerlijk te zijn. Maar heb ook niks van de klanten gehoord dus ik ga ervan uit dat het bezorgt is. Maar ik ga er nog wel even achteraan. Want ik vind het belachelijk dat een luchtkussenevenelop met een pakketlabel op een gegeven moment door de brievenbus gedouwt wordt. Hier heb ik en de klant niet voor betaald, en de track&trace code heeft dan ook geen updates meer.

Edit; net gebeld, en de 2 barcodes doorgegeven en ze zullen hier even een klacht bij PostNL voor doorgeven.
Looks Like Vintage, webwinkel in 40s, 50s en 60s kleding!...::...Looks Like Vintage op Facebook

Re: Definitief niet aangenomen status in MyParcel? Help?

10
als je inlogged bij myparcel zie je onderstaande melding

Ontvangen op 18-02-2014 om 14:47 uur


Beste Klant,

Sinds kort worden veel kleine pakketjes, producten in (bubbel)enveloppen en/of brievenbusverpakkingen, onterecht als briefpost ipv pakketpost verwerkt. Als gevolg hiervan hebben deze pakketten geen track&trace informatie.

PostNL is op dit moment druk bezig dit landelijke probleem op te lossen door alle PostNL punten op de hoogte te brengen van de juiste aanname instructies voor alle pakketten.

Als u echter regelmatig kleine pakketjes verstuurt die door de brievenbus zouden passen raden wij u aan bij het aanbieden van uw pakketten extra alert te zijn. Wijs de baliemedewerker bij het PostNL punt voor de zekerheid op de juiste verwerking van uw pakket: uw pakket met een etiket aangemaakt via MyParcel, mag niet tussen de briefpost gelegd worden.

Met vriendelijke groet,

MyParcel

Re: Definitief niet aangenomen status in MyParcel? Help?

11
Klopt en toevallig heb ik gister een envelop met pakketten mee laten gaan, moest zelf als pakket bezorgd worden maar is als brievenbuspakketje in de brievenbus geduwd. Bij mij kon het al niet door de brievenbus (tuurlijk alles wat je met geweld er doorheen probeert te duwen krijg je er wel doorheen) dus vandaar het pakket etiket.

Maar de status blijft bij mij staan op "Aangeboden aan PostNL".

Re: Definitief niet aangenomen status in MyParcel? Help?

12
Ik heb beide 'enveloppakketten' zelf op de pakketcontainer gelegd. Dus het is duidelijk bij PostNL misgegaan. Niet bij het service punt (is in onze supermarkt waar ik zelf ook werk, dus ze weten heel goed dat al mijn pakketten pakketten zijn XD.) Dit ook aangegeven bij MyParcel.

En idd dat klopt Zyra, op een gegeven moment wordt het dan Manco omdat het dan waarschijnlijk te lang op die status blijft staan en dus 'zoek' is geraakt. Terwijl het dan waarschijnlijk allang bij de klant door de brievenbus is gedouwd.
Looks Like Vintage, webwinkel in 40s, 50s en 60s kleding!...::...Looks Like Vintage op Facebook