Re: Gamma postnl punt

31
GoedeShampoo schreef:Is overigens ergens te vinden hoe laat deze punten open zijn?
Op de PostNL site vind ik vaak maar halve informatie, of algemene teksten dat leveringen na 18:00 niet meer worden meegenomen (ze vertellen er niet bij dat ze het eingelijk al om 16:30 ophalen!). Ook als een winkel tot 22:00 open is wil dat niet zeggen dat pakketten dan pas opgehaald worden..

Tegenwoordig vraag ik altijd bij de punten hoe laat het normaal wordt opgehaald, maar kan dit dus online niet terug vinden.
(zoek vooral naar een punt waar ze nog laat komen ophalen; dacht een business point, maar die gaat ook om 18:30 dicht)

Voorbeeld:
http://www.postnl.nl/locatiewijzer/inde ... atiewijzer
Daarom hoorde ik van de AKO al dat het 17:30 was, terwijl als je PostNL vraagt zeggen zij rond 17:45/18:00 maar dat is dus niet waar. Heb ook een keer rond 17:45 gebracht en volgende dag werd het pas opgehaald.

Een businesspoint is vaak 18:00 a 18:15. Meestal rond die tijd staat de vrachtwagenchauffeur ook te wachten tot hij naar binnen mag om het op te halen. Ik was er een keer rond 17:30 en ik zag ze al inladen, dus ik zat van nee te laat! :shock: Maar toen vertelde ze mij dat er nog een vrachtwagen kwam en die komt dan later.

Re: Gamma postnl punt

32
Anonieme vraag schreef:Bij de Gamma bij mij in de buurt wordt er om 9.00 's ochtends opgehaald :shock:
Voor mij een reden om ze niet bij de Gamma te brengen (is voor mij ook behoorlijk stuk rijden, dan kan ik net zo goed naar de businesspoint gaan).

Re: Gamma postnl punt

33
De ophaaltijd ligt echt volledig aan de route van de PostNL chauffeur, bij Karwei hier in Venlo worden de pakketten meestal midden op de dag afgehaald (15.30) en dat is dan al het laatste punt van de chauffeur..
Over de kennis van de medewerkers: Bij iedere gamma/karwei zijn er enkele mensen die een ééndaagse cursus hebben gehad van PostNL. Alle andere medewerkers kunnen een korte e-learning volgen op internet maar deze is niet verplicht..

Re: Gamma postnl punt

34
Hier zit het PostNL punt al jaren in de Formido. Er zijn twee medewerkers die aangenomen zijn voor de balie van PostNL en hebben er dus ook ruime kennis van/over. Hier kan je ook terecht voor bijvoorbeeld het opschorten van een auto etc.
De laatste lichting is om 18:30 uur. Ideaal dus.

Nu heeft de Gamma, welke bij de Formido om de hoek zit, ook inderdaad een PostNL punt. Wel minder uitgebreid en inderdaad zijn de medewerkers niet kundig.
De Gamma hier heeft het trouwens al een maand of 8.

De Primera zit hier ook. Maar dat is altijd al drama geweest. Zit midden in het winkelcentrum. Dus je moet met al je pakketten het hele centrum over.
http://www.horsetopshop.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Gamma postnl punt

35
Ja dat hebben wij ook met de Bruna, dus dan kan ik net zo goed een stuk doorrijden het bedrijfsterrein op en naar Staples gaan. Mensen zien je al lopen met al die pakketten :S.

Re: Gamma postnl punt

36
Gelukkig, ik mag mijn verhaal hier ook toevoegen. Een klant wilde een pakket retour sturen, ik heb dus een label voor hem aangemaakt zodat het voor hem gratis was.

Klant heeft het pakket dinsdag ingeleverd bij een Gamma PostNL punt. Gisteren zat het niet in onze postbus, dus vandaag maar eens op de track and trace gekeken, blijkt het pakket volgens PostNL gistermorgen te zijn afgehaald.

Handig, maar dat is het dus niet. De postbuslocatie hier heeft het pakket nooit gezien, dus maar eens achterhaald waar het is. Blijkt het pakket bij de inleverbalie een dag later als afhaalpakket te zijn uitgescand, het heeft de Gamma dus nooit verlaten. Als het goed is komt het morgen bij ons, maar ik heb m'n twijfels. Het zou me niets verbazen als het pakket daadwerkelijk uitgescand en meegenomen is.

Re: Gamma postnl punt

37
Ik heb precies hetzelfde gehad met een Karwei punt.

Ten eerste wist de medewerker zich totaal geen raad met de pakketten en de computer die ze hiervoor moest gebruiken.

Daarnaast is inderdaad de pick-up bij die karwei 10:00 's morgens wat inderdaad een extra dag levertijd oplevert.

Op het moment dat ik in de verzendsoftware van Myparcel zag dat de pakketten niet verwerkt werden maar even contact opgenomen met de desbetreffende karwei. Toen ik vroeg waarom die pakketten niet opgehaald werden kreeg ik de volgende uitleg:

De ophaalservice van postnl bleek daar met een personenwagen te komen en kon de lengte van mijn pakketten niet in zijn auto meenemen. Ik kreeg van de medewerker van de karwei de vraag om geen zakelijke pakketten meer aan te bieden omdat ze dat niet prettig verwerken vonden.

Myparcel heeft dit goed opgelost door gelijk contact op te nemen, sowieso leveren ze altijd goede service moet ik zeggen.

Maar ik breng voortaan me pakketten wel weer ergens anders.

Re: Gamma postnl punt

38
Jeroen__ schreef:Als je een webshop hebt, dan heb je het balie personeel eigenlijk niet nodig.

Als het druk is in het postkantoor, dan leg ik mijn pakketten en partijenpost gewoon bij de andere post die er ligt.
Inderdaad. Als je op een gegeven moment regelmatig komt dan weten ze wel dat je dagelijks pakketten brengt. Bij de Staples is het allemaal erg goed geregeld, en ik kon de pakketten gewoon over de balie in de 'webwinkel' hoek zetten. Bij onze Staples waren zoveel pakketten van webwinkels die afgeleverd werden voor verzending dat ze hier een hoek voor maakte, zodat ze wisten dat die gescand moesten worden.

Wanneer je je eigen labels aanmaakt kan je dit op elk aflever punt doen, gewoon even aangeven dat je dagelijks komt en ze zullen je zeker niet stoppen. Maar zeker niet bij de Gamma voortaan, bizar verhaal, slechte service maar ook een rare keuze dat PostNL hiermee in zee gaat.
Blank Bean - Digital Agency
Fixie fiets kopen? Meer dan 100 fixie fietsen! TheFixedGearShop.com

Re: Gamma postnl punt

39
Dat heeft weinig met de Gamma an sich te maken!

Het is een PostNL punt; dus waardeloos.
Hier in de omgeving gaat dat via een niet nader te noemen supermarkt.
Supermarkt 1 heeft 1 kassa en opslag ruimte van 1 gaascontainer.
Supermarkt 2 heeft een servicebalie waar mijn zendingen 2 dagen bleven liggen.

Tip; neem een logistiekpartner zoals UPS / DHL / Etc
Deze komen het halen en zijn veelal goedkoper!

Re: Gamma postnl punt

40
Bushmaster schreef:Dat heeft weinig met de Gamma an sich te maken!

Het is een PostNL punt; dus waardeloos.
Hier in de omgeving gaat dat via een niet nader te noemen supermarkt.
Supermarkt 1 heeft 1 kassa en opslag ruimte van 1 gaascontainer.
Supermarkt 2 heeft een servicebalie waar mijn zendingen 2 dagen bleven liggen.

Tip; neem een logistiekpartner zoals UPS / DHL / Etc
Deze komen het halen en zijn veelal goedkoper!
Dat heeft weinig met PostNL te maken, maar meer met de supermarkt 1&2!
Wij hebben diverse postNL punten in de omgeving. Over ons 'vaste' punt niets dan lof, een super ondernemer (en personeel) die altijd voor je klaar staan (terwijl we alleen maar pakketjes afleveren. Betere service en later kunnen afleveren dan bij het business point van PostNL! De kwaliteit van het postnl punt is dus sterk afhankelijk van de ondernemer!

Re: Gamma postnl punt

41
2 weken terug meegemaakt.
Klant vult als afleveradres AH in.
Dag later wordt het pakket daar aangeleverd en de naam van de ontvanger is bekend maar het pakket is verdwenen.
Er wordt geen enkele sanctie opgelegd naar ontvanger.
Is dat niet vreemd?
MyParcel heeft het goed opgelost en vergoed maar ik blijf het belachelijk vinden dat al die DhZ zaken en supermarkten maar pakketten mogen distributeren.

Re: Gamma postnl punt

42
serviesonline schreef:2 weken terug meegemaakt.
Klant vult als afleveradres AH in.
Dag later wordt het pakket daar aangeleverd en de naam van de ontvanger is bekend maar het pakket is verdwenen.
Er wordt geen enkele sanctie opgelegd naar ontvanger.
Is dat niet vreemd?
MyParcel heeft het goed opgelost en vergoed maar ik blijf het belachelijk vinden dat al die DhZ zaken en supermarkten maar pakketten mogen distributeren.
Heb je wel eens gezien hoe ze met die pakketten omgaan in zo'n winkel? 9 van de 10 keer slingert het overal en nergens rond, klanten kunnen er zelf bij en personeel loopt maar in en uit.

Re: Gamma postnl punt

43
Ik laat ze zelf nooit scannen. Vaste klanten rijden naar de roldeur toe en stapelen hun goederen op de container en gaan daarna direct de wagen in. Wil je een bewijs dan word er wel gescand. Dit geldt voor aangetekend.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl

Re: Gamma postnl punt

45
Axeldekker schreef:
Bushmaster schreef:Tip; neem een logistiekpartner zoals UPS / DHL / Etc
Deze komen het halen en zijn veelal goedkoper!
Deze tip lijkt me een beetje vreemd... UPS en DHL zijn duurder dan PostNL, en het ophalen is al helemaal duurder. PostNL kan jouw pakketten ook gewoon af komen halen...
DHL (huidige logistiek partner) is goedkoper dan PostNL.
Halen GRATIS pakketten op, vanaf 1 stuks....

PostNL kost 6,95 + 2,50 (tot een max van 5 pakketten)

Ik weet derhalve niet wat jij voor megadeal hebt bij PostNL maar in ieder ander geval is DHL (en waar mogelijk UPS) goedkoper...

Re: Gamma postnl punt

46
Bushmaster schreef:PostNL kost 6,95 + 2,50 (tot een max van 5 pakketten)

Ik weet derhalve niet wat jij voor megadeal hebt bij PostNL maar in ieder ander geval is DHL (en waar mogelijk UPS) goedkoper...
Die € 6,95 voor een pakketzegel is een consumentenprijs.
Ik ken weinig ondernemers die die consumentprijs betalen.
Geen eigenlijk.
StoreCore.io

Re: Gamma postnl punt

48
Ward schreef:
Bushmaster schreef:PostNL kost 6,95 + 2,50 (tot een max van 5 pakketten)

Ik weet derhalve niet wat jij voor megadeal hebt bij PostNL maar in ieder ander geval is DHL (en waar mogelijk UPS) goedkoper...
Die € 6,95 voor een pakketzegel is een consumentenprijs.
Ik ken weinig ondernemers die die consumentprijs betalen.
Geen eigenlijk.
Een contract bij 100 of 200 pakketten lachen ze om bij PostNL.
Ga maar naar de Bruna!
Voor mij is de helft pakket en de andere helft brievenbuspost dus ik kom vrijwel nooit aan 500 pakketten per jaar.
Kortom; volgens PostNL niet geschikt als klant.

Re: Gamma postnl punt

50
Wat is dan de beste manier om te zorgen dat jou pakket de volgende dag geleverd kan worden bij de klant?

Tegenwoordig wilt iedereen graag een snelle levering. Aangezien ik niet genoeg pakketjes verkoop om een afhaalservice te laten komen, ben ik genoodzaakt om de pakketten bij een winkel af te leveren. Helaas worden de pakketten al vroeg opgehaald(rond 17:00) waardoor het nogal haasten is.

Hoe doe jullie dit?

Re: Gamma postnl punt

52
Terugkomend op de ophaaltijden bij de Gamma en Karwei PostNL punten, omdat het pakketpunt bij de karwei hier in Venlo goed liep hebben ze bij PostNL besloten om de chauffeur twee keer langs te sturen. Éen keer 's ochtends rond 09.00/09.30 en één keer tegen de avond, rond 18.00/19.00. Ik moet zeggen dat dit wel een aardige verbetering is, het is nu al 3 weken niet meer voorgekomen dat pakketjes die om 17.00 werden afgegeven bleven overnachten.