Gamma postnl punt

1
Een tip: geef geen pakketten af bij de nieuwe Gamma postnl punten. 15 ingeleverde pakketten over 2 dagen zijn in eerste instantie zoekgeraakt, en na 3 dagen bleken ze nog bij de Gamma te liggen.
De medewerkers beweerden dat dit niet zo was, terwijl ik ze gewoon op het schap zag liggen. Vervolgens beweerden ze dat dit ter afhaling voor klanten was (vijftien van mijn te verzenden pakketten.)
Pakketten waren vooraf voorzien van verzendlabels en werden netjes ingescanned door de Gamma medewerker. Ik had hier dus ook alle bewijzen van. Waar het fout ging is mij, myparcel en de PostNL rayonmanager een raadsel.
Na lang praten wist men mij te vertellen dat de pakketten niet meegenomen werden omdat ze niet op een lijst stonden. Hierop heb ik via myparcel (geweldige service) en de postnl rayonmanager mijn pakketten terug weten te krijgen om deze ergens anders met de rolcontainters mee te laten sturen naar het depot van postnl. Anders hadden ze volgende week nog bij de Gamma gelegen.

Uiteindelijk heeft de filiaalmanager mij wel tegoedbonnen gegeven ter compensatie (zeer gewaardeerd) en snap ik ook dat de medewerkers hier niet voor opgelet zijn en er gewoon te weinig vanaf weten.

ps. bij de Gamma is de regel voor 18.00 ingeleverd de volgende dag afgeleverd ook niet van toepassing. Bij deze Gamma werden de pakketten om 9.00 's ochtends afgehaald (!) wat dus minimaal 1 dag vertraging oplevert.

Wees dus voorzichtig met dit soort postnl punten die 'het er even bij doen.'
Indien je net als ik duizenden pakketten per jaar verstuurd is een professioneel punt altijd het beste!

Re: Gamma postnl punt

3
WoW dit is wel heel erg slecht! AKO is voor mij het dichtstbij en als ik dan toch later ben dan 17:30 rij ik wel even naar Staples toe, omdat de enige echte afhaalpunt is waarbij de vrachtwagen wel 2 a 3 keer komt en weten hoe ze er mee om moeten gaan.

Sowieso personeel ermee laten werken zonder vooraf een korte cursus (bedoel 1 a 2 dagen moet voldoende zijn) te geven is belachelijk.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Gamma postnl punt

5
henk-k schreef:1 tot 2 dagen? Zo lastig is het aannemen van pakketten en het stapelen op een container niet hoor 8) Dat kan wel in 1-2 uur.
haha ja inderdaad; maar verbaasd me soms toch hoe weinig men ervan weet..
Sommige medewerkers lijken er ook helemaal geen zin in te hebben, alsof het ze is opgelegd en ze gewoon hun 'normale werk' willen doen.
De beste shampoo vind je op http://www.GoedeShampoo.nl

Re: Gamma postnl punt

6
GoedeShampoo schreef: Sommige medewerkers lijken er ook helemaal geen zin in te hebben, alsof het ze is opgelegd en ze gewoon hun 'normale werk' willen doen.
Klopt toch ook? Het is gewoon mens-eigen om nieuwe dingen binnen dezelfde functie af te kraken. Of denk jij dat de baliemedewerkers van Gamma hun droombaan uitoefenen? 95% zal daar (en op heel veel andere plekken) zitten omdat ze geld nodig hebben om van te leven. Ze kunnen hun werk leuk vinden, maar daar houdt het bij de meesten wel op. En terecht ook trouwens, voor meer krijg je ook niet betaald.

Re: Gamma postnl punt

7
henk-k schreef:
GoedeShampoo schreef: Sommige medewerkers lijken er ook helemaal geen zin in te hebben, alsof het ze is opgelegd en ze gewoon hun 'normale werk' willen doen.

Daar kan ik me wat bij voorstellen, want je gaat normaal gesproken niet in een bouwmarkt werken, omdat je graag postpaketten afhandeld.

Re: Gamma postnl punt

8
lame schreef: Daar kan ik me wat bij voorstellen, want je gaat normaal gesproken niet in een bouwmarkt werken, omdat je graag postpaketten afhandeld.
Inderdaad dan had je wel ergens anders gewerkt zoals bij Staples of zo.
Zo is er bij ons een mooi postkantoor jaren geleden verdwenen, je kon er voor alles terecht! Nu dat weg is, moest je zoeken naar verschillende punten. Oké het is duidelijk dat een Bruna, AKO etc het zijn geworden, Staples er een businesspoint heeft, maar allemaal zo omslachtig.

Personeel begrijpt er soms gewoon niets van en doet maar wat, jij moet ze dan uitleggen hoe het werkt en in elkaar zit. Ze kennen mij onderhand wel bij AKO omdat ik er elke dag kom, maar nog moet ik zeggen "alleen scannen". Ze staan soms naar mijn pakje te kijken van wat moet ik hiermee?

En dan sta je soms met 3 of 4 pakjes te gelijk en sta je 5 minuten te wachten omdat iemand weer eens zijn auto verkocht heeft. Dat je het vroeger bij een postkantoor kon doen prima, maar ik vind dat echt niet meer van deze tijd en zou ook anders moeten, bij het gemeentehuis of zo. Of het personeel moet dan bedenken van oké laat ik die mevrouw even helpen, want ze staat daar zo lang met haar pakketten. Maar nee er staat dan één achter het postkantoorpunt en de ander is dan bezig met sigaretten verkopen of staat in de winkel op te ruimen en laat je gewoon staan. Ik weet ook gegevens invoeren van de ene persoon op het apparaat en dan scannen werkt niet, want dan loopt alles door elkaar heen. Maar kan er niet een speciaal iets gemaakt worden voor het overschrijven van kentekens?

De pakketten zomaar achter laten zonder dat er in mijn bijzijn gescand is? Juist, dat doe ik dus niet, want ik zie gebeuren dat het ongescand de kar op gaat.

Ik vind het zeer slecht van de Gamma en je zou op z'n minst eerst kunnen kijken i.p.v. een aanname doen van ach wat daar staat is voor mensen dat komt ophalen.

Re: Gamma postnl punt

9
Ik ben blij dat we in het Noorden allemaal wat minder haast hebben en minder gefrustreerd zijn :lol:

Als er iemand bij de balie staat haal ik eerst de postbus even leeg, en als ik dan nog niet aan de beurt ben loop ik een rondje door de winkel. Wat is nou 5 minuten?

Re: Gamma postnl punt

10
henk-k schreef:Ik ben blij dat we in het Noorden allemaal wat minder haast hebben en minder gefrustreerd zijn :lol:

Als er iemand bij de balie staat haal ik eerst de postbus even leeg, en als ik dan nog niet aan de beurt ben loop ik een rondje door de winkel. Wat is nou 5 minuten?
Het probleem is dat het hier gewoon druk is, 5 minuten is niets, maar er zal niemand zijn die mijn postpakketten overneemt als ik er mee in mijn handen sta. Zijn het er meer rij ik sowieso naar Staples, omdat zij gewoon karren hebben en je dan bij de balie veel makkelijker kunt staan wachten. Je gaat niet met een AH kar de AKO in.

En gelieve even te bedenken dat sommige mensen ook al werken ze hard voor hun geld, misschien ook lichamelijke problemen hebben en daardoor dus niet 5 of zelfs 10 minuten met pakjes van rond de 1 a 2 kilo (en dan vooral 4 stuks) kunnen blijven staan.

Het probleem is dan ook nog dat als je de rij uit gaat, dat andere mensen in de rij denken dat zij dan voor zijn dus moet je blijven staan ook al denderen ze dan bijna uit je handen.

Maar volgens mij ga jij naar een businesspoint :) AKO heeft geen postbussen ;).

En wat heeft het met haast te maken als ik namelijk wel kan wachten op iemand die zijn pakket komt afhalen? Juist, ik vind het pure onzin dat het gedoe wat langer duurt dan 5 min (echt geloof mij, het is soms een gezeur met die rijbewijzen en kentekens) vanwege een overschrijving van een auto naar een ander.

Bedoel gaat de Gamma dat ook doen? Want ja ze hebben nu een PostNL punt dus moeten ze dat ook maar gaan doen. Als medewerkers er geen kaas van hebben gegeten staat er een gigantische rij in zo'n winkel met mensen die vooral hun pakketten willen afleveren en er alleen maar gescand hoeft te worden.

Kijk Staples heeft vaak 2 balies, dus is het bij de 1 druk gaat de ander open. Moet je een remboursformulier invullen dan ga je er gewoon naast staan zodat zij andere kunnen helpen. Dat gaat in die andere winkels niet. En nee er wordt niet altijd door een medewerker bedacht van we gaan er even naast staan en handelen we het zo af (geloof dat er ook gegevens ingevuld moeten worden met een overschrijving?) en help ik eerst de andere klanten. Nee ze staan te wachten daarop.

Met die punten zoals Gamma, AKO en Bruna heb je er maar 1 in de zaak staan en is er soms een drukte van jewelste. Dus of je hebt geluk en het is rustig en gaat het goed, zoals de afgelopen paar maanden of het is drama en kun je beter naar een grotere businesspunt gaan.

Re: Gamma postnl punt

11
Je kunt natuurlijk niet verwachten dat ze maar iemand extra neerzetten omdat er wellicht iemand met een rijbewijs komt. Deze manier van werken bevalt hun schijnbaar, even wachten hoort daar dus bij. Als je dat niet wilt moet je inderdaad ergens anders heen gaan.

Oh, en je kunt je pakketten gewoon op de grond zetten natuurlijk, doe ik ook. Of bij de balie als ze niet heel groot zijn, dan loop ik er heen als ik aan de beurt ben. Als het rustig is maken we een praatje, krijg je veel voor terug, die vriendelijkheid :lol:

Re: Gamma postnl punt

13
Jeroen__ schreef:Als je een webshop hebt, dan heb je het balie personeel eigenlijk niet nodig.

Als het druk is in het postkantoor, dan leg ik mijn pakketten en partijenpost gewoon bij de andere post die er ligt.
Het scannen bij de balie is dus niet noodzakelijk voor afhandeling? Vroeg mij dit ook al af..
Pakketten worden nogmaals door 'postNL bezorger' gescand? En dan krijg je ook gewoon track & trace code.
De beste shampoo vind je op http://www.GoedeShampoo.nl

Re: Gamma postnl punt

14
GoedeShampoo schreef:
Jeroen__ schreef:Als je een webshop hebt, dan heb je het balie personeel eigenlijk niet nodig.

Als het druk is in het postkantoor, dan leg ik mijn pakketten en partijenpost gewoon bij de andere post die er ligt.
Het scannen bij de balie is dus niet noodzakelijk voor afhandeling? Vroeg mij dit ook al af..
Pakketten worden nogmaals door 'postNL bezorger' gescand? En dan krijg je ook gewoon track & trace code.
Het scannen is niet noodzakelijk. De pakketten worden op een later moment nog een keer gescand. Het kan wel zijn dat het PostNL servicepunt dan inkomsten misloopt. Bij Staples werd af en toe een postzak met partijenpost opengemaakt, zodat ze de partij konden invoeren in het systeem. Dat is eigenlijk nergens voor nodig...
Goedkope Luchtkussenenveloppen, Dymo labels en A4 etiketten

Re: Gamma postnl punt

16
Jeroen__ schreef: Het scannen is niet noodzakelijk.
Door de pakketten in te laten scannen, heb je bewijs dat PostNL het pakket heeft aangenomen. Wanneer je pakket kwijt zou raken, sta je dus iets sterker.

Wanneer je klant de trackinggegevens bekijkt, staat er de status "aangenomen door PostNL" in plaats van "voorgemeld door de verzender" wat 's nachts pas een keer verandert. Beter dus ook voor de gemoedsrust van de klant om de pakketten in te laten scannen. ;)

Re: Gamma postnl punt

18
Doubled_1980 schreef:
Jeroen__ schreef: Het scannen is niet noodzakelijk.
Door de pakketten in te laten scannen, heb je bewijs dat PostNL het pakket heeft aangenomen. Wanneer je pakket kwijt zou raken, sta je dus iets sterker.

Wanneer je klant de trackinggegevens bekijkt, staat er de status "aangenomen door PostNL" in plaats van "voorgemeld door de verzender" wat 's nachts pas een keer verandert. Beter dus ook voor de gemoedsrust van de klant om de pakketten in te laten scannen. ;)
Ik ben pas één keer een pakket kwijtgeraakt en dat gebeurde niet in het sorteerproces. Bij mijn webshop levert het dus weinig risico op.
Goedkope Luchtkussenenveloppen, Dymo labels en A4 etiketten

Re: Gamma postnl punt

20
henk-k schreef:Je kunt natuurlijk niet verwachten dat ze maar iemand extra neerzetten omdat er wellicht iemand met een rijbewijs komt. Deze manier van werken bevalt hun schijnbaar, even wachten hoort daar dus bij. Als je dat niet wilt moet je inderdaad ergens anders heen gaan.

Oh, en je kunt je pakketten gewoon op de grond zetten natuurlijk, doe ik ook. Of bij de balie als ze niet heel groot zijn, dan loop ik er heen als ik aan de beurt ben. Als het rustig is maken we een praatje, krijg je veel voor terug, die vriendelijkheid :lol:
Hier word je raar aangekeken als je heel vrolijk bent en mensen gedag zegt, iets wat ik vroeger gewoon altijd heb meegekregen en het ook normaal was. Je wordt raar aangekeken als je mensen helpt, iets wat ik dan graag doe. Maar sommige personeel staat er echt bij van het is dat ik moet werken, terwijl een paar personeelsleden vroeger wel heel vrolijk waren en het werk wat zij deden leuk vonden. Toen had je nog een apart postkantoor in een sigarettenzaak, nu moeten zij een sigarettenzaak, boekhandel en postkantoor in 1 zijn.

Die manier van werken vinden ze echt niet altijd leuk, kan je van de gezichten aflezen en ook omdat ze er weinig van begrijpen. Blijkbaar vindt PostNL het gewoon normaal en is het van jongens jullie moeten een PostNL-punt worden en zoek het maar uit, hier heb je een boek, bestudeer het maar en klaar.

Re: Gamma postnl punt

21
Cardexchange.com schreef:Bij mij zijn er meerdere pakketten tussen servicepunt en sorteercentrum verdwenen, dus ik laat mijn pakketten altijd inscannen als bewijs dat ik ze heb afgeleverd. Krijg daar ook een bonnetje van.
Ik dus ook, je verkleint gewoon het risico daarmee. En zie het probleem daarvan niet.

Re: Gamma postnl punt

22
henk-k schreef:Ik ben blij dat we in het Noorden allemaal wat minder haast hebben en minder gefrustreerd zijn :lol:

Als er iemand bij de balie staat haal ik eerst de postbus even leeg, en als ik dan nog niet aan de beurt ben loop ik een rondje door de winkel. Wat is nou 5 minuten?

Waar ik zit, daar is het ook niet gestrest, maar de servicebalie van post.nl is daarop regelmatig de enige uitzondering. Die servicebalie is niet alleen het postkantoor voor de regio, ook Ing-balie, de mandjeskassa waar ook karren doorheen mogen, sigarettenverkooppunt en de klantenservice van de supermarkt. Er is een kassa voor alle handelingen en regelmatig slechts een medewerker. Dan komt er iemand zijn pinpas afhalen, er staan mensen te wachten om pakketten af te halen en te posten en als klap op de vuurpijl gaat dan de mandjeskassa open, omdat er een caissière uit de coulissen komt. Het begint ermee dat de medewerker het 'postkantoor' moet verlaten en de ING balie uit de muur klapt om alle handelingen te doen en terwijl de rij voor het postkantoor en de servicebalie groeit, wurmen met zich supermarktklanten met hun mandjes en karren door de wachtenden. Met stijgende verbazing.

Re: Gamma postnl punt

23
lame schreef:
henk-k schreef:Ik ben blij dat we in het Noorden allemaal wat minder haast hebben en minder gefrustreerd zijn :lol:

Als er iemand bij de balie staat haal ik eerst de postbus even leeg, en als ik dan nog niet aan de beurt ben loop ik een rondje door de winkel. Wat is nou 5 minuten?

Waar ik zit, daar is het ook niet gestrest, maar de servicebalie van post.nl is daarop regelmatig de enige uitzondering. Die servicebalie is niet alleen het postkantoor voor de regio, ook Ing-balie, de mandjeskassa waar ook karren doorheen mogen, sigarettenverkooppunt en de klantenservice van de supermarkt. Er is een kassa voor alle handelingen en regelmatig slechts een medewerker. Dan komt er iemand zijn pinpas afhalen, er staan mensen te wachten om pakketten af te halen en te posten en als klap op de vuurpijl gaat dan de mandjeskassa open, omdat er een caissière uit de coulissen komt. Het begint ermee dat de medewerker het 'postkantoor' moet verlaten en de ING balie uit de muur klapt om alle handelingen te doen en terwijl de rij voor het postkantoor en de servicebalie groeit, wurmen met zich supermarktklanten met hun mandjes en karren door de wachtenden. Met stijgende verbazing.
Ja zo erg is het hier nu niet, maar een sigarettenzaak/boekenwinkel/postkantoor in 1 vind ik al erg genoeg. Mensen staan bij de ene kassa te wachten voor boeken af te rekenen of willen sigaretten en dan staat er een leuke rij bij het postgedeelte omdat mensen pakketjes willen brengen of afhalen.

Re: Gamma postnl punt

25
NOP Webdesign schreef:Hebben jullie daar in de omgeving geen businesspoints? Dat is een stuk fijner...
Ja, maar dat is een stukje rijden ;) (10/15 min verderop met de auto) en als het mooi weer is en past allemaal in mijn mandje dan breng ik het op de fiets. AKO is 2 min fietsen.

Mocht ik veel bestellingen hebben en het wordt na 17:30 dan rij ik wel direct naar zo'n businesspoint omdat ik weet dat na 17:30 niets meer bij AKO wordt opgehaald.

Re: Gamma postnl punt

26
NOP Webdesign schreef:Hebben jullie daar in de omgeving geen businesspoints? Dat is een stuk fijner...

Het dichtstbijzijnde businesspoint is +20 km en daar moet ik eerst een binnenstad voor door. Als ik grote stukken naar buiten de EU heb, rijd ik er sowieso aan het eind van de dag heen. Ik heb de CN formulieren wel zelf, maar die kunnen ze op het dorp niet altijd verwerken. Ik vind het verder geen probleem om te wachten, maar de chaos bij de dorpsbalie verbaast me. Die mandjeskassa is echt gestoord op die locatie.

Re: Gamma postnl punt

27
Is overigens ergens te vinden hoe laat deze punten open zijn?
Op de PostNL site vind ik vaak maar halve informatie, of algemene teksten dat leveringen na 18:00 niet meer worden meegenomen (ze vertellen er niet bij dat ze het eingelijk al om 16:30 ophalen!). Ook als een winkel tot 22:00 open is wil dat niet zeggen dat pakketten dan pas opgehaald worden..

Tegenwoordig vraag ik altijd bij de punten hoe laat het normaal wordt opgehaald, maar kan dit dus online niet terug vinden.
(zoek vooral naar een punt waar ze nog laat komen ophalen; dacht een business point, maar die gaat ook om 18:30 dicht)

Voorbeeld:
http://www.postnl.nl/locatiewijzer/inde ... atiewijzer
De beste shampoo vind je op http://www.GoedeShampoo.nl

Re: Gamma postnl punt

28
Ik had een geweldig inleverpunt maar ben kort verleden verhuisd. Dit Gamma avontuur waren dus ook mijn eerste pakketten na de verhuizing die verstuurd werden. Zoals gemeld heb ik ze hier weer opgehaald en ergens anders ingeleverd. Op dat andere punt konden ze niet meer ingescanned en aangenomen worden (dit was immers al bij de gamma gebeurd.) Ze zijn dus 'illegaal' meegelift op de rolcontainers naar het PostNL verzamelcenter. Eenmaal daar aangekomen werden ze weer gescanned en kwamen tevoorschijn in het systeem. Alles is netjes de volgende dag bezorgd.

Het aannemen en inscannen voor reeds gelabelde pakketten (zoals bijv via MyParcel) is dus puur een formaliteit zodat men weet wat er aan de voorkant binnen komt.