Re: Gezocht: Nederlandse reseller EAN-nummers

2
Je kunt van een Amerikaanse UPC-code een EAN-code maken door er een 0 voor te zetten. Zo doen die Amerikaanse bedrijven dat.

Maar dat maakt het nog géén volwaardige EAN-code, want daarin zijn twee kritieke onderdelen terug te vinden: het land van herkomst (Nederland) en het aansluitnummer van de aanvrager (jij).

De aanvrager is meestal een producent of importeur, maar daarom ook is het zomaar even lenen van het aansluitnummer van een ander bedrijf nogal lastig. De EAN-codering is er namelijk mede op gericht de herkomst van producten te kunnen traceren.
StoreCore.io

Re: Gezocht: Nederlandse reseller EAN-nummers

3
Ik zal anders eens bellen met GS1 voor meer informatie m.b.t doorverkopen van EAN-nummers. Is denk ik de snelste manier :D
Maar dat maakt het nog géén volwaardige EAN-code, want daarin zijn twee kritieke onderdelen terug te vinden: het land van herkomst (Nederland) en het aansluitnummer van de aanvrager (jij).
Uit de FAQ van ´barcodelove´:
Do they need to be registered with information about my product, price or company:

No, you use the codes to register directly your products with your distributor (e.g. Amazon, CD Baby, supermarkets, grocery stores, etc). They will link the information as well as price to the code for you.
PS. Ik verkoop sokken en ondergoed op Amazon.com Deze artikelen hebben al een EAN-nummer maar ik wil packs (=meerdere artikelen in 1 koop) gaan aanbieden en hiervoor ben ik verplicht (= eis van Amazon) de packs een eigen EAN-nummer te geven.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Gezocht: Nederlandse reseller EAN-nummers

5
Bedankt voor de tip :D

Maar het zijn geen bestaande artikelen/komen nog niet voor in de catalogus van Amazon.

(Off-topic: naar mijn mening kun je als buitenlandse verkoper op Amazon alleen wat geld verdienen door een nieuw/nog niet bestaand artikel aan te bieden.

Doe je dit niet dan is er altijd wel een aanbieder/verkoper die goedkoper is dan jij. Dit terwijl je verzendkosten wel 2x hoog zijn als verkoper van buiten de US en je levertijd langer.

En Amazon gebruikt data van verkopers om te bepalen welke artikelen goed verkopen. Met als risico dat Amazon dit artikel ook gaat aanbieden tegen verkoopprijzen waarvoor ik het alleen bij de groothandel kan inkopen
)

Re: Gezocht: Nederlandse reseller EAN-nummers

6
Dat ben ik wel met je eens hoor — en voor bol.com geldt hetzelfde. Maar daarom ook vraag ik me af hoe houdbaar een verkoopstrategie is als je slechts bestaande producten bundelt tot iets “nieuws” tussen aanhalingstekens. De meeste kans maak je dan, volgens mij, toch met een eigen producentnummer.

Nederlandse supermarktketens doen dat overigens aan de lopende band met hun huismerken, dus zo ongebruikelijk is je aanpak echt niet, alleen zeggen zij er niet bij dat hun huismerken uit dezelfde fabrieken komen als bekende A-merken. Zo'n verkoopstrategie vraagt dus om méér dan alleen omverpakken tot een bundel.
StoreCore.io