DHL For You ervaring gevraagd

1
Goede middag iedereen,

Zijn er mensen onder ons die gebruik maken of gemaakt hebben van "DHL For You" verzenddienst?

Ik gebruik het inmiddels een aantal weken maar ben zeker niet te spreken over de kwaliteit. Men zegt bepaalde service toe die niet waargemaakt wordt.(tenminste in mijn geval)

De problemen waar ik tegen aanloop zijn:

- e-mail (met tracktrace) naar ontvanger wordt niet verstuurd,wel of niet met gebruik van eigen opgegeven e-mail adres.
- pakketten naar buitenland zijn nauwelijks te volgen, vaak is status pas bekend als pakket al week afgeleverd is.
- pakketten naar buitenland worden zeer traag verwerkt, soms ligt het pakket een week in nederland op depo voor het naar buitenland vertrekt.
- Label in A6 formaat afdrukken lukt niet met zebra printer terwijl de keuze in profiel hier wel op ingesteld staat. (helpdesk zegt hierop ja kan niet terwijl de optie er dus wel is en ook aangegeven wordt dat dit kan. beetje raar)
- vragen via het support ticket systeem worden als je geluk hebt na ongeveer 10dagen eens beantwoord of helemaal niet.
- de telefonische helpdesk weet zelf niet hoe het systeem werkt en vertellen dan maar wat (zo van dat snapt hij toch niet en ben ik van hem af...), men bied geen oplossing waarvoor je uiteindelijk belde.

Al met al is het een mooie service die men bied op papier maar de uitvoering is gewoon slecht en je voelt je niet serieus genomen worden.

Ik ben dus heel benieuwd of er meer mensen zijn met (goede of slechte) ervaringen met deze service.

Re: DHL For You ervaring gevraagd

3
Jaar geleden met DHL 4 you gestart en na enkele maanden weer gestopt. Los van de argumenten die jij allemaal noemt, was de belangrijkste reden om te stoppen de te lange bezorgtijd (Nationaal) van gemiddeld 3-4 dagen.

Re: DHL For You ervaring gevraagd

4
Ward schreef:Je bekijkt het nogal vanuit jezelf, valt mij op. Ik zou me eerder zorgen maken over iets anders: hoe ervaren de ontvangers, jouw klanten, deze service?
Nou tot nu toe dus zeer slecht, al heel wat boze e-mails mogen ontvangen omdat het pakje niet te tracen was en dat het zo lang onderweg is. (veel langer dan dat dhl for you adverteerd)
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: DHL For You ervaring gevraagd

5
Ik verstuur mijn bestellingen die rechtstreeks in mijn webshop geplaatst worden met DHL for you. Ik heb nog niet echt ervaringen gehad naar het buitenland toe, dus daarover kan ik niet meepraten. Binnen Nederland zijn de leveringen doorgaans tussen 2-3 werkdagen (vaker 2 werkdagen, dan 3), al is het rond het weekend een dag langer, omdat voor DHL for you de maandag geen bezorgdag is.
Echter is het ook gebeurd dat de levering sneller was dan ik verwacht had, maar dan had ik de pakket ook al vroeg (voor 10.00 uur) ingeleverd op het servicepunt en dan was het in een enkel geval de volgende dag al geleverd. Ik hanteer zelf altijd dat ik pakketjes voor 12.00 uur inlever bij het servicepunt, dan heb ik doorgaans maximaal 2 werkdagen dat de pakketjes onderweg zijn.

Met het printen van de labels ken ik zelf geen problemen, maar ik print via een normale all in one printer van Samsung op een vel die bestaat uit vier labels. Ik kan me voorstellen dat wellicht jouw printer o.i.d. niet helemaal past bij het systeem zoals DHL for you dit heeft.

De klantenservice heb ik zelf nog niet nodig gehad, omdat het altijd wel traceerbaar is bij mij, dus ook over die ervaring kan ik niet meepraten.
Geurcomponist in hart en ziel... Maar voor kant-en-klare producten met heerlijke geuren, kun je deze direct aankopen in mijn webwinkel.

Re: DHL For You ervaring gevraagd

6
4ecommerce schreef:Jaar geleden met DHL 4 you gestart en na enkele maanden weer gestopt. Los van de argumenten die jij allemaal noemt, was de belangrijkste reden om te stoppen de te lange bezorgtijd (Nationaal) van gemiddeld 3-4 dagen.
Ja dat is ook voor mij en me klanten een punt wat niet lekker zit maar met name voor internationaal dan want in NL gebruik ik eigenlijk alleen postnl, veel sneller en niet veel duurder.

Voor nederland geven ze dacht ik ook aan dat het 3 dagen kan zijn en dat zou niet zo erg zijn als je maar waar maakt wat je zegt. Nu is het zo dat men zegt naar frankrijk is 6 dagen maar na die 6 dagen lag het dus nog steeds in nederland en was pas na ruim 2 weken bezorgd! Plus tracking werkte niet dus je kan de reactie van zo klant wel voorstellen denk ik... Was al bezig met creditcard bedrijf om terug te draaien...

Re: DHL For You ervaring gevraagd

7
Romano schreef:Ik verstuur mijn bestellingen die rechtstreeks in mijn webshop geplaatst worden met DHL for you. Ik heb nog niet echt ervaringen gehad naar het buitenland toe, dus daarover kan ik niet meepraten. Binnen Nederland zijn de leveringen doorgaans tussen 2-3 werkdagen (vaker 2 werkdagen, dan 3), al is het rond het weekend een dag langer, omdat voor DHL for you de maandag geen bezorgdag is.
Echter is het ook gebeurd dat de levering sneller was dan ik verwacht had, maar dan had ik de pakket ook al vroeg (voor 10.00 uur) ingeleverd op het servicepunt en dan was het in een enkel geval de volgende dag al geleverd. Ik hanteer zelf altijd dat ik pakketjes voor 12.00 uur inlever bij het servicepunt, dan heb ik doorgaans maximaal 2 werkdagen dat de pakketjes onderweg zijn.

Met het printen van de labels ken ik zelf geen problemen, maar ik print via een normale all in one printer van Samsung op een vel die bestaat uit vier labels. Ik kan me voorstellen dat wellicht jouw printer o.i.d. niet helemaal past bij het systeem zoals DHL for you dit heeft.

De klantenservice heb ik zelf nog niet nodig gehad, omdat het altijd wel traceerbaar is bij mij, dus ook over die ervaring kan ik niet meepraten.
Nederland ben ik maar niet aan begonnen, dit is voor het gros van onze klanten te lange levertijd. (men heeft liever gisteren in huis dan vandaag. Geloof het of niet heb zelfs al e-mails binnen uur na plaatsen van order gehad van waar blijft mijn bestelling :roll: )

Wat betreft de printer, tja men adverteert ermee dat ze het juist ondersteunen. Ik zou zeggen doe dat dan ook. 8) Inmiddels printen we de labels idd op onze laser printer maar is weer meer werk plus we moeten sticker vellen in huis halen terwijl we de label printer niet voor niks hebben, komt nog bij die wordt ook gebruikt voor parcelware van postnl.

Het was ons idee om dhl for you erbij te nemen voor de klanten die geen haast hebben en wat willen besparen of misschien op over te stappen maar dat zie ik niet gebeuren zoals nu gaat.

Re: DHL For You ervaring gevraagd

8
Ik gebruik voor internationale zendingen PostNL via Myparcel. PostNL zet sommige internationale zendingen weer door naar DPD. Buitenlandservice is uiterst correct en overkomstduur behoorlijk snel (binnen marge). Track en Trace is actueel en automatisch doorgestuurd naar de klant als je dat wilt.

Internationale Klant wil best wel even wachten als hij of zij maar over de actuele TT info beschikt.

Format A6 label printen i.c.m.Zebra GK420d of S4m gaat ook prima met de PDF die Myparcel gebruikt.

Re: DHL For You ervaring gevraagd

9
4ecommerce schreef:Ik gebruik voor internationale zendingen PostNL via Myparcel. PostNL zet sommige internationale zendingen weer door naar DPD. Buitenlandservice is uiterst correct en overkomstduur behoorlijk snel (binnen marge). Track en Trace is actueel en automatisch doorgestuurd naar de klant als je dat wilt.

Internationale Klant wil best wel even wachten als hij of zij maar over de actuele TT info beschikt.

Format A6 label printen i.c.m.Zebra GK420d of S4m gaat ook prima met de PDF die Myparcel gebruikt.
Wat u schrijft over PostNL met myparcel klopt als een bus, wij gebruiken parcelware desktop versie al vele jaren. De printer hebben wij ook al een paar jaartjes naar volle tevredenheid, super werkt dat en als je beetje goed zoekt zijn er nog goedkope labels te krijgen ook wat heel veel scheelt met originele.

Het enige wat ons (of eigenlijk de klant) een groot nadeel vindt van verzenden met postnl naar buitenland is de hogere kosten dan bv dpd of dhl for you. Tenminste wij versturen niet zo veel naar buitenland dat we daar een groot contract voor hebben maar 1tje met laag aantal waardoor de prijs stuk hoger is.

Re: DHL For You ervaring gevraagd

10
'k Ben al enkele jaren redelijk tevreden over de service van DHL For You. Dat komt ook omdat het servicepoint hier om de hoek zit. Ik probeer de pakketten wel op een dusdanig tijdstip af te leveren dat de afhaling nog gedaan moet worden. De doorlooptijd is vrijwel altijd 2 dagen. In het geval het langer duurt komt dat vaak omdat de klant bij de eerste afleverpoging niet thuis was.

Er gaat wel eens wat mis. (Waar niet?) Tot op heden is dat altijd goed opgelost. Het is mijn indruk dat de mensen op de customer service niet altijd ter zake kundig zijn. Tja, zolang ik ze niet al te vaak nodig heb is dat te overleven ...

Oh ja, de labels print ik op een 'normale' printer met 4 labels op een vel.

Re: DHL For You ervaring gevraagd

11
DHL: FANTASTISCH!

Zo goed dat ik zelfs zonder een bonus ze aanraad!

Zonder gekheid; uitstekend!

Ik maak mijn pakketten klaar, bestel een pick up en ze halen het op!
Vervolgens bezorgen ze via DHL of DHL4you de pakketten bij bedrijf of consument.

Ze zijn goedkoper dan PostNL vanaf het begin en na een paar maand bieden ze volume korting aan.
Zaterdagservice (consumenten) is gratis.

Ik hoef mij winkel (aan huis) niet meer uit en ben goedkoper uit!
...wat wil je nog meer?

Re: DHL For You ervaring gevraagd

12
Sjeesus gaat DHL nu mensen inhuren om positieve (spam) marketing te doen?
Je bent vandaag geregistreerd en plaatst 2/3 berichten over hoe fantastisch DHL is.

Om dan maar even mijn eigen (echte) ervaringen toe te voegen:
Ik was tot een een maand geleden erg tevreden over DHL. Goede service, snelle en correcte levering. De laatste maand heb ik echter het ene na het andere probleem. Verdwenen pakketten, veel te late levering, niet werkende track & trace codes, terugkerende pakketten zonder duidelijk oorzaak en ga zo maar door. DHL is op dit moment voor mij een regelrechte ramp, en hun klantenservice is altijd hetzelfde antwoord 'Op dit moment kunnen we u daar helaas niks over zeggen'.
De beste shampoo vind je op http://www.GoedeShampoo.nl

Re: DHL For You ervaring gevraagd

14
GoedeShampoo schreef:Verdwenen pakketten, veel te late levering, niet werkende track & trace codes, terugkerende pakketten zonder duidelijk oorzaak en ga zo maar door.
Zeker weten dat je labels 100% leesbaar zijn en voorzien zijn van de juiste data? (1 verkeerde instelling in bijv Easyship kan al vertraging/relabeling betekenen)
Online verhuurder van: Beamers, Polaroid camera's en meer.

Re: DHL For You ervaring gevraagd

15
GoedeShampoo schreef:Sjeesus gaat DHL nu mensen inhuren om positieve (spam) marketing te doen?
Je bent vandaag geregistreerd en plaatst 2/3 berichten over hoe fantastisch DHL is.
Het lijkt er niet op dat hij van DHL is en aangezien zijn mening aansluit bij het topic zie ik geen reden om dit bericht weg te halen. Andere bericht in een ander topic over een ander onderwerp is wel weggehaald.

Re: DHL For You ervaring gevraagd

16
Ik heb ook een tijd met DHL for you verzonden voor een product waarbij een wat langere levertijd geen probleem was. Vanwegen die langere levertijd heb ik er voor mijn webwinkel nooit gebruik van gemaakt. Op zich was ik tevreden, tot ze meer samen gingen werken met select vracht.
De meest armoedige, rammelende auto´s met wat onfrisse bezorgers kwamen hier aan de deur, die niet al te vriendelijk waren en ook niet netjes met de pakketten omgingen. Mede door het idee dat mijn pakketten zo bij mijn klanten aankwamen, samen met alle al eerder genoemde redenen, ben ik ermee gestopt.

Re: DHL For You ervaring gevraagd

17
GoedeShampoo schreef:Sjeesus gaat DHL nu mensen inhuren om positieve (spam) marketing te doen?
Sjeesus, heeft de concurrent nu ook al anti-DHL mensen in dienst?

JA ik ben 101% tevreden met DHL.
JA ik ben goedkoper uit dan PostNL (NL staat voor Niet Leveren)
JA ik heb het getest door mijn familie als proefklant te gebruiken
JA ik weet waar ik het over heb; PostNL, DPD en DHL als distributie partner gehad

NEE; ik ben geen spammer, ik ben een tevreden klant, heeft u die niet???
Wellicht kunnen ze bij DHL u nog iets leren...

Re: DHL For You ervaring gevraagd

18
PixieBell schreef: De meest armoedige, rammelende auto´s met wat onfrisse bezorgers kwamen hier aan de deur, die niet al te vriendelijk waren en ook niet netjes met de pakketten omgingen. Mede door het idee dat mijn pakketten zo bij mijn klanten aankwamen, samen met alle al eerder genoemde redenen, ben ik ermee gestopt.
Goh, en DPD / PostNL heeft daar geen last van?
Online verhuurder van: Beamers, Polaroid camera's en meer.

Re: DHL For You ervaring gevraagd

19
Bij PostNL komen ze in ieder geval met een auto die geschikt is om pakketten te vervoeren. Zouden ze met een Caddy of iets dergelijks komen ook prima. Maar om een personen auto met pakketten vol te laden? Dat zal je bij PostNL niet zien.

Ook wordt er bij ons op het industrie terrein gewoon buiten geladen. Als het mooi weer is heb je geluk.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl

Re: DHL For You ervaring gevraagd

20
Het selekt (of slechte) imago dat DHL Parcel heeft overgehouden aan Selektvracht zijn ze hard aan het wegpoetsen. Alle Ingrid's en Henk's die in een eigen personenauto bezorgen, krijgen van DHL een gele combo. Maar om iedereen te voorzien heeft gewoon nog even tijd nodig.
Meer informatie: http://www.nieuwsbladtransport.nl/Nieuw ... fault.aspx

Daarnaast zal het per chauffeur verschillen hoe verzorgd en beleefd hij/zij overkomt. Ik heb laatst een PostNL chauffeur aan de deur gehad die een uur in de wind stonk en gaten in zijn werkkleding had. Ben jaren geleden uitgescholden door een DPD medewerker omdat er een auto in de weg stond, en een UPS man heeft iets uit het magazijn willen pikken. Heeft een Dynalogic vent naast de WC geplast. En zo kan ik nog wel ff door gaan.

Als je het echt perfect wilt hebben, ga het alsjeblieft zelf bezorgen.
Dan kun je met een dikke auto voorrijden
In smetloze bedrijfskleding voor de klant verschijnen
Met twee woorden spreken
En een diepe buiging maken voor je klant
Online verhuurder van: Beamers, Polaroid camera's en meer.

Re: DHL For You ervaring gevraagd

21
Tja op die punten die je opnoemt geldt natuurlijk voor elk bedrijf. Zo te zien is DHL Parcel een betere weg in geslagen. Ook zijn ze natuurlijk druk bezig met de pakketbussen. Ze hebben een slecht imago en willen verbetering

Maar stinkende Chauffeurs, Schelden, naarst de WC plassen komt je natuurlijk overal tegen. Daarvoor hoef je niet bij PostNL DHL UPS FEDEX etc te werken. Dit komt overval voor. In welke brance van welk niveau dan ook.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl

Re: DHL For You ervaring gevraagd

22
Heb prima ervaringen met DHL4YOU,
print adres uit op Laserprinter, wat in doorzichtige folie op de doos wordt geplakt.
Wel is het handig als je op tijd bent bij het inleverpunt, zodat het dezelfde dag weggaat.

Re: DHL For You ervaring gevraagd

23
glaasje schreef:Heb prima ervaringen met DHL4YOU,
print adres uit op Laserprinter, wat in doorzichtige folie op de doos wordt geplakt.
Wel is het handig als je op tijd bent bij het inleverpunt, zodat het dezelfde dag weggaat.
Als je een contract hebt met DHL komen ze het halen, gratis :)