Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
RicardoV
Berichten: 2044
Lid geworden op: 11 oktober 2011

PostNL wilt opnieuw verhoging postzegelprijs

04 augustus 2014

Dat zei topvrouw Herna Verhagen maandag na presentatie van de halfjaarcijfers tegen RTL Z. PostNL wacht nog op het oordeel van de Autoriteit Consument en Markt (ACM).

"We hopen dat er inderdaad een beslissing komt die ons de mogelijkheid geeft om opnieuw de postzegelprijs te verhogen", aldus Verhagen.

Begin dit jaar verhoogde het bedrijf de prijs al van 60 naar 64 eurocent. In augustus 2013 werd de prijs van een postzegel nog met 6 cent opgehoogd. Eind 2010 kostte een postzegel nog 44 eurocent.

Volgens Verhagen is het terecht dat een consument 'een heel klein beetje meer betaalt' voor het bezorgen van brieven en kaarten. Het volume van de bezorgde post krimpt jaarlijks namelijk met 10 tot 12 procent. "Dat houdt in dat je je processen moet aanpassen", verdedigt de topvrouw de beoogde prijsstijging van zeven procent.

Zelf werkt PostNL intern hard aan het verbeteren van de bedrijfsvoering. Zo liet het bedrijf begin vorig jaar weten tot eind 2015 tussen de 2.700 en 3.500 banen te willen schrappen. Die bezuinigingen zijn echter niet voldoende, zo ziet Verhagen.
Bron: nu.nl

Ik zie het al voor me, over enkele jaren is de postzegelprijs even duur als de pakketpost.
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: PostNL wilt opnieuw verhoging postzegelprijs

04 augustus 2014

Daarom hebben ze de pakketpost ook net verhoogd....
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: PostNL wilt opnieuw verhoging postzegelprijs

04 augustus 2014

Daarom hebben ze de pakketpost ook net verhoogd....
Nee Paul, je begrijpt het niet. Pakketpost en Briefpost zijn compleet gescheiden bedrijven en processen (daarom worden ze ook op hetzelfde apparaat ingevoerd en bij de zelfde kassa afgerekend), dit is een strikt noodzakelijke verhoging. :lol:

Oh, en die verhoging van 20 cent in 4 jaar tijd is natuurlijk geen oorzaak van het minder versturen van post ;)
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: PostNL wilt opnieuw verhoging postzegelprijs

04 augustus 2014

Over een paar jaar is er nog één postbode...pardon, postbezórger per provincie en kost het versturen van een brief 25€ :evil:
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
De Boekengraaf
Berichten: 33
Lid geworden op: 01 januari 2012

Re: PostNL wilt opnieuw verhoging postzegelprijs

04 augustus 2014

Volgens Verhagen is het terecht dat een consument 'een heel klein beetje meer betaalt' voor het bezorgen van brieven en kaarten. Het volume van de bezorgde post krimpt jaarlijks namelijk met 10 tot 12 procent. "Dat houdt in dat je je processen moet aanpassen", verdedigt de topvrouw de beoogde prijsstijging van zeven procent.

Ik krijg niet de indruk dat er processen gaan worden aangepast. Post NL gaat op dezelfde manier verder en de klant krijgt wederom de rekening gepresenteerd. Een aanpassing zou bijvoorbeeld zijn dat mevrouw Verhagen haar baan opzegt, dat heeft een gunstig effect op de kosten bij Post NL ....
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: PostNL wilt opnieuw verhoging postzegelprijs

04 augustus 2014

Als ik even simpel reken: 10% post minder per jaar, dat zou betekenen dat er nu nog 65.61% van het totaal in 2010 bezorgd wordt. Oftewel:

In 2010 1 miljoen brieven voor 0.44 per stuk = 440.000 euro
In 2014 656.100 brieven voor 0.67 per stuk = 439587 euro.

Dan neem ik de 7% prijsverhoging maar vast mee in de berekening. Sinds 2010 zijn we de maandagbezorging kwijtgeraakt en zijn honderden PostNL punten gesloten en brievenbussen weggehaald. Uiteraard moest wel betaald worden voor de zoveelste naamswijziging, maar verder zie ik eigenlijk niet waar er door PostNL in de processen een aanpassing is gedaan die een verhoging van de Postzegelprijs zou kunnen voorkomen?

Overigens was de omzet in 2005 4 miljard euro en in 2013 4.3 miljard euro volgens Wikipedia. Ach, snappen zal ik het wel nooit vrees ik.
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: PostNL wilt opnieuw verhoging postzegelprijs

04 augustus 2014

Niet zo zeuren jongens. De salaris verhogingen aan de top moeten toch ergens van betaald worden?

Herna Verhagen, totaal 2013 € 1.502.867, totaal 2012 € 823.152, stijging € 679.715, een krankzinnige 82,5%

Jan Bos, 2013 € 1,115,164 , 2012 € 626,207, stijging 488.957, (+78%)

En zo zijn er ongewijfeld nog 10-tallen andere 'hoge piefen' en aandeelhouders die als ware parasitaire teeken de winst leegzuigen. Uiteraard gepaard met het verder uitknijpen van de bezorgers die inmiddels voor ruim onder het minimumloon zich uit de naad moeten werken. Ze zijn er allemaal uitgeflikkers en 'mochten' terugkomen als ZZP-ers zodat de arbeidsvoorwaarden ook tot het 0-punt teruggebracht kon worden.

Ben benieuwd hoeveel Herna en Janje in 2014 extra mogen uitzuigen. Aangezien het personeel weer verder is uitgezogen en de prijzen weer verhoogd zijn hebben ze vast weer een bescheiden millioentje erbij.

Het is natuurlijk killing voor mijn business maar ik juig het toe als ze daar bij de pakket en brievenbus dienst daar het werk eens even een paar weken platgooien. Ik ga dan wel tijdelijk via DHL oid verzenden. De koek is op een gegeven moment op en ze hebben daar in het mismanagement eens een harde les nodig!

Ja er worden minder brieven verzonden maar helaas snappen ze daar niet dan hoe duurder het verzonden worden wordt des te meer mensen gaan mailen. Bovendien worden er nog nooit zoveel pakketten verzonden als vandaag de dag! Hadden ze het maar geen 2 aparte bedrijven moeten maken.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: PostNL wilt opnieuw verhoging postzegelprijs

04 augustus 2014

A.U.B. gewoon het staatsbedrijf der PTT weer terug en het echte postkantoor met een loketje en postbode Siemen met een zwartleren tas en een echte PTT pet! (en de postzegel op maximaal 44 cent)
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: PostNL wilt opnieuw verhoging postzegelprijs

04 augustus 2014

Graag. En dan ook die brievenbus voor mijn deur (of die van 2 straten verderop die 4 weken geleden is weggehaald) terug en fatsoenlijke bali medewerkers. Die bij je Jumbo zijn gewoon zo ongelofelijk dom. Ik kom er nu al 4 jaar en NOG snappen ze het niet. Te dom om te poepen.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: PostNL wilt opnieuw verhoging postzegelprijs

04 augustus 2014

Het wachten is op een lumineus idee...
Laat de pakketbezorger meteen de post rondbrengen!

Daarvoor is helaas echter wel een reorganisatie nodig.
Van ettelijk tientallen miljoenen euro's ...
... die worden gefinancierd uit een prijsverhoging van zegels.

Zo is de cirkel weer mooi rond.
Jarenlang sleutelen aan een innovatie die geen innovatie is.
En ondertussen de economische kachel goed opstoken.
 
Cardexchange.com
Berichten: 266
Lid geworden op: 23 december 2011
Locatie: Arkel
Contacteer:

Re: PostNL wilt opnieuw verhoging postzegelprijs

05 augustus 2014

Het wachten is op een Postpunt waar je kunt kiezen uit meerdere organisaties waarmee je post kunt versturen (concurrentie) en 1 postbode i.p.v. 3 of 4 verschillende, die de post van alle organisaties ineens bezorgt (een echte zzp-er). Of is dit een heel gek idee?
http://www.cardexchange.com - Magic the Gathering en meer
 
Jeroen__
Berichten: 317
Lid geworden op: 11 maart 2011
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: PostNL wilt opnieuw verhoging postzegelprijs

05 augustus 2014

Eigenlijk zou PostNL de gewichtscategorieën een keer moeten wijzigen. Waarom zou de prijs van een brievenbuspakje met Track & Trace in euro's 6x zoveel moeten stijgen als de prijs van een enveloppe van minder dan 20 gram? De dalende postvolumes verhogen vooral de kostprijs per poststuk. Het gewicht maakt weinig uit.
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: PostNL wilt opnieuw verhoging postzegelprijs

05 augustus 2014

Hebben ze toch gedaan. Die van 200 gram is komen te vervallen. 1 gram teveel meteen 300 gram meer betalen.

Vroeger verstuurde ik kleine dingen in bubbeltjes enveloppen. Maar aangezien daar blijkbaar steeds een olifant op gaat staan stampen met ik overgestapt op stevig karton. Hierdoor moet ik meer postzegels plakken.

Dat is eerlijk. Extra betalen omdat hun asociaal omgaan met poststukken!
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Romano
Berichten: 266
Lid geworden op: 13 juni 2014
Contacteer:

Re: PostNL wilt opnieuw verhoging postzegelprijs

05 augustus 2014

Hoe zouden onze klanten reageren als we 2 keer per jaar een prijsverhoging doorvoeren? De stijging die ze dus willen doorvoeren is 7% naar postzegels van 69 cent per stuk ga ik zo ongeveer vanuit. En wat krijg je dan; de simpele brieven tot 20 gram. Sinds dit jaar is een schaal van 250-500 gram eruit gehaald. Daar heb ik wel de meeste kosten aan gehad. Ik stel voor dat ze de schaal terug brengen en de schalen indelen als bv.;

0-50 gram
50-250 gram
250-500 gram
500-2000 gram

Brievenbuspakketje: leuk bedacht, maar je hebt er weinig aan, gewoon weer afschaffen, want je gooit het door de brievenbus en je hebt verder er niets aan. Moet later weer gescheiden worden omdat de postbezorger geen scanapparatuur heeft.

Verder om kosten te drukken, die toplui ook minder laten verdienen zoals geopperd is. Verder las ik dat sociale werkvoorzieningen onder druk staan, die kun je vaak voor een lager bedrag laten werken omdat het gesubsidieerd is. Huppakee: weer een bezuiniging erdoor. Tenslotte: Misschien hebben we geen 5 dagen per week postbezorging nog nodig, natuurlijk. Voor webwinkeliers is het ideaal om de klant snel te leveren, maar als iedereen wend aan het feit dat er maar 3 dagen post bezorgd word, zijn mensen er minder rouwig om waarschijnlijk.

Lokaal verstuur ik mijn post in elk geval via de sociale werkplaats: scheelt me gewoon sterk. Helaas heeft dat geen landelijke dekking en hebben bedrijven zoals Sandd nog geen distributieproces zoals PostNL dat heeft waar je voor een prikkie post kunt bezorgen. PostNL heeft het ook zelf wat verkloot en zijn overheidsinstellingen vaak ook kwijt; zo worden de belastingdienst berichten door sandd bezorgd en bij mij in de stad de gemeentebelastingen door de sociale werkplaats (zal wel door meer plaatsen zo zijn) en tja, dan krijg je wel forse daling van poststukken.
Geurcomponist in hart en ziel... Maar voor kant-en-klare producten met heerlijke geuren, kun je deze direct aankopen in mijn webwinkel.
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: PostNL wilt opnieuw verhoging postzegelprijs

06 augustus 2014

Ikzelf stuur alleen nog zeer lichte spullen via brievenbus post. Zodra er al 4 postzegels op moeten gaat het met DHL brievenbuspost. Hier is dan wel een juiste track en trace.

PostNL zal weer minder verzenden en de postzegels zullen weer duurder worden. Zakelijk gezien werkt dat brievenbus pakje ook voor geen meter. Je moet er ook een formulier bij invullen. Ook voor 1 pakje
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: PostNL wilt opnieuw verhoging postzegelprijs

06 augustus 2014

Een formulier voor invullen? Dan heb je niet online gedaan.
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: PostNL wilt opnieuw verhoging postzegelprijs

06 augustus 2014

Ik vind het teveel werk, hier gaat het gewoon met 3 x 2 op de post.
 
Cardexchange.com
Berichten: 266
Lid geworden op: 23 december 2011
Locatie: Arkel
Contacteer:

Re: PostNL wilt opnieuw verhoging postzegelprijs

06 augustus 2014

Brievenbuspakketje: leuk bedacht, maar je hebt er weinig aan, gewoon weer afschaffen, want je gooit het door de brievenbus en je hebt verder er niets aan. Moet later weer gescheiden worden omdat de postbezorger geen scanapparatuur heeft.
Ik dacht dat het brievenbuspakje juist door de pakketbezorger wordt bezorgd, alleen hoeft er niemand thuis te zijn. En zo hoeven de brievenbezorgers minder zware brieven te bezorgen. Lijkt me logisch, maar ik kan ernaast zitten natuurlijk.
http://www.cardexchange.com - Magic the Gathering en meer
 
Gebruikersavatar
Captain Pervert
Berichten: 237
Lid geworden op: 31 januari 2012

Re: PostNL wilt opnieuw verhoging postzegelprijs

06 augustus 2014

Ik verstuur vrij veel produkten via brievenbuspost en de verhogingen komen me echt de strot uit.
Sinds laatste verhoging kost een product van 250-500 gram naar Belgie maar liefst €9,45!! Daarvoor was dit €6,50.

Ik verstuur overigens alle brievenbuspost met http://www.digitalepostzegel.nl in combinatie met een Dymo labelprinter (en die labels zijn ook niet gratis).

PostNL pakketpost maakt in Nederland 3% meer winst en op het buitenland zelfs 4% - maar toch verhogen ze de pakketprijzen met 20 cent - ook bijna 3%. Dat klopt toch niet?
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: PostNL wilt opnieuw verhoging postzegelprijs

06 augustus 2014


Ik verstuur overigens alle brievenbuspost met http://www.digitalepostzegel.nl in combinatie met een Dymo labelprinter (en die labels zijn ook niet gratis).
Waarom printen? (overigens zijn de labels bijna gratis maar dat terzijde)

Ik heb vorig jaar postzegels in bulk gekocht. Ik betaal nog wel een jaartje of 2 oud tarief :twisted:
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: PostNL wilt opnieuw verhoging postzegelprijs

06 augustus 2014

DYMO zal er niet blij mee zijn, maar white-label etiketten voor dymo labelprinters kosten bij leveranciers als de Etikettenkoning slechts een fractie van de originele Dymo etiketten en ze zijn uitstekend van kwaliteit. Ideaal voor de digitale postzegel dus.
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: PostNL wilt opnieuw verhoging postzegelprijs

06 augustus 2014

DYMO zal er niet blij mee zijn, maar white-label etiketten voor dymo labelprinters kosten bij leveranciers als de Etikettenkoning slechts een fractie van de originele Dymo etiketten en ze zijn uitstekend van kwaliteit. Ideaal voor de digitale postzegel dus.
Bij Dymo moeten ze niet janken.

Rol 99014 Dymo € 26,61
Rol 99014 Concurrent € 3.63

26,61 voor 220 stickers op een rolletje.....
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: PostNL wilt opnieuw verhoging postzegelprijs

06 augustus 2014

Een formulier voor invullen? Dan heb je niet online gedaan.
Ja en dan moet je hem uitprinten en weten bij de AH niet wat ze er mee moeten. En ligt het als ik pech hebt de volgende dag in mn eigen brievenbus
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: PostNL wilt opnieuw verhoging postzegelprijs

06 augustus 2014

Een formulier voor invullen? Dan heb je niet online gedaan.
Ja en dan moet je hem uitprinten en weten bij de AH niet wat ze er mee moeten. En ligt het als ik pech hebt de volgende dag in mn eigen brievenbus
Is scannen zo moeilijk? PostNL afdeling? Beetje vaag.
 
Ludger
Berichten: 193
Lid geworden op: 27 juli 2012

Re: PostNL wilt opnieuw verhoging postzegelprijs

06 augustus 2014


Is scannen zo moeilijk? PostNL afdeling? Beetje vaag.

De medewerkers van de supermarkt vinden scannen vaak erg moeilijk. Ik moet echt ontzettend vaak uitleggen wat er moet gebeuren.
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: PostNL wilt opnieuw verhoging postzegelprijs

06 augustus 2014

Ik heb vorig jaar postzegels in bulk gekocht. Ik betaal nog wel een jaartje of 2 oud tarief :twisted:
Vorige week de laatste postzegels uit 2011 geplakt! :twisted:

Helaas nu weer het volle tarief betalen...
Der die absurde prijsstijgingen van PostNL zou ik bijna gaan beleggen in postzegels. ..
 
Droomjuweeltjes
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 januari 2012
Contacteer:

Re: PostNL wilt opnieuw verhoging postzegelprijs

07 augustus 2014

Ik verstuur vrij veel produkten via brievenbuspost en de verhogingen komen me echt de strot uit.
Sinds laatste verhoging kost een product van 250-500 gram naar Belgie maar liefst €9,45!! Daarvoor was dit €6,50.
Ik heb best veel klanten in België, en deze tariefsverhoging gaat alle proporties te buiten. Niet alleen de postzegels zijn duurder geworden, maar er moeten er per gewichtsklasse meer op. Idioot gewoon.
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: PostNL wilt opnieuw verhoging postzegelprijs

07 augustus 2014

Is scannen zo moeilijk? PostNL afdeling? Beetje vaag.
Blijkbaar wel. Onderlaatst kreeg ik zo'n bonnetje. Kom ik thuis. Staat er op die bon een vakje handtekening chauffeur. Dus dacht zal wel. Bel daarna de klant dat het pakket afgehaald kan worden op het punt waar ik heb inleverd. Die woont 200km verderop. Die was dus verkeert ingescand. Gelukkig zitten we bij myparcel die maken er altijd snel werk van. Want contact bij postnl is toch stukken minder als webwinkel
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: PostNL wilt opnieuw verhoging postzegelprijs

07 augustus 2014

@Electronixs.nl ik hoop dat je bij "bel" de t vergeten bent anders is je verhaal erg vaag.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht