Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
herman van der helm
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 december 2014
Locatie: den haag
Contacteer:

Wie weet een verzenderorganisatie die ergonomisch bezorgt?

23 december 2014

Voor onze hefmobiel (Tiller) en accessoires die bedoeld zijn om bezorgers hun gezondheid te ontzien, zijn wij op zoek naar een verzendorganisatie die in de gehele keten arbeidsvriendelijk werkt. Die dus aan de arboregels voldoet. Onze pakketten wegen tussen de 15 en de 45 kilo. We verzenden naar een twintigtal landen. Het tillen en sjouwen van deze pakketten gebeurt bij de verzenders tot nu toe met de hand of het wordt op een pallet geplaatst met de hogere kosten van dien.

In onze productie en ons magazijn werken we uiteraard wel met de hefmobiel en onze klanten doen dat ook of gaan dat ook doen, maar het staat zo slordig als onze producten door iemand met de hand worden gesjouwd bij de aflevering bij de klant. We krijgen hier regelmatig commentaar op. Op elke doos plakken we het anti-tilsymbool zoals te zien is op http://www.veiligtillennietmeertillen.nl maar dat negeren de bezorgers gewoon.
Dus als iemand een verzender/vervoerder/koerier weet?
 
 
herman van der helm
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 december 2014
Locatie: den haag
Contacteer:

Re: Wie weet een verzenderorganisatie die ergonomisch bezorg

23 december 2014

Hellmann, dhl, postnl, logfret, Ufreight, div koeriers
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: Wie weet een verzenderorganisatie die ergonomisch bezorg

23 december 2014

Wellicht met een aantal koeriersdiensten om tafel gaan zitten?
Lijkt mij dat er voor beide partijen een mooie deal/samenwerking in zit! :idea:
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Wie weet een verzenderorganisatie die ergonomisch bezorg

24 december 2014

Met een transportbedrijf gaat je dit nooit lukken. Of je moet echt heel veel verzenden. Geen idee wat het apparaat kost in aanschaf en onderhoud maar waarschijnlijk te duur voor het aantal zendingen.

0kg-23kg = een pakket mits deze niet te groot is
23kg - onbeperkt = pallet

Ja een pallet kost duurder. Maar geniet ook van de voordelen dat deze een kleinere kans op beschadigingen heeft. Waarom stuur je een doos van 45KG af als je niet wilt dat de chauffeur teveel tilt?
Als je 100 stuks door het hele land heen stuurt dan moeten er dus ook 100 van die Tillers aangeschaft worden en dat is gewoon te duur.

Op wat voor pallet verstuur je? Probeer de pallet zo klein mogelijk te houden. Hooguit 0,2 laadmeter. Dat is een halve euro-pallet. Dit zal dus ook de helft kosten
Opties

* Langer levertijd ervan maken en dan per regio/provincie versturen met 1 koerier. Die geven jullie dan zo'n Tiller mee. Als je genoeg verzend zal dit waarschijnlijk de goedkoopste oplossing zijn.

*Meubeltransporteur > Die beschikt over spullen om het dragen van zware goederen te beperken. Ook zijn die vaak dubbel bemand. Dit gaat je natuurlijk extra kosten en is een pallet goedkoper.

*Zelf brengen. Met een eigen chauffeur. Maar dit gaat waarschijnlijk nog meer kosten dan het bovenstaande. Maar je kan wel service bieden aan je klanten.

Hebben jou klanten wel deze apparaten? Schijf dan op de vrachtbrief dat deze gelost wordt!! Jou klant zou dat het pakket moeten lossen met geschikt middel hiervoor.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
bbob
Berichten: 401
Lid geworden op: 28 mei 2014

Re: Wie weet een verzenderorganisatie die ergonomisch bezorg

24 december 2014

Lijkt me idd moeilijk. Het trieste is transport moet steeds goedkoper en onderaannemers moeten ook steeds goedkoper werken, dus sneller, wagen in wagen uit, geen tijd om een aparaat voor het tillen uit de auto te halen.

Het enige dat werkt, zoals je zelf aangeeft is pallets. Dan kun je het moeilijk tillen. Daar hangt dan echter weer een prijskaartje aan.

Bedenk ook er zijn zo veel transportbedrijven met in iedere regio onderaannemers. Die gaan zo een apparaat niet snel kopen, wie gaat het betalen. Daarnaast zijn er arbo regels die zijn van toepassing op werknemers. Als kleine zelfstandige hetgeen veel transportbedrijven zijn zijn de meeste van die regels niet van toepassing. max 30 kg tillen, niet voor eigen ondernemer.
 
herman van der helm
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 december 2014
Locatie: den haag
Contacteer:

Re: Wie weet een verzenderorganisatie die ergonomisch bezorg

24 december 2014

Ben ik eigenlijk de enige die dit probleem heeft? Vragen andere verzenders zich dit eigenlijk ook weleens af?
 
bbob
Berichten: 401
Lid geworden op: 28 mei 2014

Re: Wie weet een verzenderorganisatie die ergonomisch bezorg

24 december 2014

Heb een product rol van 65 kg die ik met ups kan versturen.
ups gaat tot 70 kg per pakket.
Voor zo ver ik weet zijn er dan 2 man op de wagen die de rol tillen.
Rol is 2 meter lang.

Zoals gezegd als je los verstuurd en het is meer dan 30 kg mag een werknemer het niet tillen volgens de regels.

In Nederland is het denk ik veel minder een thema als bijv in Zweden waar men zwaarder tilt aan dit soort zaken :-)
In Nederland en veel andere landen is het geen thema, misschien wordt het een thema.
Het heeft alles met vraag en aanbod te maken. veel bedrijven zal het een worst zijn hoe het pakket geleverd wordt, het moet goedkoop er ergonomie, kost geld en wil de eindklant het betalen ok, maar meestal wil de klant dat niet.
Zo lang de overheid het niet gaat verplichten kun je weinig doen.

Hetzelfde zie je trouwens ook bij transportbedrijven.
De ouderwetse pompwagen is er ook nog.
Alternatief dure kooiaap zie je bij sommige bedrijven. Andere hebben dan elektrisch aangedreven pompwagen.
Ook hier een pompwagen zet je achter in een volle wagen. Een elektrische versie kost al weer dure ruimte die betaald moet worden.
 
DannyvdM
Berichten: 322
Lid geworden op: 17 juni 2012

Re: Wie weet een verzenderorganisatie die ergonomisch bezorg

24 december 2014

Je zou PostNL @ home kunnen proberen. Deze bezorgen nu ook met z'n tweeën. Maar dit is ook omdat ze pakketten over de drempel bezorgen en tevens ook uitpakken. Het is altijd makkelijk om een tweede persoon erbij te hebben die de deuren open houdt.
 
herman van der helm
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 december 2014
Locatie: den haag
Contacteer:

Re: Wie weet een verzenderorganisatie die ergonomisch bezorg

24 december 2014

Heb even op de site gekeken. Ziet er niet erg ergonomisch uit met dat gebuk en handmatig getil.
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Wie weet een verzenderorganisatie die ergonomisch bezorg

24 december 2014

Een kooiaap is voor door de zijkant te lossen waar ze geen heftruck beschikbaar hebben. Het alternatief van een handpompwagen is dan de elektrischepompwagen. Maar voor een zending van 40KG is dat niet nodig.

Een pallet is een goed alternatief. Maar waarom is dit niet goed? Mag ik vragen hoeveel je voor een pallet betaald? En hoeveel verwacht je voor een pakket van 40KG te gaan betalen? Is het niet mogelijk om het in meerdere delen te verzenden?

Waarschijnlijk zal een pallet gewoon het goedkoopste zijn maar vind je dit nog te duur. Er zijn tal van mogelijkheden maar deze zijn nog prijziger.

Kijk voor een bedrijf met Hofleverancier en/of ISO 9001 gecertificeerd. Deze houden zich goed aan de regels.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
frafra
Berichten: 1078
Lid geworden op: 15 januari 2011
Locatie: Breda

Re: Wie weet een verzenderorganisatie die ergonomisch bezorg

24 december 2014

Als je echt begaan bent met de gezondheid van de chauffeurs dan verzend je het gewoon op pallet.
 
herman van der helm
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 december 2014
Locatie: den haag
Contacteer:

Re: Wie weet een verzenderorganisatie die ergonomisch bezorg

24 december 2014

Dat doen we nu ook zoveel mogelijk ook al is dat stukken duurder. Maar je maakt mij toch niet wijs dat er geen enkele vervoerder is die aan de gezondheid van zijn personeel denkt? En je maakt mij toch ook niet wijs dat er niet meer verzenders van pakketten zijn die over dit item nadenken?
Is dit wel zo dan geneer ik me voor mijn vraag.
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: Wie weet een verzenderorganisatie die ergonomisch bezorg

24 december 2014

Het is jouw vakgebied/markt en voor jou dus heel logisch dat je daar naar kijkt!
Met de verkoop van sieraden komen wij nooit boven de 2kg uit, dus zelf nooit over na hoeven denken. Wel hebben wij een vervoerder met extra beveiliging overwogen, ik denk dat elke branche zo z'n specifieke voorkeuren heeft!
Dus zeker geen domme, maar wel een uitzonderlijke vraag! :wink:
 
herman van der helm
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 december 2014
Locatie: den haag
Contacteer:

Re: Wie weet een verzenderorganisatie die ergonomisch bezorg

17 januari 2015

Als ik het zo begrijp is er dus geen pakketvervoerder, die ons en ook vele anderen die met dezelfde vraag zouden kunnen zitten, kan helpen. Wel wonderlijk, want als je naar de maximaal te heffen lasten kijkt, die het NIOSH nog enigszins aanvaardvaar acht, zit er vanaf 10 á 12 kg pakketgewicht een gezondheidsprobleem bij elke pakketbezorger aan te komen in de nabije toekomst. Zijn ondernemers zich hier eigenlijk wel van bewust?
http://www.niosh.nl



Op deze zelfde vraag, die ik op andere fora stelde, gaven vervoerders mij aan dat voor de lage prijzen waar pakketten voor vervoerd worden, geen tijd en dus budget is, om het verantwoord te doen. De bezorging met tilhulpmiddelen zou bij 150 pakketten per dag, waarvan 30% zwaarder is dan 10 kg wel een kwartier tot een half uur langer kunnen duren. De bezorgers moeten daarom dus maar hun gezondheid inleveren? Zij en de maatschappij moeten dus het gelag betalen ten faveure van het bedrijf of opdrachtgever?



Dit geeft mij te denken. Naar analogie hiervan zou je dus als vrachtwagenondernemer voor het economisch voordeel kunnen kiezen om altijd door het rode licht te gaan rijden. Dit spaart zomaar een kwartier per dag uit. Zouden we dit wel accepteren?
 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Wie weet een verzenderorganisatie die ergonomisch bezorg

17 januari 2015

De meeste vervoerders gebruiken voor zware pakketjes een ouderwets effectief ergonomisch en voordelig hulpmiddel. Namelijk een steekwagen. Dan hoeft het pakketje enkel even in de hand genomen te worden om het busje uit te tillen. Verder rijdt men het tot de deur en hoeft men het niet te tillen.

Ik ben klant bij DPD. Daar gaan pakketten tot 31,5KG. Ik ken meerdere chauffeurs die ruim 50+ zijn en nog steeds in goede gezondheid verkeren. Dit alles dankzij de steekwagen!
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
 
herman van der helm
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 december 2014
Locatie: den haag
Contacteer:

Re: Wie weet een verzenderorganisatie die ergonomisch bezorg

17 januari 2015

Heb de gegevens even ingevoerd in de NIOSH formule. Als de chauffeurs 1x per dag 31.5 kg tillen vanuit het busje naar de lepel van de steekwagen die op de grond staat overschrijden ze de til index met een factor 2. Dit betekent ernstige kans op rug beschadiging. Het maximum tilgewicht is dan volgens de formule zelfs ook nog beperkt tot 16 Kg.
Ik zou dit dus niet op mijn geweten willen hebben om mensen opdracht te geven om 31,5 Kg te bezorgen met een steekwagen.

Wil je het zelf eens invullen in een eenvoudige formule: http://www.arbobondgenoten.nl/arbothem/ ... fttest.htm
 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Wie weet een verzenderorganisatie die ergonomisch bezorg

17 januari 2015

Toch vreemd, dat in de praktijk de chauffeurs van DPD tot hun pensioen geen rug klachten krijgen... Voor alsnog heb ik dus geen schuld gevoel.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
 
Ludger
Berichten: 193
Lid geworden op: 27 juli 2012

Re: Wie weet een verzenderorganisatie die ergonomisch bezorg

17 januari 2015

31,5KG een heel klein stukje tillen is toch wel te doen? Het is ook niet zo dat ze de hele dag enkel pakketten van 31,5KG hebben.
 
herman van der helm
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 december 2014
Locatie: den haag
Contacteer:

Re: Wie weet een verzenderorganisatie die ergonomisch bezorg

17 januari 2015

Toch vreemd, dat in de praktijk de chauffeurs van DPD tot hun pensioen geen rug klachten krijgen... Voor alsnog heb ik dus geen schuld gevoel.
Een grote landelijke verzekering die veel ZZP pakketbezorgers heeft verzekerd voor arbeidsongeschiktheid weet wel andere dingen te noemen. Zij denken er over om de bezorgers te verplichten hulpmiddelen te gebruiken en anders geen uitkering bij arbeidsongeschiktheid aan het bewegingsapparaat. Tillen boven de 10 á 15 kg gaat gewoon ten koste van je gezondheid en dat is een zekerheid statistisch gezien. En als je schade kunt beperken, ben je verplicht dit te doen. Net zoals je ook brandblussers in je bedrijfspand moet hebben wil je een uitkering krijgen bij brand.
 
bbob
Berichten: 401
Lid geworden op: 28 mei 2014

Re: Wie weet een verzenderorganisatie die ergonomisch bezorg

17 januari 2015

klin kt leuk en nu de media eens nalezen hoeveel zzpér er een arbeidsongeschiktheidsverzekering hebben. Vele hebben dat niet omdat deze vrij duur zijn.

Daar komt dan nog eens bij als een dure verzekering nog een keer eist dat je moet investeren haken sommige weer af.

Let wel ik vindt het niet verkeerd ergonomisch iets te doen, maar het is een moeilijke langzame weg. Meestal zie je ergonomie bij bedrijven die ook goed verdienen, het kunnen betalen en bij kleinere met minder geld denk men er niet zo snel aan.

Daarnaast zzp'ér eigen baar daar gelden alle ergonomie en andere regels niet voor die wel voor normale werknemers van toepassing zijn.
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Wie weet een verzenderorganisatie die ergonomisch bezorg

18 januari 2015

Ik ben zelf chauffeur. Bij ons werken er ook oudere en die klagen wel over zware pakketten maar hebben geen rugklachten. Dit zijn dan pakketten onder de 23KG.

Als we bijv 4 jerrycans a 20 liter moeten leveren dan pakken ze deze netje in op een kleine pallet die we bij de klant kunnen laten. Het sjouwen wordt hierdoor minimaal.

Ook moet ikzelf nog wel een metalen rails van 6 meter lossen. De afzender doet er steeds meer in een bundel. Ik heb zelf een gewichtsmeter liggen. Als deze over de 23KG gaat dan snijd ik de bundel los en meld dat er dus 6 colli zin ipv 1. Meestal leren ze het dan snel af en maken ze er een pallet van of lichter bundels. Net wat goedkoper is.

Maar het is zal eerder gezegd, als je er echt zo mee bezig bent en het is nergens te krijgen dan zou het een gat in de markt moeten zijn. Het probleem is alleen er is geen vraag naar, zeker niet als het meer kost.

Boven 23KG is het gewoon een pallet
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl