Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
jerry89
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 januari 2015

Kiala en postNL

12 januari 2015

Beste forumleden,

Excuses als deze vraag al eerder voorbij is gekomen. Ik ben hem echter niet tegengekomen, en omdat ik een vlug antwoord nodig hebt leek het mij het handigst om een nieuw onderwerp te starten.

Ik wil een labelprinter aanschaffen die geschikt is om etiketten/verzendlabels van postNL en Kialla te printen. De afmetingen van postNL weet ik, die van Kiala echter niet en bellen naar ze levert ook geen antwoord op.

Mijn vraag is dus of er iemand is die verzendingen via Kialla EN postNL doet en welke labelprinter(s) hiervoor geschikt is/zijn.

Alvast bedankt voor het antwoord, en excuses als de vraag eerder gesteld is.

Vriendelijke groet,
Jerry
 
LabelsTree
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 oktober 2014
Contacteer:

Re: Kiala en postNL

12 januari 2015

Beste Jerry,

Wij adviseren jou om een etiketten grootte van 150X100 aan te schaffen.

Werkt met Kiala en met PostNL. Door gebruik te maken van deze grootte hoef je de labels niet steeds te veranderen.
LabelsTree labels zijn de perfecte manier om het adres van je klant of het retouradres tegelijkertijd met de factuur te printen. http://www.labelstree.nl
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Kiala en postNL

12 januari 2015

Voor PostNL is het standaardformaat A6 (148 × 105 mm), de kwart van een A4, en volgens mij is dat standaardformaat tevens geschikt voor Kiala, DHL, UPS, GLS, DPD, enzovoort.

Een paar millimeter meer of minder maakt daarbij niet zoveel uit: barcodes hebben een hoge tolerantie voor vergroten/verkleinen.
 
jerry89
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 januari 2015

Re: Kiala en postNL

12 januari 2015

Bedankt voor het snelle antwoord. Hier kan ik zeker mee verder.

Nog een aanrader wat betreft prettige labelprinter?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
LabelsTree
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 oktober 2014
Contacteer:

Re: Kiala en postNL

12 januari 2015

Beste Jerry,

Wij hebben geen suggestie aan Labelprinters. Wij vinden zelf desktop printers het prettigst, omdat deze printers het mogelijk maken om bijvoorbeeld een factuur met aflever- en retour adres tegelijkertijd op 1 A4 te drukken
LabelsTree labels zijn de perfecte manier om het adres van je klant of het retouradres tegelijkertijd met de factuur te printen. http://www.labelstree.nl
 
jerry89
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 januari 2015

Re: Kiala en postNL

12 januari 2015

Oke bedankt.
Ik heb zelf in het verleden met desktopprinter gewerkt en ik wil zelf over op een aparte printer voor de verzendlabels en een aparte printer voor de facturen/pakbonnen. Maar bedankt voor de tips :wink:
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Kiala en postNL

12 januari 2015

Wij printen inderdaad met laserprinters.
Een monochrome laserprinter kost namelijk niet meer dan een labelprinter, maak je kunt er veel meer mee printen.

Tegenwoordig printen we in één keer 4 A6-adreslabels op één A4-stickervel. Toen we nog niet aan die aantallen zaten, gebruikten we A4-stickervellen met A5-labels: daarmee print je eerst één sticker per vel, waarna je de stickervellen 180 graden draait en opnieuw gebruikt voor een tweede run.

Als je je toch aan het oriënteren bent: een laserprinter met 2 papierlades is daarvoor ideaal. In de ene lade doe je het gewone papier en in de tweede lade de stickervellen, zodat je niet steeds bezig bent met papier in- en uitladen.

Kies daarbij voor een laserprinter, geen inkjetprinter. Inkjet gaat eerder vlekken en smeren, bijvoorbeeld wanneer de stickers buiten in de regen nat worden.
 
jerry89
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 januari 2015

Re: Kiala en postNL

12 januari 2015

Bedankt allen. Wat het meest handig is verschilt waarschijnlijk per persoon.
Ik ga zeer waarschijnlijk voor een dymo 4xl en zal een aparte printer gebruiken voor mijn andere printwerk (facturen etc.)
 
Axeldekker
Berichten: 113
Lid geworden op: 04 oktober 2014
Contacteer:

Re: Kiala en postNL

13 januari 2015

Vind het printen van de labels op een A4 stickervel altijd iets fijner. Hierdoor kun je 4 bestellingen oppakken en inpakken en daarna naar de volgende 4 gaan. Het houdt prima overzicht.
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Kiala en postNL

14 januari 2015

Een Brother QL-1050 is wel 100 euro goedkoper, ook zijn de originele labels goedkoper. Ga je imitatie labels kopen zijn zijn die van dymo goedkoper.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
DYMOsupport
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 augustus 2014

Re: Kiala en postNL

15 januari 2015

Beste Lezers,

Nu zijn niet originele Dymo labels wellicht aantrekkelijk geprijsd, echter de kwaliteit is niet gegarandeerd.
Ze kunnen werken, of niet. Daarnaast vervalt in geval van schade aan het toestel door deze labels de garantie.

We staan (potentiele) klanten altijd graag te woord.

Met vriendelijke groet,

Paul
Dymo Customer Service

(070-7703820 NL)
(02/7007453 BE )
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Kiala en postNL

15 januari 2015

Beste Lezers,

Nu zijn niet originele Dymo labels wellicht aantrekkelijk geprijsd, echter de kwaliteit is niet gegarandeerd.
Ze kunnen werken, of niet. Daarnaast vervalt in geval van schade aan het toestel door deze labels de garantie.

We staan (potentiele) klanten altijd graag te woord.

Met vriendelijke groet,

Paul
Dymo Customer Service

(070-7703820 NL)
(02/7007453 BE )
Bull. Het is gewoon een sticker.... Weet je wel een stukkie papier met een beetje lijm op de achterkant. Productiekosten zijn nagenoeg niks. Het is een schande dat jullie hier zo enorm veel geld voor vragen! Pure geldklopperij!

En dit dan nog als reden opgeven om de garantie te laten vervallen om zo te proberen mensen te dwingen om dure stickertjes te kopen waar jullie 95% marge op hebben.... Dat houd geen stand voor de rechter.

Alsof de garantie op je auto verloopt als je bezine bij Esso tankt ipv Tango....
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Kiala en postNL

15 januari 2015

Grappig die aanhaling van de auto. Bij sommige merken auto's adviseren ze Shell of BP. Maar de garantie zal er niet door vervallen.

Er zal zeker in die aantallen die ze bestellen een flinke marge op zitten. En natuurlijk ook dat mooie doosje etc. moet betaald worden.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Kiala en postNL

15 januari 2015

Grappig die aanhaling van de auto. Bij sommige merken auto's adviseren ze Shell of BP. Maar de garantie zal er niet door vervallen.
Dat heet reclame. Verdienen ze vast een centje mee :P
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht