Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
frack
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 januari 2015

Labelprinter vs laserprinter voor etiketten?

28 juni 2015

Tot op heden print ik mijn labels steeds op A4 bladen. Heb sinds kort een Laserprinter voor op kantoor (M476DW). De toner hiervan kost (bij 123) 57 EUR voor 5000 pagina's = 17500 labels ruw geteld - => 0,00325 per label.

De prijs van A4 etiketten varieert enorm, kan iemand me iets aanraden?
Ik heb een tijdje geëxperimenteerd met de L7167-100 (4 etiketten per blad), heel erg tevreden van het resultaat! Deze zijn wel kostelijk, 30 EUR per 100 pagina's (= ca. 350 etiketten).
=> 0,085 per label
= ca. 0,09 EUR per label

In deze kostprijs heb ik de aankoop natuurlijk niet ingerekend, geen idee hoe ik daar aan moet beginnen. De printer heeft 400 EUR gekost en wordt natuurlijk voor meerdere doeleinden gebruikt.


Nu mijn uiteindelijke vraag - heb ik er baat bij om een labelprinter te kopen?
Ik heb al wat opzoekwerk geleverd maar ik ken weinig van labelprinters.

Ik print ongeveer 250 labels per maand.
 
Jeroen__
Berichten: 317
Lid geworden op: 11 maart 2011
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Labelprinter vs laserprinter voor etiketten?

28 juni 2015

De A4 etiketten kan je veel goedkoper kopen. Bij Shopcore.nl kost 100 vel (400 etiketten) € 5,25 tot € 8,15 (incl. BTW): h

Een labelprinter is niet goedkoper, maar wel makkelijker. Je kan dan eenvoudig één etiket tegelijk printen.
 
henk-k
Berichten: 1531
Lid geworden op: 08 oktober 2013

Re: Labelprinter vs laserprinter voor etiketten?

28 juni 2015

Ik betaal € 0,0375 per label, voor de Dymo 4XL.
 
frack
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 januari 2015

Re: Labelprinter vs laserprinter voor etiketten?

28 juni 2015

De A4 etiketten kan je veel goedkoper kopen. Bij Shopcore.nl kost 100 vel (400 etiketten) € 5,25 tot € 8,15 (incl. BTW): h

Een labelprinter is niet goedkoper, maar wel makkelijker. Je kan dan eenvoudig één etiket tegelijk printen.
Ik had ook de etiketten van Gallery gebruikt, veel goedkoper, maar het afpellen nam echt veel tijd in beslag (heb niet de langste nagels), daarom opteer ik voor de Avery Quickpeel.
Maar bedankt voor de link, ik ga ze eens testen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
frack
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 januari 2015

Re: Labelprinter vs laserprinter voor etiketten?

28 juni 2015

Ik betaal € 0,0375 per label, voor de Dymo 4XL.
Mooi apparaat, en 50% cashback tot 30 juni zie ik. Hmm. :D
 
Jeroen__
Berichten: 317
Lid geworden op: 11 maart 2011
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Labelprinter vs laserprinter voor etiketten?

28 juni 2015

Als je een etikettenvel buigt op een scheiding tussen de etiketten, dan kan je een etiket er makkelijk vanaf halen.
 
casper
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 mei 2015
Contacteer:

Re: Labelprinter vs laserprinter voor etiketten?

30 juni 2015

Als je in batches print kan A4 vellen sneller en goedkoper zijn. Maar het grote voordeel van labelprinters zoals Dymo 4XL of Zebra's is dat je per label kan printen. En als je er 5 moet printen dan verlies je niet 3 labels.

Bij grotere volumes is een Zebra printer snel goedkoper, omdat de labels tot wel 10x zo goedkoop zijn als die van Dymo.
Picqer online voorraadbeheer software voor webshops
 
frack
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 januari 2015

Re: Labelprinter vs laserprinter voor etiketten?

30 juni 2015

Het printen van oneven aantal labels is inderdaad een goed punt, dit komt vaak voor.
Ik denk dat ik het er toch maar op ga wagen.
De Dymo 4XL is in de aanbieding tot vandaag - 50% cashback. Het apparaat kost me dan slechts 95 EUR ex btw.
De Labels die ik nodig heb zijn vrij duur; 104 x 159 mm kost 17,77 (ex btw) voor een rol van 220 labels.
Bij Labeldiscounter is dit ca. 10 eur voor een rol van 220 labels (en een stuk minder bij grotere hoeveelheden).

Nu mijn vraag, heeft iemand hier ervaringen met de labels van Labeldiscounter?

Ik zie dat Jeroen hierboven ook de Dymolabels aanbiedt voor een mooie prijs.
 
Ludger
Berichten: 193
Lid geworden op: 27 juli 2012

Re: Labelprinter vs laserprinter voor etiketten?

30 juni 2015

Het printen van oneven aantal labels is inderdaad een goed punt, dit komt vaak voor.
Ik denk dat ik het er toch maar op ga wagen.
De Dymo 4XL is in de aanbieding tot vandaag - 50% cashback. Het apparaat kost me dan slechts 95 EUR ex btw.
De Labels die ik nodig heb zijn vrij duur; 104 x 159 mm kost 17,77 (ex btw) voor een rol van 220 labels.
Bij Labeldiscounter is dit ca. 10 eur voor een rol van 220 labels (en een stuk minder bij grotere hoeveelheden).

Nu mijn vraag, heeft iemand hier ervaringen met de labels van Labeldiscounter?

Ik zie dat Jeroen hierboven ook de Dymolabels aanbiedt voor een mooie prijs.
Die compatibel labels zijn prima hoor, die gebruik ik al jaren. Dymo wil zelf vors verdienen op de labels.
 
BUF
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 oktober 2012

Re: Labelprinter vs laserprinter voor etiketten?

13 oktober 2015

Als je in batches print kan A4 vellen sneller en goedkoper zijn. Maar het grote voordeel van labelprinters zoals Dymo 4XL of Zebra's is dat je per label kan printen. En als je er 5 moet printen dan verlies je niet 3 labels.
Ik print mijn labels (pdf) door gebruik te maken van "landscape" en "portret" in het pdf-printdialoog, nadat ik het vel een keer 180 graden gedraaid heb voor elk tweede label. Zo verlies ik geen labels.

Afbeelding
 
nayonowe
Berichten: 35
Lid geworden op: 31 maart 2015
Locatie: Zutphen
Contacteer:

Re: Labelprinter vs laserprinter voor etiketten?

13 oktober 2015

Als je in batches print kan A4 vellen sneller en goedkoper zijn. Maar het grote voordeel van labelprinters zoals Dymo 4XL of Zebra's is dat je per label kan printen. En als je er 5 moet printen dan verlies je niet 3 labels.
Ik print mijn labels (pdf) door gebruik te maken van "landscape" en "portret" in het pdf-printdialoog, nadat ik het vel een keer 180 graden gedraaid heb voor elk tweede label. Zo verlies ik geen labels.

Afbeelding
Ik kan gewoon kiezer welk label van het a4-tje ik geprint wil hebben.....
Is een optie binnen myparcel
 
BUF
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 oktober 2012

Re: Labelprinter vs laserprinter voor etiketten?

14 oktober 2015

Ik kan gewoon kiezer welk label van het a4-tje ik geprint wil hebben.....
Is een optie binnen myparcel
Ja, bij PostNL heb ik die optie ook. Bij bol.com (als je via bol met postNL verzend) dan weer niet.
 
rzethof
Berichten: 159
Lid geworden op: 30 augustus 2015

Re: Labelprinter vs laserprinter voor etiketten?

14 oktober 2015

Ik kan gewoon kiezer welk label van het a4-tje ik geprint wil hebben.....
Is een optie binnen myparcel
Ja, bij PostNL heb ik die optie ook. Bij bol.com (als je via bol met postNL verzend) dan weer niet.
Au, via Bol.com verzenden met PostNL. Dan hoop ik toch dat je niet voor 6.39 euro (ex. btw) verstuurd.

Zelf maak ik gebruik van A4 labels en een inktjet printer. Binnen enkele dagen ga ik over naar Dymo 4XL, geen inkt meer nodig en gemakkelijk een enkel label printen. Blijft erg onhandig met 4 labels op een A4tje.
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Labelprinter vs laserprinter voor etiketten?

15 oktober 2015

Ik vraag me altijd af waarom er meestal voor een Dymo wordt gekozen?
Zelf heb ik een Dymo voor PostNL postzegels maar anders had ik hem nooit gekocht.

De grote voordelen van een Brother vind ik dat de etikettenformaat wordt herkend door de printer. En dat het de labels automatisch afknipt. Momenteel gebruikt ik de Dymo iets meer omdat ik via WWF 100 rollen voor 100 euro (klein formaat) hebt gekocht.

Bij bol.com zag ik 10 rollen a 200 etiketten (10cm x 15cm) voor 89 euro = 5 cent per etiket voor de broter ql-1050. De printer zelf kost 170 euro. Volgens mij gaat een DymoXL toch wel over de 200 euro.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Labelprinter vs laserprinter voor etiketten?

15 oktober 2015

Bij labelsystemen voor 121 euro inclusief verzendkosten en btw :wink:
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
rzethof
Berichten: 159
Lid geworden op: 30 augustus 2015

Re: Labelprinter vs laserprinter voor etiketten?

15 oktober 2015

Waarom DYMO?

DYMO 4XL gekocht voor 188 euro (ex. btw) bij 123inkt, daarover krijg je nog 40% cashback. Dus uiteindelijk zo'n 110 euro.

Labels zijn te krijgen voor 8 euro (ex. btw) voor 220 stuks. Valt toch wel mee?
 
vdvelden
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 oktober 2015

Re: Labelprinter vs laserprinter voor etiketten?

15 oktober 2015

Tijd is ook geld? Een labelprinter werkt toch veel sneller?
 
ivar@smart2b.nl
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 oktober 2017
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Labelprinter vs laserprinter voor etiketten?

23 oktober 2017

Bij een laser/inkjet printer wordt al snel gerekend vanaf de kosten per label op basis van de A4 vellen, vergeet niet dat de toner/inkt ook geld kost. 
Een Dymo lijkt al snel leuk door de lage aanschaf waarde van de printer, echter kosten de labels voor deze printers al snel het 4 tot 10 voudige van de etiketten voor een labelprinter. 

Als je voor een labelprinter gaat zou een Zebra de meest voor de hand liggende keuze zijn, echter zou een Godex een goedkopere oplossing zijn zonder in te leveren op kwaliteit. Voor deze printer koop je labels al voor minder dan  € 0,02 per label

Zie bijvoorbeeld: 
Etiketten en Label expert
Met de focus op kleur
www.businesslabels.nl
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Labelprinter vs laserprinter voor etiketten?

23 oktober 2017

Voor een Dymo zijn behalve de originele DYMO labels (die bespottelijk duur zijn) allerlei alternatieve  labelsleverbaar die slechts een fractie kosten van de prijs van de originele. Die doen het even goed. Bij niet alle verzenders kun je uit de voeten met een Dymo: je zit dan toch vast aan een ZEBRA of dergelijke.
 
ivar@smart2b.nl
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 oktober 2017
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Labelprinter vs laserprinter voor etiketten?

31 oktober 2017

Bert, 
Wat je zegt klopt helemaal, maar ook dan ben je in de regel per label nog steeds ruim duurder uit. 
Een verschil van meer dan 300% moet je niet raar van opkijken, zelf bij alternatieve labels. Hoewel Zebra origineel ook nog wel redelijk aan de prijs is
Etiketten en Label expert
Met de focus op kleur
www.businesslabels.nl
 
Gebruikersavatar
Gripzakjes.net
Berichten: 66
Lid geworden op: 01 februari 2017

Re: Labelprinter vs laserprinter voor etiketten?

02 november 2017

Compatible etiketten voor de zebra printers heb je al ruim onder de € 0,02 hoor.
Bij afname van 10 rollen van 300 etiketten betaal je nog geen 4 euro per rol oftewel ca €0,013 cent per etiket. 
 
ivar@smart2b.nl
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 oktober 2017
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Labelprinter vs laserprinter voor etiketten?

07 november 2017

Bert,
klopt, hier moet echter wel bij gezegd worden dat er verschil zit tussen de labels geproduceerd in China en de labels die binnen de EU geproduceerd worden. 

De labels uit China bevatten veelal Bisfenol A wat nou niet bepaald gezond is zeg maar. In Europa mag dit niet meer geproduceerd worden maar helaas voorlopig nog wel verhandeld. 
Etiketten en Label expert
Met de focus op kleur
www.businesslabels.nl
 
Gebruikersavatar
Gripzakjes.net
Berichten: 66
Lid geworden op: 01 februari 2017

Re: Labelprinter vs laserprinter voor etiketten?

07 november 2017

De zebra etiketten die wij verkopen worden gewoon hier in Nederland geproduceerd.
Die voldoen dus aan de Europese standaard.
Dus dat kan geen verklaring zijn voor het prijsverschil.
 
ivar@smart2b.nl
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 oktober 2017
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Labelprinter vs laserprinter voor etiketten?

07 november 2017

Bert,
Bedankt voor de reactie. Dan heb je ze in ieder geval voor een hele goede prijs. 
Ik kan/wil ze voor die prijs niet leveren, wil immer graag een plakje kaas op me broodje. 

Mag ik weten waar je ze besteld? 
Etiketten en Label expert
Met de focus op kleur
www.businesslabels.nl
 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Labelprinter vs laserprinter voor etiketten?

08 november 2017

Iets te veel zelfpromotie in dit oude draadje. Ik gooi er een slotje op. 
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht