Ik heb bij verschillende expediteurs wat offertes opgevraagd en ben benieuwd of daar een duidelijke lijn in zit of dat die ook nog behoorlijk uiteen lopen.De bekende kosten zijn handlingskosten, invoerrechten, BTW, transport van de haven naar jou, etc.
Als je een betere schatting wilt krijgen dan kan je beter de vraag stellen op higherlevel.nl daar zijn veel mensen actief die dit soort zendingen dagelijks verzorgen.
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
Nee, het gaat ogenschijnlijk om CIF Rotterdam. Dat zou ik ook in bevestigingsdocs bevestigen.Het gaat dus om FOB en de kosten hiervoor en ocean shipping zijn al vastgesteld door de leverancier (460 dollar).
Bedankt voor de reactie De leverancier zegt nadrukkelijk dat het FOB is en bij CIF is er een verzekeringsplicht voor de verkoper, dit is volgens mij niet het geval nu, dat wordt mijn verantwoordelijkheid.Nee, het gaat ogenschijnlijk om CIF Rotterdam. Dat zou ik ook in bevestigingsdocs bevestigen.Het gaat dus om FOB en de kosten hiervoor en ocean shipping zijn al vastgesteld door de leverancier (460 dollar).
Vraag aan je Chinese leverancier wie de correspondent in NL is - dat kunnen ze gewoon vragen aan de mensen die de vracht verzorgen tot Rotterdam.
Vraag dan aan de NL-correspondent een uitdrukkelijk overzicht van alle kosten voor de vracht, inclusief kosten van dedouanering, AFGEZET VOOR UW DEUR, voordat de order definitief is geplaatst.
Reken op minimaal 500 eur buiten aan te rekenen btw & invoerrechten, voor behandelingskosten, administratie, laat volgen, surcharge, import service fee, inklaringshandelingen, enz., te verhogen volgens gewicht van de zending.
In tegenstelling tot luchtvracht, waar je voor een schijntje door DHL of Fedex wordt geholpen, kom je in een andere wereld terecht.
Zal ik zeker doen. Ik heb vandaag contact met het bedrijf opgenomen en ook de mogelijkheid besproken om alles volledig laten afhandelen door hen. Van pickup bij mijn leverancier tot het volledig afhandelen in de haven van Rotterdam.Wanneer deze deal volledig rond is = goederen in jouw magazijn en alle docs afgehandeld, hoop ik dat je even alle details hier publiceert !
Ook : aantal colli, omvang, gewicht, enz.
Dat is niet correct, ze zijn zelfs verplicht om te vragen of ze de zending mogen inklaren of dat ze het moeten afstaan aan een ander bedrijf.We hebben het ook wel eens vanuit de fabriek laten regelen maar wanneer de levering dan in NL aan komt, wordt het ingeklaard door het bedrijf waar de rederij een contract mee heeft en heb je dus weinig controle over de kosten.