Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
GF87
Berichten: 36
Lid geworden op: 05 mei 2012

Re: Sendcloud ervaringen

02 juni 2016

Met ShopsUnited heb ik geen ervaring, maar SendCloud gebruik ik dagelijks. 

In vergelijking met het systeem van bPost is Sendcloud een enorme verbetering! Gewoon orders automatisch importeren, selecteren en labels aanvragen/printen. Waar ik vroeger een half uur bezig was met kopiëren/plakken heb ik nu op 5 minuten gedaan. Ook de prijs is nu lager voor pakketverzendingen aangezien bPost onlangs de prijzen verhoogde. De beslissing bij mij was dus een no-brainer.
 
Myrjam
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 juni 2016

Re: Sendcloud ervaringen

22 juni 2016

Ik heb ervaring met zowel shops-united als sendcloud, even de pro's en con's wanneer je alleen deze twee vergelijkt
shops-united:
pro:
Prijs. dit is echt heel goedkoop vooral ook naar belgie en duitsland
con:
- website is niet gebruikersvriendelijk
- hele grote con voor mij was dat pakketten die aan alle voorwaarden voldeden toch handmatige toeslag kregen. Ik verstuur langwerpige pakjes en die lijken het lastig te doen. Ik weet niet of dit aan shops-united ligt of aan postnl, maar ik had er bij sendcloud toch echt minder last van.
- support kan beter, je moet iedere keer alles opnieuw uitleggen. Er lijkt weinig relatie opgebouwd te worden.
- geen brievenbuspakketjes
- geen stikkers voor ongefrankeerde brieven meteen meeprinten

sendcloud:
pro:
- hele goed website: duidelijk interface werkt heel prettig
- veel mogelijkheden met verzenders
- buiten eu verzenden helemaal geïntegreerd met douane papieren etc. Ideaal!
- brievenbuspakketjes frankeren en labelen
- brieven meteen mee labelen (niet frankeren helaas)
- voor mijn gevoel minder last van handmatige toeslag, maar dat moet de tijd nog leren...
- veel verschillende vervoerder opties.
con:
- duurder dan shops-unit vooral nl, belgie en duitsland. buiten EU is weer iets goedkoper, maar scheelt niet veel

Je begrijpt, ik ga toch weer terug naar sendcloud. Betaal iets meer, maar zonder de handmatige toeslag die ik bij shops-united kreeg ben ik al met al toch goedkoper uit denk ik.
 
Zyra
Berichten: 1919
Lid geworden op: 12 april 2013

Re: Sendcloud ervaringen

23 juni 2016

Daarom stap ik dus al niet over al is de prijs interessant. Deverzendservice of Shops-United (zelfde bedrijf) die vragen echt te veel voor eventueel handmatige verwerking, etc. Nu wordt pakket bij PostNL punt gescand en komt bij de klant aan en heb geen omkijken naar. 
 
Johanv
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 januari 2014

Re: Sendcloud ervaringen

08 oktober 2016

Jammer van Sendcloud dat het traief tot 31 kg is, mijn pakjes zijn niet zwaarder dan 1 tot 2kg. Toch een beetje Nederlands dat bijna alles hier duur is.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
rzethof
Berichten: 159
Lid geworden op: 30 augustus 2015

Re: Sendcloud ervaringen

08 oktober 2016

Jammer van Sendcloud dat het traief tot 31 kg is, mijn pakjes zijn niet zwaarder dan 1 tot 2kg. Toch een beetje Nederlands dat bijna alles hier duur is.
Gewicht doet er verder niet zoveel toe, in alle gevallen worden dezelfde handelingen verricht. Het maakt enkel uit in de belading van de bus/vrachtwagen (maximum gewicht wat bus mag vervoeren). 
 
ewerkman
Berichten: 24
Lid geworden op: 17 juli 2016

Re: Sendcloud ervaringen

08 oktober 2016

Ik ben juist van sendcloud naar shops united gegaan.ik gebruik shoppagina en krijg bij shops united korting. Bij sendcloud betaalde ik uiteindelijk hetzelfde tarief per pakket als dat ik het zelf naar de post bracht en daar het volle pond betaalde. Dat was niet de bedoeling. Ik verstuur weinig maar toch is shops united voor mij goedkoper.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht