Sendcloud ervaringen

1
Hallo allemaal,

Zojuist stuitte ik op de reclame van Sendcloud en eigenlijk is dit precies wat ik zoek. Nu maken wij nog elke factuur en pakketlabel met de hand aan wat heel veel tijd kost. Sendcloud maakt het makkelijker zeggen ze, maar wat is jullie ervaring? En wat zijn de kosten hiervan? Aangezien wij groeiende zijn sturen wij nog niet heel veel. Postnl is dus 5,75. Maar zijn dit alle kosten die worden gemaakt en pakken zij hun marge daarin of hoe zit dit? Wat zijn de extra kosten, want het lijkt zowat te mooi om waar te zijn!

Re: Sendcloud ervaringen

2
Ik heb er geen ervaring mee, maar dit soort bedrijven verzenden zoveel op jaarbasis (door hun grote aantal klanten) waardoor ze extra voordelig in kunnen kopen bij PostNL. Dus daar zit al een goeie marge voor hen in.

Re: Sendcloud ervaringen

3
Wij hebben onlangs SendCloud geïmplementeerd in onze software. Er zijn enkele tientallen webshops die er reeds gebruik van maken en de eerste reacties zijn positief.

SendCloud neemt een volumecontract af bij Bpost / PostNL. Door het schaalvoordeel kunnen ze veel lagere prijzen bekomen. Daarom is het perfect voor starters met weinig verzendingen.
EasyWebshop
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Sendcloud ervaringen

5
Is het mogelijk om te delen wat voor een tarieven jullie zoal krijgen hierbij?
Zou goed zijn om te weten welke partij nu het goedkoopste is.

(heeft uiteraard met hoeveelheden te maken, maar om toch een indicatie te krijgen)

Re: Sendcloud ervaringen

6
bertje schreef:Is het mogelijk om te delen wat voor een tarieven jullie zoal krijgen hierbij?
Zou goed zijn om te weten welke partij nu het goedkoopste is.

(heeft uiteraard met hoeveelheden te maken, maar om toch een indicatie te krijgen)
Ik zou gewoon zelf wat offertes opvragen, heb je gelijk de juiste prijs bij de juiste hoeveelheden!

Re: Sendcloud ervaringen

7
Bij Sendcloud staan de tarieven op de site. Verzending met Postnl is 5,75 voor 1-50 pakketten en wordt dan goedkoper. De rest weet ik niet, maar wij versturen op dit moment nog niet zoveel, dus dit is een mooie prijs voor ons en dan het voordeel dat we pakket labels etc en facturen automatisch kunnen uitprinten en pas na 2 weken hoeven te betalen middels automatische incasso!

Re: Sendcloud ervaringen

10
StrAAt schreef:Hoi Twan,

Wij zitten op ditmoment tussen de 1-50 pakketjes per maand. Wat voor tarief hanteert Myparcel dan?
Ik betaal €5,15 voor 500 zendingen per jaar.
Heb wel iets scherper tarief gekregen na dat meerdere zendingen door PostNL structureel 'verdwenen'.

Prima partij.
Dual-Sim Smartphones en Accessoires via www.dualslim.nl en www.doogee.nl

Re: Sendcloud ervaringen

11
Ik zit zelf bij Shops United, die zijn gemiddeld 20-30 cent goedkoper dan MyParcel. Wel is het zo dat je bij SU moet betalen voor de koppeling tussen de webwinkel en de verzendsoftware, terwijl het bij MyParcel gratis is. DHL Parcel is goedkoop met 4.75EUR/pakket, maar daar heb je geen mogelijkheid om wekelijks/maandelijks te betalen.

Re: Sendcloud ervaringen

12
Hi StrAAt, om even in te gaan op je vragen: SendCloud rekent geen extra kosten (aansluit/maandelijkse/activatie/etc. kosten). Je betaalt alleen per verzonden pakket. Ons business model werkt inderdaad zoals hier eerder is toegelicht via een marge op onze PostNL/DHL inkoopprijs.

Overigens is het standaardtarief van MyParcel voor 0-50 pakketten per maand hetzelfde als SendCloud, al communiceren zij hun prijzen niet op de website. Daarnaast is het zo dat MyParcel onlangs is overgenomen door PostNL. Dit houdt in dat je daar dus ook alleen met PostNL zult kunnen (en blijven) verzenden.

Bij SendCloud kun je met meerdere vervoerders verzenden. Op dit moment zijn we druk bezig met het internationaal uitbreiden. Door ons internationale netwerk zul je in de nabije toekomst daarom ook een stuk voordeliger naar het buitenland kunnen verzenden (al kun je uiteraard nu ook al met SendCloud naar het buitenland verzenden via PostNL en DHL).

Reageer gerust als je nog vragen hebt of stuur een mail naar contact@sendcloud.nl.
Tom van den Heuvel | SendCloud

SendCloud.nl
SendCloud Facebook pagina

Re: Sendcloud ervaringen

13
@tom even een leuke welkomsactie voor webwinkelforum leden en je hebt er meteen een paar nieuwe klanten bij :)
Ben zelf tevreden bij myparcel en zie geen reden om over te stappen als de prijs er niet noemenswaardig beter is.

Re: Sendcloud ervaringen

14
@bertje Dat is een goed idee inderdaad! :D Ik kan jullie een erg leuke aanbieding doen. Echter, omdat er erg veel verschil zit tussen o.a. het verzendvolume, pakketgewicht, pakketafmetingen etc. van webshops, kan ik hier niet één standaard aanbieding plaatsen.

Ik zou alle Webwinkelforum leden daarom ook willen verzoeken ons te mailen op contact@sendcloud.nl (vermeld in het onderwerp dat je van Webwinkelforum afkomt en je een persoonlijk aanbod wilt) of te bellen naar 040 304 13 16 (kies voor Sales en geef even aan dat je van Webwinkelforum komt voor een persoonlijk aanbod).

Ik kan je garanderen dat dit een zeer scherp aanbod zal zijn.
Tom van den Heuvel | SendCloud

SendCloud.nl
SendCloud Facebook pagina

Re: Sendcloud ervaringen

15
tomvandenheuvel schreef:@bertje pakketgewicht, pakketafmetingen etc. van webshops
Gebeld... Jaa, nee, wij hebben een vast tarief tot 31 kilo, ook al heeft u daar weinig aan met uw pakketjes van max. 500 gram.

Re: Sendcloud ervaringen

17
@Morris @;) Bedankt voor jullie reacties. Onze interne kostenstructuur is anders dan de externe kostenstructuur. Daarnaast was dat meer een toelichting op het feit dat ik hier niet één specifieke verzendprijs kan maken. Het verschil zit hem voor het grootste deel uiteraard in het pakketvolume wat we voor je kunnen doen qua prijs. Excuses voor enige verwarring!

Het is in ieder geval zo dat we je een zeer goede prijs kunnen bieden op deze manier, dus bel of mail gerust! :D
Tom van den Heuvel | SendCloud

SendCloud.nl
SendCloud Facebook pagina

Re: Sendcloud ervaringen

18
tomvandenheuvel schreef:Daarnaast was dat meer een toelichting op het feit dat ik hier niet één specifieke verzendprijs kan maken. Het verschil zit hem voor het grootste deel uiteraard in het pakketvolume wat we voor je kunnen doen qua prijs.
In dat geval kan je dus heel makkelijk je prijzen weergeven: :roll:

1-50 zendingen p/m
51-150 zendingen p/m
151-300 zendingen p/m

Re: Sendcloud ervaringen

19
Tja, of je het scherp wil noemen. Zoals ik al zei, verstuur ik momenteel via PostNL bij Shops-United, de brievenbuspakjes doe ik via PostNL bij MyParcel.
Wat jullie mij hebben aangeboden:

- Ophalen via DHL: In principe een heel erg nette prijs, alleen als ik geïnteresseerd zou zijn in ophalen, kan ik beter via dpd bij parcel.nl versturen. In dat geval heb ik geen gratis koppeling, maar ben ik wel 50 cent/pakket goedkoper uit.
- Versturen via DHL: Dezelfde prijs als dat ik nu bij SU voor PostNL betaal met als voordelen natuurlijk de gratis koppeling en tot 19:00 aanleveren bij 12 depots in Nederland. Nadeel? Inleveren bij een Parcelshop is voorlopig niet mogelijk, dus moet ik elke dag een stukje rijden.
- Versturen via PostNL was mogelijk volgens vaste staffels die ook op de website staan, in mijn geval dus meer dan 50 cent duurder dan wat ik nu betaal.

Kortom: Daar heb ik dus weinig aan.

Ik snap ook wel dat ik via SU nu redelijk betaalbaar kan versturen(al is parcel.nl flink goedkoper) en dat jullie niet onder die prijs gaan zitten, ik betaal ook graag 20 cent oid per pakket extra voor de gratis koppeling en krachtige Track&Trace e-mails(ik heb al een account bij jullie en was verbaasd over de verschillende mogelijkheden voor Track&Trace e-mails). Het lijkt mij dat zeker met de afmetingen en de gewichten van mijn pakketten het voor jullie interessant zou kunnen zijn. En dan heb ik het nog niet over het feit dat wanneer ik en andere forumleden bij jullie klant worden, er veel vaker naar sendcloud verwezen zal worden in plaats van MyParcel of Shops United.

Re: Sendcloud ervaringen

20
; ) schreef:Tja, of je het scherp wil noemen.
Update: Zojuist per mail het aanbod nog eens op papier gekregen en DHL tarief ligt 10 cent lager dan telefonisch besproken. Voor mensen die geïnteresseerd zijn in ophalen en niet uitkomen met parcel.nl kan dit interessant zijn.

Re: Sendcloud ervaringen

21
@StrAAt

Graag wil ik nog wat toevoegen aan bovenstaande.

Sendcloud maakt het qua koppeling met het platform van je website inderdaad makkelijker. Betreft de kosten voor binnenlandse pakketten zitten ze ongeveer hetzelfde als Cheapcargo (5,70). Let wel, ga je naar het buitenland verzenden dan heeft Cheapcargo hele aantrekkelijke tarieven. Cheapcargo rekent ook geen bijkomende kosten en heeft als enige voorwaarde dat je bent ingeschreven bij de KVK.

Heb je vragen hierover? Je kunt altijd mailen (info@cheapcargo.com), bellen of hieronder reageren.
Cheapcargo

Sendcloud ervaringen

22
Reclame maken op een forum is nooit de bedoeling echter kunnen wij nu niet achterblijven :D

Shops United heeft gratis koppelingen met alle grote en kleine software partijen waar je al verstuurt via DHL en PostNL voor 4,95 per pakket (0-31,5 kg).
Verstuur je meer dan 100 pakketten per maand dan kan dit nog voordeliger. Ook rekenen wij geen opstartkosten !

Telefoonnummer: 085-2732781
Email: info@shops-united.nl
Website: http://www.shops-united.nl

Voor vragen kunt u altijd contact met ons opnemen.

Jordy
Met vriendelijke groeten,

Shops United
Inkooporganisatie voor webwinkeliers
https://shops-united.nl

Re: Sendcloud ervaringen

23
Tja, dan doe ik ook maar mee.

Wisten jullie dat je voor nog geen € 10,- niet alleen je verzending betaald maar dat daarbij je fulfilment door een professionele partij kunt laten verzorgen.
Wij bieden een All-In prijs, geen verassingen achteraf.
Ook starters en kleine webshops zijn welkom.

Meer informatie? Kijk op http://www.webshopvoorraad.nl en neem contact met ons op.
Fulfilment betaalbaar voor elke webshop met http://www.webshopvoorraad.nl.

Re: Sendcloud ervaringen

24
Rob Spijker schreef:Tja, dan doe ik ook maar mee.

Wisten jullie dat je voor nog geen € 10,- niet alleen je verzending betaald maar dat daarbij je fulfilment door een professionele partij kunt laten verzorgen.
Wij bieden een All-In prijs, geen verassingen achteraf.
Ook starters en kleine webshops zijn welkom.

Meer informatie? Kijk op http://www.webshopvoorraad.nl en neem contact met ons op.
10 euro? serieus? Dat kan ik geen reclame noemen..
Bij dergelijke bedragen blijft er voor weinig ondernemers nog een marge over.
vraag me af wat voor klanten jullie hebben die dit soort bedragen kunnen betalen

(ter info: Ik ga er vanuit dat jullie ongeveer 4 euro betalen voor de verzending, en dus 6 (!) euro rekenen voor de rest. Dat betekend dat wanneer ik iemand inhuur voor 10 euro per uur deze al voordeliger is wanneer deze 2 orders per uur kan verwerken...)

Re: Sendcloud ervaringen

25
bertje schreef:
10 euro? serieus? Dat kan ik geen reclame noemen..
Bij dergelijke bedragen blijft er voor weinig ondernemers nog een marge over.
vraag me af wat voor klanten jullie hebben die dit soort bedragen kunnen betalen

(ter info: Ik ga er vanuit dat jullie ongeveer 4 euro betalen voor de verzending, en dus 6 (!) euro rekenen voor de rest. Dat betekend dat wanneer ik iemand inhuur voor 10 euro per uur deze al voordeliger is wanneer deze 2 orders per uur kan verwerken...)
Beste Bertje,

Fulfilment bestaat uit veel meer dan slechts het inpakken van een pakketje.
Als je, zoals zoveel webshops doen, € 6,95 verzendkosten rekent hoef je nog maar €3,- van je marge in te leveren. Een marge overigens die behoorlijk is gegroeid omdat er een aantal kosten zijn weggevallen, ik noem verpakkingsmateriaal, personeelskosten, huur, verwarming, stroom, administratieve kosten, automatisering enz. enz.
En ja, wij van webshopvoorraad.nl houden er dan ook graag nog iets aan over.

Natuurlijk is onze dienstverlening niet voor iedereen maar wij hebben wel een betaalbare oplossing voor die webshops die hun fulfilment wel willen uitbesteden.

Met vriendelijke groet,
Rob Spijker
Fulfilment betaalbaar voor elke webshop met http://www.webshopvoorraad.nl.

Re: Sendcloud ervaringen

26
Rob Spijker schreef:
bertje schreef:
10 euro? serieus? Dat kan ik geen reclame noemen..
Bij dergelijke bedragen blijft er voor weinig ondernemers nog een marge over.
vraag me af wat voor klanten jullie hebben die dit soort bedragen kunnen betalen

(ter info: Ik ga er vanuit dat jullie ongeveer 4 euro betalen voor de verzending, en dus 6 (!) euro rekenen voor de rest. Dat betekend dat wanneer ik iemand inhuur voor 10 euro per uur deze al voordeliger is wanneer deze 2 orders per uur kan verwerken...)
Beste Bertje,

Fulfilment bestaat uit veel meer dan slechts het inpakken van een pakketje.
Als je, zoals zoveel webshops doen, € 6,95 verzendkosten rekent hoef je nog maar €3,- van je marge in te leveren. Een marge overigens die behoorlijk is gegroeid omdat er een aantal kosten zijn weggevallen, ik noem verpakkingsmateriaal, personeelskosten, huur, verwarming, stroom, administratieve kosten, automatisering enz. enz.
En ja, wij van webshopvoorraad.nl houden er dan ook graag nog iets aan over.

Natuurlijk is onze dienstverlening niet voor iedereen maar wij hebben wel een betaalbare oplossing voor die webshops die hun fulfilment wel willen uitbesteden.

Met vriendelijke groet,
Rob Spijker
Sorry Rob maar dit gaat echt nergens over.
Het doet er uberhaupt niet toe wat de webwinkel aan de klant doorrekent, en dan ook nog zo een ronduit belachelijk getal noemen.
€6,95?? Welke goeddraaiende webwinkel rekent dergelijke verzendkosten?

En mochten ze dit doen, dan verantwoord dit nog steeds niet jullie hoge prijs.
Het gaat om de verzendkosten die jullie maken. Deze liggen, bij een beetje fatsoenlijke fulfilment partij, tussen de 4 en 5 euro. Jullie maken dan dus geen 3 euro winst, maar 5 tot 6 euro per order.
Daarnaast kan vrijwel iedere ondernemer gewoon versturen met myparcel/sendcloud voor €5.10 per bestelling. Je betaalt dan dus 5 euro per order die via jullie gaat?

Jouw redenering is echt schandalig, en ik hoop dat niemand zo gek is om met jullie in dienst te gaan. Hebben jullie daadwerkelijk klanten die €9,95 per order betalen?

Re: Sendcloud ervaringen

27
bertje schreef:
En mochten ze dit doen, dan verantwoord dit nog steeds niet jullie hoge prijs.
Het gaat om de verzendkosten die jullie maken. Deze liggen, bij een beetje fatsoenlijke fulfilment partij, tussen de 4 en 5 euro. Jullie maken dan dus geen 3 euro winst, maar 5 tot 6 euro per order.
Daarnaast kan vrijwel iedere ondernemer gewoon versturen met myparcel/sendcloud voor €5.10 per bestelling. Je betaalt dan dus 5 euro per order die via jullie gaat?

Jouw redenering is echt schandalig, en ik hoop dat niemand zo gek is om met jullie in dienst te gaan. Hebben jullie daadwerkelijk klanten die €9,95 per order betalen?

Bertje,

Volgens mij ben ik niet duidelijk genoeg geweest.
Onze prijzen zijn op maat en All-IN, dat wil zeggen dat alle standaard fulfilment handelingen in de prijs zijn inbegrepen. Geen extra kosten dus voor opslag, verpakking ed. Wij ontzorgen de webshop volledig v.w.b. de logistiek zodat de eigenaar zich volledig kan richten op de verkoop.

Als je ooit bij een fulfilmentbedrijf een offerte hebt opgevraagd zul je weten dat je al een behoorlijke omloopsnelheid moet hebben om uberhaubt te worden geaccepteerd, de prijzen zullen hierbij zelden goedkoper zijn dan €10,- per order.

Gelukkig voor ons zijn er zeker webshop eigenaren die zo gek zijn zaken te willen doen met ons.

Groet,
Rob
Fulfilment betaalbaar voor elke webshop met http://www.webshopvoorraad.nl.

Re: Sendcloud ervaringen

28
Al met al, de TS vroeg om ervaringen met Sendcloud. De discussie begint wat af te drijven.....

Wij maken al gebruik van Sendcloud vanaf hun start ongeveer. In die tijd hebben ze enorm veel ontwikkeld en wat ze altijd hebben gedaan, is steeds vlekkeloos voor ons verlopen. Geen enkele kopzorg v.w.b. verzendingen, de wellicht iets hogere prijs is voor ons wat waard.

Re: Sendcloud ervaringen

29
De integratie werkt nog niet helemaal bij mij. Helaas nog geen tijd gehad om er naar te kijken. Wel interessant, hoewel ik tevreden ben over DHLforyou en dit 5,75 is inclusief BTW. In tegenstelling tot Postnl wat exclusief btw 5,75 is.

Ik ben nog aan het twijfelen.