Mooie checklist.* aantal orders per maand
* gemiddeld aantal order regels
* bijlage zoals factuur / pakbon
* doos en vulling doos
* aantal sku's
* aantal plekken (pallet locaties / grijpvakken / etc.)
* optioneel: retourneren
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
Ik ben benieuwd, inmiddels al een aantal jaren verder. Ben je in zee gegaan met Surlogic en hoe bevalt het? Ik ben namelijk net gestart met orienteren en ze zitten bij mij in de buurt, dus lijkt me dan wel interessant. Is het nog steeds dat ze niet met langdurige contracten werken en nog voldoende 'klein' zijn zodat contact makkelijk en met korte lijnen loopt?Het is een lastig kwestie..het kiezen van een fulfilment partner. Het is ook heel erg nieuw en onbekend allemaal.
Wij zijn een groothandel van verlichting en leveren ook aan particulieren. We zijn sindskort ook begonnen met het verkopen via een webwinkel. Het was voor ons niet meer mogelijk om het zelf bij te houden. We zijn dus op zoek gegaan naar een fulfilment aanbieder.
Het is best lastig om een vergelijking te maken omdat de offertes toch anders tot stand komen. Let bijvoorbeeld in ieder geval op retour verwerkingen. Dat wordt niet standaard meegenomen. Kijk ook altijd naar de koppeling met jou website. Wij hadden een aantal offertes gevraagd bij zowel de grotere als de wat kleinere aanbieders. Bij de grotere hadden we toch snel het gevoel dat het niet helemaal persoonlijk was. Ze zitten ook echt niet te wachten op de kleinere klanten , al vermelden ze dat het ze niets uitmaakt. Ze hebben een ondergrens van 300 orders pm . Sommige hebben zelfs hogere aantallen als grens. Ze bekijken het puur op basis van de rentabiliteit. Ze mogen dan wel zeggen dat je met kleine aantallen het beter zelf kan doen...dat is niet altijd waar. Voor hen ben je als kleinere webshop weinig rendabel en willen ze gewoon geen moeite voor je doen☺
Bij de kleinere aanbieders vroegen we ons dan af of het wel professioneel genoeg zou zijn..maar het was wel zeker persoonlijker en flexiebeler. Dus het was echt een afweging maken tussen de voordelen en de nadelen en we kwamen er niet uit.
Uiteindelijk hebben we via via contact gehad met een startende partij in eindhoven, surlogic. Ze zitten al in de logistieke sector onder een andere naam en ze gaan hun werkzaamheden uitbereiden en ook webwinkel fulfilment aanbieden vanaf ongeveer mei / juni 2016.
Ik moet zeggen dat ik qua opzet van de werkzaamheden en de flexibiliteit die ze bieden maar ook het persoonlijk contact; dus je mag zomaar binnenlopen als je wil , onder de indruk was. Ze weten ook waar ze mee bezig zijn omdat ze al langer in de logistieke branche zitten. Ze gaan nu vooral richten op de kleinere webwinkels in de omgeving van regio Eindhoven. We konden fijn aan tafel praten over alles en nog wat onder het genot van een kop koffie zonder allerlei verkooptrukjes of enige druk..dat hebben we erg positief ervaren!. Ze willen juist de voordelen van de grote aanbieders samenbrengen met de voordelen bij een kleine aanbieder. Ze werken ook niet met langdurige contracten oid. Wanneer je wilt stoppen mag je direct stoppen. Dit allemaal sprak ons meteen aan en nu zijn we volop bezig met de overstap etc.
Al met al is het hele zoekproces een kwestie wat veel tijd vergt. Goed navragen naar ervaringen is heel belangrijkste tip die ik kan meegeven is ga met de aanbieders aan tafel en ga op je gevoel af. Maak een selectie van enkele aanbieders en kies daaruit jou partijk, rekening houdend met de aspecten die voor jou het belangrijkste zijn.Je moet je er echt prettig bij voelen en goede communicatie hebben. Het is uiteindelijk een deel van jou bedrijf. Zo hoort het ook echt te voelen.succes allemaal!