Brievenbuspost raad gevraagd

1
Goedenavond,
Ik run inmiddels al ruim 5 jaar een webshop. Ik verkoop voornamelijk kleine artikelen die dus ook bijna allemaal door de brievenbus passen.
Voornamelijk gebruik ik bubbelenveloppen en af en toe kies ik voor brievenbusdoosjes.
Ik frankeer al jaren door gewoon rolletjes postzegels te kopen en deze zelf te plakken op de enveloppen/doosjes.
Grotere orders (die niet door de brievenbus passen) frankeer ik met mijnpost, werkt ook prima.
Nu krijg ik van mijnpost altijd maandelijks een factuur waar ook 21% btw in zit.
Ik erger me eigenlijk aan de 0% bonnen die ik altijd krijg als ik rollen postzegels ga halen.

Wellicht hebben jullie tips?

Ik wil eigenlijk ook 21% bonnen voor de postzegels. Is dat mogelijk als ik overga naar een andere manier van frankeren?
Waar ik zelf al over heb na zitten denken is om standaard gebruik te maken van het brievenbuspakje, heb contact gehad met mijnpost.nl en betaal dan €3,25 ex. btw.
Dat lijkt leuk maar ik verkoop ook goedkope artikelen en reken in mijn webshop geen verzendkosten.
Dat schiet dan niet op als iemand een artikel koopt van €5 en ik het als een brievenbuspakje moet versturen. Dan maak ik verlies...
Dat wordt dus een lastig verhaal.
Wellicht hebben jullie tips!
Alvast bedankt voor het meedenken.
Groeten Pieter

Re: Brievenbuspost raad gevraagd

3
Het gaat me niet om het heffen van de btw op bestellingen die gedaan worden.
Het gaat me meer om dat ik vorig kwartaal wel voor + €2500 aan postzegels heb gekocht allemaal met 0%
Als ik al deze post op een andere manier kan verzenden waardoor ik 21% bonnen heb scheelt die weer in btw die ik moet afdragen uiteindelijk.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Brievenbuspost raad gevraagd

5
Dat geeft niet direct voordeel. Als er wel 21% op zat dan had je het vorige kwartaal geen 2500 euro betaald maar € 3025,- en kon je bij de btw aangifte €525 euro terug vorderen. Het voordeel van 0% tarief is dat de voorbelasting niet van te voren betaald wordt maar direct verrekend wordt.
De mooiste Leren babyslofjes van BabySteps in de meest unieke collecties vanaf 2012.

Re: Brievenbuspost raad gevraagd

6
@rzethof, sorry ik begreep je niet helemaal.

@Alesi, zoals je het nu uitlegt heb je inderdaad gelijk. Ik vraag me alleen af wat er nog voor andere opties zijn om wat voordeliger en evt. ook gemakkelijker te kunnen versturen.

Ik zag in mijnpost via de tarievenwijzer het volgende voorbijkomen.
10 enveloppen van gemiddeld 150 gr kost €22 excl. btw. Dat is incl. al best een verschil eigenlijk met de prijzen van gewone postzegels.
Als ik ga voor 20 enveloppen van gemiddeld 150gr kost het €37,85
Volgens mij kan ik ze dan gewoon ongefrankeerd aanleveren met een formuliertje erbij. Moet nog even uitzoeken hoe dat precies werkt.
Op het moment is het niet heel druk in de shop maar eind van het jaar doe ik zo'n 50 tot 150 soms wel 200 pakjes per dag. Scheelt dan aanzienlijk.
Misschien hebben jullie meer tips?

Re: Brievenbuspost raad gevraagd

7
Je kan vanaf 100 poststukken per dag als partijenpost gemengd aanleveren. Hieronder is het interessant om met een frankeermachine te werken (dat is zonder BTW). 

Vraag eens naar de mogelijkheden bij PostNL, ze kunnen het je vast haarfijn uitleggen ;-)

Re: Brievenbuspost raad gevraagd

12
Dat klopt, maar we hebben het over rollen postzegels (waar 0% btw op zit). Dus brievenbuspakketje is weer iets heel anders, en buiten dat, een compleet zinloze dienst. Je betaald voor een tracking, maar veel verder dan een ontvangstscan komt het niet...

Re: Brievenbuspost raad gevraagd

14
Ik snap die ergernis ook niet. Mijn boekhouding bestaat (qua bedragen) voor 80% uit facturen zonder BTW. Wat is het probleem bij een paar rolletjes postzegels?

Het enige wat ik kan bedenken is de KOR, maar ik geloof dat je die maar 3 jaar mag toepassen? TS is al 5 jaar bezig.

Re: Brievenbuspost raad gevraagd

15
henk-k schreef: Het enige wat ik kan bedenken is de KOR, maar ik geloof dat je die maar 3 jaar mag toepassen? TS is al 5 jaar bezig.
Kleine ondernemers regeling is vrijstelling van BTW als deze minder is dan €1345,- (uit m'n hoofd) per jaar en heeft zover ik weet geen maximum aantal jaren dat deze toe te passen is. Wellicht bedoel je de Startersaftrek? Deze heeft wel een maximum van 3 jaar!

Re: Brievenbuspost raad gevraagd

16
PieterF schreef:Het gaat me meer om dat ik vorig kwartaal wel voor + €2500 aan postzegels heb gekocht allemaal met 0%.
Als je per jaar alleen al aan postzegels € 10.000 uitgeeft, val je waarschijnlijk sowieso al buiten de KOR.
Het is niet zo dat je daardoor btw-aftrek misloopt: door de verplichte vrijstelling zit er gewoon helemaal geen btw op postzegels (en anders zou die de postzegelprijs slechts verhogen en maakt het per saldo ook niets meer uit).
StoreCore.io

Re: Brievenbuspost raad gevraagd

17
Uitgaande van €10.000 aan postzegels a €0,69 is grofweg 15.000 postzegels
Bij frankeermachine:
15.000 * €0,61 = €9150
Huur frankeermachine 1 jaar - c.a. €200,-
==============+
Totaal €9.350,-
Waarschijnlijk komen er nog wat kosten voor eventueel onderhoud aan de machine en inkt etc bij maar dit zou toch al snel enkele honderden euro's per jaar moeten besparen en dan heb ik de tripjes naar het postkantoor / servicepunt om rolletjes zegels te kopen niet eens meegerekend.
Vraag is dus waarom TS nog niet met frankeermachine werkt?

Re: Brievenbuspost raad gevraagd

18
Inmiddels is een enkele frankering tot 20 gr. via de frankeermachine 65 cent, maar per 1 jan. 2016 zijn de postzegels ook in prijs gestegen. Ondernemers moeten niet zeuren over btw betalen: het wordt gewoon in mindering gebracht op de af te dragen btw. Wanneer je een klant verzendkosten berekent als service (dat is bij een webwinkel meestal hetgeval) moet je daar ook btw over berekenen en afdragen. Wie veel btw moet afdragen mag juist een gat in de lucht springen, want dan is er kennelijk goed omgezet en waarschijnlijk ook verdiend.:D

Re: Brievenbuspost raad gevraagd

19
Voor korting op postzegels kun je ook eens kijken bij postzegelsmetkorting.nl

Haal hier al langere tijd mijn postzegels en voordeel is dat ze meteen op etiket zitten zodat je niet 3x 1 postzegel hoeft te plakken, maar 1x 3 :)

Geen BTW uiteraard.
Dual-Sim Smartphones en Accessoires via www.dualslim.nl en www.doogee.nl