Afhaallocaties gezocht door Nederland

1
Wij hebben in december een webwinkel in kunststoffen en vijvermaterialen overgenomen. Graag zouden wij in iedere grote stad een afhaallocatie hebben waar wij met onze vrachtwagen wekelijks of dagelijks de bestelde producten afgeven en waar de klanten vervolgens hun spullen kunnen afhalen. Veel van onze producten hebben een grote afmeting, zoals platen van 3 x 2 meter en (pvc) buizen tot 5 meter. De standaard postNL en DPD afhaalpunten voldoen dus niet. Deze gebruiken we alleen voor de kleine pakketten. Heeft er iemand ervaring hiermee of kan ons met een advies op weg helpen hoe we dit kunnen aanvliegen. Zit nu te denken aan een vergoeding per afhaling die wij als service betalen aan het afhaalpunt.

Re: Afhaallocaties gezocht door Nederland

2
Het ligt er heel erg aan hoeveel ruimte je nodig denkt te hebben. Ik zou er bijvoorbeeld aan mee kunnen werken als de opbrengsten de kosten van de inbeslaggenomen ruimte vergoeden plus een vergoeding voor de tijd en moeite die ik er aan kwijt zou zijn. Dan weet ik niet of het nog rendabel voor je is tenzij je natuurlijk meerdere afhalers op een dag hebt. 
Volup Online Retail - Ontzorgt de online verkoop van kleine winkeliers

Re: Afhaallocaties gezocht door Nederland

3
Misschien ben ik niet geheel duidelijk geweest. Eigenlijk zoeken we een keten van bedrijven (bijvoorbeeld logistieke dienstverleners, tuincentra, franchiseformule, ed.) die vestigingen door Nederland hebben en waar we centraal afspraken mee kunnen maken, zodat we niet met iedere individuele stad/vestiging hoeven te communiceren. Eigenlijk zijn we dus op zoek naar bedrijven die, tegen vergoeding als extra verdienste, hun vestiging willen openstellen voor bedrijven en consumenten die daar de bij ons bestelde spullen kunnen ophalen. Ik was benieuwd of iemand op dit vlak tips of ervaringen heeft. 
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Afhaallocaties gezocht door Nederland

5
Ward schreef:Kun je dan niet beter aansluiten bij afhaalnetwerken zoals de Buren en Kiala?
Zouden die ruimte hebben voor buislengtes van 5m1? De gemiddelde primera/readshop zijn niet zo ruim bemeten.

Tuincentrum zal lastig worden als ze hetzelfde assortiment aanbieden.
Wellicht kan je diverse fullfilment partijen inschakelen?

Re: Afhaallocaties gezocht door Nederland

6
Je moet dus eigenlijk een keten vinden die niet direct concurreert...
Maar waar mensen toch graag heen gaan om de bestelling op te halen.


Misschien kan je gewoon samenwerken met opslaglocaties. Huur een geschikte opslaglocatie bij een keten die in heel Nederland zit en die bereid is om het product voor je te laten afhalen uit de gehuurde box, bijvoorbeeld op vertoon van papieren/ een code. Je moet dan wel de verantwoordelijkheid/ aansprakelijkheid nemen voor het geval dit (een aantal keer) misgaat...
Plaats een Gratis backlink voor je webshop

Re: Afhaallocaties gezocht door Nederland

7
Het werken met boxen is lastig omdat de producten zo groot zijn. Daarbij zouden we graag in alle grotere steden een afhaalpunt hebben en dat maakt de huur van zo'n box ook erg duur. Wij zouden liever betalen per handeling. Kijkt mij dat er toch voldoende detaillisten, bedrijven zijn die blij zijn met wat extra inkomsten door voor "doorgeefluik" te spelen....

Re: Afhaallocaties gezocht door Nederland

8
Wat is voor jou het voordeel om het bij een afhaal locatie te bezorgen ipv bij de klant? En wat is het voordeel voor de klant?
Juist grote spullen laat ik graag thuis bezorgen!

Is het alleen aannemen van orders en afgeven aan de klant, of ook opslag en orders klaar maken?

Re: Afhaallocaties gezocht door Nederland

9
Mick schreef:Wat is voor jou het voordeel om het bij een afhaal locatie te bezorgen ipv bij de klant? En wat is het voordeel voor de klant?
Voordeel voor de webshop: veel minder tijd en dus goedkoper
Voordeel voor de klant: waarschijnlijk voordeliger dan thuisbezorgen. Daarnaast ben je bij bezorgen altijd afhankelijk van de route van de leverancier, ophalen kan vaak de hele dag.

Re: Afhaallocaties gezocht door Nederland

11
WebwinkelMeerwaarde schreef:Maar vervolgens moet de klant weer een manier hebben om deze producten met bijzondere (grote) afmetingen, zelf naar huis of werk te brengen...
Dat is dan de keuze van de klant. Ik kan me zomaar voorstellen dat het voor een hovenier eenvoudiger is om iets op te halen bij een afhaalpunt dan dat hij er op moet gaan zitten wachten.

Re: Afhaallocaties gezocht door Nederland

13
Hartelijk dank voor jullie input. Wij hebben nog te maken met een erfenis van de oud-eigenaar die met mobiele afhaalpunten heeft gewerkt, waarbij afhalen gratis was. Je trof dan ergens op een parkeerplaats de chauffeur die een route door Nederland reedt. Wij willen hier van af, maar zien de commerciële voordelen van afhalen, inderdaad voornamelijk hoveniers, zzp'ers, die overdag niet thuis zijn. Omdat we de grote spullen zelf leveren is het ook lastig om net als bijvoorbeeld Bol.com de spullen vervolgens bij een lokale AH achter de deur te zetten.
Inmiddels door dit forum binnenkort afspraak met iemand van City Hubs die wellicht mogelijkheden ziet :)

Re: Afhaallocaties gezocht door Nederland

15
Ik heb dit op kleine schaal met een bevriende webshopeigenaar in Almere. Wij sturen hem de verzameldoos en hij ons wekelijks. Klanten halen het hier op (ook 's avonds en zondag)


Probleem is dat je betrouwbare partners moet hebben die er ook nog wat aan verdienen en niet met de pet er naar gooien.