Foutief adres

1
Hey,
Ik heb regelmatig voor dat klanten een foutief adres opgeven. Verzendlabels worden automatisch gegenereerd dus typefouten langs mijn kant zijn uitgesloten.
Nu heb ik eens geteld en op de laatste 100 bestellingen zijn er 4 die een fout adres door gaven. Zelfs eentje die er in sloeg om haar email bij de straatnaam in te vullen, een telefoonnr dat onbestaande is een geen reactie geeft via mail (betaling wel meteen met bc gedaan dus die heb ik binnen gekregen). Verkeerde huisnummers, zelfs verkeerde steden invullen,...

Hoe gaan jullie hier mee om? Laat je opnieuw verzendkosten betalen of stuur je op je eigen kosten opnieuw op?

Re: Foutief adres

2
Als klanten een emailadres als straatnaam in kunnen vullen moet je misschien eens kijken naar een adrescontrole. Je kan bijvoorbeeld aan de hand van postcode + huisnummer de straatnaam en plaats laten invullen. Je kan dan een melding daaronder geven in de trant van "Klopt het adres?".

Mocht het toch gebeuren dat een klant een verkeerd adres doorgeeft stuur ik de bestelling opnieuw op. Hoe het verkeerd geleverde pakket terugkomt zien we dan later wel. Bij mij gaat het ongeveer 1 op de 1000 keer fout, dan is het meestal een oud adres in het account of een typefout in het huisnummer.

Re: Foutief adres

3
Ik heb een Belgische webshop, automatisch adres invullen aan de hand van de postcode + huisnr kan dus niet…
Ik heb het echt opvallen vaak voor de laatste tijd… Erg vreemd. Ofwel is het Murphy, toevallig een paar keer op 1 week tijd en nu weer een tijd niets meer. Hopelijk.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Foutief adres

5
Postcode huisnummer check is voor Belgische adressen tot zekere hoogte wel mogelijk. Kijk eens naar:

http://www.d-centralize.nl/projects/6pp

Die werken ook voor Belgische postcodes. De respons die de API dan geeft is een array aan mogelijke plaatsnamen op basis van postcode / huisnummer. Dat kan allicht in elk geval iets er uit filteren aan fouten?

Bij mij worden er zelden fouten met adressen gemaakt. Als het wel gebeurd, stuur ik als service zonder moeilijk te doen het meteen op mijn kosten opnieuw. Immers slaat het nergens op te proberen dit in rekening te brengen. Als een klant daar geen zin in heeft kan hij ook zeggen de order te willen annuleren en ze geld terug te vragen. Dan vervolgens het opnieuw bestellen. Dan betalen ze ook geen dubbele verzendkosten. Ik wil mijn klanten het niet zo moeilijk maken.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!

Re: Foutief adres

7
Als een klant daar geen zin in heeft kan hij ook zeggen de order te willen annuleren en ze geld terug te vragen. Dan vervolgens het opnieuw bestellen. Dan betalen ze ook geen dubbele verzendkosten. Ik wil mijn klanten het niet zo moeilijk maken.
Als ze annuleren dan moeten ze het pakket terugsturen. Hoe doen ze dat als ze het niet ontvangen hebben als ze een fout adres hebben ingevuld? 

Re: Foutief adres

8
WebwinkelMeerwaarde schreef:4 op de 100 is best veel. Ik zou zeker nog eens goed kijken naar je formulier/ bestelproces.

Wat voor webwinkel / doelgroep heb je?
Het is nu opvallend op 1 week tijd 4 van de 100 bestellingen. Echt vreemd. Anders af en toe eens eentje.
Ik vermoed dat het te maken had met een pre-order actie en klanten gehaast bestelden om snel snel eentje te kunnen bemachtigen (beperkte oplage).
Doelgroep zijn mensen die een kindje verwachten.
Maar echt de gekste dingen. Zelfs iemand die haar e-mail invulde bij 'straatnaam' en dan ook nog eens een foutief gsm nr op gaf.
Verkeerde huisnummers, zelfs iemand een totaal verkeerde gemeente.
Ik ga ze inderdaad gewoon opnieuw opsturen. Een tevreden klant is belangrijker dan een misnoegde klant ;-)

Re: Foutief adres

9
Ik zou ook eens kijken naar het type device waarmee de bestellingen zijn geplaatst: zijn dat vooral smartphones of tablets (zoals bij ons het geval was), dan kan dat een teken zijn dat je wat aan de lay-out van de bestelpagina's moet verbeteren.
StoreCore.io

Re: Foutief adres

10
Daar zeg je wat.
Ook de benaming van de velden kan belangrijk zijn. Soms worden velden automatisch door de browser ingevuld aan de hand van de naam. Ik zie bij mij ook wel eens velden verkeerd ingevuld worden als ik zelf een bestelling doe. Noem je woonplaats in je formulier bijv naam2 dan kan het wel eens fout gaan. Als andere bij naam2 de achternaam bedoelde. 

Re: Foutief adres

11
PaulG schreef:
Als een klant daar geen zin in heeft kan hij ook zeggen de order te willen annuleren en ze geld terug te vragen. Dan vervolgens het opnieuw bestellen. Dan betalen ze ook geen dubbele verzendkosten. Ik wil mijn klanten het niet zo moeilijk maken.
Als ze annuleren dan moeten ze het pakket terugsturen. Hoe doen ze dat als ze het niet ontvangen hebben als ze een fout adres hebben ingevuld? 
Nee, fout. Koop ontbinden wil zeggen van de koop afzien. Als het product dus al afzender retour gaat, kan een klant altijd de koop ontbinden. Daarna de order opnieuw plaatsen met het juiste adres vermijdt dubbele verzendkosten dan bij zo'n fout.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!

Re: Foutief adres

12
Ik denk dat het vooral komt door het automatisch invullen van de velden door de browser. Ik gebruik zelf de postcode checker maar zie dan soms nog wel een Straatnaam Huisnummer Huisnummer
Dus het huisnummer komt dubbel. Opzicht hoeft dit niet zo'n probleem te zijn maar het is wel een typisch geval van een automatische invul velden.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl