Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Kars
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 september 2012
Locatie: Groningen

Fulfilment by Amazon

26 februari 2016

Hallo Allemaal,

Ik ben benieuwd of er hier webwinkeliers zijn die gebruik maken van FBA (fulfilment by Amazon). Wat komt er allemaal bij kijken? Wat gaat er fout? Zou je het aanraden aan andere webwinkeliers?

Wat is FBA?
Amazon has created one of the most advanced fulfillment networks in the world, and your business can benefit from our expertise. With Fulfillment by Amazon(FBA), you store your products in Amazon's fulfillment centers, and we pick, pack, ship, and provide customer service for these products. https://services.amazon.com/fulfillment ... nefits.htm 

Groeten,

Kars
 
Gebruikersavatar
Bolino
Berichten: 225
Lid geworden op: 31 januari 2016
Contacteer:

Re: Fulfilment by Amazon

16 maart 2016

Hi Kars,

Ik zit erover te denken om dit ook te doen. Zover ik weet moet je in ieder geval beschikken over een zakelijke creditcard.
Zover ik weet moet je je producten naar Amazon opsturen, krijgen zij een bepaalde commissie en nemen zij de rest van het hele proces uit handen.
Het grote nadeel is, is dat je waarschijnlijk een redelijk deel moet betalen. Het grote voordeel is, is dat je bereik enorm wordt als ze het wereldwijd gaan verkopen.
Verkoop je producten uit China? Want ik weet niet of je die producten mag verkopen, aangezien ze geen barcode hebben.

Maar zoals ik al zei, ik ben ermee bezig om te kijken of dit een optie is voor mijn eigen webshop

Zijn er mensen die hier al ervaring mee hebben? Ik hoor samen met Kars graag van jullie! ;)
 
i-mobile
Berichten: 177
Lid geworden op: 07 februari 2012

Re: Fulfilment by Amazon

17 maart 2016

Het verschilt natuurlijk of je alleen het Fulfilment laat doen of dat je jouw producten gaat verkopen via Amazon. In het eerste geval betaal je geen commissie. Maar het is erg traag, vandaag bestellen, morgen leveren is echt een Hollands iets. Via Amazon, duurt het een dag of 4-5. 
 
Gebruikersavatar
Bolino
Berichten: 225
Lid geworden op: 31 januari 2016
Contacteer:

Re: Fulfilment by Amazon

18 maart 2016

Het verschilt natuurlijk of je alleen het Fulfilment laat doen of dat je jouw producten gaat verkopen via Amazon. In het eerste geval betaal je geen commissie. Maar het is erg traag, vandaag bestellen, morgen leveren is echt een Hollands iets. Via Amazon, duurt het een dag of 4-5. 
Bedankt voor je respons. Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe het zit met producten uit China. Veel webshops zullen producten importeren uit China die geen verpakking hebben en dus ook niet geregistreerd staan met een EAN-nummer oid. Zover mijn kennis reikt, kan je dan niet zomaar bij Amazon gaan verkopen. Welke stappen moeten deze webshops ondernemen om alsnog hun producten op de officiële manier te mogen verkopen? ;)
Dat terzijde, je hebt helemaal gelijk met de levertijd. Amazon is groot gebracht in Amerika, 4-5 dagen is normaal daar. Daar kan je in Nederland niet meer mee aan komen 'kakken' zogezegd .
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Webshop Fulfilment
Berichten: 9
Lid geworden op: 20 april 2016
Contacteer:

Re: Fulfilment by Amazon

25 juli 2016

FBA (Fulfillment by Amazaon) is een interessante mogelijkheid aangezien je gebruikt maakt van een grote "marktplaats". 
Je kunt de opslag en logistiek door Amazon laten verzorgen, maar je kunt ook een fulfilmentpartij gebruiken hier in Nederland die dit afhandelt.

Het aanleveren vereist specifieke handelingen en eisen vanuit Amazon. Onderstaand een aantal eisen die Amazon stelt bij aanlevering van producten.
1. Producten mogen alleen voorzien zijn van een barcode van Amazon, alle andere barcodes dienen afgeplakt te worden.
2. Producten dienen een onbeschadigde verpakking te hebben.
3. Gewichten dienen doorgegeven te worden aan Amazon alsook het aantal colli(dozen).
4. Als de verzenddoos zwaarder is dan 15 kg dient er op elke zijde een sticker geplakt te worden.
5. Ook dient het speciale label tevens op de verzendverpakking geplakt te worden, zodat Amazon de doos kan scannen.
 
Gebruikersavatar
Ugo
Berichten: 145
Lid geworden op: 31 augustus 2008
Locatie: Roermond
Contacteer:

Re: Fulfilment by Amazon

03 augustus 2016

Het verschilt natuurlijk of je alleen het Fulfilment laat doen of dat je jouw producten gaat verkopen via Amazon. In het eerste geval betaal je geen commissie. Maar het is erg traag, vandaag bestellen, morgen leveren is echt een Hollands iets. Via Amazon, duurt het een dag of 4-5. 
Bedankt voor je respons. Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe het zit met producten uit China. Veel webshops zullen producten importeren uit China die geen verpakking hebben en dus ook niet geregistreerd staan met een EAN-nummer oid. Zover mijn kennis reikt, kan je dan niet zomaar bij Amazon gaan verkopen. Welke stappen moeten deze webshops ondernemen om alsnog hun producten op de officiële manier te mogen verkopen? ;)
Dat terzijde, je hebt helemaal gelijk met de levertijd. Amazon is groot gebracht in Amerika, 4-5 dagen is normaal daar. Daar kan je in Nederland niet meer mee aan komen 'kakken' zogezegd .
De vereiste van de EAN code zorgt ervoor dat de producten van verschillende aanbieders gekoppeld kunnen worden. En uiteraard dat de voorraad goed gescreend kan worden. Er zijn een aantal alternatieven die je kunt toepassen. 
1) koop producten van een (Chinese) leverancier die met EAN codes werkt.
2) koop (Chinese) OEM producten en maak hier je eigen barcodes op (gs1.nl) en label deze al dan niet om naar je eigen "huismerk".
Let er alleen op dat je producten kwalitatief in orde zijn, dit scheelt je veel in de retouren. Haal in een ander scenario de producten bij een "huismerk/ white label" leverancier binnen de EU. Je bent namelijk zelf verantwoordelijk (aansprakelijkheid) als je de artikelen importeert vanuit buiten een EU land.
~ Yvo
 
Latte
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 november 2016

Re: Fulfilment by Amazon

24 november 2016

Is er inmiddels al iemand die zijn ervaring met FBA (Fullfilment By Amazon) kan delen? Ik zit wat dingen op https://sellercentral-europe.amazon.com/ Amazon in te vullen en vindt het zeer lastig de werkelijke kosten te achterhalen. Wat vragen voor iemand die er mogelijk ervaring mee heeft.

1. Kies je met het land van keuze voor FBA ook gelijk je verzendgebied? Of anders gesteld, kan je voor FBA in Duitsland kiezen en door de hele EU verzenden?
2. Kosten voor het verkopen via Amazon het percentage dat je afdraagt, is dat per maand of per minuut. Eenmalig of per verkocht product.
3. Opslagkosten per maand, dat zal per product zijn? Dus 100 producten in de opslag x 100 maandelijkse opslagkosten?

Eerlijk gezegd staat me de pagina van Sellercentral behoorlijk tegen. Geen direct contact mogelijk en geen faq. Zo onlogisch zijn de vragen die ik heb nu toch ook weer niet?

-edit - Ik zie een venster verder op mijn beeldscherm dit verslag: Ervaringen met Fulfilment by Amazon: de eerste resultaten
 
Paultje118
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 februari 2018

Re: Fulfilment by Amazon

26 augustus 2018

Ik wil weer even leven blazen in dit topic.

Zijn hier leden die Amazon FBA doen?
En dan de Duitse of Engelse markt?

Ik wil wat kennis krijgen en delen over dit onderwerp.
 
DannyvdM
Berichten: 322
Lid geworden op: 17 juni 2012

Re: Fulfilment by Amazon

28 augustus 2018

Heb je ook wel eens overwogen om dit via een efulfilment partij te laten doen? Die zijn over het algemeen beter bereikbaar dan een grote partij als Amazon.
 
Paultje118
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 februari 2018

Re: Fulfilment by Amazon

29 augustus 2018

Ik vroeg mij gewoon af wat het zou kosten om het naar Duitsland te sturen.
Ik zie keiveel succes verhalen van mensen die in een paar weken hun handel kwijt zijn, maar ik wil ook andere verhalen horen.

Youtube kom ik wel ver mee, maar is puur op de Amerikaanse markt gericht.
Hetzelfde met EBAY, op Youtube is het USA only en de Nederlandse EBAY wijken toch dingen af.
 
sandra224
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 maart 2010

Re: Fulfilment by Amazon

25 november 2018

wij verkopen ook producten via amazon de fba, je hebt een hele grote markt maar ook veel concurrentie.het verschilt natuurlijk of je bestaande of eigen producten verkoopt.
Waar je vooral rekening mee moet houden wat de meesten over het hoofd zien is dat wanneer je een nl bedrijf hebt in ons geval is dat be maar blijft hetzelfde,en je legt producten op voorraad bij het logistiek centrum van amazon dan heb je een duits btw nr nodig omdat dat dan niet valt onder verkoop op afstand.
het andere is dat je voor producten die retour zijn gekomen door klanten een duits retour adres nodig hebt om deze terug te ontvangen anders worden ze na een bepaalde tijd vernietigd.
En let op dat als je in heel europa verkoopt via amazon fba dat je er niet voor kiest dat amazon je spullen over de logistieke centre in europa verdeeld want dan heb je weer het btw probleem.
 
ramdebaaass
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 november 2018

Re: Fulfilment by Amazon

25 november 2018

wij verkopen ook producten via amazon de fba, je hebt een hele grote markt maar ook veel concurrentie.het verschilt natuurlijk of je bestaande of eigen producten verkoopt.
Waar je vooral rekening mee moet houden wat de meesten over het hoofd zien is dat wanneer je een nl bedrijf hebt in ons geval is dat be maar blijft hetzelfde,en je legt producten op voorraad bij het logistiek centrum van amazon dan heb je een duits btw nr nodig omdat dat dan niet valt onder verkoop op afstand.
het andere is dat je voor producten die retour zijn gekomen door klanten een duits retour adres nodig hebt om deze terug te ontvangen anders worden ze na een bepaalde tijd vernietigd.
En let op dat als je in heel europa verkoopt via amazon fba dat je er niet voor kiest dat amazon je spullen over de logistieke centre in europa verdeeld want dan heb je weer het btw probleem.
Goedenavond Sandra, 
Ik wil ook heel graag gebruik maken van het FBA systeem van Duitsland. ik weet ongeveer hoe het werkt alleen vraag ik me af wat ik precies nodig heb om gebruik te kunnen maken van FBA. Ik wil graag me producten verzenden naar de amazon warehouse in Dortmund. nu heb ik begrepen een duits btw nummer nodig te hebben maar wat precies nog meer?
Alvast bedankt
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht