Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
John7
Berichten: 42
Lid geworden op: 01 oktober 2015

PostNL geen bon/factuur?

08 april 2016

Hallo mensen

Af en toe verstuur ik pakketten met PostNL, ik verstuur nog niet genoeg (vaak gebruik ik ook nog eens DHL) om een account te openen etc.. dus ik ik doe het gewoon simpel via online frankeren.
Ik krijg echter geen bon of factuur, bij DHL krijg je gewoon een factuur ook al heb je geen zakelijk account.

Op de site van PostNL staat dat ze momenteel geen facturen afgeven en dat de klant maar een screenshot moet maken van de betaling... mijn vraag is... is dit geldig? Ik bewaar ook gewoon de 'bonnetjes' dat ik het heb ingeleverd maar wel een raar verhaal verder.
 
Mick
Berichten: 849
Lid geworden op: 12 juli 2014

Re: PostNL geen bon/factuur?

08 april 2016

Kijk eens by myparcel, sendcloud of customers united. Deze werken ongeveer hetzelfde als online frankeren, geen minimale afname, maar je profiteert wel gelijk van hun staffelkorting! Betaling gaat via een maandelijkse factuur met BTW, per saldo dus voordeliger en minder administratieve handelingen! ;-)
 
John7
Berichten: 42
Lid geworden op: 01 oktober 2015

Re: PostNL geen bon/factuur?

08 april 2016

Kijk eens by myparcel, sendcloud of customers united. Deze werken ongeveer hetzelfde als online frankeren, geen minimale afname, maar je profiteert wel gelijk van hun staffelkorting! Betaling gaat via een maandelijkse factuur met BTW, per saldo dus voordeliger en minder administratieve handelingen! ;-)
Bedankt voor de tip, ik heb hier al eens naar gekeken en ben ook van plan hier gebruik van te gaan maken als ik wat meer bestellingen heb. Ben nog steeds een beginnende webshop en zit in de testfase met veel dingen.

Maar mijn vraag blijft staan voor de pakketten die ik al verzonden heb de laatste weken.
 
rzethof
Berichten: 159
Lid geworden op: 30 augustus 2015

Re: PostNL geen bon/factuur?

08 april 2016

Als het goed is zijn de zendingen die je via PostNL online hebt aangemaakt BTW-vrijgesteld. Je kan dus aan de hand van de bevestigingsmail en transactie op je bankoverzicht bewijzen dat je deze kosten gemaakt hebt, echter heb je geen BTW betaald, dus kan je deze ook niet terugvragen. 

Zoals Mick al zei, kijk eens naar MyParcel, SendCloud (Duur!) en Shops United voor PostNL. Als je een andere vervoerder op het oog hebt kan je bijvoorbeeld contact opnemen met Jet Verzendt (DPD/DHL), City Mail (GLS, DPD, PostNL) etc. 
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
John7
Berichten: 42
Lid geworden op: 01 oktober 2015

Re: PostNL geen bon/factuur?

08 april 2016

Bedankt voor jullie antwoorden, ik heb me net aangemeld bij MyParcel en zal komend weekend mijn eerst pakketje versturen.
Erg handig dat je geen minimum aan pakketjes hier hoeft te versturen, dat het goedkoper is en dat je ook nog eens BTW kan terugvragen.

Bedankt nogmaals.
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: PostNL geen bon/factuur?

09 april 2016

De btw die je terugvraagt moet je wel eerst betalen (de bedragen die MyParcel berekent zijn excl. btw!)
 
John7
Berichten: 42
Lid geworden op: 01 oktober 2015

Re: PostNL geen bon/factuur?

09 april 2016

De btw die je terugvraagt moet je wel eerst betalen (de bedragen die MyParcel berekent zijn excl. btw!)
Klopt Bert, wat dat betreft is DHL veel goedkoper, daar is het 5,75 Inclusief btw.
Maar, ik verstuur veel XL pakketten (tenminste heb er een paar gehad en hoop er meer te gaan versturen haha) die via PostNL moeten en dan is het via myparcel veel goedkoper dan via de postnl site. (myparcel €11,30 inclusief vs postnl site €12,35 zonder btw).
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: PostNL geen bon/factuur?

09 april 2016

In sommige gevallen is de Digitale postzegel, gewoon betalen aan de PostNL balie of de frankeermachine weer goedkoper dan MyParcel, vooral voor de verder weg gelegen EU landen en buiten de EU.
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: PostNL geen bon/factuur?

10 april 2016

Ik neem aan dat je via onlineverzendservice je pakket verzend?

Hier krijg je in de bevestigingsmail een orderoverzicht en een BTW-specificatie.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
John7
Berichten: 42
Lid geworden op: 01 oktober 2015

Re: PostNL geen bon/factuur?

11 april 2016

Ik neem aan dat je via onlineverzendservice je pakket verzend?

Hier krijg je in de bevestigingsmail een orderoverzicht en een BTW-specificatie.
Nou ik heb het twee keer nagekeken maar bij mij is dit echt niet het geval.
 
rzethof
Berichten: 159
Lid geworden op: 30 augustus 2015

Re: PostNL geen bon/factuur?

11 april 2016

 
John7
Berichten: 42
Lid geworden op: 01 oktober 2015

Re: PostNL geen bon/factuur?

12 april 2016

Kijk eens aan, ik maakte mijn labels dus via een andere pagina aan.
Als ik via hier inlog is het een stuk duidelijker en overzichtelijker, en krijg ik dus gewoon een factuur na de tijd?

Dan is dit voorlopig veel goedkoper dan myparcel, bedankt mannen!!
Ondanks dat dit goedkoper is, is een groot pakket via myparcel weer goedkoper dus ik ga beide site's maar even gebruiken.
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: PostNL geen bon/factuur?

12 april 2016

Dat lijkt mij in het geheel niet goedkoper dan MyParcel en via MyParcel krijg je gewoon een factuur aan het eind van de maand met daarop keurig de btw vermeld.
 
Gebruikersavatar
WebwinkelMeerwaarde
Berichten: 1397
Lid geworden op: 11 augustus 2015
Contacteer:

Re: PostNL geen bon/factuur?

12 april 2016

Kijk eens aan, ik maakte mijn labels dus via een andere pagina aan.
Welke pagina gebruikte jij dan?
 
John7
Berichten: 42
Lid geworden op: 01 oktober 2015

Re: PostNL geen bon/factuur?

12 april 2016

Kijk eens aan, ik maakte mijn labels dus via een andere pagina aan.
Welke pagina gebruikte jij dan?
Blijkbaar deze: https://jouw.postnl.nl
Dan kom je dus op een hele andere pagina terecht met dezelfde prijzen alleen zonder BTW... ontzettend raar.
 
rzethof
Berichten: 159
Lid geworden op: 30 augustus 2015

Re: PostNL geen bon/factuur?

12 april 2016

Inderdaad, bij de jouw.postnl.nl pagina krijg je alleen het label. Bij de onlineverzendservice krijg je wel een factuur met BTW specificatie.
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: PostNL geen bon/factuur?

12 april 2016

jouw. is voor particulieren die hoeven ook geen btw factuur
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht